eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Boronów › Zagospodarowanie terenu przy skrzyżowaniu ulic Wolności - Wojska Polskiego od strony południowo - wschodniej, Etap V

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-21

Boronów: Zagospodarowanie terenu przy skrzyżowaniu ulic Wolności - Wojska Polskiego od strony południowo - wschodniej, Etap V
Numer ogłoszenia: 95664 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Boronów , ul. Dolna 2, 42-283 Boronów, woj. śląskie, tel. 034 3539100, faks 034 3669814.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.boronow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie terenu przy skrzyżowaniu ulic Wolności - Wojska Polskiego od strony południowo - wschodniej, Etap V.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest zagospodarowanie terenu w części południowo-wschodniej skrzyżowania ulic Wolności i Wojska Polskiego w Boronowie. Projekt obejmuje: budowę parkingu wraz z układem dróg dojazdowych i przebudową zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 905 (ul. Wolności w Boronowie), budowę ciągów komunikacji pieszej i pieszo-rowerowej, budowę placu z fontanną i placu zabaw, budowę zbiornika wodnego, budowę maszynowni fontanny, budowę przyłącza wody oraz sieci kanalizacyjnej, wewnętrznych linii zasilających i sieci oświetlenia zewnętrznego. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja Etapu V inwestycji tj. budowa ciągów pieszo-rowerowych (z wyłączeniem ciągu rowerowego wzdłuż DW 905) i pieszych wraz z rozbudową sieci kanalizacyjnej w zakresie niezbędnym do ich odwodnienia oraz ostatnim etapem rozbudowy sieci oświetlenia zewnętrznego, montaż elementów małej architektury wzdłuż ciągów oraz wykonanie zieleńca na warstwie kruszywa łamanego. 1. Podstawowe założenia funkcjonalno-użytkowe W ramach planowanej inwestycji zaprojektowano trzy ciągi pieszo-rowerowe oraz ciągi piesze. Układ ciągów wyznacza trzy główne osie widokowe na zabytkowy kościół, a także łączy komunikacyjnie zarówno istniejące, jak i projektowane elementy zagospodarowania terenu (place, parking, zbiornik wodny). Wzdłuż dwóch ciągów pieszo-rowerowych planuje się budowę łukowatych placyków (poszerzeń) z miejscami do siedzenia. Zakłada się zróżnicowanie kolorystyczne ciągów przeznaczonych dla ruchu rowerów i tych przeznaczonych dla ruchu pieszego. Elementami wyposażenia ciągów będą ławki, stojaki na rowery, kosze na odpady oraz słupy oświetlenia parkowego (elementy wyposażenia dodatkowego opisano w punkcie Pozostałe elementy zagospodarowania terenu). Projektowane ciągi należy odwodnić zapewniając spadek w kierunku wpustów - zgodnie z projektem drogowym. 2. Opis rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych - NAWIERZCHNIE UTWARDZONE Nawierzchnie utwardzone należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi na rysunkach. W zależności od rodzaju przyjętej nawierzchni należy zastosować odpowiednie warstwy podbudowy, zgodnie z informacjami zawartymi na przekrojach i w projekcie drogowym. Przewiduje się zastosowanie następujących rodzajów nawierzchni: 1. nawierzchnia z kostki betonowej o wymiarach 11,8x11,8cm i gr. 8cm, w kolorze czerwonym, w systemowych obrzeżach betonowych w kolorze szarym; konstrukcje podbudowy oraz spadki terenu należy wykonać zgodnie z opisem na przekrojach i wytycznymi zawartymi w projekcie drogowym; planuje się zastosowanie kostki betonowej w kolorze czerwonym na pasach przeznaczonych dla ruchu rowerów oraz na ciągu przecinającym plac z fontanną; 2. nawierzchnia z kostki betonowej o wymiarach 11,8x11,8cm i gr. 8cm, w kolorze szarym, w systemowych obrzeżach betonowych w kolorze szarym; konstrukcje podbudowy oraz spadki terenu należy wykonać zgodnie z opisem na przekrojach i wytycznymi zawartym i w projekcie drogowym; planuje się zastosowanie kostki betonowej w kolorze szarym naciągach przeznaczonych dla ruchu pieszego; SCHODY TERENOWE, PODJAZD DLA ROWERZYSTÓW Projektuje się, że schody terenowe będą wykonane z takiej samej nawierzchni, jak ciągi piesze. Każda krawędź stopnia będzie wykonana z krawężnika betonowego, osadzonego w ławie z chudego betonu. Krawężnik będzie stanowił zamknięcie przestrzeni, która będzie wykończona kostką betonową o wymiarach 11,8x11,8x8cm w kolorze szarym, ułożoną na warstwach podbudowy. Każdy stopień należy wykonać w 5% spadku w kierunku zejścia, równolegle do schodów - zgodnie z oznaczeniem na rysunku. Wzdłuż schodów zaprojektowano podjazd dla rowerzystów, o nachyleniu podłużnym wynoszącym 15%, wykończony kostką betonową o wymiarach 11,8x11,8x8cm w kolorze czerwonym, ułożoną na warstwach podbudowy. Dla schodów i podjazdu dla rowerzystów przyjęto następujący układ warstw utwardzenia (od dołu): - projektowany nasyp (grunt G1), - podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5-63mm gr. 20cm, stabilizowanego mechanicznie, - warstwa z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 15cm, - podsypka piaskowo-cementowa gr. 3cm, - kostka betonowa 11,8x11,8cm gr. 8cm. Pod schodami i podjazdem dla rowerów, w projektowanej skarpie, należy wykonać przepust zgodnie z projektem drogowym PROJEKTOWANE ZIELEŃCE W ramach planowanej inwestycji przewiduje się ponowne ukształtowanie części terenu tak, aby możliwe było zachowanie prawidłowych spadków na projektowanych ciągach komunikacyjnych i placach (zgodnie z rzędnymi terenu przyjętymi w projekcie drogowym). W związku z tym, we wskazanych na rysunku miejscach, konieczne będzie ponownie obsianie terenu trawą. Projektowanego zieleńce należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w projekcie drogowym. ŁAWKI PARKOWE, STOJAKI NA ROWERY, KOSZE NA ODPADY W ramach projektowanego zagospodarowania przewiduje się montaż elementów małej architektury tj.: ławki parkowe, stojaki na rowery, kosze na odpady. Zakłada się zastosowanie systemowych produktów, mocowanych na stałe do podłoża, o wyglądzie zgodnym z przedstawionym na załączonych kartach katalogowych tj.: a.ławek parkowych z oparciem: długość 180cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek z oparciem wzdłuż projektowanych ciągów pieszo-rowerowych; b.ławek parkowych dwustronnych z oparciem: długość 180cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek dwustronnych z oparciem na placu z fontanną; c. ławek parkowych bez oparcia: długość 150cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek bez oparcia na placu z fontanną, wzdłuż przecinającego plac ciągu pieszego; d. stojaków na rowery: konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007; stojaki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie stojaków na rowery wzdłuż ciągów pieszo - rowerowych e. koszy na odpady z daszkiem: pojemność 30l, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, wykończenie ze szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba, popielnik ze stali nierdzewnej, daszek; kosze należy mocować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie koszy na odpady wzdłuż głównych ciągów pieszo-rowerowych oraz na projektowanym parkingu. OŚWIETLENIE TERENU Przewiduje się oświetlenie całego terenu latarniami ulicznymi (parkowymi), rozmieszczonymi wzdłuż głównych ciągów pieszo-rowerowych oraz na projektowanych placach i parkingu. Układ i rozmieszczenie słupów oświetleniowych pokazano na rysunku zagospodarowania terenu. Szczegółowy opis oświetlenia zawarto w projekcie branżowym Szczegółowy zakres zamówienia określa przedmiar robót - załącznik nr 3 do SIWZ, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - Zał. Nr 12 oraz dokumentacja projektowa - załącznik nr 13 do SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających z zakresu wykonywania nawierzchni z kostki betonowej wraz z odwodnieniem do 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.31.56.00 - Instalacje niskiego napięcia 34.92.85.00 - Oświetleniowy sprzęt uliczny 37.92.85.10 - 37.92.85.10 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późń.zm. ) . Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Koszęcin nie o/Herby z/s w Boronowie na konto: nr 27 8288 1014 2001 0000 0450 0005, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w siedzibie zamawiającego, pok. Nr 11 - sekretariat, do dnia 07.04.2014 r. do godz. 10:00., a kserokopię dołączyć do koperty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1. Posiadania wiedzy i doświadczenia tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj. - co najmniej roboty budowlane z zakresu budowy nawierzchni z kostki brukowej wraz z odwodnieniem, o powierzchni minimum 2000 m2 każda oraz załączą dokumenty potwierdzające że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) wykażą że dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług , kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami tj. - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych - kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych b) wykażą że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w okresie jednego roku średnie roczne zatrudnienie u wykonawcy robót budowlanych oraz liczebność personelu kierowniczego wynosiło min. 25 osób.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3. Sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 1.000. 000 złotych (słownie : jeden milion złoty)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    roboty budowlane z zakresu budowy nawierzchni z kostki brukowej wraz z odwodnieniem, o powierzchni minimum 2000 m2;
  • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a. kosztorys ofertowy w formie uproszczonej wraz z tabelą elementów scalonych, sporządzony na podstawie przedmiaru robót stanowiącego załączniki nr 3do SIWZ b. informację o częściach zamówienia, które wykonawca podzleci podwykonawcom - według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

10.Na podstawie art. 144 ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 10.1.Zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia: a/ zmiany spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, uniemożliwiającymi wykonanie robót, w szczególności: - klęski żywiołowe, - działania siły wyższej, b/ zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: - niewybuchy, niewypały, - wykopaliska archeologiczne, - wystąpienie niezinwentaryzowanych obiektów, urządzeń, obiektów itp., c/ zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez zamawiającego na jego wyraźny wniosek, d/ konieczność udzielenia zamówień dodatkowych w rozumieniu przepisów Pzp, e/ inne przyczyny zewnętrzne niezależne od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożnością prowadzenia prac, f/ inne okoliczności np. związane z przedłużającą się procedurą przetargową mającą wpływ na termin podpisania umowy i przystąpienie do realizacji robót. 10.1.1.Warunki dokonania zmian: - w przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionej powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 10.2.Zmiany sposobu spełniania świadczenia co może spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia , zmianę wynagrodzenia wykonawcy: - zmiany technologiczne, w szczególności konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań lub materiałów ze względu na zmianę obowiązującego prawa. 10.2.1.Powyższe zmiany będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania , a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 10.3.Zmiany osobowe, w tym zmiany podwykonawców: - zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami , o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ będzie wymagała także zaakceptowania przez zamawiającego. 10.4. Pozostałe zmiany: - zmiana stawki VAT: a/ jeśli zmiany stawki VAT będą powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, b/jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty VAT do zapłacenia przez wykonawcę. 10.5.Rezygnacja z części prac: a/ rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim wypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. b/ zamawiający dopuszcza możliwość zmian materiałów przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to przykładowo okoliczności: - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację przedmiotu umowy, - powodujące poprawienie parametrów technicznych, - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 10.6.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. 10.7.Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: a/ zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną np. zmiana rachunku bankowego, b/zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami. 10.8.Określa się następujący tryb dokonania zmian postanowień umowy. 10.8.1.Sposób inicjowania zmian: a/ zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b/wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, c/ przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp.). d/ protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.boronow.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Boronów, ul. Dolna 2, pok. nr 12 w cenie 100 Zł +VAT.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Boronów, ul. Dolna 2, 42-283 Boronów, pok. nr 11 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.