Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-20
Tarnów: Organizacja i przeprowadzenie kursów- szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie. współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej
Numer ogłoszenia: 90771 - 2012; data zamieszczenia: 20.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 688 20 20, faks 14 688 20 35.
- Adres strony internetowej zamawiającego: mops.tarnow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie kursów- szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie. współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów- szkoleń dla 155 osób w wieku aktywności zawodowej, uczestników projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących usług (VI zadań): Zadanie I: A) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych. B) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening Kompetencji Społecznych dla usamodzielniających się wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych. C) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Rodzina jako system. D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku. E) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa pracy. F) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa rodzinnego. Zadanie II: A) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Florysta z kasą fiskalną. B) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Opiekun środowiskowy. Zadanie III: A) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Profesjonalny pracownik biurowy. B) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej. Zadanie IV A) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Kierowca wózków jezdniowych z mechanicznym napędem układu podnoszenia - widłowy wraz z uzyskaniem uprawnień UDT plus uprawnienia do zmiany butli gazowej. B) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Magazynier. C) Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu podstawowy spawania metodą TIG. Zadanie V: A) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń przygotowujących do egzaminu na prawo jazdy kat. B. B) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia przygotowującego do egzaminu na prawo jazdy kat. C. Zadanie VI: Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych - polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego - w ramach poszczególnych zadań.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego 80.41.12.00 - Usługi szkół nauki jazdy 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego 85.12.12.70 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: - jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.), - w przypadku: zadania V A i V B Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń przygotowujących do egzaminu na prawo jazdy kat. B, Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia przygotowującego do egzaminu na prawo jazdy kat. C - Zamawiający dodatkowo wymaga, aby działalność gospodarcza Wykonawcy w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców została wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, w przypadku zadania VI - Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego dodatkowo Zamawiający wymaga, aby działalność gospodarcza Wykonawcy w zakresie świadczenia usług poradnictwa zawodowego była wpisana do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby Wykonawcy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie zadania Nr IV C - Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu spawania metodą TIG - Zamawiający wymaga, aby baza szkoleniowa posiadała aktualne atesty np. atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, Urzędu Dozoru Technicznego, etc., na prowadzenie kursu spawania metodą TIG. Wyposażenie bazy szkoleniowej powinno umożliwić każdemu uczestnikowi kursu przygotowanie do egzaminu kwalifikacyjnego i samodzielnej pracy w zawodzie spawacza, a ilość szkoleniowych stanowisk spawalniczych spełniała warunek: jedno stanowisko na jednego uczestnika szkolenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli: w zakresie zadania I pkt A): - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej trzema osobami posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia-kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt B): - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: osobą posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych (w przypadku modułu pierwszego i drugiego) oraz posiadającą wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu technolog żywienia (w przypadku modułu trzeciego), które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt C): - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt D): - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować czterema osobami posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia- kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadań I pkt E - F ): - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów prawniczych, która przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadań II - V: - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia. - w zakresie zadania VI - Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego: - Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować trzema osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu: doradca zawodowy, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia-kursy(doradztwo zawodowe), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli Wykonawca w wykazie osób wskaże, że będzie polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia należących do innego podmiotu - wówczas zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (np. podwykonawców) do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia). 2. Pełnomocnictwo (o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty), 3. Pełnomocnictwo - w przypadku składania oferty wspólnej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku: 1) Wystąpienie niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, które mają wpływ na terminy i przedmiot realizacji poszczególnych etapów zamówienia, między innymi: a) zmiany w harmonogramie kursów/szkoleń (za zgodą Zamawiającego) tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy, b) zmiany liczby uczestników kursów/szkoleń z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będącego wynikiem nie podjęcia udziału w kursie/szkoleniu lub przerwania uczestnictwa w kursie/poradnictwie specjalistycznym (podjęcie pracy, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia itp.). W tym przypadku nastąpi zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, biorąc pod uwagę cenę kursu/ szkolenia za jedną osobę, c) kadry wykonującej przedmiot zamówienia z przyczyn losowych (np. choroba) za zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że Wykonawca zapewni zastępstwo przez osobę lub osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym, nie gorszym od przygotowania zawodowego osoby lub osób zastępowanych, d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, e) zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy. 2) Nieistotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 3. Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl,
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie, Aleja M. B. Fatimskiej 9, 33 - 100 Tarnów, woj. małoposkie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TARNOWA
- Wykonanie operatów szacunkowych oraz świadectwa charakterystyki energetycznej - część IV (12 zadań)
- Dostawy rękawic medycznych - diagnostycznych i chirurgicznych.
- Dostawy artykułów medycznych (igły, porty naczyniowe).
- Remont wybranych pomieszczeń usytuowanych na II i IV piętrze w budynku Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. w Tarnowie przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1
- Modernizacja Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ryglicach
- Usługi ochrony osób i mienia Akademii Tarnowskiej
więcej: przetargi w Tarnowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Szkolenie grupowe dla osób bezrobotnych pn.: "Podstawy pracy z komputerem z ECDL (Moduł B1)"
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w projekcie "ODPOWIEDZIALNI ZA PRZYSZŁOŚĆ" dla uczestników zrekrutowanych przez jednostki podległe PWK OHP w Rzeszowie (etap 1c)
- Organizacja i przeprowadzenie 9 kursów zawodowych dla młodzieży, realizowanych przez Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej, Chełmie, Lublinie i Zamościu - 9 części
- Realizacja specjalistycznych zajęć dla dzieci w wieku od 0 do podjęcia nauki w szkole - zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Realizacja terapii psychologicznej dla uczestników projektu pn. Skoordynowane wsparcie pre i post adopcyjne.
- Świadczenie usług wsparcia psychologicznego oraz terapii traumy dla uczestników projektu "ZMIENIAMY SIĘ NA LEPSZE"
więcej: Usługi szkół nauki jazdy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.