eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji części niskiego parteru oraz rozbudowy budynku Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego przy ul. Wójta Radtkego 1, w Gdyni o szyb dźwigu osobowego wraz z dostawą i instalacją dźwigu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-15

Gdynia: zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji części niskiego parteru oraz rozbudowy budynku Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego przy ul. Wójta Radtkego 1, w Gdyni o szyb dźwigu osobowego wraz z dostawą i instalacją dźwigu
Numer ogłoszenia: 81460 - 2012; data zamieszczenia: 15.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: SP ZOZ Szpital Miejski im. J. Brudzińskiego , ul. Wójta Radtkego 1, 81-348 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6207501, faks 058 6201114.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpitalmiejski-gdynia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji części niskiego parteru oraz rozbudowy budynku Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego przy ul. Wójta Radtkego 1, w Gdyni o szyb dźwigu osobowego wraz z dostawą i instalacją dźwigu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji części pomieszczeń niskiego parteru oraz rozbudowy budynku Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego przy ul. Wójta Radtkego 1 w Gdyni o szyb dźwigu osobowego, od strony ul. Wójta Radtkego (działka nr 1339/321, 1340/321, KM 54), wraz z dostawą i instalacją dźwigu. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) wykonanie projektu koncepcyjnego, 2) wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej: a) projekt budowlany, b) przedmiar robót, c) informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 3) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień dla dokumentacji projektowej oraz pozwoleń (jeśli będą wymagane, w tym pozwolenia na budowę, opinii i zezwolenia od Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków), Dokumentacja projektowa będzie obejmowała zaprojektowanie dodatkowego przystanku windy na poziomie niskiego parteru wraz z modernizacją pomieszczenia, zgodnie z Załącznikiem nr G oraz wykonanie dokumentacji projektowej wykonawczej wraz z uzgodnieniem, wynikającej z Załącznika nr H - a Wytyczne techniczne - przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych kolidujących z projektowaną budową windy w Gdyni przy ul. Wójta Radtkego 1 nr TOTTNSCU/20/2012 z dnia 10 stycznia 2012 roku z Telekomunikacji Polskiej, Technicznej Obsługi Klienta przy ul. Czerwony Dwór 3 w Gdańsku, oraz wykonanie dokumentacji projektowej wykonawczej wraz z uzgodnieniem, wynikającej z Załącznika nr H - b Warunków technicznych na przebudowę i zabezpieczenie przyłącza teletechnicznego Netti SA, w związku z projektem budowy zewnętrznego dźwigu osobowego przy ul. Wójta Radtkego 1 w Gdyni, pismo nr DUU-E/N-11/47/OT z dnia 14 grudnia 2011 roku. 4) opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz wystąpienie do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni o zezwolenie na prowadzenie robót w pasie drogowym, 5) wykonanie robót budowlanych według dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt. 2, w szczególności: a) roboty rozbiórkowe: - rozebranie nawierzchni chodnika, - należy odcięcie konsoli słupów wystających z elewacji budynku niższego oraz demontaż okien w holu budynku wyższego, b) fundamentowanie (pod projektowaną rozbudowę - płyta żelbetowa) c) wykonanie ścian zewnętrznych szybu dźwigowego, d) wykonanie stropodachu, e) wykonanie wentylacji, f) wykonanie posadzki podszybia, g) wykonanie tynków wewnętrznych i okładzin, h) wykonanie okładzin zewnętrznych, i) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, j) wykonanie izolacji termicznej, k) wykonanie izolacji akustycznej, l) wykonanie obróbek blacharskich, rury spustowe, m) roboty drogowe i wykonanie zieleni, n) wykonanie instalacji zapobiegającej zadymieniu szybu windy, o) wykonanie robót elektrycznych w zakresie: -usunięcia kolizji projektowanego dźwigu z istniejącymi liniami kablowymi, -rozbudowy rozdzielnicy wentylacji RW, -wykonania zasilania pomp zwiększających ciśnienie w hydrantach ppoż., -wykonania tras kablowych, p) przebudowa sieci telekomunikacyjnych poza obszar planowanej lokalizacji dźwigu r) dostawa i montaż dźwigu osobowego (dźwig przystosowany do przewozu: osób niepełnosprawnych, łóżek szpitalnych z pacjentami, ekip ratowniczych), s) malowanie szybu oraz urządzeń, t) wykonanie dokumentacji technicznej oraz uzgodnienie jej z UDT, dostawa pełnej dokumentacji technicznej oraz Dokumentacji Techniczno Ruchowej, paszportów technicznych i instrukcji eksploatacji i obsługi w języku polskim, u) odbiór dźwigu przez UDT, w tym certyfikacja, i przekazanie go do eksploatacji. 6) przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie prawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy i szkoleń serwisowych w zakresie podstawowym.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.31.00 - Instalowanie wind 45.22.12.30 - Szyby 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.22.20.00 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.31.20.00 - Instalowanie systemów alarmowych i anten 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 42.41.61.00 - Windy .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 180.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40.000,00 zł ( słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100), Wadium powinno być wniesione najpóźniej do chwili składania ofert. Wadium będzie wniesione w pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2010 r. Nr 240, poz. 1603)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum dwa zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o wartości każdego z nich co najmniej 1.000.000,00 zł brutto ( słownie: jeden milion złotych 00/100), w tym co najmniej jednego zamówienia obejmującego wykonanie szybu, dostawę i instalację dźwigu osobowego

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że będzie potwierdzony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje: a) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), b) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), c) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), d) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), e) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), f) kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), g) osobą kierującą robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), h) osobą kierującą robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), i) osobą kierującą robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej (lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych), j) osobą posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 22 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321, ze zm.) Uwaga. Zamawiający uznaje uprawnienia budowlane w ww. zakresie uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), zgodnie z art. 104 tejże ustawy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe, lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych). Informacje o których mowa wyżej, określone w walucie innej niż PLN, będą przeliczane na podstawie średniego kursu NBP obowiązującego na dzień ogłoszenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

6. Wykonawca, powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin realizacji zamówienia - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy mogą dotyczyć: 1) wynagrodzenia brutto wykonawcy, tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania 2) warunków płatności, 3) terminu realizacji zamówienia, 4) zakresu prac w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 5) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego, 6) aktualizacji, zmiany rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno - budowlanych, lub z innych uzasadnionych powodów Zmiany, o których mowa powyżej mogą być dokonane w przypadku: 1) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, wynikającej z: a) zmiany technologii wykonania robót, rodzaju materiałów, zaleconych przez inspektora nadzoru, lub projektanta, b) zmiany dokumentacji projektowej, w szczególności w przypadku konieczności zwiększenia bezpieczeństwa wykonania robót lub usprawnienia procesu budowy (art. 23 pkt. 1 Prawa budowlanego), lub wskutek poprawienia błędów projektowych, c) z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych; 2) wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do umowy; 3) zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które wymagają dodatkowego czasu na wykonanie zamówienia; 4) zmian w dokumentacji projektowej, w tym: wymagającej czasu do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany; 5) opóźnienia zamawiającego w przekazaniu placu budowy, 6) zawieszenia robót przez Zamawiającego; 7) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych; 8) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy (zmniejszenie wynagrodzenia o wartość niewykonanych robót); 9) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT); 10) jeżeli zmiany dotyczą zastosowania nowych technologii nieznanych zamawiającemu i niedostępnych w momencie zawarcia umowy; 11) w przypadkach określonych we wzorze umowy. 12. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.szpitalmiejski-gdynia.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=133&Itemid=83
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: j.w. lub zam.publiczne@szpitalmiejski-gdynia.pl, Dział Zamówień Publicznych Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego w Gdyni, ul. Wójta Radtkego 1, 81 - 348 Gdynia, bud. gospodarczy pok. nr 11..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2012 godzina 11:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego w Gdyni, ul. Wójta Radtkego 1, 81 - 348 Gdynia, bud. gospodarczy pok. nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.