eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jodłowa › Remont drogi gminnej Kaczka - Kic nr ewid. gruntu 211/3, 6085 w m. Jodłowa, w km 0+000-0+425

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-24

Jodłowa: Remont drogi gminnej Kaczka - Kic nr ewid. gruntu 211/3, 6085 w m. Jodłowa, w km 0+000-0+425
Numer ogłoszenia: 65418 - 2015; data zamieszczenia: 24.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jodłowa , Jodłowa 1A, 39-225 Jodłowa, woj. podkarpackie, tel. 14 683 30 53;683 30 46;6302001, faks 14 630 20 02;683 30 44.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi gminnej Kaczka - Kic nr ewid. gruntu 211/3, 6085 w m. Jodłowa, w km 0+000-0+425.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przewidziana do remontu droga gminna Kaczka - Kic w Jodłowej, długości 425,00 m usytuowana jest w km 0+000 ÷ 0+425, dz. nr ewid. 211/3, 6085. Droga posiada jezdnię o różnych rodzajach nawierzchni. W początkowym odcinku drogi usytuowanym w km 0+000 ÷ 0+220 występuje jezdnia o nawierzchni bitumicznej, następnie w km 0+220 ÷ 0+370 jezdnia z nawierzchnią żwirową, zaś odcinek końcowy w km 0+370 ÷ 0+425 stanowi drogę gruntową o nieutwardzonej nawierzchni. Remont drogi należy rozpocząć od obustronnego, mechanicznego ścięcia poboczy o szerokości 0,50 m i średniej grubości 10 cm występujących w km 0+220 ÷ 0+370, z odwiezieniem ścinki na odległość do 1 km. W celu przywrócenia właściwie działającego systemu odwodnienia korpusu drogowego, niezbędne jest oczyszczenie z namułu 195,00 m rowów przydrożnych, z uwzględnieniem wyprofilowania oraz obrobieniem na czysto ich skarp i dna. Z uwagi na niestabilne podłoże gruntowe występujące na długości 40 m w części z jezdnią o nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej zachodzi konieczność wymiany gruntu. Po rozebraniu istniejącej połamanej nawierzchni bitumicznej wraz z warstwą podbudowy wymianie podlegać będzie warstwa gruntu do głębokości 50 cm. Powstałe koryto należy uzupełnić dokładnie zagęszczonym kruszywem łamanym. Konieczną poprawę stabilności odcinka korpusu drogowego w km 0+275 ÷ 0+325 na środkowym odcinku drogi z jezdnią o nawierzchni żwirowej przewidziano poprzez wykonanie 10 szt. poprzecznych sączków z kruszywa kamiennego o przekroju 40 x 40 cm. Na istniejącej słabej i zniszczonej nawierzchni żwirowej o długości 150 m oraz odcinku drogi gruntowej o długości 55 m zaprojektowane zostało mechaniczne wykonanie stabilizacji cementem w ilości 20 kg/m2 podłoża. Stabilizację należy wykonać do głębokości 12 cm po zagęszczeniu. Przed wykonaniem projektowanych warstw konstrukcyjnych podbudowy istniejącą nawierzchnię żwirową oraz nieutwardzoną jezdnię gruntową należy mechanicznie wyrównać, wyprofilować i zagęścić. Dolną warstwę podbudowy na odcinku drogi gruntowej należy wykonać z kruszywa naturalnego o grubości warstwy 20 cm po zagęszczeniu. Następnie na środkowej i końcowej części drogi tj. w km 0+220 ÷ 0+425 przyjęto wbudowanie dwóch warstw konstrukcyjnych podbudowy, t.j. dolnej z kruszyw łamanych o grubości 15 cm po zagęszczeniu oraz górnej z mieszanki tłuczniowej o grubości 10 cm po zagęszczeniu. Na tak przygotowanym podłożu, odpowiednio zaklinowanym i zagęszczonym przyjęto ułożenie dwuwarstwowej nawierzchni z masy mineralno- asfaltowej, grysowo-żwirowej, Standard II; warstwa profilowa (wiążąca) o grubości 4 cm + warstwa ścieralna o grubości 4 cm. Ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej wykonanej w tożsamej technologii należy przyjąć na początkowym odcinku drogi w km 0+000 ÷ 0+220. Wcześniej zniszczona nawierzchnia jezdni wymaga dokładnego wyczyszczenia i skropienia asfaltem w ilości 0,5 kg/m2, jak również wyrównania mieszanką mineralno - bitumiczną miejscowych wyrw, nierówności i głębszych kolein. Projektowany remont na całej długości drogi zachowuje dotychczasową szerokość jezdni równą 2,50 m. Nową nawierzchnię jezdni należy wyprofilować z 2% spadkiem poprzecznym w kierunku rowów odwadniających. Po wykonaniu nawierzchni bitumicznej konieczne jest wyprofilowanie i utwardzenie mieszanką tłuczniową obustronnych poboczy drogowych o szerokości 0,25 m i średniej grubości warstwy 8 cm po zagęszczeniu w km 0+000 ÷ 0+220 oraz 24 cm po zagęszczeniu w km 0+220 ÷ 0+425. Wszystkie roboty związane z remontem drogi projektowane są w obrębie istniejącego pasa drogowego, wydzielonego przez linie rozgraniczające drogę. Roboty związane z remontem dróg oraz wszystkich urządzeń odwadniających należy wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi i przepisami BHP. W obrębie wykonywanych robót droga obustronnie musi być prawidłowo oznakowana i odpowiednio zabezpieczona. Organizacja i zabezpieczenie robót winno spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października, 2000 r. w sprawie zarządzania ruchem na drogach. Dokładny opis i zakres robót określony został w SIWZ i załącznikach: opisie technicznym, przekrojach, szczegółowej specyfikacji technicznej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 U pzp, stanowiące nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne roboty uzupełniające będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju robót.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna że wykonawca spełnia ten warunek jeżeli wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie min 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie nawierzchni dróg o nawierzchni mineralno - bitumicznej, długości min 200 m i załączy dokumenty potwierdzające (poświadczenia), że te roboty zostały wykonane należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie będzie wymagał potwierdzenia spełniania warunku w zakresie potencjału technicznego wykonawca składa oświadczenie zał. 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że wykonawca spełnia warunek posiadania osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli dysponuje lub będzie dysponował min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej (lub uprawnienia równoważne do powyższych a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa) i aktualny wpis do właściwej izby

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca składa oświadczenie zał. 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    zamawiający w sposób obiektywny i niedyskryminacyjny określa roboty budowlane których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie lub złożenia poświadczeń - roboty których przedmiot jest związany i proporcjonalny do przedmiotu zamówienia tj. polegające na budowie, przebudowie lub remoncie nawierzchni dróg o nawierzchni mineralno - bitumicznej, długości min 200 m i załączy dokumenty potwierdzające (poświadczenia), że te roboty zostały wykonane należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zamawiający nie wymaga informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz ofertowy, kosztorys ofertowy uproszczony z zestawieniem materiałów i tabelą elementów scalonych, zaakceptowany projekt umowy, dowód wniesienia wadium, pełnomocnictwo do reprezentacji o ile ofertę składa pełnomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - udzielona gwarancja - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany umowy zgodnie z art.144 ustawy w tym także w zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących warunków: Warunki istotne, w szczególności A. zmiana terminu wykonania zamówienia ulegnie przesunięciu w przypadku skrócenia terminu realizacji inwestycji oraz przedłużenia w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: - przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, konieczność wprowadzania zmian w dokumentacji projektowej; - wstrzymania robót przez inspektora nadzoru inwestorskiego (pisemne) pod warunkiem przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; - wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę np: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp; - działania siły wyższej (np. strajki generalne lub lokalne) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy lub których wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody i utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie; - niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych przez IMiGW, uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych tj.: temperatury otoczenia poniżej -5o C utrzymującej się przez minimum 3 dni, ciągłych opadów, trwających minimum trzy dni, przekraczających średnie opady na danym terenie - warunków geologicznych, terenowych, archeologicznych, wodnych itp., w szczególności: odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji i urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, wystąpienie osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne, wystąpienie innych nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy B. zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez te organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień lub na skutek błędów w dokumentacji projektowej; konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy C. Zmiany technologiczne w szczególności: - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy nie zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu; - odmienne niż przyjęte w dokumentacji warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji i urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkujące niemożliwością wykonania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych; - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. D. Zmiany wynikające z konieczności poprawiania omyłek i błędów projektowania inwestycji E. Zmiany dotyczące podwykonawstwa F. Zmiany zakresu rzeczowego - zmniejszenia zakresu rzeczowego w związku z ograniczonymi możliwościami płatniczymi Zamawiającego - zmniejszenia przedmiotu zamówienia pod warunkiem że z niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji danych wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka istotne trudności, których przezwyciężenie wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, w takim przypadku Wykonawca może żądać wynagrodzenia tylko za wykonaną część umowy. - W przypadku zaistnienia istotnych okoliczności powodujących, że wykonanie umowy w zakresie przewidzianym w dokumentacji projektowej nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - Wykonanie świadczeń zamiennych (robót zamiennych), których wykonanie nie będzie wykraczało poza zakres określony w ofercie i nie zmieni wynagrodzenia wykonawcy - zmniejszenia zakresu rzeczowego w przypadku stwierdzenia przez projektanta braku konieczności wykonywania zaprojektowanych robót - w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, przysługujące wykonawcy wynagrodzenie zostanie pomniejszone przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami G. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron. Warunki nieistotne, w szczególności: - wystąpienie omyłek pisarskich i rachunkowych; - zmiany formy organizacyjnej Wykonawcy (przekształcenie itp.); - zmiany osób nadzorujących wykonanie przedmiotu umowy; - zmiany obowiązujących przepisów prawa; - inne, które w sposób istotny nie będą ingerować w przedmiot umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugjodlowa.itl.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jodłowa 39-225 Jodłowa 1A woj. podkarpackie pok. 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.04.2015 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy Jodłowa 39-225 Jodłowa 1A woj. podkarpackie sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.