eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Dostawa ziemniaków jadalnych młodych II gr., warzyw świeżych II gr. (nowalijek) i owoców świeżych II gr. na 2008 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-04-30

Łódź: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych II gr., warzyw świeżych II gr. (nowalijek) i owoców świeżych II gr. na 2008 r.
Numer ogłoszenia: 89920 - 2008; data zamieszczenia: 30.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1933, ul. Źródłowa 52, 91-735 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6394760, fax 042 6348985.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.army.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojskowa Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych II gr., warzyw świeżych II gr. (nowalijek) i owoców świeżych II gr. na 2008 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest dostawa ziemniaków jadalnych młodych II gr., warzyw świeżych II gr. (nowalijek) i owoców świeżych II gr. na 2008 r. (nazwa / kod CPV: Rośliny uprawne, produkty warzywnictwa i ogrodnictwa / 01100000-8: ziemniaki / 01112100-6; warzywa / 01121000-1; owoce inne niż tropikalne / 01131300-7),

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.10.00.00-8, 01.11.21.00-6, 01.12.10.00-1, 01.13.13.00-7.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.08.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie, odpowiadającej ilości zadań, na które jest składana oferta (sposób wnoszenia wadium oraz wartości wadium dla każdego z zadań określono w SIWZ)..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Pzp; 5) zaoferują dostawy, spełniające wszystkie wymagania określone w SIWZ, które będą realizowane w oparciu o wdrożony (stosowany) system HACCP (dot. zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność), a w przypadku producentów na etapie produkcji pierwotnej - w oparciu o wdrożoną (stosowaną) dobrą praktykę produkcyjną (GMP) i higieniczną (GHP).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć wraz z ofertą cenową (wzór oferty na Załączniku nr 3): 1. oświadczenie o spełnianiu wymagań ustawowych ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, określonych w art. 22 ustawy oraz, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp (wzór na Załączniku nr 3 do SIWZ); 2. oświadczenie rolnika ryczałtowego o treści: Jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku od towarów i usług; 1. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw (co najmniej jednej) przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (odpowiadających tzn. nie mniejszych niż 50% wartości brutto określonej dla zadania na które składana jest oferta. W przypadku złożenia oferty na kilka zadań Zamawiający uzna za zrealizowane dostawy, których suma wartości brutto nie będzie mniejsza niż 50% wartości brutto dla zadań na które składana jest oferta) wraz z dokumentami potwierdzającymi, ze wskazane w wykazie dostawy zostały wykonane należycie (dokument lub dokumenty potwierdzające należyte wykonanie minimum jednej wybranej z wykazu dostawy) (wzór wykazu dostaw załączony został w Załączniku nr 4 do SIWZ); 2. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy przedsiębiorców); Wykonawca może złożyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wydane z wcześniejszą data, pod warunkiem, że urząd wydający zaświadczenie potwierdzi jego aktualność na dany dzień - stan aktualny na dzień przypadający na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5. w przypadku podmiotów zbiorowych - także aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9) ustawy Pzp., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6. decyzję właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającej spełnianie wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w procesie produkcji lub w obrocie oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej żywności (dotyczy przedsiębiorców produkujących i/lub wprowadzających do obrotu żywność będących pod nadzorem Państwowej Inspekcji Sanitarnej i prowadzących działalność w tym zakresie - dotychczas wydawana na podstawie art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia(Dz. U z 2005r. Nr 3, poz. 265 z późn. zm.), a obecnie decyzję o zatwierdzeniu zakładu - wydawaną przez właściwe organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( podstawa art. 61, art. 62 ust. 1 pkt. 1,2, art. 63 ust.1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U z 2006r. Nr 171, poz. 1225); 7. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej gdzie minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wynosi 100 000 zł lub jej równowartość wyrażoną w innej walucie (w przypadku rolników dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC rolników). W celu obliczenia równowartości kwoty ubezpieczenia, Zamawiający zastosuje średni kurs NBP na dzień upływu terminu składania ofert. Średnie kursy walut dostępne są pod adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm. W przypadku zawarcia umowy na dostawę ziemniaków jadalnych młodych II gr., warzyw świeżych II gr. (nowalijek) i owoców świeżych II gr. na 2008r. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania i dostarczenia Zamawiającemu aktualnej polisy ubezpieczeniowej ( aktualnej tzn. obejmującej cały okres trwania dostaw ) potwierdzającej ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 8. w przypadku realizacji dostaw przez podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania w ofercie w formie oświadczenia części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom; 9. w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo wyznaczające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli wykonawca jest w takiej sytuacji); w pozostałych przypadkach - jeżeli pełnomocnictwo jest stosowane. UWAGA: Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173 poz. 1807 i Nr 281 poz. 2777 ze zm.) za przedsiębiorców uznaje się wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Oznacza to, że oferta złożona przez spółkę cywilną jest traktowana jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 23 Pzp). 10. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4, 5 i 7 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 11. W przypadku wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu z pkt. 6, składa on zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp. 12. Dokumenty, o których mowa w pkt. 12 a) i c) oraz 13 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku dokumentu z pkt. 12 b) - powinien być on wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 12 a) - c) oraz 13, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt. 14 stosuje się odpowiednio. 14. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego, obowiązany jest dołączyć do oferty cenowej następujące dokumenty: 15. oświadczenie, że oferowane dostawy będą pochodzić od producenta, który wdrożył i stosuje dobrą praktykę produkcyjną (GMP) oraz dobrą praktykę higieniczną (GHP) (dotyczy producentów na etapie produkcji pierwotnej, którzy zgodnie z ustawą z dn. 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia - Dz. U. z 2006r. Nr 171, poz. 1225 ze zm. - podlegają takiemu obowiązkowi). W przypadku realizacji całości lub części dostaw przez podwykonawców będących producentami na etapie produkcji pierwotnej - oświadczenie w tym zakresie o treści: Oświadczam (-y), że oferowane dostawy będą pochodzić od podwykonawcy (-ów) będącego (-ych) producentem (-ami), który (którzy) wdrożył (-li) i stosuje (-ą) dobrą praktykę produkcyjną (GMP) oraz dobrą praktykę higieniczną (GHP); 17.1 zaświadczenie wystawione na wykonawcę przez organy upoważnione do urzędowej kontroli środków spożywczych lub firmę upoważnioną do przeprowadzania certyfikacji stwierdzające, że u wykonawcy w produkcji i/lub w obrocie zaoferowanego asortymentu został wdrożony i/lub jest stosowany system HACCP (dotyczy zakładów produkujących lub wprowadzających żywność do obrotu, które zgodnie z art. 5 Rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych ( Dz.Urz.UE L z 2004 r., Nr 139, poz. 1) podlegają takiemu obowiązkowi). Jeżeli wykonawca nie jest producentem oferowanych produktów, zobowiązany jest dołączyć wskazane zaświadczenie wystawione dla niego przez jeden z ww podmiotów oraz stosowne zaświadczenia wystawione przez jeden z w/w podmiotów dla producentów, od których zakupi oferowane produkty. Jeżeli z tytułu prowadzonej działalności wykonawca nie podlega obowiązkowi wdrożenia i/lub stosowania systemu HACCP, przedstawia on jedynie stosowne zaświadczenia wystawione dla producentów. 17.1.1 Wszystkie w/w dokumenty należy złożyć bądź w formie oryginału bądź w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Uwierzytelnienie powinno polegać na zamieszczeniu na kopii dokumentu ,za zgodność z orginałem, oraz zostać podpisane przez uprawnioną osobę. 17.1.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.army.mil.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 1933, Łódź, ul. Źródłowa 52..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.05.2008 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria jawna Zamawiającego, bud nr 7, pok. 014-015 w godzinach pracy kancelarii tj.: 8:00 - 10:00 i 12:30 - 14:30 od poniedziałku do piątku.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa łódzkiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.11.21.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa śląskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.11.21.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa ziemniaków jadalnych młodych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa świętokrzyskiego i małopolskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.11.21.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa roślin uprawnych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa roślin uprawnych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa łódzkiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.12.11.11-2, 01.12.11.12-9, 01.12.11.13-6, 01.12.12.12-0, 01.12.12.30-2, 01.12.12.40-5, 01.12.12.70-4, 01.12.13.10-7, 01.12.14.10-8, 01.12.14.20-1, 01.12.11.10-5, 01.12.13.00-4, 01.12.11.00-2, 01.12.12.60-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa roślin uprawnych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa roślin uprawnych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa śląskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.12.11.11-2, 01.12.11.12-9, 01.12.11.13-6, 01.12.12.12-0, 01.12.12.30-2, 01.12.12.40-5, 01.12.12.70-4, 01.12.13.10-7, 01.12.14.10-8, 01.12.14.20-1, 01.12.11.10-5, 01.12.13.00-4, 01.12.11.00-2, 01.12.12.60-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawa roślin uprawnych gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa roślin uprawnych gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa małopolskiego i świętokrzyskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.12.11.11-2, 01.12.11.12-9, 01.12.11.13-6, 01.12.12.12-0, 01.12.12.30-2, 01.12.12.40-5, 01.12.12.70-4, 01.12.13.10-7, 01.12.14.10-8, 01.12.14.20-1, 01.12.11.10-5, 01.12.13.00-4, 01.12.11.00-2, 01.12.12.60-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008; Zakończenie: 31.08.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa owoców gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa owoców gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa łódzkiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.13.13.13-1, 01.13.13.33-7, 01.13.13.34-4, 01.13.13.21-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawa owoców gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa owoców gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa śląskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.13.13.13-1, 01.13.13.33-7, 01.13.13.34-4, 01.13.13.21-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawa owoców gr II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa owoców gr II dla Jednostek Wojskowych z województwa małopolskiego i świętokrzyskiego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 01.13.13.13-1, 01.13.13.33-7, 01.13.13.34-4, 01.13.13.21-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.06.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.