eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wsparcie techniczne i asysta merytoryczna dla systemów FK oraz ich rozbudowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-23

Warszawa: Wsparcie techniczne i asysta merytoryczna dla systemów FK oraz ich rozbudowa
Numer ogłoszenia: 92527 - 2015; data zamieszczenia: 23.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Projektów Informatycznych , ul. Syreny 23, 01-150 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3152000, faks 22 3152001.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cpi.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wsparcie techniczne i asysta merytoryczna dla systemów FK oraz ich rozbudowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wsparcie techniczne i asysta merytoryczna dla systemów FK oraz ich rozbudowa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie następujące części: 1. Cześć I zgodnie z pkt I Załącznika nr 1 do SIWZ - OPZ 2. Część II zgodnie z pkt II Załącznika nr 1 do SIWZ - OPZ Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, każdy wykonawca może złożyć ofertę, na dowolną ilość części zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.25.32.00 - Usługi w zakresie wsparcia systemu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca musi wykazać się niezbędną wiedzą i doświadczeniem, tj. należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 1 usługi polegającej na utrzymaniu, zarządzaniu lub konfiguracji: Systemu ERP (Planowanie zasobów przedsiębiorstwa), CRM (Zarządzanie relacjami z klientami) lub F-K (System finansowo-księgowy), Kadry i Płace (KP) Środki Trwałe (ŚT) o wartości umowy minimum 30 000 zł brutto. 2. W celu wykazania spełniania warunku określonego w pkt. 1., wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 SIWZ). W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3. W celu potwierdzenia spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w wykazie należy wskazać należyte wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi lub usług, o których mowa w pkt 1. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2, są: a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 3.a 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z 26 ust. 2b Ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. 1.1. Ekspert ds. Księgowości a) Wykształcenie wyższe; b) 2-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych; c) Znajomość problematyki rozliczania projektów finansowanych z Unii Europejskiej. 1.2. Ekspert ds. Kadr i Płac a) Wykształcenie wyższe; b) 2-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu księgowości Kadr i Płac w jednostkach sektora finansów publicznych; c) Znajomość problematyki rozliczania projektów finansowanych z Unii Europejskiej. 1.3. Ekspert ds. Środków trwałych a) Wykształcenie wyższe; b) 2-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu Środków Trwałych w jednostkach sektora finansów publicznych; c) Znajomość problematyki rozliczania projektów finansowanych z Unii Europejskiej. 1.4. Ekspert ds. Informatyki a) Wykształcenie średnie; b) 2-letnie doświadczenie z zakresu utrzymania i zarządzania systemami : 1.4.1.b.1. ERP (Planowanie zasobów przedsiębiorstwa), CRM (Zarządzanie relacjami z klientami) lub F-K (System finansowo-księgowy), Kadry i Płace (KP) Środki Trwałe (ŚT); 1.4.1.b.2. Operacyjnymi z rodziny Microsoft Windows Serwer; 1.4.1.b.3. Bazodanowymi. 2. W celu wykazania spełnienia warunku określonego w pkt. 1, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku określonego w pkt. 1, (wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ); 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z 26 ust. 2b Ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - czas świadczenia konsultacji telefonicznych oraz e-mail - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Część I Zamówienia 1. Dopuszcza się następujące zmiany Umowy: 1) w zakresie terminu, sposobu lub zakresu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku: a) gdy niezbędna jest zmiana zakresu, sposobu lub terminu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, b) gdy w wyniku przeprowadzonego audytu, o którym mowa w § 14 Umowy, audytor zaleci przeprowadzenie zmiany sposobu, zakresu, terminu realizacji Umowy, a zmiana ta wymaga zmiany Umowy, c) braku możliwości wywiązania się przez Zamawiającego z zobowiązań wynikających z Umowy, w szczególności niewywiązania się podmiotu trzeciego z zobowiązań względem Zamawiającego co uniemożliwia lub znacznie utrudnia Zamawiającemu podjęcie działań niezbędnych dla realizacji Umowy, d) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji przedmiotu Umowy, e) gdy nastąpiło obniżenie wartości usług świadczonych przez Wykonawcę w ramach przedmiotu Umowy, wynikające ze spadku cen rynkowych wpływających na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy za realizację Przedmiotu Umowy; f) gdy nastąpiła zmiana sposobu lub źródeł finansowania realizacji Przedmiotu Umowy; g) gdy niezbędne jest zmniejszenie zakresu Przedmiotu Umowy z uwagi na decyzje podjęte przez organ nadzorujący Zamawiającego, w tym w szczególności zmniejszenie finansowania działalności Zamawiającego; 2) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia brutto Wykonawcy, określonego w § 8 ust. 1 Umowy lub zasad płatności tego wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany zakresu Przedmiotu Umowy, b) w przypadku, gdy nastąpiła zmiana wartości usług świadczonych przez Wykonawcę w ramach Umowy, a zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, c) nastąpiła zmiana sposobu lub źródeł finansowania realizacji Umowy. 2. Dopuszcza się następujące zmiany Zamówienia: 1) w zakresie terminu, sposobu lub zakresu realizacji Zamówienia w przypadku: a) gdy niezbędna jest zmiana terminu, sposobu lub zakresu realizacji Zamówienia, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub konieczna w celu prawidłowego wykonania Zamówienia lub Umowy, b) gdy w wyniku przeprowadzonego audytu, o którym mowa w § 14 Umowy, audytor zaleci przeprowadzenie zmiany sposobu, zakresu, terminu realizacji Zamówienia, a zmiana ta wymaga zmiany Zamówienia, c) braku możliwości wywiązania się przez Zamawiającego z zobowiązań wynikających z Zamówienia, w szczególności w przypadku niewywiązania się podmiotu trzeciego z zobowiązań względem Zamawiającego co uniemożliwia lub znacznie utrudnia Zamawiającemu podjęcie działań niezbędnych dla realizacji Zamówienia, d) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji Zamówienia, e) niezbędne jest zmniejszenie zakresu Zamówienia z uwagi na decyzje podjęte przez organ nadzorujący Zamawiającego, w tym w szczególności zmniejszenie finansowania działalności Zamawiającego; f) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy za dane Zamówienie lub zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmiany zakresu Zamówienia. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Zamówień wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu do Zamówienia pod rygorem nieważności. Część II Zamówienia Dopuszcza się następujące zmiany Umowy: 1) w zakresie terminu, sposobu lub zakresu realizacji Przedmiotu Umowy, w przypadku: a) powstania możliwości dostarczenia Zamawiającemu nowszych wersji Oprogramowania niż te, które były dostępne w momencie składania przez Wykonawcę oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w preambule Umowy, b) gdy w wyniku przeprowadzonego audytu, o którym mowa w § 11 Umowy audytor zaleci przeprowadzenie zmiany sposobu, zakresu, terminu realizacji Przedmiotu Umowy, a zmiana ta wymaga zmiany Umowy, c) braku możliwości wywiązania się przez Zamawiającego z zobowiązań określonych w Umowie, d) niewywiązania się podmiotu trzeciego z zobowiązań względem Zamawiającego co uniemożliwia lub znacznie utrudnia Zamawiającemu podjęcie działań niezbędnych dla realizacji Umowy, e) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji Przedmiotu Umowy, f) gdy konieczne są zmiany Umowy w związku z zaakceptowaniem przez Zamawiającego Projektu technicznego, g) gdy po zawarciu Umowy doszło do wydłużenia okresu gwarancyjnego przez producenta Oprogramowania; 2) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 7 ust. 1 Umowy lub zasad płatności tego wynagrodzenia, w przypadku: a) zmiany zakresu Przedmiotu Umowy, b) zmiany sposobu lub źródeł finansowania realizacji Umowy, c) gdy nastąpiła zmiana wartości usług świadczonych przez Wykonawcę w ramach Umowy, a zmiana Umowy jest korzystna dla Zamawiającego. Rozwiązanie równoważne dla Cz. 1 Zamówienia . Dopuszcza się następujące zmiany Umowy: 1) w zakresie terminu, sposobu lub zakresu realizacji Przedmiotu Umowy, w przypadku: a) powstania możliwości dostarczenia Zamawiającemu nowszych wersji Oprogramowania niż te, które były dostępne w momencie składania przez Wykonawcę oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w preambule Umowy, b) gdy w wyniku przeprowadzonego audytu, o którym mowa w § 12 Umowy audytor zaleci przeprowadzenie zmiany sposobu, zakresu, terminu realizacji Przedmiotu Umowy, a zmiana ta wymaga zmiany Umowy, c) braku możliwości wywiązania się przez Zamawiającego z zobowiązań określonych w Umowie, d) niewywiązania się podmiotu trzeciego z zobowiązań względem Zamawiającego co uniemożliwia lub znacznie utrudnia Zamawiającemu podjęcie działań niezbędnych dla realizacji Umowy, e) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji Przedmiotu Umowy, f) gdy konieczne są zmiany Umowy w związku z zaakceptowaniem przez Zamawiającego Projektu technicznego, g) gdy po zawarciu Umowy doszło do wydłużenia okresu gwarancyjnego przez producenta Oprogramowania; 2) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 8 ust. 1 Umowy lub zasad płatności tego wynagrodzenia, w przypadku: a) zmiany zakresu Przedmiotu Umowy, b) zmiany sposobu lub źródeł finansowania realizacji Umowy, c) gdy nastąpiła zmiana wartości usług świadczonych przez Wykonawcę w ramach Umowy, a zmiana Umowy jest korzystna dla Zamawiającego. 2. Dopuszcza się następujące zmiany Zlecenia: 1) w zakresie terminu, sposobu lub zakresu realizacji Zlecenia w przypadku: a) gdy niezbędna jest zmiana terminu, sposobu lub zakresu realizacji Zlecenia, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub konieczna w celu prawidłowego wykonania Zlecenia lub Umowy, b) gdy w wyniku przeprowadzonego audytu, o którym mowa w § 12 Umowy, audytor zaleci przeprowadzenie zmiany sposobu, zakresu, terminu realizacji Zlecenia, a zmiana ta wymaga zmiany Zlecenia, c) braku możliwości wywiązania się przez Zamawiającego z zobowiązań wynikających z Zlecenia, w szczególności w przypadku niewywiązania się podmiotu trzeciego z zobowiązań względem Zamawiającego co uniemożliwia lub znacznie utrudnia Zamawiającemu podjęcie działań niezbędnych dla realizacji Zlecenia, d) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji Zlecenia, e) niezbędne jest zmniejszenie zakresu Zlecenia z uwagi na decyzje podjęte przez organ nadzorujący Zamawiającego, w tym w szczególności zmniejszenie finansowania działalności Zamawiającego; f) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy za dane Zlecenie lub zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmiany zakresu Zlecenia. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Zleceń wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu do Zleceń pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cpi.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Projektów Informatycznych, ul. Syreny 23, 01-150 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2015 godzina 09:45, miejsce: Centrum Projektów Informatycznych, ul. Syreny 23, 01-150 Warszawa, kancelaria ogólna, pokój nr 20 parter budynku.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.