eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włodawa › Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW we Włodawie tj. zamiatanie ulic, chodników i ścieżek rowerowych, koszenie trawników oraz sprzątanie pasa i opróżnianie koszy ze śmieci- zadanie nr 1 droga wojewódzka nr 812, - zadanie nr 2 droga wojewódzka nr 816.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-05-05

Włodawa: Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW we Włodawie tj. zamiatanie ulic, chodników i ścieżek rowerowych, koszenie trawników oraz sprzątanie pasa i opróżnianie koszy ze śmieci: - zadanie nr 1 droga wojewódzka nr 812, - zadanie nr 2 droga wojewódzka nr 816.
Numer ogłoszenia: 95203 - 2014; data zamieszczenia: 05.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 70921 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie, ul. Lubelska 60, 22-200 Włodawa, woj. lubelskie, tel. 082 5721635, 5721151, faks 082 5721793.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW we Włodawie tj. zamiatanie ulic, chodników i ścieżek rowerowych, koszenie trawników oraz sprzątanie pasa i opróżnianie koszy ze śmieci: - zadanie nr 1 droga wojewódzka nr 812, - zadanie nr 2 droga wojewódzka nr 816..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia: Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW we Włodawie tj. zamiatanie ulic, chodników i ścieżek rowerowych, koszenie trawników oraz sprzątanie pasa i opróżnianie koszy ze śmieci: - zadanie nr 1 droga wojewódzka nr 812, - zadanie nr 2 droga wojewódzka nr 816 2 Zakres zamówienia: A. Zadanie Nr 1 1) Oczyszczanie (zamiatanie) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 812 Biała Podlaska - Wisznice - Włodawa - Chełm - Krasnystaw rondo im. Kuraszkiewicza we Włodawie, oczyszczanie (zamiatanie) chodników i ścieżki rowerowej. 2) Sprzątanie pasa drogowego. 3) Koszenie trawników. 4) Opróżnianie koszy ze śmieci A1. Warunki wykonania oczyszczenia (zamiatania) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 812 (rondo im. Kuraszkiewicza), chodników i ścieżki rowerowej 1) Jezdnię należy oczyścić na szerokości 0,75 mb od krawędzi (krawężnika) po obu stronach drogi w zakresie zgodnym z przedmiarem. 2) Chodniki i ścieżkę rowerową oczyścić na całej szerokości w zakresie zgodnym z przedmiarem 3) Oczyszczenie (zamiatanie) można wykonywać mechanicznie lub ręcznie. 4) Do oczyszczania mechanicznego należy stosować (szczotki mechaniczne) urządzenia dwuszczotkowe, w skład których wchodzi szczotka wykonana z twardych elementów czyszczących, służąca do zdrapywania i usuwania zanieczyszczeń, oraz szczotka miękka służąca do zamiatania i usuwania niezwiązanych nieczystości. 5) Zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 poz. 21). 6) Ze względu na duże pylenie powstające w procesie czyszczenia, szczotki powinny być wyposażone w urządzenie pochłaniające pyły oraz umożliwiające czyszczenie powierzchni na sucho i na mokro. 7) W szczególnych przypadkach (bardzo duże zanieczyszczenie) oczyszczenie nawierzchni można wykonać przez spłukanie wodą 8) Wykonawca o każdorazowej potrzebie oczyszczania będzie powiadamiany przez Zamawiającego pisemnie. 9) Przewidywana krotność oczyszczenia (zamiatania) - 2 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności oczyszczeń. 11) Od momentu otrzymania informacji o konieczności oczyszczenia Wykonawca winien wykonać je w ciągu 5 dni; 12) Odbiór zostanie dokonany po każdorazowym wykonaniu oczyszczenia w okresie 2 dni po pisemnym zgłoszeniu. 13) Wykonawca będzie prowadził oczyszczanie z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa. 14) Pracownicy winni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze, a pracujący sprzęt bezwzględnie winien być wyposażony w lampę błyskową koloru pomarańczowego. A2. Warunki wykonania sprzątania pasa drogowego drogi wojewódzkiej Nr 812 1) Sprzątanie obejmuje cały pas drogowy łącznie z chodnikiem, pasem zieleni zgodnie z przedmiarem. 2) Sprzątanie polega na wyzbieraniu wszelkich nieczystości stałych zalegających w pasie drogowym. 3) Sprzątanie winno się odbywać w każdą środę bez wezwania począwszy od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2014 r.: 4) W przypadku gdy w środę wypada święto, sprzątanie należy wykonać w następnym dniu roboczym. 5) Przewidywana krotność wykonania - 35 6) Zamawiający zastrzega prawo zmniejszenia krotności wykonania usługi w zależności od warunków atmosferycznych (opady i zaleganie śniegu) 7) Zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 poz. 21). Na potwierdzenie Wykonawca przedłoży wraz fakturą dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie odpadów (kartę przekazania odpadów). 8) Pracownicy dokonujący sprzątania powinni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze 9) Wykonawca winien prowadzić prace związane ze sprzątaniem z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa, za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonych w sposób nieprawidłowy prac wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność. 10) Wykonanie usługi potwierdzi pisemnie w dniu następnym osoba nadzorująca ze strony Zamawiającego A3. Warunki wykonania koszenia trawników 1) Koszenie obejmuje koszenie traw, samosiewów i jednorocznych odrostów na trawnikach będących w pasie drogowym w zakresie zgodnym z przedmiarem. 2) Koszenie należy wykonać w sposób gwarantujący należytą jakość usługi. 3) Koszenia dokonać kosiarkami posiadającymi spalinowymi lub kosami na wysięgniku. 4) Kosiarki winny posiadać fabrycznie montowane osłony. 5) Zabrania się stosowania kosiarek rotacyjnych. 6) W miejscach trudno dostępnych np. przy i pod barierami, wokół pachołków i znaków drogowych oraz innych urządzeniach drogowych należy bezwzględnie stosować kosy na wysięgniku. 7) Koszenie należy wykonać na wysokości 2 - 3 cm od powierzchni gruntu w terminie: - 12 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego potrzeby koszenia (koszenie wraz ze zgrabieniem i usunięciem wykoszonej trawy). - 10 dni dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego potrzeby koszenia (koszenie bez grabienia i usunięcia wykoszonej trawy). 8) Skoszoną trawę, chwasty i odrosty, zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). 9) O każdorazowej potrzebie koszenia trawników Wykonawca będzie powiadamiany przez Zamawiającego pisemnie. 10) Odbiór zostanie dokonany po każdorazowym wykonaniu koszenia w ciągu 3 dni po pisemnym zgłoszeniu. 11)Trawniki należy kosić w zakresach zgodnych z podanym przedmiarem 12) Przewidywana krotność koszeń w ciągu trwania umowy - 3. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności koszenia trawników. 14) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w trakcie jej wykonywania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osobom postronnym i przejeżdżającym pojazdom 15) Pracownicy winni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze, a pracujący sprzęt bezwzględnie winien być wyposażony w lampę błyskową koloru pomarańczowego. A4. Warunki opróżniania koszy ze śmieci. 1) Opróżnianie koszy ze śmieci wraz z wymianą worków odbywać się będzie bez wezwania 2 razy w tygodniu tj. poniedziałek i czwartek. 2) Przewidywana krotność wykonania - 78 3) Zebrane śmiecie Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). Na potwierdzenie Wykonawca przedłoży wraz z fakturą dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie odpadów (kartę przekazania odpadów). 4) W przypadku gdy w poniedziałek lub czwartek wypada święto, usługę należy wykonać w następnym dniu roboczym. 5) Wykonanie usługi potwierdzi pisemnie w dniu następnym osoba nadzorująca ze strony Zamawiającego B. Zadanie Nr 2 1) Oczyszczanie (zamiatanie) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 816 Terespol - Sławatycze - Włodawa - Dorohusk - Zosin odcinek Suszno - Orchówek, oczyszczanie (zamiatanie) chodników i ścieżki rowerowej. 2) Sprzątanie pasa drogowego. 3) Koszenie trawników. 4) Opróżnianie koszy ze śmieci B1. Warunki wykonania oczyszczenia (zamiatania) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 816, chodników i ścieżki rowerowej 1) Jezdnię należy oczyścić na szerokości 0,75 m od krawędzi (krawężnika) po obu stronach drogi w zakresie zgodnym z przedmiarem. 2) Chodniki i ścieżkę rowerową oczyścić na całej szerokości 3) Oczyszczenie (zamiatanie) można wykonywać mechanicznie lub ręcznie. 4) Do oczyszczania mechanicznego należy stosować (szczotki mechaniczne) urządzenia dwuszczotkowe, w skład których wchodzi szczotka wykonana z twardych elementów czyszczących, służąca do zdrapywania i usuwania zanieczyszczeń, oraz szczotka miękka służąca do zamiatania i usuwania niezwiązanych nieczystości. 5) Zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). 6) Ze względu na duże pylenie powstające w procesie czyszczenia, szczotki powinny być wyposażone w urządzenie pochłaniające pyły oraz umożliwiające czyszczenie powierzchni na sucho i na mokro. 7) W szczególnych przypadkach (bardzo duże zanieczyszczenie) oczyszczenie nawierzchni można wykonać przez spłukanie wodą 8) Wykonawca o każdorazowej potrzebie oczyszczania będzie powiadamiany przez Zamawiającego pisemnie. 9) Przewidywana krotność oczyszczenia (zamiatania) - 4 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia krotności oczyszczeń. 11) Od momentu otrzymania informacji na piśmie o konieczności oczyszczenia Wykonawca winien wykonać usługę w ciągu 5 dni: 12) Odbiór zostanie dokonany po każdorazowym wykonaniu oczyszczenia w okresie 2 dni po pisemnym zgłoszeniu. 13) Wykonawca będzie prowadził oczyszczanie z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa. 14) Pracownicy winni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze, a pracujący sprzęt bezwzględnie winien być wyposażony w lampę błyskową koloru pomarańczowego. B2. Warunki wykonania sprzątania pasa drogowego drogi wojewódzkiej Nr 816 1) Sprzątanie obejmuje cały pas drogowy łącznie z chodnikiem, pasem zieleni w zakresie zgodnym z przedmiarem. 2) Sprzątanie polega na wyzbieraniu wszelkich nieczystości stałych zalegających w pasie drogowym. 3) Sprzątanie winno się odbywać w każdą środę bez wezwania, począwszy od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2014 r.: 4) W przypadku gdy w środę wypada święto, sprzątanie należy wykonać w następnym dniu roboczym. 5) Przewidywana krotność wykonania usługi - 35 6) Zamawiający zastrzega prawo zmniejszenia krotności wykonania usługi w zależności od warunków atmosferycznych (opady i zaleganie śniegu) 7) Zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). Na potwierdzenie Wykonawca przedłoży wraz fakturą dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie odpadów (kartę przekazania odpadów). 8) Pracownicy dokonujący sprzątania powinni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze 9) Wykonawca winien prowadzić prace związane ze sprzątaniem z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa, za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonych w sposób nieprawidłowy prac wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność. 10) Wykonanie usługi potwierdzi pisemnie w dniu następnym osoba nadzorująca ze strony Zamawiającego B3. Warunki wykonania koszenia trawników 1) Koszenie obejmuje koszenie traw, samosiewów i jednorocznych odrostów na trawnikach będących w pasie drogowym w zakresie zgodnym z przedmiarem. 2) Koszenie należy wykonać w sposób gwarantujący należytą jakość usługi. 3) Koszenia dokonać kosiarkami posiadającymi spalinowymi lub kosami na wysięgniku. 4) Kosiarki winny posiadać fabrycznie montowane osłony. 5) Zabrania się stosowania kosiarek rotacyjnych. 6) W miejscach trudno dostępnych np. przy i pod barierami, wokół pachołków i znaków drogowych oraz innych urządzeniach drogowych należy stosować bezwzględnie kosy na wysięgniku. 7) Koszenie należy wykonać na wysokości 2 - 3 cm od powierzchni gruntu w terminie: - 6 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego potrzeby koszenia (koszenie wraz ze zgrabieniem i usunięciem wykoszonej trawy). - 4 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego potrzeby koszenia (koszenie bez grabienia i usunięcia wykoszonej trawy). 8) Skoszoną trawę, chwasty i odrosty, zebrane odpady Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). 9) O każdorazowej potrzebie koszenia trawników Wykonawca będzie powiadamiany przez Zamawiającego pisemnie. 10) Odbiór zostanie dokonany po każdorazowym wykonaniu koszenia w ciągu 2 dni po pisemnym zgłoszeniu. 11)Trawniki należy kosić w zakresach zgodnych z podanym przedmiarem 12) Krotność koszeń w ciągu roku wynosi 4. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności koszenia trawników. 14) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w trakcie jej wykonywania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osobom postronnym i przejeżdżającym pojazdom 15) Pracownicy winni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze, a pracujący sprzęt bezwzględnie winien być wyposażony w lampę błyskową koloru pomarańczowego. B4. Warunki opróżniania koszy ze śmieci. 1) Opróżnianie koszy ze śmieci wraz z wymianą worków odbywać się będzie bez wezwania 2 razy w tygodniu tj. poniedziałek i czwartek. 2) Przewidywana krotność wykonania - 78 3) Zebrane śmiecie Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. 2013 r. poz. 21). Na potwierdzenie Wykonawca przedłoży wraz z fakturą dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie odpadów (kartę przekazania odpadów). 4) W przypadku gdy w poniedziałek lub czwartek wypada święto, usługę należy wykonać w następnym dniu roboczym. 5) Wykonanie usługi potwierdzi pisemnie w dniu następnym osoba nadzorująca ze strony Zamawiającego 3. Za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonych w sposób nieprawidłowy usług wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność. 4. Pracownicy dokonujący sprzątania powinni być ubrani w kamizelki ostrzegawcze 5. Wykonawca winien prowadzić prace związane ze sprzątaniem z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa, za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonych w sposób nieprawidłowy prac wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność. 6. Usługi związane z pracami porządkowymi przy bieżącym utrzymaniu dróg mogą być wykonane tylko przez Wykonawcę dysponującym wymaganym sprzętem oraz doświadczeniem w tego typu pracach. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania z zachowaniem pełnego zakresu usług. Wykonawca może złożyć ofertę na wykonanie jednego lub obu zadań wyszczególnionych w pkt III SIWZ. 8. Rozliczenie następować będzie raz w miesiącu na podstawie cen jednostkowych Wskazanych w formularzu cenowym na poszczególne zakresy zadania. 9. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zamówienia. 10. Ubezpieczeniu podlega odpowiedzialność cywilna kontraktowa oraz deliktowa za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych - wymagana suma ubezpieczenia nie mniej niż 50 tys.zł. na jedno zdarzenie. 12. Kopie polis lub dokumentów ubezpieczeniowych potwierdzone za zgodność z oryginałem Wykonawca przedłoży do wglądu Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania miejsca wykonania zamówienia i następnie na każde żądanie Zamawiającego. Opóźnienie z tego tytułu będzie traktowane, jako powstałe z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia zamówienia. 13. W przypadku niewykonania obowiązku, o którym mowa w ust. 8, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Zadanie Nr 1 1) Oczyszczanie (zamiatanie) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 812 Biała Podlaska - Wisznice - Włodawa - Chełm - Krasnystaw rondo im. Kuraszkiewicza we Włodawie, oczyszczanie (zamiatanie) chodników i ścieżki rowerowej. 2) Sprzątanie pasa drogowego. 3) Koszenie trawników. 4) Opróżnianie koszy ze śmieci.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. we Włodawie, ul. Żołnierzy WiN 22, 22-200 Włodawa, kraj/woj. lubelskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 82488,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 49024,97

  • Oferta z najniższą ceną: 49024,97 / Oferta z najwyższą ceną: 72036,05

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Zadanie Nr 2 1) Oczyszczanie (zamiatanie) nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 816 Terespol - Sławatycze - Włodawa - Dorohusk - Zosin odcinek Suszno - Orchówek, oczyszczanie (zamiatanie) chodników i ścieżki rowerowej. 2) Sprzątanie pasa drogowego. 3) Koszenie trawników. 4) Opróżnianie koszy ze śmieci.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. we Włodawie, ul. Żołnierzy WiN 22, 22-200 Włodawa, kraj/woj. lubelskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 49904,89 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 31037,74

  • Oferta z najniższą ceną: 31037,74 / Oferta z najwyższą ceną: 43157,17

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.