eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43-7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach projektu Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowaI Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-24

Lublin: Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43-7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach projektu Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowa: I Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji
Numer ogłoszenia: 88853 - 2013; data zamieszczenia: 24.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie , ul. Doświadczalna 4, 20-290 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 7445061 w. 110, faks 081 7445067.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ipan.lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43-7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach projektu Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowa: I Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43-7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach projektu Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowa: I Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji. Numeracja zgodnie z SIWZ: Zakres zamówienia obejmuje: 1. Wykonanie robót budowlanych obejmujących realizację zadania inwestycyjnego pod nazwą Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43-7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, wraz z instalacjami i infrastrukturą techniczną niezbędną dla jego funkcjonowania i obsługą komunikacyjną. Wykonanie przedmiotu zamówienia oznacza wykonanie wszystkich czynności objętych zamówieniem wraz z uzyskaniem ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. 2. Budowa prowadzona będzie na nieruchomości gruntowej będącej własnością Skarbu Państwa, której IA PAN jest użytkownikiem wieczystym. Na powyższe przedsięwzięcie Zamawiający posiada stosowną dokumentację budowlaną i wykonawczą. Prezydent Miasta Lublin decyzją z dnia 882/1482 z dnia 21.10.2010 r. wraz ze zmianami decyzji: 1720/11 z dnia 02 grudnia 2011 r. i 242/13 z dnia 11 marca 2013 r. zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę. Decyzja ta jest ostateczna. 3. Podstawowe parametry techniczne budynku Liczba kondygnacji nadziemnych: 2 -Liczba kondygnacji podziemnych: 1 -Poziom ?0,00= 212,15m n.p.m. -Wysokość - obliczona wg wymagań warunków technicznych 9,05 m -Wysokość od poziomu terenu przy wejściu do budynku do górnej krawędzi attyki 9,64 m -Długość budynku 42,49 m -Szerokość budynku 22,04 m -Powierzchnia zabudowy: 857,6 m2 -Powierzchnia użytkowa: 1091,35 m2 -Powierzchnia techniczna 120,33 m2 -Powierzchnia ruchu 122,70 m2 -Powierzchnia budynku 1334,38 m2 -Powierzchnia całkowita budynku 1527 m2 -Kubatura 9703 m3 Kompozycja bryły budynku: dwie bryły prostopadłościenne różnej wielkości. Bryła większa w układzie horyzontalnym - stanowi ją projektowana hala stalowa, mieszcząca pomieszczenia laboratoryjne wraz z ich zapleczem. Wykończenie elewacji - płyty warstwowe stalowe profilowane. Okna - ślusarka aluminiowa w kolorze płyty warstwowej - osłonięte zewnętrznymi żaluzjami aluminiowymi, akcentującymi horyzontalny układ bryły. Cokół w okładzinie kamiennej. Bramy segmentowe w kolorze elewacji, Bryła mniejsza w układzie wertykalnym - stanowi ją klatka schodowa. Okładziny zewnętrzne kamienne - piaskowiec. Przeszklenia: ściana osłonowa aluminiowa. Wejście chronione zadaszeniem szklanym na konstrukcji stalowej mocowanym wspornikowo do konstrukcji klatki schodowej. Wykończenie wnętrz wg projektów budowlanych i wykonawczych. Budynek wyposażony będzie w niezbędne instalacje sanitarne i elektryczne zgodnie z projektami branżowymi. Do budynku doprowadzone będą przyłącza: elektryczne, wodociągowe, sanitarne i ciepłownicze, kanalizacja teletechniczna a ponadto kanalizacja opadowa, która poza odprowadzaniem wód deszczowych z dachu budynku odwadniać również będzie przyległy teren.Na terenie działki wykonane zostaną roboty drogowe związane z budową dojazdów i parkingów. We wschodniej części działki projektuje się śmietnik w konstrukcji żelbetowej zadaszony blachą trapezowa na konstrukcji stalowej. Żaluzje stalowe. Do śmietnika przylega magazyn gazów do przechowywania butli z powietrzem syntetycznym, azotem, helem i dwutlenkiem węgla. Powierzchnia zabudowy śmietnika i magazynu gazów: 32,4 m2. 4. Funkcja Kategoria obiektu IX; Budynek użyteczności publicznej przeznaczony będzie na potrzeby placówki naukowo-badawczej. Mieścić będzie: laboratoria, pomieszczenia socjalne, magazynowe i techniczne, pomieszczenia biurowe. Budynek podzielony będzie na strefy: ogólnodostępną, ograniczonego dostępu. 5. Zakres rzeczowy prac obejmuje m.in.: 1) rozebranie istniejącego śmietnika i muru oporowego z wywiezieniem i utylizacją materiałów rozbiórkowych nie nadających się do dalszego wykorzystania 2) rozebranie części parkingów, placów i dojazdów z odzyskiem kostki brukowej oraz złożeniem odzyskanych materiałów w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Instytutu Agrofizyki. 3) budowę budynku laboratoryjnego, 4) budowę wiaty śmietnikowej z magazynem gazów, 5) wykonanie robót drogowych obejmujących: dojazdy, place manewrowe, parkingi, ukształtowanie terenu i wykonanie trawników oraz przebudowę krzywizn łuków oraz poszerzenie istniejących dojazdów do parkingów, 6) Wykonanie wewnętrznych instalacji elektrycznych: a.zasilanie i układ pomiarowy b.rozdzielnice bezpiecznikowe: główne i oddziałowe c.wewnętrzne linie zasilające d.instalacje elektryczne w zakresie: instalacja oświetlenia podstawowego pomieszczeń instalacja oświetlenia awaryjnego instalacja oświetlenia bakteriobójczego UV instalacja gniazd wtykowych ogólnego przeznaczenia instalacja zasilania urządzeń technologicznych instalacja połączeń wyrównawczych ochrona od porażeń ochrona przepięciowa oprawy i osprzęt elektryczny ochrona p.poż. e.instalacja odgromowa f. Instalacje strukturalne wraz z podłączeniem do istniejącej instalacji strukturalnej w sąsiednich budynkach instalacja komputerowa instalacja kontroli dostępu instalacja monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego instalacja telefoniczna budynku laboratorium, g.automatyka 7)Wykonanie zalicznikowej linii zasilającej (L.z.) relacji rozdzielnia nN stacji K-555 a rozdzielnia główna w budynku laboratorium 8)Wykonanie oświetlenia terenu wokół budynku 9)Wykonanie instalacji wewnętrznej c.o. i c.t. 10)Wykonanie węzła cieplnego z uwzględnieniem układu solarnego 11)Wykonanie przyłączenia węzła cieplnego do sieci ciepłowniczej 12)Wykonanie instalacji gazów technicznych 13)Wykonanie wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej: a)instalacja wodociągowa (zimna i ciepła woda oraz cyrkulacja) b)instalacja kanalizacji sanitarnej c)instalacja kanalizacji technologicznej d)instalacja p.poż. 14)Wykonanie instalacji solarnej dla potrzeb ciepłej wody wraz z układem sterowania 15)Wykonanie instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej wraz z instalacją freonową chłodniczą 16)Wykonanie przebudowy rurociągu tłocznego dn 200 17)Wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej oraz kanalizacji opadowej 18)Wyposażenie obiektu w oznakowanie dróg ewakuacyjnych i sprzęt gaśniczy. 19)Wykonanie oznakowania wewnątrz obiektu w zakresie nazw poszczególnych pomieszczeń i numerów pomieszczeń oraz komunikacji, 20)Dostawę i montaż dźwigu osobowego z napędem elektrycznym. 21)Przeprowadzenie rozruchu technicznego i technologicznego urządzeń i całego obiektu, 22)Wykonanie niezbędnych rysunków warsztatowych elementów budynków oraz projektu(ów) technologii i organizacji montażu o ile będzie to konieczne do wykonania zamówienia 23)Sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej 24)Wykonanie innych robót wynikających z projektów budowlanych i wykonawczych, pozwolenia na budowę oraz przepisów prawa a także niezbędnych dla prawidłowego wykonania i użytkowania obiektu. Uwaga: nadmiar ziemi z wykopów i innych robót ziemnych oraz innych odpadów i zbędnych elementów powstałych w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca wywiezie i zutylizuje na własny koszt 6. Inne roboty i czynności niezbędne do wykonania oraz obowiązki Wykonawcy do zrealizowania na własny koszt w ramach niniejszego zamówienia i oferowanej ceny: 1)przejęcie terenu robót od Zamawiającego; 2)wykonanie a następnie po zakończeniu robót zlikwidowanie niezbędnego dla celów budowy zaplecza socjalnego i biurowego z przygotowaniem pomieszczenia dla Inspektorów Nadzoru (ca 15 m2) 3)wykonanie zabezpieczenia i wygrodzenia terenu robót wraz z przestawieniem kolidującego z budową, odcinka istniejącego ogrodzenia Instytutu o długości ca 120 m na granicę z działką nr 43/3 i 43/10 (ogrodzenie wykonane z przęseł stalowych na słupkach z kątowników zabetonowanych w gruncie w rozstawie ca 2 mb); 4)Zapewnienie dojazdu do placu budowy z pominięciem istniejących ciągów komunikacyjnych i parkingów. 5)dostarczenie deklaracji kierownika budowy o podjęciu obowiązków kierownika budowy wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń; 6)dostarczenie deklaracji kierowników robót poszczególnych branż o podjęciu obowiązków kierownika robót wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń; 7)dostarczenie i umieszczenie w odpowiednim miejscu tablicy informacyjnej oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; 8)dostarczenie i montaż tablicy informacyjnej w związku z realizacją projektu: Budowa budynku laboratorium Centrum Badawczo-Innowacyjnego na działce nr 43/7 przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach projektu Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowa: I Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ 9)prowadzenie dziennika budowy 10)zapewnienie obsługi geodezyjnej w czasie realizacji zamówienia oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej wykonanych robót, 11)zapewnienie dozoru mienia; 12)zapewnienie na własny koszt dostawy i poboru energii elektrycznej oraz wody dla celów budowy a także ponoszenie kosztów ich zużycia; 13)ponoszenie pełnej odpowiedzialności za wszelkie działania prowadzone na terenie robót i poza nim, a związane z wykonywaniem przedmiotu budowy; 14)ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników i osób trzecich, które te wypadki mogą powstać w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z postanowieniami umowy. 15)umożliwienia Zamawiającemu sprawdzenia każdej roboty, która zanika lub ulega zakryciu, 16)zawiadamianie Zamawiającego o wykonaniu robót zanikających lub ulegających zakryciu, 17)na żądanie Zamawiającego, wykonawca ma obowiązek odkryć lub wykonać otwory niezbędne dla zbadania robót, o ile wcześniej nie poinformował Zamawiającego o gotowości robót do odbioru, a następnie na własny koszt przywrócić stan poprzedni, 18)koordynowanie robót podwykonawców (jeżeli Wykonawca przewiduje podwykonawców), 19)przerwanie robót na żądanie Zamawiającego oraz zabezpieczenie wykonanych robót przed ich zniszczeniem, 20)udzielenie rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia, 21)usuwania stwierdzonych usterek i wad w ramach rękojmi i gwarancji 22)wykonanie w pierwszej kolejności przebudowy wodociągu dn 200 przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych związanych z budową budynku laboratorium 23)przestrzeganie wymogów określonych w warunkach technicznych wydanych przez dostarczycieli mediów (MPWiK, LPEC, PGE, itp.) w tym dokonywanie zgłoszeń wykonywania robót, zgłaszanie do odbioru robót, przeprowadzenie badań itp. Odbiory robót dokonywane będą z udziałem przedstawicieli dostawców mediów. 24)przygotowanie urządzeń i instalacji do odbiorów, przeprowadzenie prób i badań urządzeń i instalacji niezbędnych do dokonania odbiorów oraz dostarczenie niezbędnych dokumentów z badań potwierdzających gotowość do odbioru i eksploatacji. 25)opracowanie instrukcji ppoż, bhp, obsługi urządzeń, eksploatacji obiektu, 26)przeprowadzenie szkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego do eksploatacji, 27)uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy jak i terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prac obiektów, dróg lub ich fragmentów, nawierzchni lub instalacji a także likwidacja tymczasowych przyłączy, obiektów tymczasowych i urządzeń powstałych dla potrzeb prowadzenia budowy; 28)niezwłoczne informowanie Zamawiającego (inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót; 29)udostępnienie w terminie uzgodnionym z Zamawiającym części placu budowy w rejonie budynku głównego (A) Instytutu, wybranym przez Zamawiającego wykonawcom pochylni przy wejściu na poziom piwnicy do budynku A oraz odwodnień włączonych do studni S2 (rejon miejsc parkingowych nr 108-112) 30)przygotowanie i skompletowanie wszystkich dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zakończenia budowy do właściwego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz założenie Książki Obiektu 31)uzyskanie wymaganych opinii i decyzji oraz ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego osobie wskazanej przez Wykonawcę, która będzie występowała przed właściwym organem administracyjnym jako pełnomocnik Zamawiającego. 7.Informacje organizacyjne oraz inne wymagania wobec Wykonawcy przewidziane do realizacji w ramach oferowanej ceny: 1)Wykonawca będzie wykonywał roboty w rejonie czynnych obiektów instytutu, gdzie przez cały czas prowadzenia robót budowlanych będą przebywać pracownicy Zamawiającego, dlatego też, w okresie prowadzenia robót, winien zabezpieczyć możliwość bezkolizyjnej komunikacji pieszej i samochodowej do obiektów zlokalizowanych na terenie Instytutu 2)Wykonawca będzie realizował roboty objęte niniejszym zamówieniem w okresie wykonywania przebudowy zewnętrznych dróg dojazdowych do Instytutu Agrofizyki w tym m.in. ul. Doświadczalnej oraz ul. Droga Męczenników Majdanka i ewentualne ryzyka wynikające z tego faktu uwzględni w swojej ofercie. 3)Odbiory częściowe i końcowy robót zostaną przeprowadzone zgodnie z postanowieniami umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 4)Protokół odbioru końcowego podpisany zostanie przez Zamawiającego po uprzednim przekazaniu Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz uzyskaniu ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. 5)Wykonawca opracuje i przedłoży przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy (w formie papierowej i elektronicznej) oraz uzgodniony z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy 3.4. Szczegółowy zakres robót budowlanych określony jest w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, stanowiących załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przedmiary robót zostały załączone jedynie pomocniczo w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę i nie stanowią one samodzielnie opisu przedmiotu zamówienia (stanowiący załącznik nr 12 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszelkich robót budowlanych koniecznych do realizacji zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: 1.dokumentacji projektowej (projektach budowlanych i wykonawczych) stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ Uwaga: roboty objęte nw. projektami, stanowiącymi część projektów budowlanych i wykonawczych zostały zrealizowane i nie wchodzą w zakres przedmiotu niniejszego zamówienia: Projekt wykonawczy - Przebudowa układu pomiarowego w istniejącej stacji transformatorowej K-555 Projekt wykonawczy - Przebudowa rozdzielnicy SN-15 kV, komory transformatorowej w istniejącej stacji transformatorowej K-555 Projekt wykonawczy - Przebudowa rozdzielnicy nN-1kV w istniejącej stacji transformatorowej K-555 Projekt wykonawczy - Przebudowa rozdzielni nN w stacji transformatorowej K-555 na terenie Instytutu Agrofizyki PAN, 20-290 Lublin, ul. Doświadczalna 4 - Aneks 2.Pozwoleniu na budowę oraz zmianie pozwolenia na budowę stanowiących załącznik Nr 11 do SIWZ 3.Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ 3.5 Roboty budowlane będą prowadzone na podstawie: 1) prawomocnego pozwolenia na budowę, 2) projektu budowlanego, projektu wykonawczego i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) obowiązujących przepisów prawa, 4) umowy o wykonanie robót budowlanych zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Roboty należy wykonywać zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1118 z późn. zm., z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. - o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) 3.6. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Na rozwiązania równoważne Wykonawca może powołać się wyłącznie na etapie składania oferty. W takiej sytuacji jest obowiązany wykazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego materiały i rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, tj. posiadają właściwości funkcjonalne i jakościowe odpowiadające rozwiązaniom opisanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.7. Wszystkie dobrane przez projektanta materiały i technologie konkretnych producentów Zamawiający traktuje zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp jako określenie parametrów przedmiotu zamówienia za standard, dopuszczając do zastosowania (zastosowania w ofercie) inne odpowiedniki rynkowe, równoważne ze wskazanymi, z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych i jakościowych od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych oraz będą posiadały niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania. Powołanie się przez Wykonawcę na rozwiązania równoważne może nastąpić wyłącznie na zasadach wskazanych w pkt. 3.6. 3.8 Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia: 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 3) Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających. 4) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 7) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp. 8) Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca wskazuje w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Informację w tym zakresie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie będzie powierzone podwykonawcom, przyjmuje się, że całość zamówienia zostanie zrealizowana siłami własnymi Wykonawcy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia pełnej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres 48 miesięcy od dnia uzyskania ostatecznego i bezwarunkowego pozwolenia na użytkowanie przedmiotu umowy. 10) Niezależnie od rękojmi/gwarancji Wykonawcy, o której mowa w pkt 9), Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego przedmiotu umowy dokumenty gwarancji producenta na: a)sieć strukturalną na okres: minimum 25 lat. b)pokrycie dachowe - 10 lat c)stolarka okienna i drzwiowa - 10 lat 11) Wykonawca zobowiązany jest do użycia wyrobów budowlanych określonych w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót z zastrzeżeniem punktu 3.6. i 3.7, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz odpowiednio oznakowanych i posiadających wszystkie wymagane atesty i certyfikaty. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Inspektorowi nadzoru, przy każdej dostawie materiałów, wszelkich wymaganych atestów, certyfikatów, gwarancji i innych dokumentów określonych przepisami prawa. Inspektor nadzoru akceptuje dostarczone materiały. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie należy zrealizować w terminie do 16 miesięcy od dnia zawarcia umowy. z zastrzeżeniem, że za termin zakończenia realizacji zamówienia Zamawiający uznaje uzyskanie przez Wykonawcę działającego z pełnomocnictwa Zamawiającego ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 16.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Numeracja zgodnie z SIWZ 8.1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 160.000,- zł. (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych) 8.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 8.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 76 1130 1206 0028 9107 8990 0001 z adnotacją Wadium - Budowa budynku laboratorium CBI Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym w punkcie 8.2. terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.5 Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 8.5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych 8.5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 8.6 Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 8.6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych 8.6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • MINIMALNE WYMOGI: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości co najmniej 8 mln zł. brutto obejmującej budowę budynku o kubaturze nie mniejszej niż 7 500 m3 wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wartość robót podaną w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umowy. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy spełniają ten warunek łącznie w ten sposób, że przynajmniej jeden z Wykonawców musi wykazać się wykonaniem ww warunku spełniającego powyższe wymagania. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • MINIMALNE WYMOGI: Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobą/ami na stanowisko - kierownik robót, posiadającą/ymi wymagane uprawnienia budowlane, uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń, w specjalnościach: a) konstrukcyjno - budowlanej: uprawnienia bez ograniczeń - przy czym osoba ta musi posiadać co najmniej 2 - letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych: uprawnienia bez ograniczeń - przy czym osoba ta musi posiadać co najmniej 2 - letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych: uprawnienia bez ograniczeń - przy czym osoba ta musi posiadać co najmniej 2 - letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, d) telekomunikacyjnej: uprawnienia bez ograniczeń - przy czym osoba ta musi posiadać co najmniej 2 - letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót. Podstawa prawna: ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) UWAGA Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone w art. 12 ust. 1 ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394). W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy spełniają te warunki łącznie. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • MINIMALNE WYMOGI: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie środków finansowych na rachunku lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 5 mln. zł. W przypadku Wykonawców, którzy wykażą kwotę posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w innej walucie niż PLN, Zamawiający przeliczy ich wartość według średniego kursu NBP z dnia wystawienia informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy spełniają ten warunek łącznie. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Numeracja zgodnie z SIWZ: 2.1. Wykaz winien wskazywać wykonanie robót budowlanych o wartości co najmniej 8 mln zł. brutto każda, obejmujących budowę budynku o kubaturze nie mniejszej niż 7 500 m3 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. 2.2. Złożone poświadczenia winny potwierdzać należyte wykonanie oraz wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie robót budowlanych o wartości co najmniej 8 mln zł. brutto każda, obejmujących budowę budynku o kubaturze nie mniejszej niż 7 500 m3 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 1 są: 3.1. poświadczenie, 3.2. inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 3.1. 4. W miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt 3.1. Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych oraz wykonanie ich zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226 r., poz. 1817) 5. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Numeracja zgodnie z SIWZ: 6.4. Wykonawca w sytuacji, gdy polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 6.5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku. 6.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1) w punkcie 6.2 ppkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) w punkcie 6.2 ppkt 3 i ppkt 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.7. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa: w punkcie 6.6 ppkt 1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby upoważnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w punkcie 6.6 ppkt 2) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby upoważnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 6.8.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wymagane w pkt 6.1 oraz dokumenty wymagane w pkt 6.1, 6.4 i 6.5 winny być złożone wspólnie przez wykonawców. 6.8.2 oświadczenie i dokumenty wymagane w pkt 6.2 i 6.3 winien złożyć każdy wykonawca. 6.9. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wymagane w pkt 6.1 oraz dokumenty, o których mowa w pkt 6.3, 6.4 i 6.5 winny być składane w formie oryginału. 6.10. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.1 ppkt 2-5, 6.2, 6.6 i 6.7 winny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - poświadczenie winno zawierać zapis odręczny lub w formie pieczęci za zgodność z oryginałem. 6.11. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. Inne dokumenty: 1.Formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do SIWZ) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2.Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 3.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych -Dokumenty wystawione przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy zgodnie z wpisem o reprezentacji w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub udzielonym pełnomocnictwem. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Formularz Ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ powinien być podpisany przez pełnomocnika. -Pełnomocnictwa powinny być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (tekst jedn. Dz. U. z 2008 roku Nr 189, poz. 1158 z późn. zm.).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ: Numeracja zgodna z umową: 1. Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę osób wyznaczonych do pełnienia funkcji wskazanych przez Wykonawcę w przypadku: a) śmierci, b) rozwiązania stosunku pracy, c) utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania funkcji w ramach niniejszego zamówienia, d) choroby powyżej 30 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim, e) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie: prawo do nie wyrażenia zgody na zmianę osób, których kwalifikacje są niższe niż osób wymienionych w ofercie. 3. Zamawiający, na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez dotychczasowego podwykonawcę. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę terminów realizacji umowy w następujących sytuacjach: 1) W przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2) W przypadku, gdy wystąpi konieczność usunięcia istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, uniemożliwiających kontynuację całości robót budowlanych, w tym również polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, co potwierdzi na piśmie Inspektor Nadzoru przy czym nie zostanie rozszerzony zakres zamówienia, wykraczający poza przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji projektowej. 3) W przypadku wystąpienia sytuacji niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mającej wpływ na realizację robót. 4) Jeżeli zmiana terminów realizacji umowy jest konieczna z powodu działania siły wyższej tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne: a) o charakterze niezależnym od stron, b) którego nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, c) którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, d) którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkują zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: a) powódź, pożar, b) silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru, na którym realizowany jest przedmiot umowy, szczególnie w dłuższym okresie, c) inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie również: a) zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, b) nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, c) promieniowanie lub skażenia, d) nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe, e) wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na choroby zakaźne lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość: a) zmiany zastosowanej technologii wykonania zamówienia na lepszą, pozwalającą na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji (np. nowocześniejszą, mniej energochłonną) po zaakceptowaniu jej przez Inspektora Nadzoru i osoby pełniące nadzór autorski oraz przez Zamawiającego. b) zmiany parametrów materiałów, urządzeń lub wyposażenia, wynikających z niedostępności danych produktów na rynku, na nie gorsze niż zaprojektowane, po zaakceptowaniu zmiany przez Inspektora Nadzoru i osoby pełniące nadzór autorski oraz przez Zamawiającego. c) zaistnienia konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. Zmiany te są możliwe tylko w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego w zawartej umowie. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian zawartej umowy także w innych okolicznościach, a w szczególności w następujących sytuacjach: a) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, b) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno - prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, c) zmiany wskutek wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (w tym zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa), a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. Powyższe ewentualne zmiany zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez strony umowy, z wyjątkiem zmian, o których mowa w pkt 6 lit. a) i b), które następują poprzez pisemne powiadomienie Zamawiającego i nie wymagają formy aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipan.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Agrofizyki im. Bohdana Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie, ul. Doswiadczalna 4, 20-290 Lublin, pok. 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Instytut Agrofizyki im. Bohdana Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie, ul. Doswiadczalna 4, 20-290 Lublin, bud. A., pok. 18 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Centrum Badawczo-Innowacyjne Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 - Oś priorytetowa: I Nowoczesna Gospodarka działanie I.3. Wspieranie Innowacji. Zamówienie należy zrealizować w terminie do 16 miesięcy od dnia zawarcia umowy. z zastrzeżeniem, że za termin zakończenia realizacji zamówienia Zamawiający uznaje uzyskanie przez Wykonawcę działającego z pełnomocnictwa Zamawiającego ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.