eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dygowo › Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Dygowo.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-25

Dygowo: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Dygowo.
Numer ogłoszenia: 90707 - 2014; data zamieszczenia: 25.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dygowo , ul. Kolejowa 1, 78-113 Dygowo, woj. zachodniopomorskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dygowo.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Dygowo..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z miejsc przeznaczonych do gniazdowego systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odbiór odpadów komunalnych z mobilnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych; wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, na terenie gminy Dygowo na czas trwania umowy. 2. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, przekaże zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla regionu koszalińskiego (określonych uchwałą Nr XX,278,12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 20 grudnia 2012r.). 3. Bezpośrednio z terenów nieruchomości zamieszkałych odbierane będą następujące frakcje odpadów komunalnych: a) odpady zmieszane b) odpady biodegradacyjne c) papier d) pozostałe odpady zmieszane ( pozostałe po wydzieleniu odpadów zbieranych selektywnie) 4. w ramach gniazdowych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych będą odbierane następujące frakcje : a) tworzywa sztuczne i metal b) szkło 5. w ramach mobilnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych będą odbierane następujące frakcje : a) odpady wielkogabarytowe b) budowlano-remontowe c) akumulatory d) niebezpieczne e) baterie f) przeterminowane leki 6. Wykonawca zobowiązuje się do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy Dygowo. W roku 2013 na terenie gminy Dygowo odebrano 821,03 Mg odpadów zmieszanych (ilość odpadów odebranych, wykazana w sprawozdaniach kwartalnych składanych przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne z terenu gminy Dygowo w 2013 r.), oraz odpadów selektywnie zebranych: - tworzywa sztuczne- 44,9 Mg - szkło - 56,8 Mg - odpady wielkogabarytowe - 56,7 Mg - papier i tektura - 30,9 Mg - biodegradowalne - 56,5 Mg 7. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne zmieszane i biodegradacyjne z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z częstotliwością nie mniejszą niż 1 raz na dwa tygodnie. 8. W przypadku zwiększenia ilości wytworzonych odpadów zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów, a także do wezwania wykonawcy do dodatkowego ich odbioru na podstawie informacji przekazywanych wykonawcy telefonicznie, faksem lub drogą elektroniczną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego. 9. Zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów, może nastąpić w zakresie nie większym niż zbieranych u źródła, za wyjątkiem papieru. W szczególności dotyczy to zwiększenia częstotliwości odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów ulegających biodegradacji w następujących terminach: - w okresie letnim (w miesiącach lipiec - sierpień) - w okresie świąt Bożego Narodzenia W przypadku braku wskazań do cotygodniowego odbioru odpadów (wg informacji uzyskanych od Wykonawcy), po uzgodnieniu z Zamawiającym, częstotliwość odbioru odpadów w w/w terminie może ulec zmianie. 10. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne selektywnie zebrane (papier) z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z częstotliwością nie rzadziej niż raz na miesiąc. 11. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne selektywnie zebrane w systemie gniazdowym (tworzywa sztuczne, metal i szkło), z następującą częstotliwością: a) tworzywa sztuczne i metal - raz w tygodniu; b) szkło-raz w miesiącu; a w razie konieczności dla danego punktu zwiększy częstotliwość odbioru odpadów, na podstawie zgłoszenia przez zamawiającego. 12. Wykonawca będzie odbierał odpady z mobilnych punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z częstotliwością nie mniejszą niż 2 razy w każdej miejscowości na terenie gminy Dygowo, w okresie trwania umowy; a w razie konieczności dla danego punktu zwiększy częstotliwość odbioru odpadów, na podstawie zgłoszenia przez zamawiającego. Dotyczy to następujących frakcji odpadów: - niebezpieczne - wielkogabarytowe - budowlano-remontowe. Pozostałe frakcje: - akumulatory - baterie - przeterminowane leki będą odbierane na zgłoszenie przez Zamawiającego; przewiduje się odbiór tych odpadów nie więcej niż 1 raz w okresie trwania umowy. 13. Zamawiający zapewni pojemniki do zbiórki zużytych baterii oraz przeterminowanych leków, natomiast na pozostałe frakcje (niebezpieczne, wielkogabarytowe, budowlano-remontowe oraz akumulatory) wymaga, aby Wykonawca dostarczył odpowiednie pojemniki w ramach mobilnej zbiórki. 14. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik Nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających n powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności należy przedłożyć: - wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości o porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391ze zm.) prowadzonego przez Wójta Gminy Dygowo; - zezwolenie na transport odpadów objętych niniejszym zamówieniem wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r, poz. 21).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe, legitymując się wykonaniem lub wykonywaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie głównych usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 1) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową, spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości( Dz. U. z 25 stycznia 2013 r., poz. 122); 2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniające wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 25 stycznia 2013 r., poz. 122).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2. oświadczenie wykonawcy, jeśli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony przewidują możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach: a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia, b) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy przy czym w/w zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, c) zmiany warunków płatności, przy czym w/w zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności zmianą wykazu nieruchomości wraz z zadeklarowana liczbą osób zamieszkałych oraz sposobu gromadzenia odpadów; d) zmiany terminu świadczenia usługi i/lub terminu realizacji zamówienia, przy czym w/w zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji umowy, e) zmiany obowiązującej stawki podatku VAT ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany - w przypadku zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy, f) zmiana zakresu przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana ta spowodowana może być tylko okolicznościami wynikającymi ze zmiany regulacji prawnych wprowadzonych po dacie zawarcia umowy lub ze zmiany wykazu nieruchomości przewidzianych do obsługi wraz z zadeklarowaną liczbą osób zamieszkałych oraz sposobu gromadzenia odpadów; g) zmian sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana ta spowodowana może być tylko okolicznościami wynikającymi ze zmiany regulacji prawnych wprowadzonych po dacie zawarcia umowy,, h) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom, zmiany Podwykonawcy lub wprowadzenia Podwykonawcy, przy czym zmiana ta spowodowana może być tylko okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności powodujących konieczność zmiany umowy, c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. d) Zamawiający nie ma obowiązku zmiany postanowień umowy, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od wystąpienia okoliczności powodujących konieczność dokonania zmiany, nie złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego i udokumentowanego wniosku o dokonanie zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.dygowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dygowo ul. Kolejowa 1, 78-113 Dygowo, pokój Nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Dygowo ul. Kolejowa 1, 78-113 Dygowo, pokój Nr 8 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.