eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa akcesoriów medycznych i środków do utrzymania czystości do Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie.ZP/9/2015

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-23

Kraków: Dostawa akcesoriów medycznych i środków do utrzymania czystości do Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie.ZP/9/2015
Numer ogłoszenia: 93692 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Specjalistyczny im. J. Dietla , ul. Skarbowa 4, 31-121 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6876330, faks 012 6876331.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dietl.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa akcesoriów medycznych i środków do utrzymania czystości do Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie.ZP/9/2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa akcesoriów medycznych i środków do utrzymania czystości do Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie. Przedmiot zamówienia obejmuje 9 pakietów: 1. Pakiet 1 -Akcesoria medyczne jednorazowego użycia, ochrona osobista pracowni-ka. 2. Pakiet 2 - Bielizna operacyjna jednorazowego użycia dla pacjentów. 3. Pakiet 3 - Ubrania chirurgiczne 1 x użycia. 4. Pakiet 4 - Środki do mycia i konserwacji powierzchni szpitalnych. 5. Pakiet 5 - Ręczniki papierowe różnego rodzaju, papier toaletowy. 6. Pakiet 6 - Płyny do mycia i nabłyszczania naczyń w zmywarkach przemysłowych. 7. Pakiet 7 - Kremy do nawilżania i ochrony rąk. 8. Pakiet 8 - Mydła różnego rodzaju do automatycznego dozowania, wraz z dzierża-wą dozowników. 9. Pakiet 9 - Dozowniki do mydła, ręczników papierowych i papieru toaletowego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.83.12.20-4, 33.71.19.00-6, 33.76.30.00-6, 33.77.20.00-2, 33.14.10.00-0, 39.83.16.00-2, 39.83.12.40-0, 39.83.13.00-9, 39.80.00.00-0, 24.50.00.00-9, 19.52.00.00-7, 33.76.10.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy (osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, Dostawcy występujący wspólnie), którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 PZP oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 2.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 3.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Dostawców zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o wykaz wymaganych dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale VIII SIWZ. Niespełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt.4 PZP wykluczeniem Dostawcyz postępowania (odrzuceniem jego oferty), z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 PZP.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.Dostawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże wykonanie co najmniej dwóch dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, związanych z przedmiotem zamówienia, na kwotę 50 tys. zł każda, przy czym dla pakietów nr 4 i 6 wykonanych lub wykonywanych dla podmiotów leczniczych prowadzących szpitale, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert; 2.Dostawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Dostawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dostawca spełni ten warunek, jeżeli posiada odpowiednie środki transportu umożliwiające dostawy zaoferowanego przedmiotu zamówienia;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie, że Dostawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dostawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże się posiadaniem ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000 tys. zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenia Dostawcy o posiadaniu atestów, charakterystyk, świadectw rejestracji, certyfikatów, świadectw jakości i innych dokumentów dopuszczających przedmiot zamówienia do obrotu na terenie RP i zobowiązaniu się do ich okazania w terminie 3 dni od daty zgłoszenia takiego żądania przez Zamawiającego, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, 2) karty charakterystyki wyrobów chemicznych, katalogów z opisem każdego produktu (ulotki informacyjne producenta) oraz tabele rozcieńczenia dla pakietów wskazanych przez Zamawiającego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 2 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Czas reakcj na reklamację - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, tj.: 1) wstrzymania produkcji oferowanego towaru, 2) zakończenia produkcji oferowanego towaru, 3) wygaśnięcia rejestracji oferowanego towaru. 2. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny brutto umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego. 3. Dostawca w sytuacji określonej w ust. 1, w porozumieniu z Zamawiającym, zaproponuje towar równoważny, na który wyrazi zgodę Zamawiający. Cena jednostkowa proponowanego towaru nie może być wyższa niż towaru oferowanego w załączniku do niniejszej umowy. 4.Zmiany określone w ust. 1 nie wymagają każdorazowego aneksu, lecz będą wprowadzane na podstawie pisemnego zawiadomienia przesłanego przez Dostawcę. 5.Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza wprowadzenie również zmian w umowie w następujących przypadkach: 1)zmiany jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla towaru w związku z wprowadzeniem przez Dostawcę na rynek towaru udoskonalonego, 2)zmiany ilości poszczególnych asortymentów /w pakietach/ towaru stanowiącego przedmiot zamówienia, zgodnie z uzasadnionymi potrzebami Zamawiającego, jeżeli w wyniku tej zmiany nie nastąpi zwiększenie wartości umowy. 6.Cena jednostkowa proponowanego towaru nie może być wyższa niż towaru oferowanego w załączniku do niniejszej umowy.W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług na towar, ceny brutto określone w umowie ulegną odpowiedniej zmianie, w taki sposób, aby wynikające z umowy ceny netto pozostały niezmienione. Zmiany cen brutto w górę wynikające z ewentualnych zmian stawek podatku VAT, będą wymagały wprowadzenia, poprzez zawarcie stosownego aneksu do niniejszej umowy. Dostawca sporządzi stosowny aneks i dostarczy go Zamawiającemu. 8.W związku z faktem, iż niniejsza umowa zawarta jest na okres dłuższy niż 12 miesięcy możliwe jest wprowadzanie odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Dostawcy, w przypadku zmiany: 1) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę; 2) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Dostawcę. W takiej sytuacji każda ze Stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej Strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dietl.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Specjalistyczny im. J.Dietla w Krakowie ul Skarbowa 4, 31-121 Kraków, IIIp. pok. 325.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Szpital Specjalistyczny im. J.Dietla w Krakowie ul Skarbowa 4, 31-121 Kraków, IIIp. pok. 307 Kancelaria Szpitala.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1- Akcesoria medyczne jednorazowego użycia, ochrona osobista pracownika..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Akcesoria medyczne jednorazowego użycia, ochrona osobista pracownika..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.77.20.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 2- Bielizna operacyjna jednorazowego użycia dla pacjentów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Bielizna operacyjna jednorazowego użycia dla pacjentów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.77.20.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3- Ubrania chirurgiczne 1 x użycia..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubrania chirurgiczne 1 x użycia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.77.20.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację. - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: PAKIET NR 4 - Środki do mycia i konserwacji powierzchni szpitalnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Środki do mycia i konserwacji powierzchni szpitalnych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.83.16.00-2, 39.83.12.49-0, 39.83.13.00-9, 39.83.12.50-3, 39.80.00.00-0, 39.83.12.20-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: PAKIET NR 5- Ręczniki papierowe różnego rodzaju, papier toaletowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ręczniki papierowe różnego rodzaju, papier toaletowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.76.10.00-2, 33.76.30.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr 6- Płyny do mycia i nabłyszczania naczyń w zmywarkach przemysłowych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i nabłyszczania naczyń w zmywarkach przemysłowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr 7- Kremy do nawilżania i ochrony rąk.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kremy do nawilżania i ochrony rąk.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.80.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: PAKIET NR 8 -Mydła różnego rodzaju do automatycznego dozowania, wraz z dzierżawą dozowników..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mydła różnego rodzaju do automatycznego dozowania, wraz z dzierżawą dozowników..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.71.19.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr 9- Dozowniki do mydła, ręczników papierowych i papieru toaletowego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dozowniki do mydła, ręczników papierowych i papieru toaletowego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Czas reakcji na reklamację - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.