eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Manowo › Przebudowa placu Nadleśnictwa z małą architekturą w Manowie 54 dz. gruntu 26/56.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-05-29

Manowo: Przebudowa placu Nadleśnictwa z małą architekturą w Manowie 54 dz. gruntu 26/56.
Numer ogłoszenia: 79043 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 63137 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Manowo, Manowo 54, 76-015 Manowo, woj. , tel. 094 3183291, faks 094 3183281.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Panstwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa placu Nadleśnictwa z małą architekturą w Manowie 54 dz. gruntu 26/56..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Obecnie teren na którym planowana jest inwestycja jest niezagospodarowany. Wjazd na działkę odbywa się istniejącym zjazdem z drogi krajowej nr 11 oraz od strony wiaty stalowej. Odwodnienie odbywa się bezpośrednio do gruntu. W fazie realizacji przedsięwzięcie posiadać może pewien niekorzystny wpływ na środowisko, związany z typowym funkcjonowaniem placu budowy. Objawi się on emisją zanieczyszczeń pyłowych i gazowych, a także zwiększonym natężeniem hałasu. Jednak ze względu na nieznaczny, okresowy i przejściowy charakter wpływ ten można uznać za akceptowalny, typowy dla każdej budowy. W fazie eksploatacji przedsięwzięcie nie spowoduje zagrożeń dla stanu środowiska naturalnego. Zaprojektowane roboty zlokalizowane są bowiem terenach, które dotychczas faktycznie są w taki sam sposób użytkowane, czyli nie zmieni się w sposób istotny na niekorzyść stan zainwestowania w zakresie środowiska naturalnego, a w szczególności nie zostaną podniesione wskaźniki w zakresie wprowadzonych zanieczyszczeń do atmosfery oraz innych niekorzystnych wpływów w zakresie ochrony środowiska ( wzrost emisji nie przekraczający 20% oraz wzrost zużycia surowców, materiałów, paliw, energii nie przekraczający 20% ). Niemniej Wykonawca zobligowany jest znać i stosować się do wszelkich przepisów określających warunki mające lub mogące mieć wpływ na środowisko naturalne. Prawidłowa realizacja przedsięwzięcia związana jest bowiem z przestrzeganiem ostrych reżimów technologicznych, zastosowaniem wysokiej jakości sprzętu i materiałów budowlanych. Wynika to z obowiązujących aktów normatywno - prawnych, w tym przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, których znajomością musi się wykazywać zarówno Wykonawca jak i przedstawiciele Inwestora. W szczególności zawsze należy pamiętać aby: 1.utrzymywać teren budowy i wykopy w stanie bez wody stojącej, 2.podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm w zakresie ochrony środowiska, 3.unikać powodowania nadmiernej uciążliwości dla osób lub własności społecznej, a wynikającej ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych w następstwie realizacji inwestycji, 4.chronić istniejącą roślinność, przed jej zniszczeniem w toku realizacji zadania, 5.zapewnić prawidłowy recykling i odzysk materiałów rozbiórkowych. Odpady nie nadające się do przeróbki winne zostać zneutralizowane. 4.Stan projektowany. 4.1. Rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe. Zaprojektowano miejsca postojowe dla samochodów osobowych w ilości 10szt. o wym. 5,0 x 2,5m wraz z drogą manewrową o szer. 6,0m. Dojazd do miejsc postojowych odbywać się będzie od istniejącego zjazdu z drogi krajowej drogą wewnętrzna o szer. 3,5m oraz od strony stalowej wiaty. Dodatkowo zaprojektowano odcinki chodników łączące istniejące ciąg pieszy oraz dojście do budynku przy projektowanym parkingu. Szerokość chodników 1,5m. Długość projektowanej drogi wew. wynosi 50,9m - odcinek A oraz drogę manewrową o długości 21,0m- odcinek B. W profilu podłużnym odcinek A posiada nachylenie od -1,0% do 5,5% w Hm 19,1m zaprojektowano łuk pionowy o promieniu 200m. Odcinek B posiada nachylenie jednostronne o wartości -3,0%. Miejsca postojowe posiadają nachylenia poprzeczne o wartości 1% i 4%. Droga dojazdowa wewnętrzna posiada nachylenia poprzeczne jednostronne o wartości 2%. W Hm 019,10 zaprojektowano prostą przejściową o długości 10m. 4.2.1 Przekrój poprzeczny - konstrukcja jezdnia, miejsca postojowe - Kostka granitowa surowo- łupana 8/11 kolor szary (do oddzielenie miejsc postojowych należy wbudować dwa rzędy kostki granitowej surowo - łupanej 8/11 koloru czarnego) - Podsypka cem.- piaskowa gr. 5cm - Mieszanka niezwiązana z kruszywem 0/31,5mm, C90/3, gr. 25cm - Warstwa odsączająca z piasku, gr. 10cm 4.2.2 Przekrój poprzeczny - konstrukcja chodnik - Kostka granitowa surowo- łupana 7/9 kolor szary , (8/11- dwa rzędy) - Podsypka cem.- piaskowa gr. 5cm - Mieszanka niezwiązana z kruszywem 0/31,5mm, C90/3, gr. 10cm - Warstwa odsączająca z piasku, gr. 10cm 5. Ścieki, obrzeża Zaprojektowano przy krawędzi miejsc postojowych oraz drogi dojazdowej krawężnik granitowy płomieniowany na ławie betonowej z oporem. Krawężnik uliczny 15/30 należy wbudować przy krawędzi projektowanych miejsc postojowych oraz od strony budynku administracyjnego. Po przeciwnej stronie należy wbudować krawężnik najazdowy 15/22 oraz przy chodniku zlokalizowanym w obrębie drogi krajowej. Wysokość krawężnika ulicznego w świetle zaprojektowano o wysokości 12cm, najazdowego od strony drogi dojazdowej -1cm poniżej nawierzchni jezdni, celem odprowadzenia wody opadowej. Krawężniki na łukach należy wbudować granitowe płomieniowane łukowe. 6. Odwodnienie. Odwodnienie projektowanych miejsc postojowych odbywać się będzie poprzez projektowane odwodnienia liniowe. Woda opadowa z pozostałej części projektowanej nawierzchni skierowana będzie bezpośrednio do gruntu. 7. Roboty ziemne. Wykonanie robót ziemnych polegać będzie na wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne projektowanej nawierzchni. Po wykonaniu koryta, podłoże pod zaprojektowane konstrukcje należy starannie wyprofilować i zagęścić do uzyskania parametrów normowych. Nadmiar gruntu należy wywieść- miejsce ustalić z Inwestorem odległości wywozu 2km. 8. Uwagi uzupełniające i końcowe. Wszelkie roboty należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, aktualnymi normami, zasadami sztuki budowlanej ze szczególnym uwzględnieniem Prawa Budowlanego oraz przepisów BHP, oraz wg Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Obioru Robót. Do wykonawstwa zaprojektowanych robót należy stosować materiały atestowane oraz przeprowadzać wszystkie, wymagane przepisami badania techniczne ( w tym laboratoryjne ) w trakcie realizacji robót. Należy zwrócić szczególną uwagę na istniejące punkty osnowy geodezyjnej tak aby ich nie zniszczyć (nie naruszyć) w trakcie prowadzenia robót. Naruszone lub zniszczone punkty muszą być odtworzone przez służby geodezyjne. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. W szczególności należy znać i stosować się do wszystkich obowiązujących polskich norm, w tym europejskich norm zharmonizowanych z dyrektywą 89/106/EWG. Wszelkie zmiany w dokumentacji wymagają parafowania przez projektanta lub osobę przez niego upoważnioną. Obiekt winien wytyczyć geodeta uprawniony w oparciu o stronę graficzną projektu oraz państwowe repery wysokościowe. Zaleca się założenie reperów roboczych na placu budowy, aby umożliwić sprawną realizację robót. Całość wykonanych robót zainwentaryzować geodezyjnie. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. W szczególności należy znać i stosować się do wszystkich obowiązujących polskich norm, w tym europejskich norm zharmonizowanych z dyrektywą 891106/EWG. Wszelkie zmiany w dokumentacji wymagają parafowania przez projektanta lub osobę przez niego upoważnioną. Obiekt winien wytyczyć geodeta uprawniony w oparciu o stronę graficzną projektu oraz państwowe repery wysokościowe. Zaleca się założenie reperów roboczych na placu budowy, aby umożliwić sprawną realizację robót. Całość wykonanych robót zainwentaryzować geodezyjnie. B. Branża elektryczna - oświetlenie miejsc postoju. B.1.Stan istniejący Budynek administracyjny jest już po remoncie. W budynku na parterze jest zainstalowana tablica główna TG przy bocznym wyjściu do budynku. Z TG jest wyprowadzony przewód YDY 5x10 mm2 ułożony na ścianie korytarza do szczytowej ściany budynku . Przy budynku będzie ustawiona szafka oświetleniowa która będzie przeznaczona dla podłączenia oświetlenia parkingu i dla oświetlenia ścieżki edukacyjnej. Projekt budowlany opracowany dla budynku zawierał oświetlenie nad wejściami oraz na ścianach zewnętrznych . B.2. Projektowane oświetlenie parkingu Za budynkiem administracyjnym jest projektowany parking na 10 stanowisk i droga dojazdowa wewnętrzna. W związku z planowanym zagospodarowaniem parkingu przewiduje się wykonanie oświetlenia terenu - latarnie oświetleniowe i kable zasilające. B.3. Zasilanie i szafka oświetleniowa Zgodnie z ustaleniem z inwestorem zasilanie projektowanego oświetlenia będzie wykonane z szafki oświetleniowej SO, która będzie zlokalizowana przy budynku administracyjnym ( szafka będzie zawarta w projekcie na ścieżkę edukacyjno - turystyczną. W szafce oświetleniowej SO przewiduje się dwa obwody oświetleniowe - jeden dla oświetlenia parkingu a drugi dla ścieżki edukacyjno - turystycznej. Z szafki należy wyprowadzić kabel typu YKY 3 x 6 mm2 zasilający projektowane latarnie oświetleniowe na parkingu. W szafce oświetleniowej SO przewidziano rozłącznik instalacyjny FR 304 25A oraz wyłączniki instalacyjne S301 B10 - zabezpieczenie obwodu oświetleniowego i układu sterowania - S301 C2. Sterowanie oświetleniem odbywać się będzie za pomocą wyłącznika zmierzchowego z fotokomórką zainstalowaną na budynku, lub sterowanie ręcznie. B.4. Oświetlenie parkingu Przy projektowaniu oświetlenia i lokalizacji latarni oświetleniowych należało dostosować się do projektowanego zagospodarowania działki, oraz istniejącego uzbrojenia. Oświetlenie parkingu zaprojektowano stosując latarnie stylowe okrągłe o wysokości h = 3,32 m, typu parkowego o szczelności komory optycznej IP66, oprawa tez stylowa ledowa np. OS-11 LED lub o podobnych parametrach technicznych, klasie ochronności II, szczelności komory IP54 zgodnie z normą IEC-EN60598. Należy zastosować oprawę o nie gorszych parametrach natężenia oświetlenia zgodnie z normą PN-EN 13201-3:2007. Słupy należy montować na prefabrykowanym fundamencie typu F-100/30. Słupy będą przykręcane śrubami do prefabrykowanych fundamentów. W słupach należy instalować izolacyjne złącza słupowe przystosowane do słupów oświetleniowych, których średnica wewnętrzna jest nie mniejsza niż 95 mm. Zastosować złącze do kabli zasilających o przekroju 3 x 6 mm2, wkładka bezpiecznikową Bi-Wts 4A - zabezpieczenie obwodów do opraw, przewody do opraw w słupach YDY 3 x 2,5 mm2. Zasilanie latarni należy wykonać kablem typu YKY 3 x 6 mm2. Miejsce lokalizacji latarni oświetleniowych oraz trasy kabli pokazano na rys. E1, rozwinięty schemat oświetlenia i zasilanie na rys. E2. Należy wykonać uziemienie słupów krańcowych, przewodu zerowego zasilania i obwodu oświetleniowego, oraz szafkę oświetleniową SO, oporność uziemienia R mniejsze od 10 omów. Stosować uziomy pionowe 14,2 mm Cu o długości do 9 m. Słup oświetleniowy na wysokość do 40cm zabezpieczyć farbą koloru szarego natomiast podstawę fundamentu zabezpieczyć jutą asfaltową przed uszkodzeniami mechanicznymi i czynnikami zewnętrznymi. B.5. Układanie kabla Ustawianie latarni i układanie kabli należy wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności i uwagi aby nie uszkodzić istniejącego uzbrojenia. Przejście kabla pod nawierzchnią parkingu układać w rurze na głębokości 1m. Końce rury należy uszczelnić pianką. Kabel na terenach zielonych należy układać zgodnie z normą w wykopie na głębokości minimum 0,8 m oraz szerokości 0,4 m w warstwie piasku o strukturze sypkiej 10 cm pod kablem oraz 10 cm nad kablem według trasy pokazanej na rysunku E1. Kabel należy układać w rowie wężykowato z 3% zapasem kabla. Przy fundamentach słupów zostawić 3m zapasu kabla. W stanie odkrytym kable zgłosić do naniesienia uprawnionemu geodecie w celu zinwentaryzowania. Na całej długości trasy, kabel oznaczyć folią koloru niebieskiego o szerokości nie mniej jak 0,2 m. Kabel oznakować co 10 m opaską informacyjną, na której umieścić typ i przekrój kabla oraz rok budowy i właściciela. Wykop zasypać warstwą rodzimego gruntu bez kamieni i innych materiałów mogących spowodować uszkodzenie powłoki kabla. B.6. Ochrona od porażeń. Jako system dodatkowej ochrony od porażeń prądem elektrycznym przyjęto zgodnie z normą PN - HD 60364-4-41:2009P, czyli dostateczne szybkie odłączenie zasilania, które realizowane będzie przez otwarcie wyłącznika instalacyjnego przy przepływie prądu zwarciowego. Po zakończeniu robót należy wykonać pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, oporności izolacji ułożonych przewodów i oporności uziemienia. Wyniki potwierdzić protokołami. B.7. Uwagi końcowe Całość prac należy wykonać z niniejszym projektem, obowiązującymi normami i przepisami. Wszelkie ewentualne zmiany wymagają zgody autora i muszą być potwierdzone wpisem do projektu. C. Branża sanitarna - odwodnienie miejsc postoju. ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA CZĘŚCI ISTNIEJĄCEGO PARKINGU Rozbudowa i przebudowa części istniejącego parkingu opracowano w ramach pozwolenia na budowę Nr AB/1069/2012 z dnia 21.12.2012, wydanego przez Starostę Koszalińskiego. Przewiduje ono nową utwardzoną nawierzchnię oraz jej odwodnienie poprzez podłączenie nowej części parkingu do systemu odwodnienia parkingu już istniejącego. W części objętej rozbudową, tam, gdzie nie ma możliwości odprowadzenia wód opadowych po terenie, zaprojektowano odwodnienie liniowe w systemie ACO Drain o długości l = 10,5 m, które zostanie włączone do istniejącej studzienki D1 o współrzędnych 31,46/33,73 zgodnie z częścią graficzną dokumentacji zlokalizowanej na terenie parkingu istniejącego. Szczegółowe rysunki ułożenia elementów projektowanego systemu odwodnienia, jak i ich rodzaj i ilość w części parkingu podlegającej rozbudowie, pokazano graficznie. Kanalizacja deszczowa w części istniejącego parkingu, a w szczególności zaznaczony graficznie odcinek od studzienki D1ist.do studzienki o współrzędnych 34,51/32,79 i dalej do studzienki o współrzędnych 34,24/32,62 w trakcie modernizacji ulegnie przełożeniu z kd100 na wielkość kd160. Studzienka deszczowa końcowa istniejąca przed włączeniem do sieci deszczowej zostanie wyposażona w maty absorbujące oleje, benzynę tzw. sorbenty typu DENSORB (lub o podobnych właściwościach), które szybko i niezawodnie wchłoną rozlaną ciecz na parkingu. Maty używane są w celach zapobiegawczych w przypadku rozlania, wycieków, nieszczelności, wypadków, powodujących zanieczyszczenia. Mogą być stosowane w wodzie jak i na podłożu twardym np. cemencie..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.24.52 - Roboty odwadniające 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.05.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Usługowo-Handlowy Robert Małyszek Bobolice ul. Kochanowskiego 3B., 76-020 Bobolice ul. Kochanowskiego 3/B, 76-020 Bobolice, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 173726,08 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 172041,61

  • Oferta z najniższą ceną: 172041,61 / Oferta z najwyższą ceną: 212300,37

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.