eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wschowa › Geodezyjna modernizacja ewidencji gruntów, założenie ewidencji budynków i lokali w Gminie Szlichtyngowa w 2008 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-04-29

Wschowa: Geodezyjna modernizacja ewidencji gruntów, założenie ewidencji budynków i lokali w Gminie Szlichtyngowa w 2008 r.
Numer ogłoszenia: 88919 - 2008; data zamieszczenia: 29.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wschowski, ul. Plac Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa, woj. lubuskie, tel. 065 5404800, fax 065 5401932.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.wschowa.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Geodezyjna modernizacja ewidencji gruntów, założenie ewidencji budynków i lokali w Gminie Szlichtyngowa w 2008 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Cel i przedmiot opracowania . Przedmiotem niniejszego opracowania jest przedstawienie niezbędnych działań technicznych, organizacyjnych i administracyjnych, które należy wykonać w celu dostosowania obecnej ewidencji gruntów i budynków dla gminy Szlichtyngowa do wymogów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454) zwanego dalej rozporządzeniem z uwzględnieniem zmian wynikających z przepisu art. 24a pkt. 1 do 12 ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne, ogłoszone w ustawie z dnia 18 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 141, poz. 1492). Technologia opracowania uwidoczniona będzie w Warunkach technicznych opracowanych zgodnie z aktualnymi przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego . Charakterystyka obiektu . Dane ogólne Nr statystyczny : 081203 5 Gmina Szlichtyngowa położone jest we pd-wschodniej części powiatu i obejmuje swym zasięgiem 9 obrębów ewidencyjnych. Siedzibą gminy jest Urząd Miasta i Gminy we Szlichtyngowie, Rynek 1. Obecnie gmina Szlichtyngowa liczy ok. 3761 mieszkańców. Na terenie gm. Szlichtyngowa przeważa zabudowa zagrodowa skupiona wzdłuż głównych dróg tworzących układ komunikacyjny poszczególnych wsi. Na pozostałym terenie występuje ponadto zabudowa zagrodowa rozproszona. Podstawowe dane statystyczne i geodezyjne charakteryzujące teren gminy zestawione zostały w poniższej tabeli. Tabela na str. 4 w SIWZ !!!!! Źródła danych ewidencyjnych. Pozioma osnowa geodezyjna . Osnowę poziomą na terenie gminy Szlichtyngowa stanowi sieć ciągów poligonowych założonych wg instrukcji B-3 , B-4 w końcu latach 70-tych ubiegłego wieku. W PZGiK znajduje się operat techniczny z wykonanej poligonizacji IV klasy dla terenu gminy Szlichtyngowa - KERG: 13-1985 wykonany przez Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne w Poznaniu. Aktualny stan osnowy należy ocenić jako dobry, wszystkie punkty posiadają obecnie współrzędne w układzie 1965. Ilość wszystkich punktów poziomej osnowy geodezyjnej IV klasy na terenie gminy Szlichtyngowa wynosi około 333 szt., z tego do wykorzystania jest ok. 70% punktów. Na terenie gm. Szlichtyngowa nie była zakładana osnowa III klasy, a w minionych latach wykonano kilka punktów w technologii GPS. 3.2 Mapa zasadnicza . Mapa zasadnicza nie była zakładana, a istniejące obecnie mapy zostały opracowana w latach 1970-1980 na podstawie danych z pomiaru bezpośredniego oraz pomiaru uzupełniającego w układzie 1942 i 1965. Natomiast pozostałe dokumenty związane z aktualizacją mapy zasadniczej po jej założeniu, kompletowane są wg sekcji map 1:1000 i zawierają dokumentację pomiarową od 1979 r. 3.3 Ewidencja gruntów. Podstawę opracowania stanowi operat z założenia ewidencji gruntów z 1962 roku. Mapa ewidencyjna jest prowadzona obecnie zarówno w postaci analogowych arkuszy map, jak również w postaci numerycznej w systemie GEO-INFO 2000 i na bieżąco jest aktualizowana. Część opisowo-tabelaryczna operatu ewidencji gruntów i budynków jest prowadzona i aktualizowana wyłącznie w systemie komputerowym - EGBVWIN6. Dla ok. 1% działek brak jest w zasobie geodezyjno-kartograficznym dokumentów pozwalających na jednoznaczne określenie przebiegu granic. Są to głównie granice działek po podziałach wykonanych przed 1965 r., jak również z lata 80-tych ubiegłego wieku. Wobec powyższego należy uznać, że operat ewidencji gruntów spełnia wymogi rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków i nie zachodzi potrzeba uzupełniania go w tym zakresie. 3.4 Ewidencja budynków i lokali . Ewidencja budynków i lokali dla żadnego z obrębów gminy Szlichtyngowa nie została założona. PODGiK nie posiada kartotek inwentaryzowanych budynków i lokali z obszaru gminy objętej modernizacją. 3.5 Wnioski z dokonanych analiz . 1. Istniejący stan ewidencji gruntów i brak ewidencji budynków i lokali kwalifikuje ją do przeprowadzenia modernizacji w myśl przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454) 2. Starosta Powiatu Wschowskiego zarządzi przeprowadzenie modernizacji gruntów i założenie ewidencji budynków i lokali dla gminy Szlichtyngowa. IV. Modernizacja ewidencji gruntów - zakres prac do wykonania . 4.1 Granice jednostki ewidencyjnej - gminy Szlichtyngowa. Granice gminy Szlichtyngowa zostały ustalone w wyniku założenia ewidencji gruntów i na bieżąco aktualizowane są w oparciu o jednostkowe pomiary. Nie istnieje w PZGiK operat granicy jednostki ewidencyjnej, ani operaty granic poszczególnych obrębów ewidencyjnych wchodzących w jej skład. W przypadku stwierdzenia zmian lub błędów w przebiegu granic obrębów lub gminy należy przebieg uzgodnić w formie pisemnej z Geodetą Powiatowym poprzez wpis do dziennika robót. 4.2 Część graficzna ewidencji gruntów i budynków - mapa numeryczna Należy dokonać porównania istniejącej bazy mapy numerycznej z bazą opisową ewidencji gruntów, mapą zasadniczą, mapą ewidencyjną i terenem. Wszelkie rozbieżności należy wyjaśnić i ewentualne zmiany wprowadzić do mapy numerycznej z istniejących operatów lub na podstawie pomiaru uzupełniającego ze szczególnym uwzględnieniem sposobu użytkowania działek. Ponadto należy ujednolicić nazewnictwo ulic i numerację porządkową nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - ( t.j. Dz. U. Nr 142 z 2001r., poz. 1591 z późniejszymi zmianami ) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. (Dz. U. Nr 243, poz. 2432) w sprawie numeracji porządkowej oraz art. 47a i 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. z 2005 r. Dz.U. Nr 240 poz. 2027 z późniejszymi zmianami ). Aktualny spis nazw ulic i numeracji porządkowej znajduje się w Referacie Budownictwai Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta i Gminy Szlichtyngowa. Część opisowa ewidencji gruntów . 1. Przed przystąpieniem do prac związanych z modernizacją ewidencji gruntów należy dokonać sprawdzenia poprawności bazy danych po wcześniejszych konwersjach, szczególną uwagę zwracając na prawidłowość przyporządkowania każdego podmiotu ewidencji gruntów do odpowiedniej grupy rejestrowej wg wymogów rozporządze­nia w sprawie ewidencji gruntów i budynków z dnia 29.03.2001. 2. Dane osób fizycznych, będących podmiotami dotychczasowej ewidencji gruntów należy uzupełnić identyfikatorem PESEL i imionami rodziców oraz adresem, dla osób, które nie posiadają tych danych. 3. Na podstawie danych posiadanych przez Urząd Miasta i Gminy Szlichtyngowa w zakresie nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości należy ustalić i uzupełnić bazy danych ewidencji gruntów i budynków prowadzone w systemach GEO-INFO i EGB6 o adresy przedmiotów i podmiotów ewidencji gruntów. 4. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie ewidencji gruntów i budynków z dnia 29.03.2001r. dane przedmiotowe ewidencji gruntów i budynków należy uzupełnić o numery rejonów statystycznych i obwodów spisowych, numery dróg publicznych . Uwagi ogólne w zakresie technologii wykonania prac . 1. Prace związane z modernizacją ewidencji gruntów będą polegać głównie na usunięciu braków i usterek w części opisowej i graficznej ewidencji gruntów, porównaniu powierzchni działek zapisanych w: bazie danych części opisowej ewidencji gruntów, prowadzonej w systemie EGBVWin oraz bazie danych części kartograficznej ewidencji gruntów, prowadzonej w systemie GEO-INFO V i przyjęciu odpowiedniej na podstawie § 82 Rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków oraz rozdziału 15 Instrukcji G-5 do operatu ewidencji gruntów i budynków oraz ujawnieniu zmian stanów prawnych i ewidencyjnych analizowanych nieruchomości. 2. Aktualizację mapy numerycznej w zakresie części kartograficznej ewidencji gruntów należy wykonać w systemie GEO-INFO V przeznaczonym do jej prowadzenia . Po zakończeniu prac należy wykreślić nową mapę ewidencji gruntów i budynków na materiale przezroczystym, bazę mapy numerycznej należy przekazać do PODGiK w postaci pełnego eksportu bazy danych z systemu GEO-INFO V oraz w postaci plików w formacie zgodnym ze standardem SWDE. 3. Bazę danych części opisowej ewidencji gruntów należy zaktualizować w systemie do jej prowadzenia - EGBWIN6 . Wszystkie zmiany wprowadzić do bazy danych części opisowej (otrzymanej w ramach zgłoszenia pracy geodezyjnej) w trybie zmian, w ramach jednej zmiany. Numer, forma i data zmiany zostanie uzgodniona z  Zamawiającym w formie wpisu do dziennika robót geodezyjnych. 4. Uzupełnić mapy zasadnicze w postaci analogowej o zmiany wynikające z przeprowadzonej modernizacji ewidencji gruntów i założenia ewidencji budynków i lokali. V. Założenie ewidencji budynków i lokali - zakres prac . 5.1 Prace przygotowawcze . Prace przygotowawcze obejmą analizę istniejącej mapy zasadniczej i ewidencyjnej, porównanie jej treści ze stanem terenowym. Pomiarem bezpośrednim należy objąć nowe i nie uwidocznione na mapie budynki oraz te, które pozyskano metodą digitalizacji , a brak jest dla nich dokumentów w PZDGiK z pomiaru bezpośredniego. Wszystkie zmiany należy wprowadzić na istniejącą mapę zasadniczą oraz zaktualizować w tym zakresie bazę mapy numerycznej prowadzonej w systemie GEO-INFO 2000. 5.2 Inwentaryzacja terenowa . W ramach inwentaryzacji terenowej należy wypełnić arkusze danych ewidencyjnych budynków według wzoru nr 24 Instrukcji G-5, zawierające m.in.: III.identyfikator budynku, IV.numer porządkowy, którym oznaczony został budynek w trybie przepisów o numeracji nieruchomości, V.numer działki ewidencyjnej, na której usytuowany jest budynek (lub jego przeważająca część), VI.oznaczenie podstawowej funkcji użytkowej budynku, VII.rok zakończenia budowy lub modernizacji, VIII.numer rejestru zabytków prowadzonego na podstawie przepisów o ochronie dóbr kultury. IX.pole powierzchni zabudowy w m2, z dokładnością do 1 m2, X.liczba kondygnacji nadziemnych oraz liczba kondygnacji podziemnych, XI.informacja o materiale, z którego zbudowane są zewnętrzne ściany budynku, XII.liczba i numery lokali stanowiących odrębne nieruchomości lokalowe, XIII.liczba i numery lokali innych niż wyżej wymienione. Ponadto, z dostępnych dokumentacji inwentaryzacji budowlanych z dokładnością podaną w tej dokumentacji łączne, wyrażone w m2, pole powierzchni użytkowej: - wszystkich lokali w budynku, - pomieszczeń przynależnych do lokali, 5.3 Założenie części opisowej ewidencji budynków i lokali . Wypełnienie kartoteki budynków i lokali nastąpi według informacji zebranych od  właściciela lub użytkownika budynku. Uściślenie informacji uzyskane zostanie w wyniku bezpośredniej wizji terenowej, po poddaniu każdego budynku oględzinom oraz na podstawie dokumentacji architektonicznej i inwentaryzacyjnej. Na podstawie uzyskanych danych, uzupełnionych identyfikatorami budynków założona zostanie informatyczna baza ewidencji budynków i lokali w systemie informatycznym EGB V. 5.4 Uwagi ogólne dotyczące wykonania prac: 1. Wszystkie prace związane z modernizacją ewidencji gruntów oraz założeniem ewidencji budynków i lokali wykonawca pracy zobowiązany jest wykonać zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi technicznymi opracowanymi przez zleceniodawcę. 2. Dane ewidencyjne dotyczące budynków, wymienione w §63 i §64 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków oraz dane ewidencyjne dotyczące lokali wymienione w § 70 ww. rozporządzenia wprowadzone zostaną do bazy na podstawie istniejących dokumentów wyszczególnionych w § 46 ww. rozporządzenia oraz informacji uzyskanych z wywiadu w terenie. 3. Na podstawie informatycznych baz danych ewidencyjnych utworzone zostaną dla opracowywanego obiektu podstawowe raporty obrazujące dane ewidencyjne, zgodnie z  § 22 rozporządzenia t.j.: - rejestr gruntów , - rejestr budynków , - rejestr lokali , - kartoteki budynków , - kartoteki lokali , - mapa ewidencyjna . VI. Wyłożenie projektu operatu opisowo-kartograficznego do publicznego wglądu . Projekt operatu opisowo-kartograficznego zostanie wyłożony na okres 15 dni roboczych do wglądu w siedzibie Starostwa Powiatowego we Wschowie . Informacja o terminie i miejscu wyłożenia zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego we Wschowie oraz ogłoszona w prasie o zasięgu krajowym i lokalnym co najmniej 14 dni przed wyłożeniem . W zawiadomieniu o wyłożeniu projektu opisowo-kartograficznego zostanie zamieszczone pouczenie, że Niestawienie zainteresowanych stron w terminie i miejscu podanym w zawiadomieniu nie będzie stanowić przeszkody do kontynuowania postępowania w sprawie modernizacji ewidencji gruntów i założenia ewidencji budynków i lokali. Upoważniony pracownik Starostwa Powiatowego wraz z przedstawicielem Wykonawcy będzie informował zainteresowane strony o gruntach, budynkach i lokalach, które są w ich posiadaniu, a także będzie rozstrzygał o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do projektu. Wszelkie zastrzeżenia zostaną wnikliwie rozpatrzone i sprawdzone pod względem poprawności wykonania ze strony formalnej i technicznej. Wyniki tej kontroli zostaną przedstawione w formie pisemnej zainteresowanym osobom. Z czynności wyłożenia zostanie sporządzony protokół, który zostanie dołączony do projektu operatu ewidencyjnego. Protokół wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego będzie zawierał m.in.: - datę i miejsce jego sporządzenia oraz zaznaczenie obrębu i jednostki ewidencyjnej , - wyszczególnienie zainteresowanych osób, które zapoznały się z odpowiednimi danymi ewidencyjnymi projektu, numery jednostek rejestrowych i pozycji kartotek, w których te dane były zawarte oraz stosowne oświadczenie zainteresowanych w sprawie okazanych danych ewidencyjnych w tym szczegółowy opis zgłoszonych uwag i zastrzeżeń, imiona i nazwiska oraz stanowiska osób, które w imieniu organu i wykonawcy brały udział w okazaniu projektu oraz ich podpisy. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia do danych ewidencyjnych przedstawionych w projekcie operatu opisowo-kartograficznego będzie rozpatrywał organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków przy udziale Wykonawcy. VII. Zatwierdzenie projektu operatu opisowo-kartograficznego . Po upływie terminu wyłożenia projekt operatu opisowo-kartograficznego staje się operatem ewidencji gruntów i budynków, a informację o tym Starosta Powiatu we Wschowie ogłosi w dzienniku urzędowym województwa. VIII. System prowadzenia ewidencji gruntów i budynków. Operaty opisowo-kartograficzne składające się z komputerowych baz danych ewidencyjnych oraz numerycznych map ewidencyjnych obecnie prowadzone są w dwóch systemach informatycznych: XIV.część opisowa w systemie EGB V WIN. XV.część kartograficzna w systemie GEO-INFO 2000 IX. Warunki realizacji projektu . 1. Termin wykonania całości opracowania : 30 listopada 2008 r. 2. Wykonawca prac związanych z modernizacją ewidencji gruntów i założeniem ewidencji budynków i lokali zostanie wyłoniony na podstawie przetargu nieograniczonego pisemnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655) 3. Modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków i lokali będzie finansowana ze środków budżetowych Skarbu Państwa . I. PODSTAWOWE PRZEPISY PRAWNE I NORMY TECHNICZNE. Modernizację ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków i lokali należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i normami technicznymi, w tym przede wszystkim: Ustawa z dnia 17.05.1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 240 , poz. 2027 ) Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454 ) , Rozporządzenie Rady Ministrów z 17.07.2001 r. w sprawie wykazywania w ewidencji gruntów i budynków danych odnoszących się do gruntów, budynków i lokali, znajdujących się na terenach zamkniętych (Dz. U. Nr 84 poz. 911) , Ustawa z 29.06.1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88 poz. 439 z późniejszymi zmianami) , Rozporządzenie Rady Ministrów z 30.12.1999 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), (Dz. U. Nr 112, poz. 1317 z późniejszymi zmianami ), Rozporządzenie Rady Ministrów z 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB), (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późniejszymi zmianami ) , Ustawa z 7.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. z 2003 r. Dz. U. Nr 207, poz. 2016 z późniejszymi zmianami.) , Rozporządzenie Infrastruktury z 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z 2002 r. z późniejszymi zmianami ) , Ustawa z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (t.j. z 2004 r. Dz.U. Nr 204 , poz. 2086 z późniejszymi zmianami ) , Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15.12.1998r. w sprawie ustalenia wykazów dróg krajowych i wojewódzkich (Dz. U. Nr 160 poz. 1071); Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14.04.1999r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz. U. Nr 45, poz. 453). Ustawa z dnia 24.06.1994r. o własności lokali ( t. j. Dz. U. z 2000 r Nr 80, poz. 903 z późniejszymi zmianami ) , Ustawa z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późniejszymi zmianami ). Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28.10.2004r. w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz. U. Nr 243, poz. 2432). Ustawa z 29.08.2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166 poz. 1612 z późniejszymi zmianami ) , Ustawa z 21.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 31, poz. 266 z późniejszymi zmianami), Ustawa z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami ), Ustawa z 06.07.1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 124, poz. 1361 z późniejszymi zmianami ) , Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16.07.2001r. w sprawie zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowania systemów i przechowywania kopii zabezpieczających bazy danych, a także ogólnych warunków umów o udostępnianie tych baz (Dz. U. Nr 78, poz. 837), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17.05.1999r w sprawie określenia rodzajów materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny, sposobu i trybu ich gromadzenia i wyłączania z zasobu oraz udostępniania zasobu (Dz. U. Nr 49, poz. 493). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8.08.2000 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych ( Dz.U. Nr 70 poz. 821 ) , Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19.02.2004 w sprawie opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji , a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego ( Dz.u. Nr 37 poz. 333 ) , Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24.03.1999r. w sprawie standardów technicznych dotyczących Geodezji , kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297), w szczególności: 1.Instrukcja Techniczna K-1 - Mapa zasadnicza wydana w 1998 roku przez Głównego Geodetę Kraju. 2.Instrukcja O-1- Ogólne zasady wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych 3.Instrukcja O-2 - Ogólne zasady opracowania map dla celów gospodarczych 4.Instrukcja Techniczna O-3 - Zasady kompletowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej Zarządzenie Nr 16 Głównego Geodety Kraju w sprawie wytycznych techniczno-organizacyjnych dotyczących prowadzenia ewidencji gruntów i budynków z dnia 03.11.2003 r.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.27.40.00 - Usługi sporządzania map Kod CPV wg słownika 2008: 71.35.40.00 - Usługi sporządzania map .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.11.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający przewiduje wadium w wysokości 5 000 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu poręczeniach bankowych gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Powiatu Wschowskiego : nr 33 10203088 0000 8102 0005 8552 PKO BP I Oddział Centrum Leszno Oddział we Wschowie Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą lub przekazać w określonym terminie do Skarbnika Starostwa. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta poręczyciela. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: upłynął termin związania ofertą, zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2)który został wykluczony z postępowania, 3)którego oferta została odrzucona. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.  nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, złożą formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz zaświadczeniami, spełniają wymagania określone Ustawą - Prawo Zamówień Publicznych oraz niniejszą specyfikacją. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:  wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,  Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego,  Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,  osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,  spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,  przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,  spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,  a także przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,  spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,  a także przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,  osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,  a także przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,  podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary, Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy: wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji, Nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, złożyli więcej niż jedną ofertę. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Oferta Wykonawcy wykluczonego uznana zostanie za odrzuconą. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: jest niezgodna z ustawą, jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny, wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1.Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy nr 1 z wykorzystaniem wzoru - załącznik 1. 2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 Prawa Zamówień Publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik 2, 3.Parafowany i uzupełniony przez Wykonawcę wzór umowy - załącznik nr 3, który Oferent powinien przeczytać wypełnić w miejscach przewidzianych do wypełnienia przez Wykonawcę, podpisać i dołączyć do oferty. 4.Warunki techniczne-załącznik nr 4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1)wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 5 2)wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług o podobnym charakterze, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 6, poparty załączonymi referencjami (oferta bez referencji zostanie odrzucona). Zamawiający za robotę podobną uzna robotę polegającą na wykonaniu boiska sportowego o nawierzchni z trawy sztucznej lub poliuretanu. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w specyfikacji Zamawiającego. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, uprawnionego do reprezentowania firmy. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia dokumentu potwierdzającego uprawnienia składającego ofertę. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów (dotyczy wymienionych w pkt 1. - ppkt 1,2,3,4) dokumentów - załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane oraz odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące Oferenta. Załączone wzory mogą być wypełnione ręcznie w sposób czytelny lub napisane komputerowo. Nie dopuszcza się składania dokumentów alternatywnych treściowo. Wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty, z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych: Wraz z ofertą winna być przedłożona kopia umowy lub inny dokument regulujący współpracę podmiotów występujących wspólnie, podpisana przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż terminu realizacji zamówienia. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji - wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - winno być dołączone do oferty. Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub ustanowionego pełnomocnika. Ustanowiony pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego partnera, na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu. Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w punktach: 1 ppkt 2, 2 pkt. 3 dla każdego partnera z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 8.2 ppkt 1, 4 i 5, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii przetłumaczonych na język polski. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Inne dokumenty dołączone do oferty, sporządzone w języku obcym, składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób. Po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja Zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wschowa.info.

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1c 67-400 Wschowa pok. 212 (II piętro).

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.05.2008 godzina 12:30, miejsce: Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1c 67-400 Wschowa pok. 204 (II piętro- sekretariat).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.