eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Powiatu Tarnogórskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-19

Tarnowskie Góry: Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Powiatu Tarnogórskiego
Numer ogłoszenia: 71510 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tarnogórski , ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 032 3813786, faks 032 3813727.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Powiatu Tarnogórskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Świadczenie dla Powiatu Tarnogóskiego usług ubezpieczenia w zakresie: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych; Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk; Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia; Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych; Ubezpieczenie autocasco; Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. 2. Umowy ubezpieczenia będą zawarte i wykonywane przy współudziale brokera ubezpieczeniowego: Energo-Inwest-Broker SA z siedzibą w Toruniu, ul. Jęczmienna 21, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział VII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000050455. Zezwolenie Ministra Finansów nr 502 z dnia 23 grudnia 1994 roku, potwierdzone decyzją Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń z dnia 23 czerwca 1997 roku). 3. MINIMALNE WARUNKI WSPÓLNE DLA UBEZPIECZEŃ BĘDĄCYCH PRZEDMIOTEM NINIEJSZEGO POSTĘPOWANIA, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 3.1. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: okres rozliczeniowy: od 14.03.2013 do 13.03.2014 r. 3.2. Płatność składki w czterech ratach w każdym z okresów rozliczeniowych w poniższych terminach: I rata w wysokości 20% składki rocznego okresu rozliczeniowego - do 31 marca, II rata w wysokości 20% składki rocznego okresu rozliczeniowego - do 30 czerwca, III rata w wysokości 20% składki rocznego okresu rozliczeniowego - do 30 września, IV rata w wysokości 40% składki rocznego okresu rozliczeniowego - do 31 stycznia. 3.3. W przypadku doubezpieczeń składka naliczana będzie za faktyczny okres ubezpieczenia i opłacana jednorazowo w terminie 30 dni od momentu wystawienia aneksu do umowy. 3.4. Brak opłaty składki ubezpieczeniowej bądź którejkolwiek jej raty pomimo upływu terminu jej płatności nie może być podstawą do odstąpienia Ubezpieczyciela od umowy ani skutkować brakiem/wygaśnięciem ochrony ubezpieczeniowej. W takim wypadku Ubezpieczyciel zobowiązany jest wyznaczyć kolejny, nie krótszy niż 14-dniowy, termin do uiszczenia składki bądź jej raty, powiadamiając o tym Ubezpieczającego na piśmie, z podaniem sankcji w przypadku braku zapłaty składki w wyznaczonym terminie. Odstąpienie od umowy bądź wygaśnięcie ochrony jest możliwe dopiero począwszy od dnia następującego po upływie dodatkowego terminu płatności składki bądź jej raty, o ile do dnia poprzedniego włącznie nie nastąpiło obciążenie rachunku bankowego Ubezpieczającego. 3.5. W przypadku rozłożenia płatności składki na raty, z chwilą uznania przez zakład ubezpieczeń roszczenia z tytułu szkody objętej ubezpieczeniem, Ubezpieczający nie może zostać zobowiązany do natychmiastowego uregulowania pozostałej do zapłacenia części składki. Jednocześnie z wypłacanego odszkodowania nie zostanie potrącona kwota odpowiadająca wysokości nieopłaconych dotychczas rat składki, które płatne będą zgodnie z harmonogramem określonym w umowie ubezpieczenia. 3.6. Środki trwałe w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych ujęte w załączniku nr 1 do SIWZ - zostają ubezpieczone wg wartości księgowej brutto i wartości rzeczywistej. Wartość rzeczywista została dokonana drogą wyceny poprzez ustalenie wartości odtworzeniowej a następnie pomniejszenie jej o zużycie techniczne. Wykonawca, któremu udzielone zostanie wykonanie zamówienia akceptuje ustaloną wartość rzeczywistą tj. nie będzie kwestionował przyjętej wartości rzeczywistej a w szczególności nie będzie podnosił zarzutu niedoubezpieczenia przy wyliczaniu odszkodowania w razie wystąpienia szkody. 3.7. Klauzule dodatkowe: EIB 41 (klauzula rozliczenia składek), EIB 42 (klauzula warunków i taryf), EIB 44 (klauzula prolongaty), EIB 45 (klauzula ratalna), EIB 61B (klauzula zgłaszania szkód), 3.8. Warunki dotyczące realizacji obowiązków z umowy: 3.8.1. Wszystkie zawiadomienia i oświadczenia kierowane do drugiej strony uznaje się za skuteczne i dopuszczalne, jeżeli zostały dokonane drogą faksową, za wyjątkiem oświadczenia woli o wypowiedzeniu umowy. Wypowiedzenie umowy winno nastąpić na piśmie pod rygorem nieważności. 3.8.2. Gdziekolwiek w warunkach ubezpieczenia przewidziana jest sankcja za niewypełnienie obowiązków zawartych w umowie, w postaci ograniczenia lub odmowy wypłaty odszkodowania przez Wykonawcę (ubezpieczyciela), to ma ona zastosowanie tylko wtedy, gdy niedopełnienie obowiązku miało bezpośredni wpływ na powstanie lub zwiększenie rozmiaru szkody i w zakresie nie większym niż stopień, w jakim niedopełnienie obowiązku wpłynęło na powstanie lub zwiększenie się szkody. 3.8.3. Miejsce ubezpieczenia: przyjmuje się, że są nim wszystkie lokalizacje należące do Ubezpieczającego oraz każde miejsce związane z prowadzeniem działalności przez Ubezpieczającego (dla ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej). 4. UBEZPIECZENIE MIENIA OD OGNIA I INNYCH ZDARZEŃ LOSOWYCH - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 4.1. Przedmiot ubezpieczenia: Ubezpieczeniem objęte zostaną wybrane środki trwałe należące do Zamawiającego/Ubezpieczającego, maszyny, urządzenia i wyposażenie (w tym środki trwałe niskiej wartości a także księgozbiory). 4.2. Zakres ubezpieczenia: 4.2.1 ryzyka podstawowe (FLEXA): ogień (pożar), wybuch, upadek pojazdu powietrznego, uderzenie pioruna; 4.2.2 ryzyka dodatkowe: powódź, huragan , deszcz nawalny, lawina, napór śniegu lub lodu, grad, trzęsienie ziemi, zapadanie się ziemi, osuwanie się ziemi, dym, sadza, przypalenie i osmalenie bez widocznego ognia, uderzenie pojazdu w ubezpieczone mienie, huk ponaddźwiękowy, upadek drzew, budynków lub budowli, przepięcie spowodowane wyładowaniem atmosferycznym, katastrofa budowlana a także szkody wodociągowo-kanalizacyjne oraz zniszczenie ubezpieczonego mienia powstałe wskutek akcji ratunkowej prowadzonej w związku z zaistniałymi zdarzeniami losowymi objętymi umową ubezpieczenia oraz koszty zabezpieczenia mienia przed szkodą. 4.2.3 Ochroną ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych (zakres pełny) objęte będą również pojazdy nie podlegające obowiązkowej rejestracji oraz środki transportu (w tym ciągniki rolnicze itp.)nie ubezpieczone w zakresie AC wyłącznie w miejscu ubezpieczenia, 4.2.4 Odpowiedzialność ubezpieczyciela w ramach ryzyka uderzenia pojazdu obejmuje także uderzenie pojazdu należącego do ubezpieczającego lub kierowanego przez osobę, za którą Ubezpieczający ponosi odpowiedzialność. Odpowiedzialność Ubezpieczyciela w ramach zapisów zdania poprzedzającego jest wyłączona, jeżeli kierujący pojazdem wyrządził szkodę umyślnie lub znajdował się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzających. 4.2.5 Zakres ubezpieczenia obejmie wynikające z zaistnienia zdarzenia losowego objętego umową ubezpieczenia - koszty usunięcia pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami wywozu części niezdatnych do użytku, składowaniem lub utylizacją. Dodatkowy limit odpowiedzialności ponad sumę ubezpieczenia w wysokości 100 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 4.2.6 Zakres ubezpieczenia winien także obejmować szkody polegające na stłuczeniu, pęknięciu szyb i innych powierzchni szklanych. Limit odpowiedzialności w wysokości 20 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 4.2.7 Zakres ubezpieczenia w odniesieniu szkód powstałych na skutek zalania winien obejmować szkody w środkach obrotowych i innym mieniu składowanym (w szczególności w aktach, dokumentach w archiwach, itp.) bez względu na położenie pomieszczenia. W pomieszczeniach położonych poniżej poziomu gruntu ochrona ubezpieczeniowa nastąpi pod warunkiem składowania tego mienia 10 cm nad poziomem podłogi, chyba że zalanie nastąpiło bezpośrednio z góry. 4.2.8 O ile ogólne, szczególne warunki ubezpieczenia (wzorce umowne) stosowane przez Wykonawcę przewidują każdorazowe pomniejszanie sumy ubezpieczenia o wartość wypłaconego odszkodowania, to ograniczenie to nie będzie miało zastosowania. 4.2.9 O ile ogólne, szczególne warunki ubezpieczenia (wzorce umowne) stosowane przez Wykonawcę przewidują brak odpowiedzialności Ubezpieczyciela za szkody w budynkach, budowlach oraz lokalach wyłączonych czasowo z eksploatacji przez okres dłuższy niż 30 dni, to ograniczenie to nie będzie miało zastosowania o ile obiekt był należycie zabezpieczony (tzn. zamknięty i dozorowany). 4.2.10 Do umowy ubezpieczenia mienia od ognia (pożaru) i innych zdarzeń losowych (żywiołów) będą mieć zastosowanie klauzule dodatkowe: EIB 01B (klauzula reprezentantów), EIB 02B (klauzula przepięciowa) z limitem 50 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, EIB 04A (klauzula dewastacji) z limitem 50 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, w odniesieniu do skód polegających na oszpeceniu (graffiti) limit odpowiedzialności wynosi 5 000,00 zł. EIB 11A (klauzula automatycznego pokrycia i zmniejszenia wartości), EIB 13A (klauzula przedmiotu ubezpieczenia), EIB 19 (klauzula odtworzenia dokumentacji) z limitem 20 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, EIB 21 (klauzula miejsca ubezpieczenia), EIB 73B (klauzula zasady proporcji), Klauzula zasady proporcji (klauzula leeway), Klauzula ubezpieczenia drobnych robót budowlanych z limitem 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 4.3. Suma ubezpieczenia: 4.3.1. dla środków trwałych - wartość księgowa brutto, zgodnie z ewidencją księgową Ubezpieczającego, bez względu na wiek, stopień umorzenia (amortyzacji) i technicznego (faktycznego) zużycia lub w wartości rzeczywistej w wysokości 49.163.845,33 zł (w tym środki trwałe z grupy 1 - 47.233.291,76 zł, z grupy 4 - 732.167,26 zł, z grupy 5 - 184.408,93 zł, z grupy 6 - 442.995,41 zł, z grupy 8 - 570.981,97zł) 4.3.2. dla maszyn, urządzeń i wyposażenia (w tym środków trwałych niskiej wartości ujętych w innych ewidencjach niż ewidencja środków trwałych, a także księgozbiorów) - limit odpowiedzialności na I ryzyko w wysokości 1 000 000,00 zł w odniesieniu do jednego i wszystkich zdarzeń w okresie ubezpieczenia na jedną i wszystkie jednostki; 4.4. Stawki i składka ubezpieczeniowa: Stawki ubezpieczeniowe zostaną zastosowane do powyższych sum ubezpieczenia. 4.5. Franszyzy i udziały własne: Zamawiający dopuszcza przedstawienia propozycji ubezpieczenia z zastosowaniem wyłącznie franszyzy integralnej nie przekraczającej poziomu 500,00 zł. 4.6. SUGEROWANE WARUNKI UBEZPIECZENIA MIENIA OD OGNIA I INNYCH ZDARZEŃ LOSOWYCH: Brak elementów udziału ubezpieczonego w odszkodowaniu. Zniesione franszyzy i udziały własne; Klauzula EIB 63 (klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych), Klauzula EIB 74 (klauzula odstąpienia od odtworzenia mienia). 5. UBEZPIECZENIE SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO OD WSZYSTKICH RYZYK - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 5.1. Przedmiot ubezpieczenia: Wybrany nowy (zakupiony nie wcześniej niż 01.01.2010r.) sprzęt elektroniczny należący do Zamawiającego. Zestawienie sprzętu podlegającego ubezpieczeniu Zamawiający dostarczy przed wystawieniem polis ubezpieczeniowych. 5.2.Zakres ubezpieczenia: 5.2.1. Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody wynikłe z nagłego, nieprzewidzianego i niezależnego od woli Ubezpieczającego zniszczenia, uszkodzenia lub utraty przedmiotu ubezpieczenia objętego ochroną, jeśli szkody te powstaną z jakiejkolwiek przyczyny innej niż wyraźnie wyłączona. 5.2.2. Ochrona obejmie w szczególności szkody wyrządzone przez: zaniedbanie, niewłaściwe użytkowanie, niezręczność, błąd w obsłudze, umyślne spowodowanie szkody lub złą wolę osób trzecich, kradzież z włamaniem i rabunek, pożar - również bez widocznego płomienia, eksplozje wszystkich rodzajów, implozje, bezpośrednie uderzenia pioruna, upadek pojazdu powietrznego; wodę bieżącą, powódź, zalanie, podniesienie się poziomu wody, wody gruntowe, opady deszczowe, korozję, parę wodną, mróz, wilgoć płyny innego rodzaju, burzę, wichurę, grad, lawinę, spadnięcie skał; błędy konstrukcyjne, materiałowe, produkcyjne, przepięcie, indukcję, pośrednie uderzenie pioruna. 5.2.3. Zakres ubezpieczenia obejmuje ponadto utratę sprzętu, która nastąpiła wskutek kradzieży zwykłej (bez włamania). Limit odpowiedzialności w wysokości 10 000,00 zł na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 5.2.4. Ochrona ubezpieczeniowa obejmie sprzęt zamontowany na zewnątrz pomimo braku zabezpieczeń przeciwkradzieżowych (nie będą miały zastosowania zapisy OWU dotyczące zabezpieczenia mienia przed kradzieżą). 5.2.5. Ochroną ubezpieczeniową pokryte są szkody spowodowane przez upadek (upuszczenie). 5.2.6. Ochroną ubezpieczeniową pokryte są szkody powstałe w czasie tymczasowego magazynowania lub okresowego wyłączenia z użytkowania. 5.2.7. Ochrona ubezpieczeniową pokryte są szkody powstałe w czasie transportu ubezpieczonego sprzętu pomiędzy lokalizacjami należącymi do Ubezpieczającego. 5.2.8. Do umowy ubezpieczenia sprzętu elektronicznego będą mieć zastosowanie klauzule dodatkowe: EIB 01B (klauzula reprezentantów), EIB 11A (klauzula automatycznego pokrycia i zmniejszenia wartości), EIB 13A (klauzula przedmiotu ubezpieczenia), EIB 21 (klauzula miejsca ubezpieczenia). 5.3. Wypłata odszkodowań: W przypadku szkody częściowej za wysokość szkody przyjmuje się i wypłaca odszkodowanie w wysokości kosztów poniesionych w celu przywrócenia uszkodzonego sprzętu do poprzedniego stanu zdatności do użytku; powiększone o koszty demontażu i ponownego montażu poniesione w celu wykonania napraw oraz koszty transportu uszkodzonego przedmiotu do naprawy. W przypadku szkody całkowitej za wysokość szkody przyjmuje się koszty nabycia sprzętu tego samego rodzaju lub o najbardziej zbliżonych parametrach. 5.4. Suma ubezpieczenia: Suma ubezpieczenia odpowiada ewidencyjnej wartości początkowej (księgowej brutto) i wynosi łącznie 489.750,40 zł, zaś w rozbiciu na przedmioty ubezpieczenia: dla sprzętu elektronicznego stacjonarnego 489.750,40 zł 5.5. Stawki i składka ubezpieczeniowa: Stawki ubezpieczeniowe zostaną zastosowane do powyższych sum ubezpieczenia. 5.6. Franszyzy i udziały własne: Sprzęt stacjonarny: Udział własny w wyniku jednego zdarzenia w wysokości 5% szkody nie więcej niż 250,00 zł. 5.7. SUGEROWANE WARUNKI UBEZPIECZENIA SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO: Brak elementów udziału ubezpieczonego w odszkodowaniu. Zniesione franszyzy i udziały własne, Klauzula EIB 03 (klauzula przepięciowa sprzętu elektronicznego), Klauzula EIB 64 A (klauzula zabezpieczeń przeciwkradzieżowych), Klauzula EIB 74 (klauzula odstąpienia od odtworzenia mienia). 6. UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ Z TYTUŁU PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI I POSIADANIA MIENIA - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 6.1. Przedmiot, zakres ubezpieczenia oraz sumy gwarancyjne: Odpowiedzialność cywilna wynikającą z prowadzenia działalności statutowej w zakresie zadań publicznych określonych w przepisach prawa oraz w związku z posiadanym mieniem. Ochrona ubezpieczeniowa obejmować winna odpowiedzialność cywilną, gdy w związku z prowadzoną działalnością w zakresie wykonywanych zadań lub w związku z posiadanym mieniem ubezpieczający/ubezpieczony w następstwie czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa) lub niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązania (odpowiedzialność kontraktowa) będzie zobowiązany, w myśl przepisów prawa, do naprawienia szkody osobowej (szkody będące następstwem lub polegające na spowodowaniu uszkodzenia ciała, spowodowania rozstroju zdrowia, spowodowania śmierci) bądź szkody rzeczowej (szkody będące następstwem lub polegające na spowodowaniu uszkodzenia, zniszczenia, utraty rzeczy) wyrządzonej osobie trzeciej. Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody wyrządzone wskutek rażacego niedbalstwa. Udzielana w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ochrona ubezpieczeniowa w odniesieniu do szkód majątkowych winna obejmować straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono, a zakresie szkód niemajątkowych również zadośćuczynienie. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe ze zdarzeń zaszłych w okresie ubezpieczenia, niezależnie od czasu złożenia roszczeń, jednak w terminie ustawowo określonym. Ochroną ubezpieczeniową objęte będą również szkody wyrządzone przez Ubezpieczającego/Ubezpieczonego podmiotom, w których Ubezpieczający/Ubezpieczony ma udziały, jest akcjonariuszem bądź w stosunku do których jest organem założycielskim. 6.2. Z zakresu ubezpieczenia wyłączona jest odpowiedzialność cywilna zarządcy drogi publicznej. 6.3. Wymagany zakres ubezpieczenia: 6.3.1. Odpowiedzialność cywilna deliktowa, tzn. z tytułu posiadania i użytkowania mienia oraz w związku z prowadzoną działalnością - suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 500 000,00 zł, 6.3.2. Odpowiedzialność cywilna kontraktowa - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 500 000,00 zł, 6.3.3. Odpowiedzialność cywilna za szkodę powstałą po wykonaniu pracy albo usługi, wynikłej z ich wadliwego wykonania - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 200 000,00 zł, 6.3.4. Odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone przez działania bądź zaniechania nauczyciela, opiekuna, wychowawcy w domach pomocy społecznej, domach dziecka, itp. placówkach, 6.3.5. Odpowiedzialność cywilna z tytułu prowadzenia placówki szkolno-wychowawczej i tym podobnych, 6.3.6. Odpowiedzialność cywilna z tytułu szkód wyrządzonych konsumentom w wyniku przetwarzania i przygotowywania posiłków - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 100 000,00 zł, 6.3.7. Odpowiedzialność cywilna pracodawcy - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 100 000,00 zł, 6.3.8. Odpowiedzialność cywilna wzajemna - włączenie szkód powodujących roszczenia pomiędzy osobami objętymi ubezpieczeniem (dotyczy wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu) 6.3.9. Ochroną ubezpieczeniową objęte są w szczególności szkody spowodowane przez Przedsiębiorstwo NOVA Sp. z o.o. NIP 645-251-92-70 , którego działalność polega min. na realizacji usług budowlanych, utrzymania czystości oraz dozorowania w odniesieniu do mienia Powiatu 6.3.10. Odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe w następstwie działania lub awarii urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych w budynkach i poza nimi, w tym wskutek cofnięcia się cieczy z systemów kanalizacyjnych, urządzeń grzewczych, zalania wodą wskutek opadów atmosferycznych lub topniejącego śniegu poprzez nieszczelności dachu, stolarki, spoin i złączy ścian zewnętrznych - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 200 000,00 zł, 6.3.11. Czyste straty finansowe, rozumiane jako szkody nie będące następstwem szkód majątkowych i (lub) osobowych) - podlimit w ramach sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia 50 000,00 zł, 6.3.12. Szkody wyrządzone uczestnikom w wyniku przeprowadzania imprezy (nie mającej charakteru imprezy masowej podlegającej obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej). Ubezpieczenie obejmuje również: szkody poniesione przez pracowników ubezpieczającego, szkody powstałe w wyniku przeprowadzania pokazu sztucznych ogni, szkody wyrządzone przez osoby prowadzące w ramach imprezy działalność dodatkową (np. gastronomiczną lub reklamową), szkody powstałe w pojazdach - podlimit odpowiedzialności 100.000,00 zł. 6.3.13. Limit odpowiedzialności 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Szkody wyrządzone pracownikom, przy czym w odniesieniu do szkód osobowych odszkodowanie nie obejmuje świadczeń wypłaconych na podstawie Ustawy z dn. 30 października 2002 o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, szkód powstałych w wyniku stanów chorobowych w rozumieniu ww. ustawy a nie wynikających z wypadku przy pracy. Jeżeli szkoda została wyrządzona pracownikowi bez związku ze stosunkiem pracy (np. jako użytkownikowi infrastruktury miejskiej, petentowi w urzędzie), pracownik ten traktowany jest na zasadach ogólnych - jako osoba trzecia. Ochrona obejmuje również szkody w pojazdach mechanicznych i innym mieniu stanowiących własność osób zatrudnionych lub ich osób bliskich. Limit odpowiedzialności w wysokości 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. 6.4. SUGEROWANE WARUNKI UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ: Klauzula EIB 01B(klauzula reprezentantów), Klauzula EIB31A (klauzula zniesienia konsumpcji sumy ubezpieczenia). 7. UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYJNE 7.1. POSTANOWIENIA WSPÓLNE DLA UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH 7.1.1. W przypadku doubezpieczeń składka płatna będzie jednorazowo, 14 dni od wystawienia polisy indywidualnie dla każdego pojazdu. 7.1.2. Składka dla ubezpieczenia AC, NNW naliczana będzie proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia metodą pro rata za dzień. 7.1.3. Zwrot składki dla ubezpieczenia AC, NNW proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu ubezpieczenia, który liczy się w dniach poczynając od dnia następnego po wygaśnięciu odpowiedzialności. 7.1.4. Zakład ubezpieczeń obejmie ochroną wszystkie pojazdy aktualnie należące do Zamawiającego lub wskazane przez Zamawiającego pojazdy będące w jego używaniu na podstawie odpowiedniej umowy (leasing, wynajem) oraz zakupionych w trakcie trwania umowy. 7.1.5. Zakład ubezpieczeń gwarantuje niezmienność stawek w trakcie trwania ubezpieczenia. 7.1.6. Każdy pojazd, który został zakupiony w czasie okresu ubezpieczenia automatycznie objęty będzie ochroną ubezpieczeniową, a zgłoszenie pojazdu do ubezpieczenia nastąpi najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu. W uzasadnionych przypadkach zgłoszenie nastąpi najpóźniej w ciągu 2 dni od dnia rejestracji, ale pod warunkiem że pojazd nie opuścił salonu. 7.1.7. Do umowy generalnej ubezpieczeń komunikacyjnych będą miały zastosowanie następujące klauzule dodatkowe: Klauzula prolongaty EIB 44, Klauzula ratalna EIB 45 , Klauzula zgłaszania szkód EIB 61 7.2. Zestawienie pojazdów podlegających ubezpieczeniu znajduje się w zał. nr 7 do SIWZ. 8. OBOWIĄZKOWE UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ POSIADACZY POJAZDÓW MECHANICZNYCH - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 8.1. Przedmiot ubezpieczenia: Ubezpieczeniem objęte zostaną wszystkie wyszczególnione pojazdy należące do Zamawiającego zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (wykaz pojazdów). 8.2. Zakres ubezpieczenia: Ubezpieczenie OC zgodne z warunkami określonymi w Ustawie z dn. 22 maja 2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dn. 16 lipca 2003r., nr 124, poz. 1152 z późn. zm.). 8.3. Suma gwarancyjna: Suma gwarancyjna równa będzie minimalnej sumie gwarancyjnej określonej art. 36 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 16 lipca 2003 r., nr 124, poz. 1152 -z póź. zm.). 8.4. Okres ubezpieczenia: Od dnia wnioskowanego dla poszczególnego pojazdu jako dzień rozpoczęcia ochrony na okres 12 miesięcy. 9. UBEZPIECZENIE NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW POWSTAŁYCH W ZWIĄZKU Z RUCHEM POJAZDÓW MECHANICZNYCH - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 9.1. Przedmiot ubezpieczenia: Ubezpieczeniem objęte zostaną wybrane wyszczególnione pojazdy należące do Zamawiającego. 9.2. Zakres ubezpieczenia: Ubezpieczenie pokrywa następstwa nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów pojazdów mechanicznych powstałych w związku z ruchem pojazdów mechanicznych. Zakres terytorialny ubezpieczenia: Polska wyjątkiem wskazanych w wykazie pojazdów - Zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (wykaz pojazdów)., dla których zakres obejmować winien teren Europy. 9.3. Suma ubezpieczenia: 10.000 zł na osobę. 10. UBEZPIECZENIE AUTO-CASCO - WARUNKI MINIMALNE, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 10.1. Przedmiot ubezpieczenia: Ubezpieczeniem objęte zostaną wybrane wyszczególnione pojazdy należące do Zamawiającego Zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (wykaz pojazdów). 10.2. Zakres ubezpieczenia: Pojazdy będą ubezpieczone w wariancie pełnym (AC+KR) lub też nie będą posiadać ubezpieczenia AC. Dla każdego pojazdu zakres został określony w załączniku nr 7 do SIWZ (wykaz pojazdów). Zakres terytorialny ubezpieczenia: Europa 10.3. Zakres ubezpieczenia: wariant pełny (AC+KR) obejmujący co najmniej wszelkie szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie pojazdu lub jego elementów i wyposażenia powstałe w związku z ruchem i postojem w szczególności wskutek: a) nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia pojazdu z innym pojazdem, z osobami, zwierzętami lub przedmiotem pochodzącym z zewnątrz lub z wewnątrz pojazdu, b) uszkodzenie pojazdu lub jego wyposażenia przez osoby trzecie i zwierzęta (np. dewastacja, włamanie), c) powodzi, zatopienia, uderzenie pioruna, pożaru, wybuchu, opadu atmosferycznego, huraganu, osuwania się ziemi lub innych sił przyrody, d) nagłego działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z zewnątrz lub z wewnątrz pojazdu, e) uszkodzenie wnętrza pojazdu przez osoby, których przewóz wymagany był potrzebą udzielenia pomocy medycznej, f) kradzieży pojazdu, jego części lub wyposażenia, g) uszkodzenie pojazdu lub jego wyposażenia w następstwie jego zabrania w celu krótkotrwałego użycia, h) nierówności dróg - ubezpieczyciel odpowiada za szkody powstałe w układzie zawieszenia i układzie jezdnym pojazdu wskutek wjechania przez pojazd w nierówność na drodze, jeżeli szkoda powstała w wyniku nagłego zdarzenia, a nie jest konsekwencją długotrwałej jazdy po nierównościach, i) uszkodzenia pojazdu w warsztatach podczas wykonywania przeglądów, diagnostyki, naprawy - z zachowaniem prawa regresu. 10.4. Suma ubezpieczenia: Zamawiający, któremu udzielone zostanie wykonanie zamówienia dokona wyceny pojazdu z uwzględnieniem jego specjalistycznego charakteru w terminie bezpośrednio poprzedzającym zawarcie umowy ubezpieczenia dla poszczególnych pojazdów zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (wykaz pojazdów). Suma ubezpieczenia wyszczególnionych pojazdów wynosi łącznie 84.179,00 zł (z VAT). 10.5. Franszyzy: Nie stosuje się udziału własnego, franszyzy redukcyjnej oraz franszyzy integralnej. 10.6. Warunki dodatkowe: 10.6.1. Przy wycenie kosztów naprawy nie stosuje się ubytku wartości części zamiennych (amortyzacji) z wyłączeniem ogumienia. 10.6.2. Wypłata odszkodowań w kwocie odpowiadającej wysokości szkody wraz z podatkiem VAT (o ile nie ma możliwości jego odliczenia). 10.6.3. Zakład Ubezpieczeń uznaje istniejące w pojazdach zabezpieczenia przeciwkradzieżowe za wystarczające. 10.6.4. Szkody wyrządzone ubezpieczającemu przez innych posiadaczy pojazdów mechanicznych będą podlegały likwidacji z polisy AC, 10.6.5. Oględziny uszkodzonego pojazdu zostaną dokonane w terminie 72 godzin od chwili zgłoszenia szkody do Zakładu Ubezpieczeń w miejscu wskazanym przez właściciela (użytkownika) pojazdu. 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz treść klauzul zawarte są w zał. nr 5 do SIWZ: OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - WARUNKI UBEZPIECZENIA.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających (do 20% wartości zamówienia podstawowego), o których mowa w art. 67, ust 1, pkt 6 w ustawie prawo zamówień publicznych

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.51.00 - Usługi ubezpieczenia od ognia 66.51.54.00 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów 66.51.60.00 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej 66.51.52.00 - Usługi ubezpieczenia własności 66.51.50.00 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty 66.51.00.00 - Usługi ubezpieczeniowe 66.51.41.10 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych 66.51.61.00 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej 66.51.64.00 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 14.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy składający ofertę muszą prowadzić działalność ubezpieczeniową w myśl Ustawy o działalności ubezpieczeniowej, co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia. Spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu należy potwierdzić składając wraz z ofertą zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej lub gdy na podstawie odrębnych przepisów zezwolenie nie jest wymagane należy załączyć zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania wykonawcy że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej będzie uważany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż: a) posiada, zgodnie z art. 154 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.09.2012 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami co najmniej 100 %. b) posiada, zgodnie z art. 146 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.09.2012 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi co najmniej 100%. Na potwierdzenie powyższego warunku należy złożyć sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności za okres nie dłuższy niż ostatni rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio dla miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin ważności dokumentów analogicznie jak w pkt. III.4.3.1. 2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców przedmiotowe oświadczenie może być złożone wspólnie i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z tych wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, z zastrzeżeniem art. 26, ust. 3 ustawy. 4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 6. Kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz Ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wraz z załącznikami do formularza ofertowego. 2) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub innych dokumentów złożonych z ofertą. 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub oświadczenie w przypadku osób fizycznych. 5) Zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej lub gdy na podstawie odrębnych przepisów zezwolenie nie jest wymagane należy załączyć zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania wykonawcy że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej. 6) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 7) Parafowana lub podpisana treść istotnych postanowień umowy, stanowiąca załącznik nr 2 do SIWZ . 8) Oświadczenie o podwykonawstwie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, jeśli wykonawca powierzy wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 9) Sprawozdanie finansowe.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Warunki ubezpieczenia - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144, ust. 1 Ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w następujących przypadkach: a) terminu realizacji zamówienia, b) harmonogramu dotyczącego terminów płatności składek ubezpieczenia, c) warunków płatności, d) zwiększenia lub zmniejszenia składki. e) aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia i sum ubezpieczenia. 2) Zmiany, o których mowa w pkt 1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności: a) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b mogą nastąpić w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, b) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b mogą nastąpić, gdy zaistniały okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu umowy, c) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt a, b i c mogą nastąpić gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. d) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b mogą nastąpić w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (np. w przypadku przesunięcia przez Zamawiającego terminu otwarcia ofert, wyboru oferty lub przedłużenia terminu związania ofertą) e) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt c mogą nastąpić w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych, np. regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych. f) zmiany, o których mowa w pkt 1 ppkt e mogą nastąpić w przypadku zmiany stanu faktycznego które powodować będą konieczność rozszerzenia danego ubezpieczenia lub spowodują niezasadność danego ubezpieczenia przewidzianego w SIWZ (np. sprzedaż lub zakup majątku)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 (pokój nr 103) lub pocztą po otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie. SIWZ jest bezpłatna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.02.2013 godzina 08:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w budynku Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria pok. Nr 1).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Kategoria usług: 6. 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 4. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). 5. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu. 6. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy ci przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego będą zobowiązani do przedstawienia umowy regulującej ich współpracę. 8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji art. 93, ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 11. Postępowanie jest prowadzone w formie pisemnej w języku polskim. Wszelką korespondencję przesyłaną faksem lub emailem uważa się za złożoną w terminie, jeśli jej treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pismem przesłanym za pośrednictwem poczty lub złożonym w kancelarii Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach. 12. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 13. Zgodnie z art. 22, ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia. 3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 14. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty. 16. Wyjaśnienia udzielają: w kwestiach formalnych - pracownik zamówień publicznych - Iwona Penkaty - tel. (+48 32) 381-37-86, w kwestiach merytorycznych - pracownik Wydziału Inwestycji i Gospodarki Mieniem - Anna Klimasz- tel. (+48 32) 381-37-77. 17. Zamawiający oświadcza, że nie przewiduje spotkania z Wykonawcami. 18. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5 w dniu 27 lutego 2013 roku o godzinie 08:30. 19. Termin realizacji zamówienia wynosi 12 miesięcy: od 14.03.2013 do 13.03.2014 roku. 20. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29, ust. 4 ustawy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.