eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łobez › Organizacja i przeprowadzenie w 2014 roku szkoleń i usług realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.



Ogłoszenie z dnia 2014-03-14

Łobez: Organizacja i przeprowadzenie w 2014 roku szkoleń i usług realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Numer ogłoszenia: 87190 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 39750-82, faks 0-91 39762-76.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mgops.lobez.ibip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie w 2014 roku szkoleń i usług realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Organizacja i przeprowadzenie w 2014 roku szkoleń i usług realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż sobie od bierności do aktywności, zwanego dalej projektem, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej dla I grupy 12 osób (12 kobiet w tym 2 niepełnosprawne) będących osobami bezrobotnymi, korzystającymi z pomocy Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łobzie. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla liczby osób wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób skierowanych na szkolenie. Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń i usług w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część: Część 1- Kurs edukacji finansowej; Część 2 - Szkolenie Radzenie sobie ze stresem; Część 3 - Warsztaty Moje M; Część 4 - Usługa Hipoterapii; Część 5 - Organizacja turnusu rehabilitacyjnego; Część 6 - Kurs masażu rehabilitacyjnego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 85.31.25.00-4, 80.57.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.04.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy którzy posiadają: dla wszystkich części aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub oświadczenie o braku wymogu wpisu do rejestru, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 7 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz oraz oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że wykonali lub wykonują należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 zamówienia/ usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz oraz oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do siwz. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem II pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej, należy złożyć jeden dokument, 2) dokument potwierdzający rejestrację firmy, 3) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale II pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział IV pkt 1 siwz).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://mgops.lobez.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2014 godzina 12:00, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Partnerski projekt systemowy Pomóż Sobie od bierności do aktywności realizowany przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs edukacji finansowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja kursu edukacji finansowej dla 12 osób (12 kobiet) odbywać się będzie w terminie od 01 kwietnia 2014r. do 30 czerwca 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin, o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności planowania oraz zarządzania budżetem domowym, tworzenie i analizowanie budżetu, racjonalnego gospodarowania budżetem domowym i zarządzania własnym gospodarstwem domowym, określenie definicji kredytu, zapoznanie z podstawowymi rodzajami kredytów oferowanych przez instytucje finansowe i pojęciami bezpośrednio związanymi z kredytem tj. wniosek kredytowy, umowa kredytowa, zabezpieczenie, odsetki, prowizje, a także omówienie zagrożeń i konsekwencji jakie niesie ze sobą nadmierne zadłużanie się poprzez ukazanie rozmiarów tego problemu, statystyk dotyczących skali zjawiska zadłużenia. Celem szkolenia jest także zwiększenie stanu wiedzy i świadomości w zakresie dotyczącym praw konsumenckich oraz zwiększenie znajomości procedur egzekwowania praw należnych konsumentowi. Ilość godzin szkolenia - 16 godzin/gr..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie Radzenie sobie ze stresem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja szkolenia Radzenie sobie ze stresem dla 12 osób (12 kobiet) odbywać się będzie w terminie od 01 kwietnia 2014r. do 30 czerwca 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin, o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest przybliżenie technik relaksacyjnych i sposobów radzenia sobie ze stresem oraz zdobycie umiejętności, które pozwolą na zmniejszenie poziomu stresu i nauczą kontrolowania własnych emocji. Ilość godzin szkolenia - 8 godzin na gr..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Warsztaty Moje M.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja warsztatu Moje M 12 osób (12 kobiet) odbywać się będzie w terminie od 01 kwietnia 2014r. do 31 grudnia 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin, o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Główne zagadnienia zajęć Moje M: dobór materiałów, zabezpieczenie otoczenia przed pracami remontowymi, przygotowanie podłoża pod malowanie, malowanie - techniki malarskie, przygotowanie podłoża pod nową podłogę, drobne naprawy. Ilość godzin szkolenia: Część teoretyczna: w ciągu 1 tygodnia, w ramach 3 spotkań zostaną przeprowadzone 3 zajęcia z teorii po 6 h zegarowych; łączna ilość godzin teoretycznych -18. część praktyczna: w środowisku każdego beneficjenta w ciągu 1 tygodnia zostanie przeprowadzonych min. 24 h zegarowych zajęć praktycznych; łączna ilość godzin praktycznych na wszystkich beneficjentów - 288..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługa Hipoterapia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja usługi w postaci zajęć hipoterapii dla dzieci 12 uczestników projektu odbywać się będzie w terminie od 01 kwietnia 2014r. do 31 grudnia 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin, o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Zajęcia terapeutyczne prowadzone będą dla dzieci: - po przebytych chorobach zostawiających trwałe ślady w sprawności fizycznej i w życiu psychicznym; - upośledzonych umysłowo z deficytami rozwojowymi; - osób z uszkodzeniami analizatorów (wzrok, słuch); - niedostosowanych społecznie osób zdrowych. Ilość godzin - 61 godzin na całą grupę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Organizacja turnusu rehabilitacyjnego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja usługi w postaci zorganizowania i kompleksowego przeprowadzenia 14 - dniowego turnusu rehabilitacyjnego dla 12 osób niepełnosprawnych (w tym 10 dzieci wraz z opiekunami oraz 2 dorosłych) + 10 opiekunów. Realizacja usługi odbyć się ma w terminie od 01 października 2014r. do 31 grudnia 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Ośrodek powinien być usytuowany nad polskim morzem oraz spełniać warunki określone w przepisach dot. turnusów rehabilitacyjnych. Należy zaplanować dla każdego uczestnika (osoby niepełnosprawnej) min. 20 indywidualnych zabiegów rehabilitacyjnych. Baza zabiegowa oraz baza sportowo - rekreacyjna powinna być usytuowana w budynku zakwaterowania uczestników turnusu lub na terenie ośrodka. Organizacja czasu wolnego powinna uwzględniać zajęcia kulturalno - oświatowe i sportowo - rekreacyjne (w tym wieczorki muzyczne/taneczne) oraz możliwość nieodpłatnego korzystania z basenu (jeśli jest dostępny), przynajmniej 2-krotne wyjście na 2 różne imprezy kulturalne (np. na koncert, do teatru, kina, do muzeum) oraz przynajmniej 1 nieodpłatną wycieczkę krajoznawczą (autokarową), a także możliwość nieodpłatnego korzystania z bazy sportowo - rekreacyjnej. Wymagane będzie zakwaterowanie w jednym obiekcie, w pokojach 2-osobowych, wyjątkowo w 3-osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (blisko siebie). Wyżywienie: min. 3 posiłki dziennie (z możliwością wyboru diety). Turnus powinien rozpocząć się obiadokolacją w pierwszym dniu, a zakończyć śniadaniem w ostatnim dniu turnusu. Każdy uczestnik (osoba niepełnosprawna oraz opiekun) otrzyma dodatkowo suchy prowiant na czas podróży powrotnej. W cenie należy uwzględnić pobyt pracownika socjalnego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do monitorowania przebiegu turnusu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs masażu rehabilitacyjnego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja kursu masażu rehabilitacyjnego dla 12 osób (12 kobiet) odbywać się będzie w terminie od 01 kwietnia 2014r. do 30 czerwca 2014r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin , o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie posługiwania się technikami masażu. Zakres tematyczny obejmować powinien m.in.: anatomię człowieka, zagadnienia masażu leczniczego i relaksacyjnego, naukę technik masażu, zasady obowiązujące przy wykonywaniu masażu. Ilość godzin szkolenia - 40 godzin na gr..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.