eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poddębice › Dostawy narzędzi medycznych oraz wielorazowego sprzętu medycznego dla Poddębickiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Poddębicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-11

Poddębice: Dostawy narzędzi medycznych oraz wielorazowego sprzętu medycznego dla Poddębickiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Poddębicach
Numer ogłoszenia: 80327 - 2014; data zamieszczenia: 11.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: "Poddębickie Centrum Zdrowia"spółka z o.o. , ul. Mickiewicza 16, 99-200 Poddębice, woj. łódzkie, tel. 43 678 20 21, faks 43 678 20 21.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nzozpcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy narzędzi medycznych oraz wielorazowego sprzętu medycznego dla Poddębickiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Poddębicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są dostawy narzędzi medycznych oraz wielorazowego sprzętu medycznego dla Poddębickiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Poddębicach w ilościach i asortymencie szczegółowo określonych w Załączniku nr 3 do SIWZ - Formularz cenowy. Kod CPV: 33.10.00.00-1; 33.16.90.00-2. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z podaniem wymaganych przez zamawiającego parametrów został szczegółowo określony w Formularzu cenowym - załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do obrotu i używania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U., Nr 107, poz. 679 z późn. zm.) i posiadać deklarację zgodności CE. 4. Przedmiot dostawy musi odpowiadać wymaganiom polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane lub też - w przypadku ich braku - europejskich aprobat technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych, polskich norm przenoszących normy europejskie, polskich norm wprowadzających normy międzynarodowe, polskich norm, polskich aprobat technicznych (art.30 ust. 1 i 2 ustawy Pzp). 5. Realizacja dostaw będzie się odbywać sukcesywnie na podstawie zamówień składanych przez upoważnionego pracownika Działu Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej, za pośrednictwem faxu, za potwierdzeniem transmisji. 6. Wykonawca zamówiony przedmiot umowy dostarczy Zamawiającemu w ciągu: 21 dni kalendarzowych (dla Pakietów nr 1 -3), 7 dni kalendarzowych (dla Pakietu nr 4), od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego za pośrednictwem faxu. 7. Dostawa przedmiotu umowy odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy do Działu Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej mieszczącego się w siedzibie Zamawiającego przy ulicy Mickiewicza 16 w Poddębicach w godz. 8:00 - 15:00. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia zamówionego towaru w miejscu wskazanym przez pracownika Działu Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej. 8. Jeżeli dostawa przedmiotu umowy będzie wypadała w dniu wolnym od pracy lub poza godzinami pracy Działu Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej, jej realizacja nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie. 9. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określa wzór umowy - Załącznik Nr 2 do SIWZ. 10. Wykonawca wskaże części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom w pkt. 6 załącznika nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.90.00-2, 33.10.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że w/w warunek Wykonawca spełnił jeżeli Wykonawca złoży: - oświadczenie, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę dokument metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że w/w warunek Wykonawca spełnił jeżeli Wykonawca złoży: - oświadczenie, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę dokument metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że w/w warunek Wykonawca spełnił jeżeli Wykonawca złoży: - oświadczenie, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę dokument metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że w/w warunek Wykonawca spełnił jeżeli Wykonawca złoży: - oświadczenie, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę dokument metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że w/w warunek Wykonawca spełnił jeżeli Wykonawca złoży: - oświadczenie, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę dokument metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia W ogólnym zakresie spełnienia warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobligowany jest do złożenia oświadczenia, którego treść stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wymienionych w pkt. 8 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1. Opisy/ prospekty/ katalogi oferowanego przedmiotu zamówienia na potwierdzenie posiadania wymaganych parametrów określonych w Pakiecie nr 1 poz. 1-29, w Pakiecie nr 2 poz. 1-4, w Pakiecie nr 3 poz. 1 - 3, w Pakiecie nr 4 poz. 1 Załącznika Nr 3 do SIWZ - Formularz cenowy.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymagane SIWZ: 8.6. Formularz cenowy - Załącznik Nr 3 do SIWZ. Informacja o zawartości oferty: Ofertę stanowi: Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z dokumentem określającym status prawny Wykonawcy lub dołączonym do oferty pełnomocnictwem) stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Dokumenty składane z ofertą: - Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt 8.1-8.5 SIWZ. - Formularz cenowy - Załącznik Nr 3 do SIWZ. Zamawiający informuje że : wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany w umowie w przypadku zaprzestania produkcji którejkolwiek z części asortymentu będącego przedmiotem umowy, wówczas Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego potwierdzenia stosownym dokumentem zaprzestania wytwarzania produktu oraz do przedstawienia Zamawiającemu propozycji zamiennika takiego wyrobu o parametrach nie gorszych niż zaoferowane w przetargu w cenie zaoferowanej za przedmiot umowy w przetargu lub cenie korzystniejszej dla Zamawiającego niż w przetargu. Zmiana umowy w tym zakresie nastąpi po pisemnym zaakceptowaniu przez Zamawiającego propozycji zamiennika. 2. Dopuszcza się zmiany umowy polegające na obniżeniu ceny jednostkowej przedmiotu umowy np. w przypadku okresowych promocji cenowych towaru, stosowanych przez producentów. Strony uzgadniają że w tym okresie dostawy towarów wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy będą realizowane przez Wykonawcę po cenach niższych, uwzględniających promocję cenową, po wcześniejszym poinformowaniu Zamawiającego w formie pisemnej. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zmiany przez producenta zaoferowanego wyrobu numeru katalogowego, nazwy lub sposobu konfekcjonowania z zachowaniem wymogów określonych w opisie przedmiotu zamówienia dla danego wyrobu. 4. Dopuszcza się zmiany stawki podatku VAT, które to obowiązują z chwilą wprowadzenia ich stosowanymi przepisami, w tej sytuacji cena jednostkowa netto nie ulega zmianie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nzozpcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Poddębickie Centrum Zdrowia Sp. z o.o., 99-200 Poddębice ul. Mickiewicza 16, Zamówienia Publiczne.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2014 godzina 12:00, miejsce: Poddębickie Centrum Zdrowia Sp. z o.o., ul. Mickiewicza 16, 99-200 Poddębice, Budynek Administracji, I piętro - Sekretariat Zarządu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: PAKIET NR 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 5 mm szt. 2; 2. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 6 mm szt. 2; 3. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 8 mm szt. 2; 4. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 9 mm szt. 2; 5. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 12 mm szt. 2; 6. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 14 mm szt. 1; 7. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 16 mm szt. 1; 8. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 20 mm szt. 1; 9. Łyżka maciczna typu RECAMIER, ostra 24 mm szt. 1; 10. Rozszerzacz HEGAR roz. 2 mm szt. 2; 11. Rozszerzacz HEGAR roz. 2,5 mm szt. 2; 12. Rozszerzacz HEGAR roz. 3 mm szt. 2; 13. Rozszerzacz HEGAR roz. 3,5 mm szt. 2; 14. Rozszerzacz HEGAR roz. 4 mm szt. 2; 15. Rozszerzacz HEGAR roz. 4,5 mm szt. 2; 16. Rozszerzacz HEGAR roz. 5 mm szt. 2; 17. Rozszerzacz HEGAR roz. 5,5 mm szt. 2; 18. Rozszerzacz HEGAR roz. 6 mm szt. 2; 19. Rozszerzacz HEGAR roz. 6,5 mm szt. 2; 20. Rozszerzacz HEGAR roz. 7 mm szt. 2; 21. Rozszerzacz HEGAR roz. 7,5 mm szt. 2; 22. Rozszerzacz HEGAR roz. 8 mm szt. 2; 23. Rozszerzacz HEGAR roz. 8,5 mm szt. 2; 24. Rozszerzacz HEGAR roz. 9 mm szt. 2; 25. Rozszerzacz HEGAR roz. 10 mm szt. 2; 26. Rozszerzacz HEGAR roz. 11 mm szt. 2; 27. Rozszerzacz HEGAR roz. 12 mm szt. 2; 28. Rozszerzacz HEGAR roz. 13 mm szt. 2; 29. Wziernik dwułyżkowy typu KRISTELLERA góra 120 mm x 30 mm kpl. 3; Wymagane parametry techniczne dla narzędzi medycznych: narzędzia medyczne wielorazowe fabrycznie nowe; narzędzia medyczne wykonane z trwałej stali nierdzewnej, przeznaczone do sterylizacji; Gwarancja na narzędzia medyczne min. 24 m-ce; Nazwa, adres, tel, fax podmiotu świadczącego serwis gwarancyjny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.90.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PAKIET NR 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Sfinkterotom łukowy, wielorazowy, do kanału operacyjnego 2,8 mm, do prowadnika 0,035 cala, dwukanałowy z funkcjonalnością trójkanałowego, długość cięciwy 25 mm, końcówka dystalna temperowana do średnicy 1,8 mm. Narzędzie zdatne do sterylizacji w autoklawie. szt. 4; 2. Prowadnik nitinolowy do zabiegów na drogach żółciowych, pokryty teflonową dwukolorową osłonką, wielorazowego użytku (autoklawowalny) odporny na skręcanie, średnica 0,035 cala, długość prowadnika 400 cm, długość giętkiej końcówki 5 cm. Pakowany w plastikowe kółko z portem do płukania szt. 2; 3. Koszyk do ekstrakcji wykonany ze stali nierdzewnej, czterodrutowy, z drutu plecionego, długość w pozycji złożonej 40 mm, średnica 2,3 mm do kanału 2,8 mm, wielorazowy, autoklawowalny szt. 2; 4. Koszyk do ekstrakcji wykonany ze stali nierdzewnej, czterodrutowy, z drutu plecionego, długość w pozycji złożonej 50 mm, średnica 2,3 mm do kanału 2,8 mm, wielorazowy, autoklawowalny szt. 2; Wymagane parametry techniczne dla narzędzi medycznych: Narzędzia medyczne wielorazowe fabrycznie nowe; Narzędzia medyczne wykonane z trwałej stali nierdzewnej, przeznaczone do sterylizacji; Gwarancja na narzędzia medyczne min. 12 m-cy; Nazwa, adres, tel, fax podmiotu świadczącego serwis gwarancyjny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.90.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: PAKIET NR 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Ssak uszny o średnicy 1,5 mm i długości 70 mm, wielorazowy szt. 1; 2. Ssak nosowy prosty o średnicy 3,0 mm i długości 100mm, wielorazowy szt. 2; 3. Ssak uszny o średnicy 1,8 mm i długości 70 mm, wielorazowy szt. 1; Wymagane parametry techniczne dla wielorazowego sprzętu medycznego: Sprzęt medyczny wielorazowy fabrycznie nowy; Sprzęt medyczny wykonany z trwałej stali nierdzewnej, przeznaczony do sterylizacji; Gwarancja na sprzęt min. 12 m-cy; Nazwa, adres, tel, fax podmiotu świadczącego serwis gwarancyjny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: PAKIET NR 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wielorazowa elektroda resekcyjna HF, pętla 24Fr, przeznaczona do optyki 12 stopni, średnica elektrody 0,35 szt. 10. Wymagane parametry techniczne dla narzędzi medycznych: Narzędzia medyczne wielorazowe fabrycznie nowe; Narzędzia medyczne wykonane z trwałej stali nierdzewnej, przeznaczone do sterylizacji; Gwarancja na narzędzia medyczne min. 12 m-cy; Nazwa, adres, tel, fax podmiotu świadczącego serwis gwarancyjny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.90.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.