Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-03-22
Jastrzębie-Zdrój: Wykonanie usługi edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju
Numer ogłoszenia: 66987 - 2012; data zamieszczenia: 22.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Jastrzębie Zdrój , Al. Józefa Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie, tel. 0-32 47 85 133, faks 0-32 47 85 350.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jastrzebie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Mazurska 6 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, Projektu - Dajmy dzieciom skrzydła - indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III szkół podstawowych w Jastrzębiu-Zdroju szczegółowo opisanej w specyfikacji z podziałem na 10 części.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 05.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub dysponować będzie przy wykonywaniu zamówienia osobami posiadającymi następujące kwalifikacje: a) w części I - tj. do przeprowadzenia zajęć dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - kwalifikacje w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, b) w części II - tj. do zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - kwalifikacje w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, c) w części III - tj. do zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - kwalifikacje w zakresie logopedii, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, d) w części IV - tj. do zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej, psychologii, socjoterapii stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, e) w części V - tj. do zajęć gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy - kwalifikacje do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, f) w części VI - tj. do specjalistycznych zajęć terapeutycznych - muzykoterapii, edukacji przez ruch dla dzieci niepełnosprawnych - kwalifikacje w zakresie, pedagogiki specjalnej lub psychologii lub terapii pedagogicznej lub muzykoterapii stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, g) w części VII - tj. do specjalistycznych zajęć terapeutycznych dla dzieci autystycznych - kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, h) w części VIII - tj. do zajęć rozwijających umiejętności matematyczno - przyrodnicze dla dzieci zdolnych - kwalifikacje w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, i) w części IX - tj. do zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego - kwalifikacje do nauczania języka angielskiego, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy, j) w części X - tj. do zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - kwalifikacje w zakresie sztuki lub wiedzy o kulturze lub nauczania języka polskiego, stopień awansu zawodowego: przynajmniej nauczyciel kontraktowy. UWAGA: Wykonawca składający ofertę na wybrane części zobowiązany jest do wykazania się osobami posiadającymi wymagane kwalifikacje dla danej części w ilości odpowiadającej liczbie części. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. wypełniony formularz oferty wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią specyfikacji i projektem umowy, o związaniu z ofertą oraz aktualności dostarczonych zaświadczeń - zgodny w treści z wzorem stanowiącym - załącznik nr 1, 2. pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu, z którego wynika zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Firmy /jeżeli wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika lub jeżeli istnieje ustawowy obowiązek ustanowienia pełnomocnika jak w punkcie 9 i 10 siwz/. 3. pisemne zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówień. UWAGA: Pełnomocnictwo i pisemne zobowiązanie powinno być przedstawione w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian postanowień umowy stanowiącej załącznik nr 7 w zakresie zmiany: a) osoby realizującej zajęcia dodatkowe, obowiązkowo w przypadku niemożliwości realizowania zajęć dodatkowych spowodowanej usprawiedliwioną nieobecnością (tj. udokumentowanej zwolnieniem lekarskim lub innym dokumentem urzędowym) przez okres co najmniej 30 dni, b) terminu zakończenia realizacji, w przypadku niemożliwości realizowania zajęć dodatkowych spowodowanej usprawiedliwioną nieobecnością (tj. udokumentowanej zwolnieniem lekarskim lub innym dokumentem urzędowym) w okresie nie dłuższym niż 30 dni, jednak nie dłużej niż o 10 dni roboczych. 2. Warunkiem dokonania w/w zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany. 3. W przypadku określonym w pkt 1a Wykonawca zobowiązany będzie do zaproponowania osoby o odpowiednich kwalifikacjach spełniając wymogi określone w pkt 7.2 siwz, celem uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego. 4. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian postanowień umowy stanowiącej załącznik nr 8 w zakresie zmiany terminu zakończenia realizacji, w przypadku niemożliwości realizowania zajęć dodatkowych spowodowanej usprawiedliwioną nieobecnością (tj. udokumentowanej zwolnieniem lekarskim lub innym dokumentem urzędowym) w okresie nie dłuższym niż 30 dni, jednak nie dłużej niż o 10 dni roboczych. 2. Warunkiem dokonania w/w zmiany jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany. 3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jastrzebie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Jastrzębie -Zdrój, Al. Józefa Piłsudskiego 60 pok. 422A; 44-335 Jastrzębie-Zdrój (opłata 6,05 PLN).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2012 godzina 10:45, miejsce: Urząd Miasta Jastrzębie -Zdrój, Al. Józefa Piłsudskiego 60 pok. A404; 44-335 Jastrzębie-Zdrój.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji dla I grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych dla II grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy dla III grupy w wymiarze 60 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 6.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej dla IV grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy dla V grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 12.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie specjalistycznych zajęć terapeutycznych - muzykoterapii, edukacji przez ruch dla dzieci niepełnosprawnych dla VI grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie specjalistycznych zajęć terapeutycznych dla dzieci autystycznych dla VII grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 2.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć rozwijających umiejętności matematyczno - przyrodnicze dla dzieci zdolnych dla VIII grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 10.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego dla IX grupy w wymiarze 30 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 10.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Wykonanie usługi edukacyjnej dla uczniów / uczennic Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu-Zdroju.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - /Aktorskie Debiuty/ dla X grupy w wymiarze 60 godzin. Aktualna liczba uczniów / uczennic zgłoszonych do zajęć wynosi: 12.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z JASTRZĘBIA ZDROJU
- Poprawa parametrów technicznych ul. Srebrnej w Jastrzębiu-Zdroju
- Remont sal rozpraw, pomieszczeń biurowych i socjalnych w budynku Sądu Rejonowego w Jastrzębiu - Zdroju (I etap)
- Poprawa parametrów technicznych ul. Pochyłej w Jastrzębiu-Zdroju
- Poprawa parametrów technicznych ul. Oliwkowej w Jastrzębiu-Zdroju.
- Przebudowa ul. Świerklańskiej w Jastrzębiu-Zdroju
więcej: przetargi w Jastrzębiu Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług przez specjalistów w ramach zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego
- Świadczenie usługi zabezpieczenia ratowniczego i prowadzenie zajęć nauki pływania na krytej pływalni przy ul. Koszarowej we Wrześni
- Usługa organizacji wycieczek/atrakcji integracyjnych dla uczestników Gminnego Klubu Seniora w Trzcianie i Dziennego Domu Pomocy w Bratkowicach
- Usługa prowadzenia dodatkowych zajęć dla dzieci z Ośrodków Wychowania Przedszkolnego na terenie Gminy Raków
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" na rzecz SOSW w Kalwarii Zebrzydowskiej.
- USŁUGA PROWADZENIA WARSZTATÓW I ZAJĘĆ DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PN. "WSPARCIE DZIAŁANOŚCI 9 PLACÓWEK WSPARCIA DZIENNEGO W GMINIE OKSA
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.