eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › świadczenie usług pralniczych wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej



Ogłoszenie z dnia 2006-12-20

POZYCJA 64097

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Łódź: świadczenie usług pralniczych wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej, do kontaktów: Zdzisława Świerblewska, ul. Aleksandrowska 159, 91-229 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6529639, fax 042 6528620, e-mail: 1000106@zoz.org.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.psychiatria-lodz.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej; Zdrowie. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług pralniczych wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 27. Główne miejsce świadczenia usług: Pralnia Wykonawcy. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania jest świadczenie usług pralniczych w pralni Wykonawcy obejmujących: odbiór od Zamawiającego brudnej bielizny, pranie i dezynfekcję, suszenie, prasowanie bielizny, pościeli i odzieży w ilościach wynikających z potrzeb Szpitala, dostarczanie czystej bielizny do siedziby Zamawiającego oraz dzierżawa nowej bielizny wg ilości wynikających formularza ofertowego. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: 1.Opis technologii prania i dezynfekcji bielizny pochodzącej z Oddziałów: zakaźnego, dziecięcego oraz ogólnoszpitalnego, w tym moduły prania i dezynfekcji bielizny. 2.Wykaz środków piorących i dezynfekujących jakich wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia. Zaświadczenie wystawione przez podmiot posiadający publiczne uprawnienia weryfikacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (Dz. U Nr 166 poz. 1360 z, zm.), że środki odpowiadają określonym normom. Karty charakterystyk wszystkich środków jakie będą używane w procesie prania. 3.Protokół z ostatniej kontroli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w pralni Wykonawcy, w której będzie realizowane zamówienie. 4.Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotycząca środków transportu, 5.Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w oparciu o przeprowadzone kontrole, potwierdzająca spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. (Dz.U. Nr 213, poz. 1568) dot. pralni, w której będzie realizowane zamówienie. 6.Minimum 2 badania mikrobiologiczne celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków do transportu bielizny, potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Oferenci mający siedzibę poza terenem polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 7.Badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania - minimum 4 badania potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Oferenci mający siedzibę poza terenem polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 8.Dokument potwierdzający gramaturę, temperaturę prania oraz możliwość przeprowadzania procesu sterylizacji, bielizny dzierżawionej od Wykonawcy. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 93.10.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho Kod CPV wg słownika 2008: 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho Oryginalny kod CPV: 93.11.00.00 - Usługi odbierania prania Kod CPV wg słownika 2008: 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania Oryginalny kod CPV: 93.15.00.00 - Usługi prasowania Kod CPV wg słownika 2008: 98.31.50.00 - Usługi prasowania Oryginalny kod CPV: 60.12.30.00 - Usługi transportu specjalistycznego Kod CPV wg słownika 2008: 60.10.00.00 - Usługi w zakresie transportu drogowego 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: 1.Szacunkowa średnia ilość bielizny Szpitala wynosi około 350 000 kg, z podziałem na asortyment i ilości podane w formularzu ofertowym. 2.Średnia szacunkowa ilość bielizny dzierżawionej wynosi około 100 000 kg. Dzierżawiona będzie jedynie bielizna pościelowa. Zamawiający zakłada stopniowe zwiększanie ilości dzierżawionej bielizny w kolejnych latach obowiązywania umowy wg aktualnych potrzeb. W miarę zwiększania w usłudze prania udziału bielizny dzierżawionej, udział bielizny własnej Szpitala będzie odpowiednio malał. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w miesiącach: 36

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Wadium wynosi 30 000 zł 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: 1.Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2.Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: a)dysponowanie pralnią spełniającą wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 213 poz. 1568), oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000 r. (Dz. U. z dnia 19.05.2000 r. nr 40 poz. 469) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach, musi posiadać pełną barierę higieniczną, oraz automatyczny system dozowania środków piorąco-dezynfekujących. Pralnia musi być wyposażona w pralnicę tunelową, celem zmniejszenia ryzyka zniszczenia bielizny w trakcie prania (tarcie) oraz wyładunku. Wykonawca musi udokumentować, że dysponuje pralnią w całym czasie realizacji umowy, tj, będzie w stanie zrealizować zamówienie zgodnie z SIWZ oraz ww. przepisami. W przypadku pralni dzierżawionej, wynajmowanej, będącej w użyczeniu itp., Wykonawca obowiązany jest podać w ofercie miejsce realizacji usługi oraz podstawę prawną do dysponowania pralnią wraz z czasookresem zawarcia umowy oraz podaniem strony, z którą Wykonawca zawarł umowę. Należy przedstawić opis maszyn i urządzeń, w niej się znajdujących, które będą potwierdzać wymogi niniejszego rozdziału. Dotyczy to również pralni będących własnością Wykonawcy ubiegającego się o zamówienia publiczne, z wyjątkiem części dotyczącej najmu, dzierżawy, umowy użyczenia. Wykonawca winien udowodnić skuteczność i zgodność technologii prania i dezynfekcji stosowanej w pralni, w której Wykonawca będzie realizować zamówienie z ww. przepisami oraz niniejszą SIWZ. W tym celu należy przedstawić opis technologii prania i dezynfekcji bielizny pochodzącej z Oddziałów: zakaźnego, dziecięcego oraz ogólnoszpitalnego, w tym moduły prania i dezynfekcji bielizny. Celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania do oferty winno się dołączyć badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy potwierdzone przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. Oferenci mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Zamawiający ponadto zastrzega sobie prawo wykonania własnych wymazów czystościowych (na etapie realizacji umowy), w chwili dostarczenia bielizny do magazynu Zamawiającego, w obecności pracownika Wykonawcy. b)środki transportu przeznaczone do realizacji zamówienia muszą być dostosowane do przewozu bielizny szpitalnej, odpowiednio pozytywnie opiniowane przez Państwową Stację Sanitarno -Epidemiologiczną (wymaga się dysponowania min. 2 samochodami). c)wyładunek bielizny z samochodu do pralni oraz załadunek z pralni do samochodu winien odbywać się na wózkach jezdnych (wymaga się dysponowania min. 4 wózkami). Na pralni winno znajdować się automatyczne urządzenie do dezynfekcji pojemników i wózków. Celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków Wykonawca winien dołączyć badania mikrobiologiczne, potwierdzone przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. Oferenci mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawnionego podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Badania winny potwierdzać skuteczność funkcjonowania automatycznego urządzenia do dezynfekcji pojemników i wózków do transportu bielizny. d)usługi muszą być wykonywane zgodnie z wymogami obowiązującymi w służbie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitali oraz wymogami niniejszej SIWZ. e)wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny pochodzących z oddziałów szpitalnych i bielizny fasonowej, f)stosowane środki dezynfekujące winny posiadać certyfikat CE i wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych na urzędowym formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia na produkt przeznaczony do dezynfekcji bielizny operacyjnej i dopuszczone do obrotu zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 2002r. o produktach biobójczych ( Dz. U. Nr 175 poz. 1433 z późniejszymi zmianami) dla pozostałych środków dezynfekcyjnych. g)wykonanie lub wykonywanie min. 3 zamówień w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie \świadczenia usług pralniczych bielizny szpitalnej dla jednostek służby zdrowia\ odpowiadających wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości, co najmniej 200.000 PLN - każda i czasookresie wykonywania min. 12 miesięcy każda. Usługi pozostające w trakcie realizacji muszą zostać poświadczone w taki sposób, aby dokumenty poświadczały należyte wykonywanie tych usług w ciągłości, co najmniej 12 miesięcy każda, z zachowaniem wymogów, o których mowa w zdaniu pierwszym. Dokumenty winny w sposób nie budzący wątpliwości potwierdzać ww. wymogi. Do Wykonawcy należy wybór dokumentów poświadczających należyte wykonanie i/lub wykonywanie tych usług. 3.Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a) Posiadanie zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości, co najmniej 1/4 ceny oferty, b) Posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości min. 650.000 zł, 4.Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy (wyszczególnienie okoliczności w Rozdz. VI SIWZ). 5.Dotyczy podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu: Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający będzie żądać umowy wykonawców występujących wspólnie przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku wybrania oferty Wykonawców występujących wspólnie w postępowaniu. 6. Celem przeciwdziałania stanom zagrożenia epidemicznego wymaga się, aby bielizna czysta przywożona z pralni była poskładana i zapakowana asortymentowo w folie jednorazowego użytku, a odzież ochronna na wieszakach także w workach foliowych. 7. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi spełnić wszystkie wymogi niniejszej SIWZ oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca ma obowiązek złożyć wszystkie dokumenty i oświadczenia wymagane SIWZ. W celu spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu Zamawiający dokona oceny i sprawdzenia kompletności oraz poprawności złożonych oświadczeń i dokumentów pod względem zgodności z postanowieniami ustawy i Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ). 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego (składających) ofertę. 4.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 28 października 2002 roku o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny niedozwolone pod groźbą kary (Dz. U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661, ze zm.), podmiotem zbiorowym jest osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, z wyłączeniem Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego i ich związków oraz organów państwowych. Podmiotem zbiorowym jest również spółka handlowa z udziałem Skarbu Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub związku takich jednostek, spółka kapitałowa w organizacji, podmiot w stanie likwidacji oraz przedsiębiorca niebędący osobą fizyczną, a także zagraniczna jednostka organizacyjna. 6.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605), składa dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 1-3 ww. Rozporządzenia. 7.Oświadczenie dotyczące art. 22 ust. 1 ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ. 8.Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno zawierać co najmniej: a)wyszczególnienie uczestników składających ofertę wspólną, b)dokładne określenie celu gospodarczego podmiotów występujących wspólnie, c)dokładne określenie działań, które będą podjęte dla zrealizowania zakładanego celu gospodarczego, tj. wskazanie, podmiotu który będzie wykonywał konkretne czynności, czy prace (podać jakie), d)oznaczenie czasu trwania pełnomocnictwa, które nie może być krótsze, niż do zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, e)zaznaczenie solidarnej odpowiedzialności podmiotów występujących wspólnie wobec Zamawiającego Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. 9.Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca (zał. nr 6 do SIWZ - \Wykaz sprzętu\). W przypadku tytułu innego niż własność Wykonawcy, należy podać okres (w datach), na jaki została zawarta umowa uprawniająca wykonawcę do dysponowania sprzętem pralniczym i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia. 10.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej lub wysokość posiadanych środków finansowych w wysokości co najmniej 1 ceny oferty, wystawionej nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert. 11.Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, o wartości min. 650.000 zł. 12.Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (zał. nr 4 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.psychiatria-lodz.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.01.2007 godzina 11:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 05.01.2007, godzina 12:00, Specjalistyczny Psychiatryczny ZOZ-budynek administracyjny B, sala konferencyjna, I piętro, pok.113.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 14.12.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.