Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-10
Żórawina: Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego z oświetleniem przy drodze gminnej prowadzącej do Mędłowa
Numer ogłoszenia: 78687 - 2014; data zamieszczenia: 10.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żórawina , ul. Kolejowa 6, 55-020 Żórawina, woj. dolnośląskie, tel. 71 3165157, faks 71 7234900.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zorawina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego z oświetleniem przy drodze gminnej prowadzącej do Mędłowa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Długopolskiej będącej drogą gminną prowadzącej do Mędłowa wraz z budową oświetlenia ulicznego. Inwestycja swym zakresem obejmuje działki nr 232 dr, 87/1 dr 116 dr, połozone w obrębie geodezyjnym Mędłów działka nr 87/1, 116 oraz Rzeplin działka nr 232. Inwestycja zlokalizowana jest w miescowości Mędłów gmina Żórawina, powiat wrocławski, województwo dolnośląskie. Długośc ciągu pieszo-rowerowego objętego zakresem opracowania wynosi ok. 400 mb. Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3,0 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 6 cm oraz budowę oświetlenia ulicznego z zastosowaniem energooszczędnych źródeł światła LED. Roboty należy wykonac zgodnie z dokumentacją projektową..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wraz z ofertą złożyć powinien podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków w niniejszym postępowanu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
5.2.1. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wraz z ofertą złoży podpisany wykaz wykonanych w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, robót budowlanych. W wykazie Wykonawca zobowiązany jest do podania rodzaju, wartości, dat i miejsca wykonania wykazanych robót budowlanych oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót określających, czy te roboty zostały wykonane w sposób należyty, a także wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (Wykaz wykonanych i wykonywanych w ciągu ostatnich pięciu lat robót budowlanych) dowodami o których mowa są: 1. poświadczenie lub jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać stosownego poświadczenia, oświadczenie wykonawcy. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. 2. dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust.1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od Wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.nr 226, poz.1817). Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w wykazie roboty niewykonane lub wykonane nienależycie. Wykonawca zobowiązany jest w wykazie, wskazać co najmniej 2 zamówienia na roboty budowlane o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenioa działalności jest krótszy- w tym okresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: 1. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować w okresie przewidzianym na realizację zamówienia osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz o podstawie dyponowania tymi osobami, w szczegółności: a) osobami posiadającymi uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jednolity (Dz. U. z 2006 r. poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U.z 2001 r. Nr 5 poz.42 ze. zm.) lub b) osobami posiadającymi odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub, c) osobami, których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, w szczególności które nabyły prawo do wykonywania zawodów regulowanych lub określonej działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz, U, nr 63, poz..394) 2. Wraz z ofertą złożyli podpisanyc wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierajacy informację na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 1 opracowany zgodnie z załączonym wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Wykaz personelu odpowiedzialnego bezpośrednio za realizacje zamówienia. W wykazie wykonawca zobowiązany jest wskazać, że dysponuje lub będzie dysponował w okresie przewidzianym na realizacje zamówienia: a) osobą legitymujacą się aktualnymi uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalościach : drogowej bez ograniczeń. Osoba ta powinna wykazać się doświadczeniem w realizacji w ciągu ostatnich 3 lat mimimum 2 zammówień o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, b) osobą legitymującą się aktualnymi uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi - specjalności elektrycznej bez ograniczeń. Osoba ta powinna wykazać się doświadczeniem w realizacji w ciągu ostatnich trzech lat minimum 2 zamówień o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia polegających na budowie oświetlenia drogowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeżeli: 1. Wykonawca posiada ubezpieczenie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszego postępowania. Ubezpieczenie musi obejmować, co najmniej ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej w związku z realizacją niniejszej umowy w wysokości co najmniej wartości kontraktu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość przerwania świadczenia prac nie z winy Wykonawcy ( np. Klęska żywiołowa) Zamawiający dopuszcza zmiane terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w umowie, termin moze ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trawania tych okoliczności. Zamawiajacy dopuszcza zmiane kierownika budowy przedstawionego w ofercie. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności. Zamawiajacy dopuszcza możliwość zmiany stawki VAT w przypadku zmiany przepisów dotyczących podatku VAT. Zamawiajacy zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu zadania. Zmiany bedą dotyczyły tylko zakresu, który wyniknie w trakcie realizacji zadania, a będzie niezbedny do właściwego zakończenia podstawowego zamówienia.. Zamawiajacy dopuszcza możliwośc zmiany podwykonawców. Zmiany na skutek wydanych decyzji, uzgodnień, faktycznych uwarunkowań terenowych i gruntowych powodujących konieczność modyfikacji rozwiązań.Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zorawina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Żórawinie , 55-020 Żórawina ul. Kolejowa 6.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2014 godzina 11:30, miejsce: Siedziba Urzędu Gminy w Żórawinie ul. Kolejowa 6 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przewiduje się dofinansowanie w ramach działania Wdrożenie Lokalnych Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 dla operacji które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana stolarki okiennej na ul. Kantaka 6
- Modernizacja ogrodu przyszkolnego przy XI Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie na os. Teatralnym 33
- Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Mały Łęck na odcinku 990 mb.
- Przebudowa drogi gminnej (ul. Wiejskiej) w m. Gródczanki wraz z infrastrukturą towarzyszącą (chodniki, zjazdy publiczne, kanalizacja deszczowa, itp.)
- Budowa strefy rekreacji i integracji społecznej dla mieszkańców w mieście Zakroczym przy ul. Pieczoługi.
- Przebudowa dróg i ulic osiedlowych na terenie Gminy Czerniejewo
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.