eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Obrazów › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 1 899 047,76 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2015

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-06-25

Obrazów: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 1 899 047,76 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2015
Numer ogłoszenia: 94287 - 2015; data zamieszczenia: 25.06.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 76951 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Obrazów, , 27-641 Obrazów, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8365162, faks 015 8365551.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 1 899 047,76 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, w walucie polskiej do wysokości 1 899 047,76zł, słownie: (jeden milion osiemset dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy czterdzieści siedem złotych 76/100), przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2015. 2. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu do dnia 31 grudnia 2019 roku. 3. Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4. Wyżej wymieniona kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie od następnego dnia po dniu zawarciu umowy kredytowej, do 29 grudnia 2015 r. Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania kredytu, a także do wykorzystania niższej od określonej w umowie kredytowej kwoty kredytu bez kosztów obciążających Zamawiającego. 6. Wykorzystanie kredytu następować będzie w drodze realizacji przez Wykonawcę dyspozycji uruchomienia transz kredytu, której wzór stanowił będzie załącznik do umowy o kredyt - na dobro rachunku bankowego Zamawiającego wskazanego w ww. dyspozycji bez prowizji i opłat. Karta wzorów podpisów, osób upoważnionych do składania dyspozycji wypłaty kredytu w imieniu Kredytobiorcy będzie stanowiła załącznik do umowy o kredyt. Kredyt uruchamiany będzie przez Wykonawcę w terminach wskazanych przez Zamawiającego. 7. W przypadku pilnego zapotrzebowania na środki Wykonawca przeleje transzę kredytu najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych od dnia złożenia pisemnego polecenia, które zostanie doręczone w pierwszej kolejności faksem (nr faksu podany będzie przez Wykonawcę w umowie o kredyt), a oryginał osobiście lub listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. 8. Pod pojęciem dnia roboczego rozumie się każdy dzień, z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 9. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu dzienne wyciągi bankowe potwierdzające dokonane operacje na rachunku kredytowym (w tym naliczone i spłacone odsetki) w terminie 1-go dnia po dniu dokonania operacji, bez prowizji i opłat. 10. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma wysokości stawki WIBOR 3M i stałej marży Banku - określonej w ofercie przetargowej - w stosunku rocznym. Oprocentowanie zostanie ustalone po raz pierwszy według stawki WIBOR 3M ogłoszonej na 2 dni robocze przed dniem pierwszego uruchomienia kredytu i będzie się zmieniać w każdym ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca kończącego kwartał, a dla kolejnych okresów odsetkowych zostanie ustalone na dwa dni robocze przed jego rozpoczęciem. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. 11. O wysokości oprocentowania obowiązującego w każdym kwartale oraz o wysokości kwoty należnych odsetek Wykonawca zawiadomi Zamawiającego na 3 dni robocze przed terminem spłaty, w formie pisemnej, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 12. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni lub 366 dla roku przestępnego, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 13. Spłata odsetek, następować będzie w okresach kwartalnych, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej na 3 dni przed terminem płatności - bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału - od kwoty kredytu pozostałej do spłaty. 14. Odsetki za ostatni okres odsetkowy, od dnia ostatniego naliczenia do dnia poprzedzającego ostateczną spłatę kredytu, spłacone zostaną łącznie z ostatnią ratą spłacanego kredytu w terminie określonym Harmonogramem spłaty rat kapitałowych. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekaże na 3 dni robocze przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 15. Za spłatę kredytu lub odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata rat następować będzie w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 16. Oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego będzie odpowiadało półtorakrotności stawki standardowej (WIBOR 3M+stała marża). 17. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 18. Spłata rat kapitałowych wynikających z umowy kredytowej następować będzie w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał wymienionego w poniższym harmonogramie, z wyjątkiem: a) spłaty pierwszej raty kapitałowej, która nastąpi po upływie okresu karencji w dniu 31 marzec 2016 roku, b) spłaty ostatniej raty kapitałowej, która nastąpi 31 grudnia 2019 roku, c) spłaty rat kapitałowych w miesiącu grudniu, które nastąpią w przedostatnim dniu roboczym tego miesiąca. 19. Spłata kapitału odbywać się będzie wg poniższego harmonogramu spłaty rat kapitałowych: Harmonogram spłaty rat kapitałowych Kwota raty Data spłaty 2016 62 261,76 31.03 62 262,00 30.06 62 262,00 30.09 62 262,00 31.12 2017 137 500,00 31.03 137 500,00 30.06 137 500,00 30.09 137 500,00 31.12 2018 137 500,00 31.03 137 500,00 30.06 137 500,00 30.09 137 500,00 31.12 2019 137 500,00 31.03 137 500,00 30.06 137 500,00 30.09 137 500,00 31.12 20. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. W przypadku gdy Zamawiający zamierza dokonać wcześniejszej spłaty całości kredytu Wykonawca poinformuje Zamawiającego o kwocie należnych odsetek po 3 dniach roboczych od otrzymania informacji o planowanej przedterminowej spłacie kredytu. Zamawiający dokona ostatecznej spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami. 21. W przypadku wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu Zamawiający dokona aktualizacji Harmonogramu spłat rat kapitałowych kredytu, bez kosztów obciążających Zamawiającego. Aktualizacja harmonogramu spłaty rat kredytu ustalona zostanie w formie aneksu do umowy, podpisanego przez obie strony. 22. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w poszczególnych latach wysokości rat przyjętych do spłaty bez dodatkowych prowizji i opłat. 23. Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 24. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, Zamawiający nie będzie wystawiał osobnych weksli i deklaracji wekslowych na każdy bank z konsorcjum. Dokumenty te wystawione będą na bank umocowany do zawarcia umowy kredytowej. 25. Przedłożenie pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu, stanowić będzie warunek uruchomienia kredytu. 26. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 27. Okres wypowiedzenia umowy kredytu będzie wynosił 30 dni, zarówno dla Wykonawcy, jak i Zamawiającego. 28. Zamawiający nie dopuszcza możliwości podpisania kilku umów kredytowych. 29. Wszelkie spory powstałe w związku z umową o kredyt będą ostatecznie rozstrzygane przed sądem właściwym miejscowo dla siedziby Zamawiającego. 30. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 5 dni od dnia wyboru oferty, parafowany projekt umowy kredytowej, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, opisane w rozdziale XVII niniejszej SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu, przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. 31. Podstawowe dane o budżecie Gminy Obrazów: Zamawiający informuje, że materiały dotyczące budżetu Gminy są dostępne w załącznikach do SIWZ oraz na stronie internetowej Zamawiającego http://www.obrazow.pl/. Przed złożeniem oferty w razie powstania jakichkolwiek wątpliwości przysługuje złożenie pisemnego zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ. 32. Przewidywany termin zaciągnięcia kredytu / termin do wyliczenia kwoty odsetek: 30/09/2015r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.06.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Spółdzielczy w Sandomierzu, ul. Słowackiego 37b, 27-600 Sandomierz, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 210414,49 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 208895,24

  • Oferta z najniższą ceną: 208895,24 / Oferta z najwyższą ceną: 235481,92

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.