eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lądek-Zdrój › Odbudowa drogi gminnej nr 119832 ul. Wiejskiej w Lądku Zdroju I i II Etap - odcinek o długości 1,985 km

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-04-12

Lądek-Zdrój: Odbudowa drogi gminnej nr 119832 ul. Wiejskiej w Lądku Zdroju I i II Etap - odcinek o długości 1,985 km
Numer ogłoszenia: 81797 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lądek Zdrój , ul. Rynek 31, 57-540 Lądek-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117850, faks 074 8147418.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ladek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa drogi gminnej nr 119832 ul. Wiejskiej w Lądku Zdroju I i II Etap - odcinek o długości 1,985 km.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres rzeczowy: Zaplanowano dwu etapową przebudowę drogi gminnej. W Etapie I odcinek od skrzyżowania z ul. Kłodzką do skrzyżowania z ul. Kościelną a następnie dalsza cześć w Etapie II aż poza granice miasta do drogi w miejscowości Radochów. Etap I: 1. Opis stanu istniejącego Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt modernizacji i remontu drogi gminnej ul. Wiejskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kłodzką do skrzyżowania z ul. Kościelną w Lądku - Zdroju. Specyficzne posadowienie obiektów mieszkalnych, posuwając się degradacja murów oporowych podtrzymujących koronę jezdni oraz niewłaściwie funkcjonujące odwodnienie powierzchniowe przyczynia się zalewaniu pobliskich posesji. a) Lokalizacja i opis W Etapie I odcinek od skrzyżowania z ul. Kłodzką do skrzyżowania z ul. Kościelną a następnie dalszą część aż poza granice miasta do miejscowości Radochow. Etap I obejmuje część mocno zurbanizowaną i najbardziej wymagającą modernizacji ze względów wcześniej opisywanych. Droga na przedmiotowym zakresie jednokierunkową. Szerokości zmiennej od 3,80 do 5m. Jezdnia obustronnie okrawężnikowana. Częściowe chodniki bitumiczne, częściowo gruntowe. Odwodnienie powierzchniowe do istniejących wpustów drogowych. Od strony posesji korona drogi podtrzymywana przez zdegradowany mur oporowy. 5. Rozwiązania projektowe a) Parametry techniczne Remont drogi gminnej ul. Wiejskiej polegał będzie na: - rozbiórce starego muru i wykonaniu nowego muru oporowego Projektuje się wykonanie muru kamiennego na ławie z betonu B25 gr. 20cm na warstwie chudego betonu gr. l0 cm po uprzednim wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża - wykonaniu rozbiórki istniejących chodników oraz wykonaniu normatywnego chodnika od strony posesji na całym odcinku jezdni Projekt przewiduje wykonanie normatywnego chodnika szerokości l,5m na całej długości jezdni. Dwustronnie na odcinku dwu kierunkowym i jednostronnie na odcinku jednokierunkowym. Chodnik z kostki betonowej szarej typu behaton. Zjazdy wydzielone kolorem czerwonym. Konstrukcja nawierzchni chodnika - warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm - podsypka piaskowa 3 cm - mieszanka kruszywa kamiennego 0-31,5mm 10 cm - warstwa filtracyjna piasku 3 cm Konstrukcja nawierzchni zjazdów - warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm - podsypka piaskowa 5 cm - mieszanka kruszywa kamiennego 0-31,5mm 20 cm - warstwa filtracyjna piasku 10 cm - wykonaniu regulacji szerokości jezdni przy założeniu 5m na odcinku dwu kierunkowym i szerokości 4m na odcinku jednokierunkowym Należy wykonać rozbiórkę istniejących krawężników. Ułożyć nowe 15x30x100 na ławie z betonu Cl 2-15 przy założeniu podniesienia niwelety jezdni o 5cm. W miejscach gdzie nowy przebieg drogi pokrywa się ze stara jezdnią należy wykorzystać istniejącą konstrukcję. W miejscach poszerzeń wykonać pełna konstrukcję zgodnie z przekrojami. Dokonać regulacji wpustów i studni przy założeniu podniesienia niweleto o 5cm. Konstrukcja nawierzchni jezdni poszerzenia (pełna konstrukcja) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0-12,8mm 5 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej szybko rozpadowej KI-60 o zużyciu 0,8kg-m2 - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 0-16mm 7cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej średnio rozpadowej K2-60 o zużyciu lkg-m2 - kruszywo łamane 0-31,5 stabilizowane mechanicznie 8cm - kruszywo łamane 0-63 stabilizowane mechanicznie 15cm - piasek gruboziarnisty l0cm Konstrukcja nawierzchni jezdni istniejącej (nakładka) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0-12,8mm 5 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej szybko rozpadowej KI-60 o zużyciu 0?8kg-m2 - warstwa wiążąca (wyrównawcza) z betonu asfaltowego 0-16mm 2 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej średnio rozpadowej K2-60 o zużyciu lkg-m2 - istniejąca nawierzchnia - wykonaniu schodów do posesji Projektuje się schody z kostki betonowe gr 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej w ramach z obrzeży 8x30x100 przy skrzyżowaniu z ul. Kłodzką umożliwiające komunikacje mieszkańców posesji nr 2 i 4 - wykonaniu chodnika wraz Z odwodnieniem przy budynkach mieszkalnych W ramach inwestycji należy wykonać również utwardzenie przed budynkami nr 2 i 4 (konstrukcja jak dla chodników) oraz wykonać wjazd między budynki (konstrukcja odpowiednia dla zjazdów). Specyficzne położeniu obu budynków wymaga wykonania dodatkowego odwodnienia umożliwiającego odprowadzenie wody opadowej. W tym celu projektuje się wykonanie dwóch wpustów O450 oraz studni 01000. Szczegółowe rozwiązanie w odrębnym opracowaniu. Lokalizacja w-w urządzeń została zaznaczona na planie zagospodarowania terenu rys. la Urządzenia obce Na terenie objętym opracowaniem znajduje się kanalizacja sanitarna oraz sieć teletechniczna, wodociągowa i elektryczna oświetlenia drogowego. Wykonywanie robót rozbiórkowych w bezpośrednim sąsiedztwie sieci powinno być poprzedzone określeniem przez kierownika budowy bezpiecznej odległości, w jakiej mogą być one wykonywane i sposobu ich wykonywania. Roboty powinny być prowadzone w porozumieniu i pod nadzorem właściwej jednostki, w której zarządzie lub użytkowaniu znajdują się instalacje. Miejsca tych robót należy oznakować napisami ostrzegawczymi i ogrodzić. Po trasie kabli elektrycznych roboty należy prowadzić ręcznie. Technologia robót a) Podbudowa z kruszywa łamanego Mieszanka kruszywa powinna być rozkładana w warstwie o jednakowej grubości, takiej, aby jej ostateczna grubość po zagęszczeniu była równa grubości projektowanej. Warstwa podbudowy powinna być rozłożona w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych spadków i rzędnych wysokościowych. Wilgotność mieszanki kruszywa podczas zagęszczania powinna odpowiadać wilgotności optymalnej. Zagęszczenie podbudowy stabilizowanej mechanicznie należy uznać za prawidłowe, gdy stosunek wtórnego modułu odkształcenia do pierwotnego modułu odkształcenia jest nie większy od 2,2. Szerokość podbudowy nie może różnić się od szerokości projektowanej o więcej niż +10 cm, - 5 cm. Równość podbudowy - nierówności podbudowy nie mogą przekraczać 10 mm. Spadki poprzeczne podbudowy na prostych i łukach powinny być zgodne z dokumentacją projektową z tolerancją! 0,5 %. Rzędne wysokościowe - różnice pomiędzy rzędnymi projektowanymi a wykonanymi nie powinny przekraczać + 1 cm, - 2 cm. Grubośćpodbudowy nie może się różnić od grubości projektowanej o więcej niż ? 10 %. Wszystkie powierzchnie podbudowy, które wykazują większe odchylenia od określonych wyżej powinny być naprawione przez spulchnienie lub zerwanie do głębokości co najmniej 10 cm, wyrównane i powtórnie zagęszczone. Podbudowę z kruszywa należy wykonać zgodnie z normą PN-S-96023 Konstrukcje drogowe. Podbudowa i nawierzchnia z tłucznia kamiennego oraz normą PN-S-06102 Drogi samochodowe. Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie. b) Układanie nawierzchni z kostki betonowej Nawierzchnie należy wykonać z kostki betonowej wibroprasowanej grubości 8 cm w kolorze szarym. Kostkę układa się na podsypce cementowo-piaskowej w taki sposób, aby szczeliny między kostkami wynosiły od 2 do 3mm. Kostkę należy układać ok. 1,5cm wyżej od projektowanej niwelety, gdyż w czasie wibrowania (ubijania) podsypka ulega zagęszczeniu. Po ułożeniu kostki, szczeliny należy wypełnić piaskiem, a następnie zamieść powierzchnię ułożonych kostek przy użyciu szczotek ręcznych lub mechanicznych i przystąpić do ubijania nawierzchni. Do ubijania ułożonej nawierzchni z kostek brukowych, stosować wibratory płytowe z osłoną z tworzywa sztucznego dla ochrony kostek przed uszkodzeniem i zabrudzeniem. c)Ustawienie krawężników Roboty należy rozpocząć od wytyczenia linii krawężnika. Wykop pod ławę należy wykonać zgodnie z dokumentacją. Wymiary wykopu powinny odpowiadać wymiarom ławy w planie, przy uwzględnieniu w szerokości dna wykopu konstrukcji szalunku. Wskaźnik zagęszczenia dna wykopu powinien wynosić 0,95. Należy przygotować i ustawić deskowanie w sposób zapewniający sztywność i niezmienność układu. Pokryć je środkiem adhezyjnym. Następnie należy ręcznie rozścielić warstwami, wyrównać i zagęścić mieszankę betonową, po czym pielęgnować beton wodą. Ława pod krawężniki przy drodze musi mieć wymiary zgodne z dokumentacją projektową. Na tak wykonanej ławie ustawia się krawężnik o wymiarach 100x15x30 cm. Krawężniki należy ustawić na ławach za pośrednictwem 3cm warstwy podsypki cementowo-piaskowej. Szerokość spoin nie powinna przekraczać lem. d) Wykonanie warstw w asfaltobetonu Mieszanka asfaltowa powinna być wbudowywana układarką wyposażoną w układ z automatycznym sterowaniem grubości warstwy i utrzymywaniem niwelety zgodnie z dokumentacją projektową. Zagęszczanie należy rozpocząć od krawędzi nawierzchni ku osi. Wskaźnik zagęszczenia ułożonej warstwy powinien być min.98,0%. Złącza w nawierzchni powinny być wykonane w linii prostej, równolegle lub prostopadle do osi drogi. Złącza w konstrukcji wielowarstwowej powinny być przesunięte względem siebie co najmniej o 15 cm. Złącza powinny być całkowicie związane, a przylegające warstwy powinny być w jednym poziomie. Złącze robocze powinno być równo obcięte i powierzchnia obciętej krawędzi powinna być posmarowana asfaltem lub oklejona samoprzylepną taśmą asfaltowo-kauczukową. Sposób wykonywania złącz roboczych powinien być zaakceptowany przez Inżyniera. Etap II 3. Opis stanu istniejącego a) Lokalizacja i opis Etap II projektu odbudowy ulicy Wiejskiej do drogi w Radochowie obejmował będzie: 1. droga nr 119832 - ul. Wiejska: odcinek miejski w obrębie Lądka Zdroju od skrzyżowania z ul. Kościelną do oczyszczalni ścieków oraz odcinek poza miejski Lądek - Zdrój do drogi w Radochowie. W części miejskiej droga gminna jest jezdnią dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej obustronnie okrawężnikowaną. Szerokości wahającej się od 3,5 do 5,0mb. Po lewej jej stronie znajduje się część zurbanizowana po prawej zaś rzeka Biała Lądecka. Nawierzchnia odcinkowo zdegradowana przez potoki wodne, liczne pozapadane krawężniki, brak ciągów pieszych. Odwodnienie przez istniejącą sieć wpustów drogowych. Odcinek poza miejski bitumiczny nieokrawężnikowany szerokości od 3,0-4,0 mb. Odwodnienie powierzchniowe brak rowów odwadniających oraz fragmentaryczne zanieczyszczone przyczyniają się do degradacji korony drogi przez wodę napływająca z okolicznych skarp. 4. Rozwiązania projektowe a) Parametry techniczne - Odcinek miejski od skrzyżowania z ul. Kościelną do oczyszczalni ścieków km 0 + 0,00 ÷ 1 + 200 (PT Etap II: Rysunek nr 1a i 1b:projekt zagospodarowania terenu) Projektuje się ciąg pieszy po stronie lewej jezdni drogi gminnej szerokości 1,5 o nawierzchni z kostki betonowej obniżonego i wzmocnionego konstrukcyjnie na wjazdach do posesji - odcinek o długości 80 m w km 0 + 0,00 ÷ 0 + 0,080 (vide: PT Etap II: Rysunek nr 1b: projekt zagospodarowania terenu). W celu prawidłowego jego przebiegu na niektórych odcinkach drogi zaplanowano niewielką korektę jej przebiegu. W celu prawidłowego odwodnieni przewidziano 3 dodatkowe wpusty drogowe typu lekkiego, wymianę krawężnika na całym odcinku drogi przy założeniu podniesienia niwelety jezdni o 5 cm. Wykonanie nowej nawierzchni drogi tj. potraktowania istniejącej nawierzchni jako podbudowy - wyrównania jej 2 cm warstwą wiążącą z asfaltobetonu na 0 oraz wykonanie nakładki nowej nawierzchni gr. 5 cm. W miejscach poszerzeń oraz w okolicy regulacji i wykonania nowych wpustów i studni wykonanie pełnej konstrukcji zgodnie z przekrojami. Konstrukcja nawierzchni chodnika - warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm - podsypka piaskowa 3 cm - mieszanka kruszywa kamiennego 0-31,5mm 10 cm - warstwa filtracyjna piasku 3 cm Konstrukcja nawierzchni zjazdów - warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm - podsypka piaskowa 5 cm - mieszanka kruszywa kamiennego 0-31,5mm 20 cm - warstwa filtracyjna piasku 10 cm Konstrukcja nawierzchni jezdni poszerzenia (pełna konstrukcja) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0-12,8mm 5 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej szybko rozpadowej K1-60 o zużyciu 0,8kg-m2 - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 0-16mm 7cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej średnio rozpadowej K2-60 o zużyciu 1kg-m2 - kruszywo łamane 0-31,5 stabilizowane mechanicznie 8cm - kruszywo łamane 0-63 stabilizowane mechanicznie 15cm - piasek gruboziarnisty 10cm Konstrukcja nawierzchni jezdni istniejącej (nakładka) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0-12,8mm 5 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej szybko rozpadowej K1-60 o zużyciu 0,8kg-m2 - warstwa wiążąca (wyrównawcza) z betonu asfaltowego 0-16mm 2 cm wiązanie między warstwowe z emulsji asfaltowej, kationowej średnio rozpadowej K2-60 o zużyciu 1kg-m2 - istniejąca nawierzchnia - Odcinek poza miejski Lądek - Zdrój od oczyszczalni do drogi w Radochowie w km 0 + 0,00 ÷0 + 566,0 (PT Etap II: Rysunek Nr 5: plan liniowy, inwentaryzacja terenu) Projekt przewiduje wykonanie wyrównania istniejącej nawierzchni warstwą wiążącą z asfaltobetonu gr. 2cm na 0. Wykonanie nakładki nowej warstwy ścieralnej grubości 5 cm na długości odcinka 566 mb tj. 0+0,00 do 0+566,0. Urządzenia obce 1. Na terenie objętym opracowaniem znajduje się kanalizacja sanitarna oraz sieć teletechniczna, wodociągowa i elektryczna oświetlenia drogowego. Wykonywanie robót rozbiórkowych w bezpośrednim sąsiedztwie sieci powinno być poprzedzone określeniem przez kierownika budowy bezpiecznej odległości, w jakiej mogą być one wykonywane i sposobu ich wykonywania. Roboty powinny być prowadzone w porozumieniu i pod nadzorem właściwej jednostki, w której zarządzie lub użytkowaniu znajdują się instalacje. Miejsca tych robót należy oznakować napisami ostrzegawczymi i ogrodzić. Po trasie kabli elektrycznych roboty należy prowadzić ręcznie. 2. na terenie od oczyszczalni do drogi w Radochowie urządzenia obce nie występują. Technologia robót a) Podbudowa z kruszywa łamanego Mieszanka kruszywa powinna być rozkładana w warstwie o jednakowej grubości, takiej, aby jej ostateczna grubość po zagęszczeniu była równa grubości projektowanej. Warstwa podbudowy powinna być rozłożona w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych spadków i rzędnych wysokościowych. Wilgotność mieszanki kruszywa podczas zagęszczania powinna odpowiadać wilgotności optymalnej. Zagęszczenie podbudowy stabilizowanej mechanicznie należy uznać za prawidłowe, gdy stosunek wtórnego modułu odkształcenia do pierwotnego modułu odkształcenia jest nie większy od 2,2. Szerokość podbudowy nie może różnić się od szerokości projektowanej o więcej niż +10 cm, - 5 cm. Równość podbudowy - nierówności podbudowy nie mogą przekraczać 10 mm. Spadki poprzeczne podbudowy na prostych i łukach powinny być zgodne z dokumentacją projektową z tolerancją! 0,5 %. Rzędne wysokościowe - różnice pomiędzy rzędnymi projektowanymi a wykonanymi nie powinny przekraczać + 1 cm, - 2 cm. Grubość podbudowy nie może się różnić od grubości projektowanej o więcej niż ? 10 %. Wszystkie powierzchnie podbudowy, które wykazują większe odchylenia od określonych wyżej powinny być naprawione przez spulchnienie lub zerwanie do głębokości co najmniej 10 cm, wyrównane i powtórnie zagęszczone. Podbudowę z kruszywa należy wykonać zgodnie z normą PN-S-96023 Konstrukcje drogowe. Podbudowa i nawierzchnia z tłucznia kamiennego oraz normą PN-S-06102 Drogi samochodowe. Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie. b) Układanie nawierzchni z kostki betonowej - nie występuje c)Ustawienie krawężników Roboty należy rozpocząć od wytyczenia linii krawężnika. Wykop pod ławę należy wykonać zgodnie z dokumentacją. Wymiary wykopu powinny odpowiadać wymiarom ławy w planie, przy uwzględnieniu w szerokości dna wykopu konstrukcji szalunku. Wskaźnik zagęszczenia dna wykopu powinien wynosić 0,95. Należy przygotować i ustawić deskowanie w sposób zapewniający sztywność i niezmienność układu. Pokryć je środkiem adhezyjnym. Następnie należy ręcznie rozścielić warstwami, wyrównać i zagęścić mieszankę betonową, po czym pielęgnować beton wodą. Ława pod krawężniki przy drodze musi mieć wymiary zgodne z dokumentacją projektową. Na tak wykonanej ławie ustawia się krawężnik o wymiarach 100x15x30 cm. Krawężniki należy ustawić na ławach za pośrednictwem 3cm warstwy podsypki cementowo-piaskowej. Szerokość spoin nie powinna przekraczać 1cm. d) Wykonanie warstw w asfaltobetonu Mieszanka asfaltowa powinna być wbudowywana układarką wyposażoną w układ z automatycznym sterowaniem grubości warstwy i utrzymywaniem niwelety zgodnie z dokumentacją projektową. Zagęszczanie należy rozpocząć od krawędzi nawierzchni ku osi. Wskaźnik zagęszczenia ułożonej warstwy powinien być co najmniej 98,0%. Złącza w nawierzchni powinny być wykonane w linii prostej, równolegle lub prostopadle do osi drogi. Złącza w konstrukcji wielowarstwowej powinny być przesunięte względem siebie co najmniej o 15 cm. Złącza powinny być całkowicie związane, a przylegające warstwy powinny być w jednym poziomie. Złącze robocze powinno być równo obcięte i powierzchnia obciętej krawędzi powinna być posmarowana asfaltem lub oklejona samoprzylepną taśmą asfaltowo-kauczukową. Sposób wykonywania złącz roboczych powinien być zaakceptowany przez Inżyniera. Roboty dodatkowe - remonty cząstkowe nawierzchni po wykonaniu przyłączy wodociągowych w etapie I do wykonania w ilości 221 m2. Informacje dodatkowe: 1. Wszystkie powyższe roboty zostały w sposób szczegółowy ujęte w kosztorysie do wypełnienia przez Wykonawcę. 2. Roboty winne być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, STWiORB. 3. Wykonawca ma obowiązek okazać w stosunku do użytych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa lub deklarację zgodności, lub certyfikat zgodności z Polską Normą, lub aprobatę techniczną, lub świadectwo dopuszczenia do stosowania wydane przez IBDiM. 4. Wykonanie robót ma być zgodne ze sztuką budowlaną oraz zaleceniami podanymi do stosowania w STWiORB..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych); Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach dopuszczonych przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował min. 2 (dwa) zadania w zakresie budowy, i/lub przebudowy, i/lub remontu dróg lub chodników o nawierzchni z kostki betonowej i asafaltobetonu o wartości min. 400.000,00 zł (czterysta tysięcy złotych) brutto. Wykonawca winien wykazać, że w/w roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami, tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj.: ilość pracowników zapewniająca prawidłowe wykonanie zamówienia, min. 1 (jedną) osobą na stanowisko Kierownika Budowy, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami, tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego przedmiotem zamówienia. Wykonawca musi spełnić łącznie następujące warunki: a). wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (pięćset tysięcy złotych), b). wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 400.000,00 zł (czterysta tysięcy złotych). Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami) tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanych przez Zamawiającego warunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy - Pzp, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - Pzp

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: 1. zmiana terminów realizacji zamówienia (rozpoczęcia i zakończenia) spowodowana przedłużającym się terminem zawarcia umowy lub niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ug-ladekzdroj.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy, 57-540 Lądek Zdrój, ul. Rynek 31.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.04.2010 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy, 57-540 Lądek Zdrój, ul. Rynek 31, Biuro Obsługi Klienta (p. nr 1).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.