eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wąbrzeźno › Przedmiotem zamówienia jest wykonanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Wąbrzeskiego wraz z jego wszystkimi jednostkami organizacyjnymi:

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-04

Wąbrzeźno: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Wąbrzeskiego wraz z jego wszystkimi jednostkami organizacyjnymi:
Numer ogłoszenia: 64170 - 2011; data zamieszczenia: 04.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wąbrzeski , ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6882745, 6882450 do 57, faks 056 6882759.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wabrzezno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Wąbrzeskiego wraz z jego wszystkimi jednostkami organizacyjnymi:.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem postępowania jest udzielenie zamówienia publicznego na bankową obsługę budżetu Powiatu Wąbrzeskiego i jego jednostek organizacyjnych tj: 1) Starostwo Powiatowe, ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno; 2) Powiatowy Urząd Pracy, ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno; 3) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Matejki 11, 87-200 Wąbrzeźno; 4) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Wolności 35, 87-200 Wąbrzeźno; 5) Zespół Szkół Ogólnokształcących, ul. Wolności 35, 87-200 Wąbrzeźno; 6) Zespół Szkół, Wronie, 87-200 Wąbrzeźno; 7) Zespół Szkół Zawodowych, ul. Żeromskiego 6, 87-200 Wąbrzeźno; 8) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, 87-207 Dębowa Łąka; 9) Centrum Kształcenia Praktycznego, ul. Staszica 1, 87-200 Wąbrzeźno; 10) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno; 11) Zarząd Dróg Powiatowych, ul. 1 Maja 61, 87-200 Wąbrzeźno; 12) Dom Pomocy Społecznej, ul. Pod Młynik 4a, 87-200 Wąbrzeźno. 2. Obsługa budżetu obejmuje: Obsługę bankową Powiatu Wąbrzeskiego w zakresie: 1) Otwarcia, prowadzenia i zamknięcia rachunku bieżącego Powiatu Wąbrzeskiego, 2) Otwarcia, prowadzenia i zamknięcia rachunków bieżących jednostek organizacyjnych Powiatu Wąbrzeskiego. 3) Otwarcia, prowadzenia i zamknięcia rachunków pomocniczych dla Powiatu Wąbrzeskiego i jego jednostek organizacyjnych, 4) Otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie wykonywania bankowej obsługi budżetu Powiatu Wąbrzeskiego, 5) Obsługi operacji finansowych budżetu powiatu na poziomie Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych z zastosowaniem jednolitych procedur, 6) Prowadzenia wszelkiego rodzaju rozliczeń pieniężnych pomiędzy rachunkami bieżącymi i pomocniczymi Powiatu Wąbrzeskiego i jednostek organizacyjnych, 7) Realizacji przelewów w formie elektronicznej na rachunki prowadzone w innych bankach oraz w banku prowadzącym obsługę rachunku. Realizacja przelewów przez bank (obciążenie konta Zamawiającego) dokonywana będzie w danym dniu, przy ich złożeniu przez Zamawiającego do godziny 15.00. Przelewy złożone po tej godzinie zostaną przekazane do realizacji najpóźniej w następnym dniu roboczym, 8) Realizacja przelewów w formie papierowej na rachunki prowadzone w innych bankach oraz w banku prowadzącym obsługę rachunku Zamawiającego, 9) Wydawanie osobom upoważnionym wyciągów bankowych najpóźniej trzeciego dnia roboczego od dokonania transakcji, 10) Przyjmowania wpłat gotówkowych od Zamawiającego oraz dokonywania wypłat gotówkowych na terenie miasta Wąbrzeźno, 11) Wydawanie blankietów czekowych (książeczki czekowej) lub bankowej dyspozycji wypłaty, 12) Wydawanie oświadczeń, zaświadczeń i opinii na żądanie Zamawiającego oraz innych czynności bankowych np. zmiana karty wzorów i podpisów itp., 13)Oprocentowania środków (pozostałych) znajdujących się na wszystkich rachunkach Powiatu Wąbrzeskiego i jednostek organizacyjnych w oparciu o stopę WIBID 1M +/- marża Banku z miesięczną kapitalizacją odsetek, 14) Udzielanie krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym Powiatu Wąbrzeskiego. a) w wyniku potrzeb Zamawiającego (na wyraźny, pisemny wniosek), Bank udzieli Zamawiającemu kredytu odnawialnego w ramach rachunku bieżącego Powiatu Wąbrzeskiego w wysokości wnioskowanej przez Zamawiającego (na okres 1 roku budżetowego do wysokości określonej w każdym roku uchwałą budżetową), b)koszty kredytu stanowić będzie oprocentowanie określone w oparciu o stopę WIBOR 1M + /-marża Banku oraz prowizja od uruchomienia kredytu. 3. Zasady współpracy w zakresie przepływu informacji między Zamawiającym a Bankiem w trakcie świadczenia usług oraz system bankowości elektronicznej. 1) Bank zobowiązany jest wyznaczyć osobę lub osoby w Banku, których zadaniem będą bieżące kontakty operacyjne z Zamawiającym, udzielanie porad i konsultacji, 2) Bank zobowiązany jest dostarczać wszelkich niezbędnych informacji na temat operacji prowadzonych w ramach obsługi bankowej, 3) Bank zobowiązany jest zapewnić użytkowanie funkcjonalnego systemu bankowości elektronicznej wraz z zainstalowaniem odpowiedniego oprogramowania w ilości terminali - zgodnej z wymaganiami Zamawiającego oraz przeszkolić pracowników. Bank zobowiązany jest udzielać Zamawiającemu porad i konsultacji. Ilość i zakres obsługi może ulec zmianie w trakcie trwania umowy w zależności od potrzeb i wymagań wynikających z funkcjonowania Powiatu Wąbrzeskiego i jego jednostek organizacyjnych. W przypadku awarii uniemożliwiającej wysłanie przelewów w formie elektronicznej, Bank umożliwi bezpłatne wykonanie przelewów w formie papierowej zgodnie z potrzebami Zamawiającego. Obejmowanie przez Bank obsługą kolejnych jednostek bądź rachunków, będzie odbywało się z uwzględnieniem postanowień wynikających ze SIWZ, terminów dotyczących obowiązujących umów oraz wymagań Zamawiającego. 4. Inne typowo bankowe czynności, obejmujące bankową obsługę budżetu Powiatu Wąbrzeskiego i jego jednostek organizacyjnych, które zaistnieją w trakcie wykonywania zamówienia, w tym zapewnienie co najmniej 2 kart płatniczych wraz z pełną obsługą. 5. Najem 1 terminala płatniczego POS wraz z obsługą techniczną oraz rozliczanie wpłat dokonywanych za pomocą kart płatniczych. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi : 1) wynajem 1 terminala płatniczego POS i zainstalowanie go w kasie Starostwa, 2) przeszkolenie osób obsługujących terminale w zakresie przyjmowania płatności przy użyciu kart płatniczych, w zakresie akceptacji kart i obsługi technicznej terminali POS, 3) obsługa procesu autoryzacji transakcji, w tym przetwarzania i przesyłania komunikatów autoryzacyjnych, 4) bieżąca obsługa w procesie akwizycji transakcji kartowych, w tym prowadzenie Centrum Obsługi Akceptanta, 5) obsługi autoryzacji przez telefon, 6) świadczenie usług w zakresie przetwarzania informacji i przekazywania transakcji, 7) kontrola i monitorowanie ryzyka oraz zapobieganie oszustwom w zakresie kart płatniczych, w tym wyjaśnianie okoliczności dokonania transakcji przy użyciu kart skradzionych lub sfałszowanych, 8) przetwarzanie reklamacji, 9) przetwarzanie i wymiana zbiorów rozliczeniowych z Międzynarodowymi Kartowymi Systemami Płatniczymi, 10) obsługa instalacji i utrzymania zestawów POS, 11) obsługa i rozliczanie transakcji dokonanych za pomocą kart płatniczych. UWAGA!!!!!!! 1. Bank dla czynności i usług będących przedmiotem zamówienia nie będzie pobierał innych, niż wymienione w Formularzu cenowym oferty prowizji ani opłat z tytułu wykonywania obsługi bankowej budżetu powiatu wąbrzeskiego i jego jednostek organizacyjnych w terminie od 01 lipca 2011 r. do 30 czerwca 2015 r. 2. W trakcie realizacji zamówienia liczba rachunków, innych czynności bankowych, usług i produktów będzie zależała od określonych potrzeb Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga składania WADIUM.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy PZP (załącznik nr 2 do SIWZ), 2) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP (załącznik nr 3 do SIWZ), 3) oświadczenie Wykonawcy o zapewnieniu kompleksowej obsługi Zamawiającego w oddziale, placówce, filii (lub równoważnej jednostce organizacyjnej) na terenie miasta Wąbrzeźno lub zastępcza obsługa bankowa na koszt Wykonawcy - wtedy należy przedstawić umowę z innym bankiem (załącznik nr 4 do SIWZ), 4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP, 2) 5) koncesję, zezwolenie lub licencję na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem publicznym, 6) niezbędne pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta (wymagane gdy ofertę podpisuje inna osoba niż ujawniona we właściwym rejestrze jako uprawniona do reprezentacji Oferenta). 7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8) aktualne zaświadczenia: właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykaz (na druku stanowiącym załącznik nr 7 do specyfikacji), wykonanych w okresie ostatnich trzech lat podobnych usług bankowej (lub obsługi w toku), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Jeżeli przedmiotowy wykaz będzie zawierał mniej niż jedną wykonaną podobną usługę lub usługę w toku, albo gdy z dokumentów potwierdzających jej wykonanie (wykonywanie) będzie wynikało, że usługi te nie zostały wykonane należycie lub nie są wykonywane należycie, wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników merytorycznych, liczebności personelu kierowniczego, oraz liczby pracowników straży bankowej i pracowników obsługi - jeżeli dotyczy, w okresie ostatnich trzech lat poprzedzających termin składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Informację tą należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 6 do specyfikacji. 2) wykaz imienny które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - zał. nr 5.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) oświadczenie/ zaświadczenie o posiadaniu współczynnika wypłacalności wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 r. zgodny z zapisem art. 128 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), 2) sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego należy przedłożyć inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres ostatniego roku obrotowego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 3) informację w której potwierdza się wielkość posiadanych przez wykonawcę środków finansowych. 4) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (bankowej). Jeżeli wykonawca nie jest ubezpieczony to zostanie wykluczony z postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym Powiatu - 10
  • 3 - wysokość prowizji od kredytu w rachunku bieżącym Powiatu - 5
  • 4 - oprocentowanie rachunków bieżącego i pomocniczych - 5

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

- zmiana ilości jednostek organizacyjnych w trakcie trwania umowy - zmiana liczby rachunków,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wabrzezno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie, ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno, pok. 218.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie, ul. Wolności 44, 87-200 Wąbrzeźno, pok. 130.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.