eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biskupiec › Remont świetlicy wiejskiej, budowa boiska wiejskiego i zagospodarowanie terenu wokół kościoła w miejscowości Krotoszyny, gmina Biskupiec, powiat nowomiejski

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-09

Biskupiec: Remont świetlicy wiejskiej, budowa boiska wiejskiego i zagospodarowanie terenu wokół kościoła w miejscowości Krotoszyny, gmina Biskupiec, powiat nowomiejski
Numer ogłoszenia: 72872 - 2012; data zamieszczenia: 09.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Biskupiec , ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 56 4745057 do 59, faks 56 4747952.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabiskupiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlicy wiejskiej, budowa boiska wiejskiego i zagospodarowanie terenu wokół kościoła w miejscowości Krotoszyny, gmina Biskupiec, powiat nowomiejski.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Remont świetlicy wiejskiej, budowa boiska wiejskiego i zagospodarowanie terenu wokół kościoła w miejscowości Krotoszyny, gmina Biskupiec, powiat nowomiejski. Inwestycja dofinansowana z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Odnowa i rozwój wsi - nr umowy 00330-6922-UM1400021/11 z dnia 3 listopada 2011r. Powyższa umowa obejmuje: Część I. 1) Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : - zaplecza sanitarnego, dostosowanego do korzystania dla osób niepełnosprawnych - dobudowa kotłowni ze składem na opał - ścian zewnętrznych, wykonując warstwę izolacji termicznej oraz elewację - stolarki okiennej i drzwiowej - posadzek - pokrycia dachowego, wykonując warstwę izolacji termicznej wraz z orynnowaniem - istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej wykonując nowe przyłącza oraz dodatkowe elementy związane między innymi z wymaganiami przepisów istniejących elementów budowlanych zewnętrznych m.in. schodów wejściowych, placów utwardzonych, dróg wewnętrznych dostosowując je do wymagań obowiązujących przepisów. - przebudowa ogrodzenia Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac. Część II. 2) Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: - budowa boiska do piłki nożnej - nawierzchnia trawiasta - o wymiarach 62,00x34,00 m - budowa boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki - nawierzchnia z betonu asfaltowego - o wymiarach 28,10x15,10m - montaż wyposażenia boisk - budowa parkingu o wymiarach 34,00x19,00 m - budowa chodników: - dojście do obiektu 12,70x3,00 m; -opaska wokół boiska do siatkówki i koszykówki szer.2,00 m i 3,00 m. - ogrodzenie boisk: - ogrodzenie o wysokości 4,00m; - ogrodzenie o wysokości 6,00m; - bramy i furtki. - uzbrojenie terenu boiska: - odwodnienie terenu - drenaż włączony do istniejącej kanalizacji deszczowej - oświetlenie obiektu - zagospodarowanie zieleni, montaż ławek parkowych, wiat dla zawodników, koszy na śmieci Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac. Część III. 3) Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: - miejsca postojowe parkingi - 38 szt - miejsce postojowe parking dla osób niepełnosprawnych - 2 szt Razem parkingi 1262,00 m2 - chodniki - ciąg pieszy - 1050,00m2 - uzbrojenie terenu: - odwodnienie - oświetlenie - oznakowanie docelowe - roboty wykończeniowe: ławki parkowe, kosze na odpady, sadzenie drzew i zieleni, trawniki - 1490,00m2 Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Część I. 1)Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : a) Dokumentacja techniczna b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót Część II. 2)Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: a) Dokumentacja techniczna b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót Część III. 3) Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: a) Dokumentacja techniczna b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót 2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6, 45.11.13.00-1, 45.11.27.20-8, 45.31.00.00-3, 45.11.12.00-0, 45.23.21.30-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM (art. 45 - 46; art. 36 ust. 1 pkt. 8) Przystępując do niniejszego postępowania, wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: Część I. - 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł), . Część II. - 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł), Część III. - 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł), . Z zaznaczeniem na którą część zamówienia dane wadium jest wpłacane. 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 4.1. pieniądzu, 4.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 4.3. gwarancjach bankowych, 4.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 4.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego - nr rachunku bankowego: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 11 lub dołączyć do oferty. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp 8. W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 9. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela. 10. Złożenie poręczenia / gwarancja musi zawierać: - termin obowiązywania gwarancji/poręczenie do końca okresu związania ofertą, - informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, - Zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp: 11. Zwrot wadium. 11.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 11.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 11.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 11.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 12. Utrata wadium. 12.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 12.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część I. Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Część II. Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Część III. Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część I. Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia; 1.2.1. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują iż posiadają wiedzę i doświadczenie polegające na należytym wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia, przy czym za takie roboty Zamawiający uzna: 1)roboty obejmujące należyte wykonanie, co najmniej dwóch podobnych wielkością i zakresem prac i specyfiką zamówień polegających na remoncie obiektów użytku publicznego o podobnym przeznaczeniu użytkowania wraz z otaczającą ich infrastrukturą typu parkingi, ogrodzenia, podjazdy dla osób niepełnosprawnych. W celu spełnienia w/w warunku należy złożyć następujące dokumenty: - oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ - wykaz wykonanych robót- załącznik nr 3 do SIWZ Część II. Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: 1.6 posiadania wiedzy i doświadczenia; 1.2.2. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują iż posiadają wiedzę i doświadczenie polegające na należytym wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia, przy czym za takie roboty Zamawiający uzna: 1)roboty obejmujące należyte wykonanie, co najmniej dwóch podobnych wielkością i zakresem prac i specyfiką zamówień polegających na budowie boiska z nawierzchnią trawiastą do piłki nożnej o wymiarach 62m x 34m lub zbliżonych oraz budowie boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki o nawierzchni z betonu asfaltowego o wymiarach 28m x 15m lub zbliżonych, jak również dwie podobne zakresem prace polegające na budowie parkingów, chodników i zagospodarowaniu zieleni. W celu spełnienia w/w warunku należy złożyć następujące dokumenty: - oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ - wykaz wykonanych robót- załącznik nr 3 do SIWZ 1.10 posiadania wiedzy i doświadczenia; 1.2.3. o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy udokumentują iż posiadają wiedzę i doświadczenie polegające na należytym wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia, przy czym za takie roboty Zamawiający uzna: 1)roboty obejmujące należyte wykonanie, co najmniej dwóch podobnych wielkością i zakresem prac i specyfiką zamówień polegających na zagospodarowaniu terenu przestrzeni publicznej, w tym budowie parkingów - 1200 m, chodników - 1000 m wraz z uzbrojeniem terenu oraz zagospodarowanie zieleni. W celu spełnienia w/w warunku należy złożyć następujące dokumenty: - oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ - wykaz wykonanych robót- załącznik nr 3 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część I. Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga by wykonawca złożył oświadczenie o spełnianiu warunków udziału. Ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. Część II. Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga by wykonawca złożył oświadczenie o spełnianiu warunków udziału. Ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. Część III. Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga by wykonawca złożył oświadczenie o spełnianiu warunków udziału. Ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część I. Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.3.1. Osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, tj.: 1.3.1.1 co najmniej jednym Kierownikiem głównym budowy, który: a) posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; b) posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi wykonania co najmniej dwóch robót podobnych zakresem i specyfiką polegających na remoncie obiektów użytku publicznego wraz z otaczającą ich infrastrukturą typu parkingi, ogrodzenia, podjazdy dla osób niepełnosprawnych c) posiada co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, co należy udokumentować np. protokołem odbioru inwestycji. Spełnienie tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów, tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz oraz wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.3.1. Osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, tj.: 1.3.1.1 co najmniej jednym Kierownikiem głównym budowy, który: d) posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi wykonania co najmniej dwóch robót podobnych zakresem i specyfiką polegających na budowie boiska z nawierzchnią trawiastą do piłki nożnej o wymiarach 62m x 34m lub zbliżonych oraz budowie boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki o nawierzchni z betonu asfaltowego o wymiarach 28m x 15m lub zbliżonych, jak również dwie podobne zakresem prace polegające na budowie parkingów, chodników i zagospodarowaniu zieleni. e) posiada co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, co należy udokumentować np. protokołem odbioru inwestycji. Spełnienie tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów, tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz oraz wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.3.1. Osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, tj.: 1.3.1.1 co najmniej jednym Kierownikiem głównym budowy, który: d) posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi wykonania co najmniej dwóch robót podobnych zakresem i specyfiką polegających na budowie boiska z nawierzchnią trawiastą do piłki nożnej o wymiarach 62m x 34m lub zbliżonych oraz budowie boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki o nawierzchni z betonu asfaltowego o wymiarach 28m x 15m lub zbliżonych, jak również dwie podobne zakresem prace polegające na budowie parkingów, chodników i zagospodarowaniu zieleni. e) posiada co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, co należy udokumentować np. protokołem odbioru inwestycji. Spełnienie tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów, tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz oraz wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. Część II. Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.3.1. Osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, tj.: 1.3.1.1 co najmniej jednym Kierownikiem głównym budowy, który: d) posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi wykonania co najmniej dwóch robót podobnych zakresem i specyfiką polegających na budowie boiska z nawierzchnią trawiastą do piłki nożnej o wymiarach 62m x 34m lub zbliżonych oraz budowie boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki o nawierzchni z betonu asfaltowego o wymiarach 28m x 15m lub zbliżonych, jak również dwie podobne zakresem prace polegające na budowie parkingów, chodników i zagospodarowaniu zieleni. e) posiada co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, co należy udokumentować np. protokołem odbioru inwestycji. Spełnienie tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów, tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz oraz wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. Część III. Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.3.1. Osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, tj.: 1.3.1.1 co najmniej jednym Kierownikiem głównym budowy, który: f) posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi wykonania co najmniej dwóch robót podobnych zakresem i specyfiką polegających na zagospodarowaniu terenu przestrzeni publicznej w tym budowie parkingów - 1200 m, chodników - 1000m wraz z uzbrojeniem terenu oraz zagospodarowanie zieleni. g) posiada co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, co należy udokumentować np. protokołem odbioru inwestycji. Spełnienie tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów, tj. oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do siwz oraz wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część I. Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.4.1 posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 200 000,00 PLN 1.4.2 Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 300 000,00 PLN 1.4.3 Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 1.4.4 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, wymaga się wykazania spełniania warunku, którym mowa w pkt. 1.4.1 dotyczącego tego podmiotu. Część II. Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.8.1 posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 300 000,00 PLN 1.8.2 Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 400 000,00 PLN 1.8.3 Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 1.8.4 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, wymaga się wykazania spełniania warunku, którym mowa w pkt. 1.4.1 dotyczącego tego podmiotu. Część III. Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej: 1.12.1 posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 200 000,00 PLN 1.12.2 Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 300 000,00 PLN 1.12.3 Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 1.12.4 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, wymaga się wykazania spełniania warunku, którym mowa w pkt. 1.4.1 dotyczącego tego podmiotu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Termin wykonania prac - 40

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Umowa (umowy), która będzie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, będzie zawierała wszystkie zapisy podane we wzorze umowy stanowiący dodatek nr 5 do niniejszej specyfikacji, z uwzględnieniem treści ofert. 2. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: 2.1 zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; 2.2 zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy; 2.3 wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 3. Zmiany o których mowa w ust. 2 dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminabiskupiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec pokój nr 19.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec pokój nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Zagospodarowanie przestrzeni publicznej w miejscowości Krotoszyny poprzez remont świetlicy, budowę boiska wielofunkcyjnego i zagospodarowanie terenu wokół kościoła dofinansowany został w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Odnowa i rozwój wsi - nr umowy 00330-6922-UM1400021/11 z dnia 3 listopada 2011r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Remont świetlicy wiejskiej w Krotoszynach : - zaplecza sanitarnego, dostosowanego do korzystania dla osób niepełnosprawnych - dobudowa kotłowni ze składem na opał - ścian zewnętrznych, wykonując warstwę izolacji termicznej oraz elewację - stolarki okiennej i drzwiowej - posadzek - pokrycia dachowego, wykonując warstwę izolacji termicznej wraz z orynnowaniem - istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej wykonując nowe przyłącza oraz dodatkowe elementy związane między innymi z wymaganiami przepisów istniejących elementów budowlanych zewnętrznych m.in. schodów wejściowych, placów utwardzonych, dróg wewnętrznych dostosowując je do wymagań obowiązujących przepisów. - przebudowa ogrodzenia Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.23.31.20-6, 45.11.13.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Termin wykonania prac - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: 2) Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 2) Budowa boiska wiejskiego w miejscowości Krotoszyny: - budowa boiska do piłki nożnej - nawierzchnia trawiasta - o wymiarach 62,00x34,00 m - budowa boiska do gry w piłkę do siatkówki i koszykówki - nawierzchnia z betonu asfaltowego - o wymiarach 28,10x15,10m - montaż wyposażenia boisk - budowa parkingu o wymiarach 34,00x19,00 m - budowa chodników: - dojście do obiektu 12,70x3,00 m; -opaska wokół boiska do siatkówki i koszykówki szer.2,00 m i 3,00 m. - ogrodzenie boisk: - ogrodzenie o wysokości 4,00m; - ogrodzenie o wysokości 6,00m; - bramy i furtki. - uzbrojenie terenu boiska: - odwodnienie terenu - drenaż włączony do istniejącej kanalizacji deszczowej - oświetlenie obiektu - zagospodarowanie zieleni, montaż ławek parkowych, wiat dla zawodników, koszy na śmieci Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.20-8, 45.23.31.20-6, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Termin wykonania prac - 40

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zagospodarowanie terenu wokół kościoła w Krotoszynach: - miejsca postojowe parkingi - 38 szt - miejsce postojowe parking dla osób niepełnosprawnych - 2 szt Razem parkingi 1262,00 m2 - chodniki - ciąg pieszy - 1050,00m2 - uzbrojenie terenu: - odwodnienie - oświetlenie - oznakowanie docelowe - roboty wykończeniowe: ławki parkowe, kosze na odpady, sadzenie drzew i zieleni, trawniki - 1490,00m2 Rozbiórka i wywóz z miejsca placu budowy niektórych elementów związanych z w/w zakresem prac..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.31.20-6, 45.23.21.30-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Termin wykonania prac - 40

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.