eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Z³ocieniec › ¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017 oraz ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-01-17

Og³oszenie nr 8943 - 2017 z dnia 2017-01-17 r.

Z³ocieniec: ¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017 oraz ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Z³ocieniec, krajowy numer identyfikacyjny , ul. Stary Rynek  3, 78520   Z³ocieniec, woj. zachodniopomorskie, pañstwo Polska, tel. (094) 36 72 022, e-mail umig.zamowienia@zlocieniec.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.zlocieniec.pl

Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne www.bip.zlocieniec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

tak
www.bip.zlocieniec.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.zlocieniec.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
w wersji papierowej
Adres:
Urz±d Miejski w Z³ocieñcu, ul. Stary Rynek 3


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017 oraz ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec
Numer referencyjny: BZP.271.2.2017.DW
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
wszystkich czê¶ci



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Zadanie czê¶ciowe nr 1 Opis: ¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach (jezdniach i chodnikach) na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017 tj. : 1. ocena sytuacji pogodowej w ci±gu doby i podejmowanie decyzji odno¶nie konieczno¶ci od¶nie¿ania oraz usuwania ¶lisko¶ci z dróg i ulic - za³±cznik 1-5, 2. od¶nie¿anie ulic i usuwanie z nich ¶lisko¶ci, a tak¿e b³ota po¶niegowego, w celu zapewnienia przejezdno¶ci i przej¶cia oraz w celu ograniczenia zak³óceñ p³ynno¶ci ruchu drogowego, wywo³anych opadami ¶niegu, 3. bie¿±ce uzupe³nianie pojemników z piaskiem, 4. wykonywanie innych nie wymienionych czynno¶ci zwi±zanych z usuwaniem skutków zimy, 5. zebranie po sezonie zimowym pojemników na piasek i sól (koszty transportu pojemników ponosi wykonawca), 6. w terminie do 15 dni po zakoñczeniu sezonu - usuniêcie pozosta³o¶ci materia³ów uszarstniaj±cych (na terenie miasta), 7. koordynowanie prac zwi±zanych z realizacj± zadania, 8. ustawienie - w terminie do 15.11.2017 r.- 33 szt. pojemników na piasek i sól - pojemniki udostêpnia Zamawiaj±cy (koszty transportu pojemników ponosi Wykonawca), 9. Wykonawca zobowi±zany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzêtu potwierdzonej przez Zamawiaj±cego, w kartach musz± byæ co najmniej zapisy o godzinach, dacie i miejscu pracy sprzêtu (droga, parking). 10. W przypadku braku opadów ¶niegu i go³oledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi siê. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przys³uguje wynagrodzenie. 1) w przypadku braku opadów ¶niegu i go³oledzi - Wykonawca wykonuje zadania zwi±zane z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec - zgodnie z zakresem i czêstotliwo¶ci± okre¶lon± w za³±cznikach 6-9, 2) bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach i stoj±cych na terenie miasta, z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze, wy³o¿enie workami foliowymi koszy stoj±cych oraz wisz±cych na deptaku (ul. Pi³sudskiego), na Starym Rynku oraz przy Placu 3-go Maja, polu namiotowym nad Draw±, na parkingu przy ul. 3 PP (³±cznie ok. 170 szt.). 11. wywóz zmiotek zgromadzonych w wyniku realizacji zamówienia do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim - potwierdzone KPO, 12. bie¿±cy odbiór (za³adunek, wy³adunek oraz transport do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskiego) wszelkich nieczysto¶ci sta³ych z terenu ca³ego miasta, gromadzone w pryzmach lub workach tj. m.in. zmiotek, zgrabek, li¶ci, trawy zebranej przez pracowników wykonuj±cych prace na rzecz gminy Z³ocieniec, z terenów wiejskich - wg wskazañ zamawiaj±cego, 13. utrzymanie czysto¶ci na przystankach autobusowych, w tym umycie wiat przystankowych (ul. Czaplinecka - 2 szt., Miros³awiecka - 1 szt., ul. Drawska - 1 szt., Po³czyñska - 1 szt., os. Budów - 1 szt., Dworzec PKS - 2 szt.) - 1 raz w miesi±cu +potwierdzone kartami pracy pojazdu- za³±cznik 10, 14. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach w miejscowo¶ciach Cieszyno, Stare Worowo, Warni³êg, Darskowo, Bobrowo, Kosobudy, Rzê¶nica, Stawno, Lubieszewo, 15. ustawienie w³asnych pojemników na ¶mieci: 1) przy gara¿ach tj. Aleja Piastów - 3 szt., 2) Wyzwolenia - 1 szt., 3) Dworcowa - 2 szt., 4) Zakole - 1 szt., 5) k. Gazowni - 1 szt. oraz 6) przy ¶cie¿ce rowerowej w Cieszynie -1 szt. 7) i odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, na Euroboisku, przy hali sportowej przy ul. Czaplineckiej, na stadionie miejskim, na terenie miêdzy mostami - po 1 szt i bie¿±cy odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, 16. bie¿±ce opró¿nianie koszy na psie odchody (ul. Zwyciêstwa/Piastów, Park ¯ubra, ul. ¦l±ska, wej¶cie do Parku ¯ubra (przy mo¶cie), miêdzy mostami, ul. 11 Listopada (nad Draw±) z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy- w dni robocze. 17. utrzymanie czysto¶ci terenów zielonych - Park ¯ubra, Park przy ul. Kolejowej, Park przy ul. Chopina, Park przy ul. Dworcowej tj. m.in. uprz±tniêcie folii, papierów, butelek, puszek, ga³êzi itp. 18. dba³o¶æ o estetyczny wygl±d s³upów og³oszeniowych tj. zrywanie starych og³oszeñ w ka¿dy wtorek, (przy Stacji PKP, ul. Boh. Warszawy, osiedle Czaplineckie, ul. 3-go Pu³ku Piechoty, ul. Czaplinecka k/Poczty, Miros³awiecka, Gronowska, Budowo, Brzozowa)- za³. nr 11, Zadanie czê¶ciowe nr 2 Opis: ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec, w szczególno¶ci: 1. mechaniczne i rêczne zamiatanie chodników i jezdni o nawierzchni bitumicznej i z kostki polbruk w pasach przy krawê¿nikach o szeroko¶ci zamiatania 0,5 m, zamiataniem powinna byæ objêta ca³a d³ugo¶æ jezdni. Mechaniczne zamiatanie ulic odbywaæ siê winno za pomoc± specjalistycznego sprzêtu - zamiatarki. Zamiatanie bêdzie odbywaæ siê przy w³±czonym i sprawnie dzia³aj±cym systemie zraszaj±cym ulicê - za³±czniki 12-16, 2. utrzymanie czysto¶ci terenów zielonych tj. m.in. uprz±tniêcie ¶mieci, papierów, butelek, puszek, li¶ci i ga³êzi, 3. usuwanie wykwitów zielonych (chwastów, traw) wyrastaj±cych w szparach jezdni i chodników, 4. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach i stoj±cych na terenie miasta, z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze, wy³o¿enie workami foliowymi koszy stoj±cych oraz wisz±cych na deptaku (ul. Pi³sudskiego),Starego Rynku oraz przy Placu 3-go Maja, polu namiotowym nad Draw±, na parkingu przy ul. 3 PP (³±cznie ok. 170 szt. ), 5. wywóz zmiotek zgromadzonych w wyniku realizacji zamówienia do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim, potwierdzone kartami przekazania odpadu 6. bie¿±cy odbiór (za³adunek, wy³adunek oraz transport do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim) wszelkich nieczysto¶ci sta³ych z terenu ca³ego miasta, gromadzone w pryzmach lub workach tj. m.in. zmiotek, zgrabek, li¶ci, trawy, nieczysto¶ci powsta³ych w wyniku odkrywania krawê¿ników chodników zebrane przez pracowników wykonuj±cych prace na rzecz gminy Z³ocieniec, z terenów wiejskich - wg wskazañ zamawiaj±cego, 7. dba³o¶æ o estetyczny wygl±d s³upów og³oszeniowych tj. zrywanie starych og³oszeñ w ka¿dy wtorek, malowanie s³upów w kwietniu i we wrze¶niu (przy Stacji PKP, ul. Boh. Warszawy, osiedle Czaplineckie, ul. 3-go Pu³ku Piechoty, ul. Czaplinecka k/Poczty, Miros³awiecka, Gronowska, Budowo, Brzozowa),-za³±cznik 17, 8. utrzymanie czysto¶ci na przystankach autobusowych, w tym umycie wiat przystankowych (ul. Czaplinecka - 2 szt., Miros³awiecka - 1 szt., ul. Drawska - 1 szt., Po³czyñska - 1 szt., os. Budów - 1 szt., Dworzec PKS - 2 szt.) - 1 raz w miesi±cu - potwierdzone kartami pracy pojazdu za³±cznik 18, 9. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach w miejscowo¶ciach Cieszyno, Stare Worowo, Warni³êg, Darskowo, Bobrowo, Kosobudy, Rzê¶nica, Stawno, Lubieszewo, 10. od 01 maja do 30 wrze¶nia - wywóz odpadów z dodatkowych pojemników na odpady sta³e (ustawionych przez wykonawcê) w Lubieszewie - na pla¿y, w Warni³êgu (pla¿a), na przystani kajakowej, przy ¶cie¿ce rowerowej - przy dzia³kach), na Wyspie Ostrów i Gêsiej £±czce w Cieszynie, 11. utrzymanie czysto¶ci miejsc postojowych dla rowerzystów (miejsca postojowe: Chlebowo (przy ¶cie¿ce rowerowej Z³ocieniec - Po³czyn Zdrój), przy drodze do Gronowa, przy ¶cie¿ce rowerowej za Cieszynem w kierunku Chlebowa, Cieszyno (¶cie¿ka rowerowa), Kañsko, Lubieszewo (pla¿a), W±sosz (za pa³acem, przy le¶niczówce), Stare Worowo (wie¶), Warni³êg (wie¶),w szczególno¶ci: 1) utrzymanie czysto¶ci 2) wywóz nieczysto¶ci z koszy i wymiana worków na ¶mieci (worki zapewnia wykonawca) 3) koszenie traw w promieniu 15 m od tych miejsc, 11. ustawienie w³asnych pojemników na ¶mieci: - przy gara¿ach tj. Aleja Piastów - 3 szt., Wyzwolenia - 1 szt., Dworcowa - 2 szt., Zakole - 1 szt., k. Gazowni - 1 szt. oraz przy ¶cie¿ce rowerowej w Cieszynie - 1 szt. na Euroboisku, przy hali sportowej przy ul. Czaplineckiej, na stadionie miejskim, na terenie miêdzy mostami - po 1 szt i bie¿±cy odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, 12.sprz±tanie w czasie i po imprezach masowych organizowanych przez gminê, po wcze¶niejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiaj±cym - obs³uga ok. 6 imprez (np. dni Z³ocieñca, do¿ynki gminne, dzieñ dziecka, festyny), 13. mycie znaków drogowych - w ilo¶ci ok. 400 sztuk, w maju i wrze¶niu , 14. mycie pojemników typu DIN - raz w miesi±cu (mechaniczne lub rêczne), 15. bie¿±ce opró¿nianie koszy na psie odchody (ul. Zwyciêstwa/Piastów, Park ¯ubra, ul. ¦l±ska, wej¶cie do Parku ¯ubra (przy mo¶cie), miêdzy mostami, ul. 11 Listopada (nad Draw±) z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze. 16. monta¿ koszy na odpady - w trakcie realizacji zamówienia, na wskazanie zamawiaj±cego - szacuje siê monta¿ ok.50 koszy dostarczonych przez zamawiaj±cego ). 3.4 Dodatkowe wymagania zamawiaj±cego. Wykonawca powinien uwzglêdniæ zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia co najmniej 3 osoby, o których mowa w art. 29 ust.4 pkt. 4 ustawy Pzp wówczas: 1. Nie jest wymagane posiadanie statusu bezrobotnego ani te¿ orzeczenia o niepe³nosprawno¶ci, za¶ sytuacja danej osoby powinna wynikaæ z za¶wiadczenia lub innego dokumentu wystawionego przez w³a¶ciwy o¶rodek pomocy spo³ecznej lub instytucjê opieki zdrowotnej. 2. zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwaæ od rozpoczêcia do koñca up³ywu terminu realizacji zamówienia; w przypadku, rozwi±zania zatrudnienia przez osobê o której mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub przez Wykonawcê przed zakoñczeniem tego okresu, wykonawca bêdzie obowi±zany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3. zamawiaj±cy ma prawo w ka¿dym okresie realizacji zamówienia zwróciæ siê do wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia skierowanych osób za¶ wykonawca ma obowi±zek przedstawiæ j± niezw³ocznie zamawiaj±cemu; nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni. 4. je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolite] Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie poprzedzaj±cym, przedstawia; zg³oszenie ofert pracy przedstawione odpowiedniemu organowi zajmuj±cemu siê realizacj± zadañ z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia wykonawcy lub w kraju, w którym wykonawca ma swoj± siedzibê; odpis wystawionego przez ten organ dokumentu kieruj±cego osoby znajduj±ce siê w niekorzystnej sytuacji do pracodawcy, umowê o pracê w organizacji pozarz±dowej, która uzyska³a zgodê wojewody w³a¶ciwego dla siedziby tej organizacji na wykonywanie tych zadañ oraz osoby uczestnicz±ce w indywidualnym programie zatrudnienia socjalnego, (spó³dzielcz± umowê o pracê); 5. w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiaj±cego liczby osób, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, wykonawca bêdzie zobowi±zany do zap³acenia kary umownej zamawiaj±cemu, w wysoko¶ci iloczynu kwoty najni¿szego wynagrodzenia wraz z nale¿nymi sk³adkami na ubezpieczenie spo³eczne oraz liczby miesiêcy w okresie realizacji zamówienia - za ka¿dego niezatrudnionego poni¿ej liczby wymaganej przez zamawiaj±cego, chyba ¿e wykonawca wyka¿e, ¿e niezatrudnienie osób o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, nast±pi³o z przyczyn niele¿±cych po jego stronie; za przyczynê niele¿±c± po stronie wykonawcy bêdzie uznany w szczególno¶ci brak na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji, pracowników znajduj±cych siê w niekorzystnej sytuacji, zdolnych do wykonania zamówienia lub odmowa podjêcia pracy przez tak± osobê. 6. zamówienie wykonane ma byæ zgodnie ze wskazanymi wymogami zamawiaj±cego zwi±zanymi z realizacj± przedmiotu zamówienia, natomiast dokumentacjê potwierdzaj±c± spe³nienie tych wymogów Wykonawca bêdzie obowi±zany przedstawiæ dopiero na etapie realizacji zamówienia.

II.5) G³ówny kod CPV: 90.60.00.00 - Us³ugi sprz±tania oraz us³ugi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz us³ugi powi±zane
Dodatkowe kody CPV:90611000-3, 90612000-0, 90620000-9, 90630000-2
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: przedmiotem zamówienia jest zamówienie polegaj±ce na powtórzeniu us³ug podobnych i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

Okres w miesi±cach: 11


II.9) Informacje dodatkowe: Zadanie czê¶ciowe nr 1 realizacja od 01.02. 2017 r. do zakoñczenia sezonu zimowego (ok. 31.03.2017r.) i od ok. 15.11.2017 r. do 31.12.2017 r. Zadanie czê¶ciowe nr 2 realizacja od 01.04.2017 r. do 30.11.2017 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej : Zadanie czê¶ciowe nr 1 - 250 000,00.z³ Zadanie czê¶ciowe nr 2 - 250 000,00 z³
Informacje dodatkowe W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z wykonawców w ca³o¶ci
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1.Do¶wiadczenie zawodowe. Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e, ¿e wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie : zadanie czê¶ciowe nr 1 - minimum 1 us³ugê polegaj±c± na zimowym utrzymaniu dróg o warto¶ci ca³kowitej nie mniejszej ni¿ 150 000,00z³ zadanie czê¶ciowe nr 2 - minimum 1 us³ugê polegaj±c± na utrzymaniu czysto¶ci na parkingach, drogach czy chodnikach o warto¶ci ca³kowitej nie mniejszej ni¿ 200 000,00z³ 2.Potencja³ techniczny. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej nw. sprzêtem: Zadanie czê¶ciowe nr 1 a)2 piaskarkami , b)3 p³ugami, c)1 ³adowarka z obs³ug± Zadanie czê¶ciowe nr 2 - zamiatark±, która powinna posiadaæ parametry nie gorsze ni¿: a)pojemno¶æ zbiornika na odpady - 600litrów, b)ci¶nieniowy sposób polewania wod±, c)minimum 4 szczotki, 3.Kadra techniczna. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e zatrudnia³ ¶redniorocznie w ostatnich trzech latach przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 10 osób, w tym co najmniej 2 osoby nale¿±ce do kadry kierowniczej. UWAGA: Niezale¿nie od tego na ile czê¶ci zamówienia wykonawca z³o¿y ofertê na potwierdzenie spe³nienia warunku opisanego w lit c wystarczaj±ce bêdzie wykazanie zatrudnienia co najmniej 10 osób, w tym co najmniej 2 osób nale¿±cych do kadry kierowniczej. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie do¶wiadczenie, potencja³ techniczny, kadra techniczna podlega sumowaniu.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i/lub dokumentów na potwierdzenie, ¿e: 1)Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania, tj.: a)odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku oferty wspólnej ww. odpis sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
2)Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, tj.: a)wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu; W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. b)wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 3)wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na te-mat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) formularz oferty. W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jeden wspólny formularz. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 2) odpowiednie pe³nomocnictwa. Ww. pe³nomocnictwa nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 3) o¶wiadczenie wskazuj±ce cze¶æ zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom wraz z podaniem podwykonawców (je¿eli wykonawca przewiduje udzia³ podwykonawców); W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jedno wspólne o¶wiadczenie. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
1)Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: Zadanie czê¶ciowe nr 1 - 6 500.00 z³ (S³ownie z³otych: sze¶æ tysiêcy piêæset 00/100), Zadanie czê¶ciowe nr 2 - 6 500.00 z³ (S³ownie z³otych: sze¶æ tysiêcy piêæset 00/100), 2)Wadium nale¿y wnie¶æ w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a)pieni±dzu, b)porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3)Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w terminie sk³adania ofert. 4)Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ na konto Zamawiaj±cego:Bank PKO S.A. BP Z³ocieniec Nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu za termin wniesienia uznaje siê chwilê uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego. 5)W przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium nale¿y z³o¿yæ w terminie do sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego Urz±d Miejski, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Z³ocieniec w sekretariacie pok. 11 lub zamie¶ciæ w osobnej kopercie - opisanej wadium. Kopiê do³±czyæ do oferty. 6)W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z tre¶ci tych gwarancji musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ: a)zobowi±zanie gwaranta (banku, zak³adu ubezpieczeñ) do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y przes³anki jego zatrzymania. b)termin obowi±zywania gwarancji, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±, c)miejsce i termin zwrotu gwarancji. 7)Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowa na rachunku bankowym. 8)Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowan± form± wadium zostanie przez zamawiaj±cego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzucon±. 9)W ofercie nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium lub do³±czyæ do oferty upowa¿nienie do odbioru wadium przez wskazan± osobê.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia osób, o których mowa w art. 29 i 4 pkt 1 lit c ustawy Pzp. 40


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2)Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany zawartej z wykonawc± umowy w zakresie: a)warto¶ci umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który bêdzie naliczany zgodnie z obowi±zuj±c± stawk±; b)terminu realizacji, w przypadku utrzymywania siê zimowych warunków atmosferycznych, c)okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ przy udzielaniu zamówienia, si³y wy¿szej; d)maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, w przypadku gdy nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa; e)rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia f)innych zmian, których nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie sporz±dzania SIWZ, a które nie wykraczaj± poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówieñ publicznych
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 25/01/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH

Czê¶æ nr: 1    Nazwa: ¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach (jezdniach i chodnikach) na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na parkingach i drogach (jezdniach i chodnikach) na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2017 tj. : 1. ocena sytuacji pogodowej w ci±gu doby i podejmowanie decyzji odno¶nie konieczno¶ci od¶nie¿ania oraz usuwania ¶lisko¶ci z dróg i ulic - za³±cznik 1-5, 2. od¶nie¿anie ulic i usuwanie z nich ¶lisko¶ci, a tak¿e b³ota po¶niegowego, w celu zapewnienia przejezdno¶ci i przej¶cia oraz w celu ograniczenia zak³óceñ p³ynno¶ci ruchu drogowego, wywo³anych opadami ¶niegu, 3. bie¿±ce uzupe³nianie pojemników z piaskiem, 4. wykonywanie innych nie wymienionych czynno¶ci zwi±zanych z usuwaniem skutków zimy, 5. zebranie po sezonie zimowym pojemników na piasek i sól (koszty transportu pojemników ponosi wykonawca), 6. w terminie do 15 dni po zakoñczeniu sezonu - usuniêcie pozosta³o¶ci materia³ów uszarstniaj±cych (na terenie miasta), 7. koordynowanie prac zwi±zanych z realizacj± zadania, 8. ustawienie - w terminie do 15.11.2017 r.- 33 szt. pojemników na piasek i sól - pojemniki udostêpnia Zamawiaj±cy (koszty transportu pojemników ponosi Wykonawca), 9. Wykonawca zobowi±zany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzêtu potwierdzonej przez Zamawiaj±cego, w kartach musz± byæ co najmniej zapisy o godzinach, dacie i miejscu pracy sprzêtu (droga, parking). 10. W przypadku braku opadów ¶niegu i go³oledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi siê. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przys³uguje wynagrodzenie. 1) w przypadku braku opadów ¶niegu i go³oledzi - Wykonawca wykonuje zadania zwi±zane z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec - zgodnie z zakresem i czêstotliwo¶ci± okre¶lon± w za³±cznikach 6-9, 2) bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach i stoj±cych na terenie miasta, z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze, wy³o¿enie workami foliowymi koszy stoj±cych oraz wisz±cych na deptaku (ul. Pi³sudskiego), na Starym Rynku oraz przy Placu 3-go Maja, polu namiotowym nad Draw±, na parkingu przy ul. 3 PP (³±cznie ok. 170 szt.). 11. wywóz zmiotek zgromadzonych w wyniku realizacji zamówienia do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim - potwierdzone KPO, 12. bie¿±cy odbiór (za³adunek, wy³adunek oraz transport do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskiego) wszelkich nieczysto¶ci sta³ych z terenu ca³ego miasta, gromadzone w pryzmach lub workach tj. m.in. zmiotek, zgrabek, li¶ci, trawy zebranej przez pracowników wykonuj±cych prace na rzecz gminy Z³ocieniec, z terenów wiejskich - wg wskazañ zamawiaj±cego, 13. utrzymanie czysto¶ci na przystankach autobusowych, w tym umycie wiat przystankowych (ul. Czaplinecka - 2 szt., Miros³awiecka - 1 szt., ul. Drawska - 1 szt., Po³czyñska - 1 szt., os. Budów - 1 szt., Dworzec PKS - 2 szt.) - 1 raz w miesi±cu +potwierdzone kartami pracy pojazdu- za³±cznik 10, 14. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach w miejscowo¶ciach Cieszyno, Stare Worowo, Warni³êg, Darskowo, Bobrowo, Kosobudy, Rzê¶nica, Stawno, Lubieszewo, 15. ustawienie w³asnych pojemników na ¶mieci: 1) przy gara¿ach tj. Aleja Piastów - 3 szt., 2) Wyzwolenia - 1 szt., 3) Dworcowa - 2 szt., 4) Zakole - 1 szt., 5) k. Gazowni - 1 szt. oraz 6) przy ¶cie¿ce rowerowej w Cieszynie -1 szt. 7) i odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, na Euroboisku, przy hali sportowej przy ul. Czaplineckiej, na stadionie miejskim, na terenie miêdzy mostami - po 1 szt i bie¿±cy odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, 16. bie¿±ce opró¿nianie koszy na psie odchody (ul. Zwyciêstwa/Piastów, Park ¯ubra, ul. ¦l±ska, wej¶cie do Parku ¯ubra (przy mo¶cie), miêdzy mostami, ul. 11 Listopada (nad Draw±) z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy- w dni robocze. 17. utrzymanie czysto¶ci terenów zielonych - Park ¯ubra, Park przy ul. Kolejowej, Park przy ul. Chopina, Park przy ul. Dworcowej tj. m.in. uprz±tniêcie folii, papierów, butelek, puszek, ga³êzi itp. 18. dba³o¶æ o estetyczny wygl±d s³upów og³oszeniowych tj. zrywanie starych og³oszeñ w ka¿dy wtorek, (przy Stacji PKP, ul. Boh. Warszawy, osiedle Czaplineckie, ul. 3-go Pu³ku Piechoty, ul. Czaplinecka k/Poczty, Miros³awiecka, Gronowska, Budowo, Brzozowa)- za³. nr 11, Dodatkowe wymagania zamawiaj±cego. Wykonawca powinien uwzglêdniæ zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia co najmniej 3 osoby, o których mowa w art. 29 ust.4 pkt. 4 ustawy Pzp wówczas: 1. Nie jest wymagane posiadanie statusu bezrobotnego ani te¿ orzeczenia o niepe³nosprawno¶ci, za¶ sytuacja danej osoby powinna wynikaæ z za¶wiadczenia lub innego dokumentu wystawionego przez w³a¶ciwy o¶rodek pomocy spo³ecznej lub instytucjê opieki zdrowotnej. 2. zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwaæ od rozpoczêcia do koñca up³ywu terminu realizacji zamówienia; w przypadku, rozwi±zania zatrudnienia przez osobê o której mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub przez Wykonawcê przed zakoñczeniem tego okresu, wykonawca bêdzie obowi±zany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3. zamawiaj±cy ma prawo w ka¿dym okresie realizacji zamówienia zwróciæ siê do wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia skierowanych osób za¶ wykonawca ma obowi±zek przedstawiæ j± niezw³ocznie zamawiaj±cemu; nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni. 4. je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolite] Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie poprzedzaj±cym, przedstawia; zg³oszenie ofert pracy przedstawione odpowiedniemu organowi zajmuj±cemu siê realizacj± zadañ z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia wykonawcy lub w kraju, w którym wykonawca ma swoj± siedzibê; odpis wystawionego przez ten organ dokumentu kieruj±cego osoby znajduj±ce siê w niekorzystnej sytuacji do pracodawcy, umowê o pracê w organizacji pozarz±dowej, która uzyska³a zgodê wojewody w³a¶ciwego dla siedziby tej organizacji na wykonywanie tych zadañ oraz osoby uczestnicz±ce w indywidualnym programie zatrudnienia socjalnego, (spó³dzielcz± umowê o pracê); 5. w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiaj±cego liczby osób, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, wykonawca bêdzie zobowi±zany do zap³acenia kary umownej zamawiaj±cemu, w wysoko¶ci iloczynu kwoty najni¿szego wynagrodzenia wraz z nale¿nymi sk³adkami na ubezpieczenie spo³eczne oraz liczby miesiêcy w okresie realizacji zamówienia - za ka¿dego niezatrudnionego poni¿ej liczby wymaganej przez zamawiaj±cego, chyba ¿e wykonawca wyka¿e, ¿e niezatrudnienie osób o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, nast±pi³o z przyczyn niele¿±cych po jego stronie; za przyczynê niele¿±c± po stronie wykonawcy bêdzie uznany w szczególno¶ci brak na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji, pracowników znajduj±cych siê w niekorzystnej sytuacji, zdolnych do wykonania zamówienia lub odmowa podjêcia pracy przez tak± osobê. 6. zamówienie wykonane ma byæ zgodnie ze wskazanymi wymogami zamawiaj±cego zwi±zanymi z realizacj± przedmiotu zamówienia, natomiast dokumentacjê potwierdzaj±c± spe³nienie tych wymogów Wykonawca bêdzie obowi±zany przedstawiæ dopiero na etapie realizacji zamówienia.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 90620000-9, 90630000-2, 90610000-6
3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakoñczenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
cena60
zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia osób, o których mowa w art. 29 i 4 pkt 1 lit c ustawy Pzp40
6) INFORMACJE DODATKOWE: Podkryteria do kryterium cena 1)Cena pracy piaskarki z p³ugiem - 20% 2)Cena pracy koparko ³adowarki - 10% 3)Cena pracy ci±gnika - 20% 4)Cena 1 Mg mieszanki piaskowej - 10% Podkryteria do kryterium ilo¶æ osób przewidzianych do realizacji us³ugi, o których mowa w art. 29 i 4 pkt 1 lit c ustawy Pzp Poni¿ej 3 osób 5 pkt Powy¿ej 3 osób 10 pkt


Czê¶æ nr: 2    Nazwa: ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z utrzymaniem czysto¶ci na parkingach, drogach i chodnikach na terenie gminy Z³ocieniec, w szczególno¶ci: 1. mechaniczne i rêczne zamiatanie chodników i jezdni o nawierzchni bitumicznej i z kostki polbruk w pasach przy krawê¿nikach o szeroko¶ci zamiatania 0,5 m, zamiataniem powinna byæ objêta ca³a d³ugo¶æ jezdni. Mechaniczne zamiatanie ulic odbywaæ siê winno za pomoc± specjalistycznego sprzêtu - zamiatarki. Zamiatanie bêdzie odbywaæ siê przy w³±czonym i sprawnie dzia³aj±cym systemie zraszaj±cym ulicê - za³±czniki 12-16, 2. utrzymanie czysto¶ci terenów zielonych tj. m.in. uprz±tniêcie ¶mieci, papierów, butelek, puszek, li¶ci i ga³êzi, 3. usuwanie "wykwitów" zielonych (chwastów, traw) wyrastaj±cych w szparach jezdni i chodników, 4. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach i stoj±cych na terenie miasta, z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze, wy³o¿enie workami foliowymi koszy stoj±cych oraz wisz±cych na deptaku (ul. Pi³sudskiego),Starego Rynku oraz przy Placu 3-go Maja, polu namiotowym nad Draw±, na parkingu przy ul. 3 PP (³±cznie ok. 170 szt. ), 5. wywóz zmiotek zgromadzonych w wyniku realizacji zamówienia do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim, potwierdzone kartami przekazania odpadu 6. bie¿±cy odbiór (za³adunek, wy³adunek oraz transport do stacji prze³adunkowej w Mielenku Drawskim) wszelkich nieczysto¶ci sta³ych z terenu ca³ego miasta, gromadzone w pryzmach lub workach tj. m.in. zmiotek, zgrabek, li¶ci, trawy, nieczysto¶ci powsta³ych w wyniku odkrywania krawê¿ników chodników zebrane przez pracowników wykonuj±cych prace na rzecz gminy Z³ocieniec, z terenów wiejskich - wg wskazañ zamawiaj±cego, 7. dba³o¶æ o estetyczny wygl±d s³upów og³oszeniowych tj. zrywanie starych og³oszeñ w ka¿dy wtorek, malowanie s³upów w kwietniu i we wrze¶niu (przy Stacji PKP, ul. Boh. Warszawy, osiedle Czaplineckie, ul. 3-go Pu³ku Piechoty, ul. Czaplinecka k/Poczty, Miros³awiecka, Gronowska, Budowo, Brzozowa),-za³±cznik 17, 8. utrzymanie czysto¶ci na przystankach autobusowych, w tym umycie wiat przystankowych (ul. Czaplinecka - 2 szt., Miros³awiecka - 1 szt., ul. Drawska - 1 szt., Po³czyñska - 1 szt., os. Budów - 1 szt., Dworzec PKS - 2 szt.) - 1 raz w miesi±cu - potwierdzone kartami pracy pojazdu za³±cznik 18, 9. bie¿±ce opró¿nianie koszy ulicznych wisz±cych na s³upach w miejscowo¶ciach Cieszyno, Stare Worowo, Warni³êg, Darskowo, Bobrowo, Kosobudy, Rzê¶nica, Stawno, Lubieszewo, 10. od 01 maja do 30 wrze¶nia - wywóz odpadów z dodatkowych pojemników na odpady sta³e (ustawionych przez wykonawcê) w Lubieszewie - na pla¿y, w Warni³êgu (pla¿a), na przystani kajakowej, przy ¶cie¿ce rowerowej - przy dzia³kach), na Wyspie Ostrów i Gêsiej £±czce w Cieszynie, 11. utrzymanie czysto¶ci miejsc postojowych dla rowerzystów (miejsca postojowe: Chlebowo (przy ¶cie¿ce rowerowej Z³ocieniec - Po³czyn Zdrój), przy drodze do Gronowa, przy ¶cie¿ce rowerowej za Cieszynem w kierunku Chlebowa, Cieszyno (¶cie¿ka rowerowa), Kañsko, Lubieszewo (pla¿a), W±sosz (za pa³acem, przy le¶niczówce), Stare Worowo (wie¶), Warni³êg (wie¶),w szczególno¶ci: 1) utrzymanie czysto¶ci 2) wywóz nieczysto¶ci z koszy i wymiana worków na ¶mieci (worki zapewnia wykonawca) 3) koszenie traw w promieniu 15 m od tych miejsc, 11. ustawienie w³asnych pojemników na ¶mieci: - przy gara¿ach tj. Aleja Piastów - 3 szt., Wyzwolenia - 1 szt., Dworcowa - 2 szt., Zakole - 1 szt., k. Gazowni - 1 szt. oraz przy ¶cie¿ce rowerowej w Cieszynie - 1 szt. na Euroboisku, przy hali sportowej przy ul. Czaplineckiej, na stadionie miejskim, na terenie miêdzy mostami - po 1 szt i bie¿±cy odbiór nieczysto¶ci z tych pojemników, 12.sprz±tanie w czasie i po imprezach masowych organizowanych przez gminê, po wcze¶niejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiaj±cym - obs³uga ok. 6 imprez (np. dni Z³ocieñca, do¿ynki gminne, dzieñ dziecka, festyny), 13. mycie znaków drogowych - w ilo¶ci ok. 400 sztuk, w maju i wrze¶niu , 14. mycie pojemników typu DIN - raz w miesi±cu (mechaniczne lub rêczne), 15. bie¿±ce opró¿nianie koszy na psie odchody (ul. Zwyciêstwa/Piastów, Park ¯ubra, ul. ¦l±ska, wej¶cie do Parku ¯ubra (przy mo¶cie), miêdzy mostami, ul. 11 Listopada (nad Draw±) z czêstotliwo¶ci± zapewniaj±c± nieprzepe³nienie koszy - w dni robocze. 16. monta¿ koszy na odpady - w trakcie realizacji zamówienia, na wskazanie zamawiaj±cego - szacuje siê monta¿ ok.50 koszy dostarczonych przez zamawiaj±cego ). Dodatkowe wymagania zamawiaj±cego. Wykonawca powinien uwzglêdniæ zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia co najmniej 3 osoby, o których mowa w art. 29 ust.4 pkt. 4 ustawy Pzp wówczas: 1. Nie jest wymagane posiadanie statusu bezrobotnego ani te¿ orzeczenia o niepe³nosprawno¶ci, za¶ sytuacja danej osoby powinna wynikaæ z za¶wiadczenia lub innego dokumentu wystawionego przez w³a¶ciwy o¶rodek pomocy spo³ecznej lub instytucjê opieki zdrowotnej. 2. zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwaæ od rozpoczêcia do koñca up³ywu terminu realizacji zamówienia; w przypadku, rozwi±zania zatrudnienia przez osobê o której mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub przez Wykonawcê przed zakoñczeniem tego okresu, wykonawca bêdzie obowi±zany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3. zamawiaj±cy ma prawo w ka¿dym okresie realizacji zamówienia zwróciæ siê do wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia skierowanych osób za¶ wykonawca ma obowi±zek przedstawiæ j± niezw³ocznie zamawiaj±cemu; nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni. 4. je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolite] Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie poprzedzaj±cym, przedstawia; zg³oszenie ofert pracy przedstawione odpowiedniemu organowi zajmuj±cemu siê realizacj± zadañ z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia wykonawcy lub w kraju, w którym wykonawca ma swoj± siedzibê; odpis wystawionego przez ten organ dokumentu kieruj±cego osoby znajduj±ce siê w niekorzystnej sytuacji do pracodawcy, umowê o pracê w organizacji pozarz±dowej, która uzyska³a zgodê wojewody w³a¶ciwego dla siedziby tej organizacji na wykonywanie tych zadañ oraz osoby uczestnicz±ce w indywidualnym programie zatrudnienia socjalnego, (spó³dzielcz± umowê o pracê); 5. w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiaj±cego liczby osób, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, wykonawca bêdzie zobowi±zany do zap³acenia kary umownej zamawiaj±cemu, w wysoko¶ci iloczynu kwoty najni¿szego wynagrodzenia wraz z nale¿nymi sk³adkami na ubezpieczenie spo³eczne oraz liczby miesiêcy w okresie realizacji zamówienia - za ka¿dego niezatrudnionego poni¿ej liczby wymaganej przez zamawiaj±cego, chyba ¿e wykonawca wyka¿e, ¿e niezatrudnienie osób o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym, nast±pi³o z przyczyn niele¿±cych po jego stronie; za przyczynê niele¿±c± po stronie wykonawcy bêdzie uznany w szczególno¶ci brak na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji, pracowników znajduj±cych siê w niekorzystnej sytuacji, zdolnych do wykonania zamówienia lub odmowa podjêcia pracy przez tak± osobê. 6. zamówienie wykonane ma byæ zgodnie ze wskazanymi wymogami zamawiaj±cego zwi±zanymi z realizacj± przedmiotu zamówienia, natomiast dokumentacjê potwierdzaj±c± spe³nienie tych wymogów Wykonawca bêdzie obowi±zany przedstawiæ dopiero na etapie realizacji zamówienia.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 90610000-6, 90612000-0, 90611000-3
3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakoñczenia: 30/11/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
cena60
zatrudnienie przy wykonywaniu zamówienia osób, o których mowa w art. 29 i 4 pkt 1 lit c ustawy Pzp40
6) INFORMACJE DODATKOWE: Podkryteria do kryterium cena 1)Cena pracy piaskarki z p³ugiem - 20% 2)Cena pracy koparko ³adowarki - 10% 3)Cena pracy ci±gnika - 20% 4)Cena 1 Mg mieszanki piaskowej - 10% Podkryteria do kryterium ilo¶æ osób przewidzianych do realizacji us³ugi, o których mowa w art. 29 i 4 pkt 1 lit c ustawy Pzp Poni¿ej 3 osób 5 pkt Powy¿ej 3 osób 10 pkt


Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.