Ogłoszenie z dnia 2010-03-16
Kielce: Odbudowa zapory, upustu dennego oraz jazu piętrzącego wraz z kanałem odpływowym poniżej jazu zbiornika wodnego Rejów, gm. Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie
Numer ogłoszenia: 57135 - 2010; data zamieszczenia: 16.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szmiuw.kielce.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa zapory, upustu dennego oraz jazu piętrzącego wraz z kanałem odpływowym poniżej jazu zbiornika wodnego Rejów, gm. Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbudowa zapory, upustu dennego oraz jazu piętrzącego wraz z kanałem odpływowym poniżej jazu zbiornika wodnego Rejów, gm. Skarżysko - Kamienna, woj. świętokrzyskie, zgodnie z opracowaną przez Biuro Inżynierii Wodnej i Ochrony Środowiska MI GAJDA, ul. Wałowa 19, 80-858 Gdańsk dokumentacją projektową obejmującą: - Projekt budowlano - wykonawczy zawierający: Część opisową, Część graficzną, - specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, - przedmiar robót (mający wyłącznie charakter informacyjny). Dokładny przedmiar ustalić w oparciu o dokumentację projektową i wizję w terenie. W/w dokumentacja techniczna stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej SIWZ). Z dokumentacją w formie pisemnej można zapoznać się w ŚZMiUW w Kielcach, ul. Witosa 86 (II piętro, p. 212) w dni robocze w godz. 8.00 - 14.00. Odbudowa zapory, upustu dennego oraz jazu piętrzącego wraz z kanałem odpływowym poniżej jazu zbiornika wodnego Rejów będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 4 - Rozwój infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej, Działanie 4.1 - Rozwój regionalnej infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej. Przewidziane zamówieniem prace polegać będą na: wymianie zasuw zamknięcia głównego jazu i wykonanie zamknięć remontowych na jazie, remoncie murowanego kanału odprowadzającego, wymianie uszczelnień zamknięć remontowych i segmentowych upustu dennego, remoncie uszkodzonych fragmentów skarpy niecki wypadowej, pogłębieniu zakolmatowanego piezometru PII o około 3 m, uszczelnieniu wylotów z drenażu zapory do niecki wypadowej. Na czas realizacji robót koniecznych do wykonania po obniżeniu poziomu wody w zbiorniku do rzędnej 240,60 m n.p.m., poziom wody w zbiorniku obniżyć w taki sposób, aby nie dopuścić do powstania szkód osób trzecich a roboty należy wykonać w terminie od 1 października 2010 r. Po zakończeniu prac i robót budowlanych na obiekcie, grodze należy rozebrać i przywrócić piętrzenie w zbiorniku. Po wykonanym remoncie zbiornik Rejów musi zostać ponownie napełniony. Należy zwrócić szczególną uwagę na warunki przeprowadzenia przepływu biologicznego w czasie odbudowy zbiornika. Termin spuszczania wody ze zbiornika należy uzgodnić z: Polskim Związkiem Wędkarskim, ul. Warszawska 34A(31, 25-312 Kielce oraz Expol - Bis, ul. Wioślarska 1, 26-110 Skarżysko - Kamienna. Ponadto zakres przedmiotu zamówienia obejmuje także: Urządzenie zaplecza budowy. Zabezpieczenie robót pod względem BHP. Sporządzenie planu BIOZ dla potrzeb budowy. Zamieszczenie w miejscu realizacji projektu tablicy informującej o finansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać: na warunkach określonych niniejszą SIWZ i wzorem umowy oraz zgodnie z: warunkami Zamawiającego, obowiązującymi przepisami BHP; warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót ziemnych i budowlanych; warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie; polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, przepisami prawa budowlanego zasadami wiedzy technicznej. Przy kalkulacji kosztów Wykonawca robót, zgodnie z dokumentacją projektową, powinien uwzględnić wypłatę odszkodowań za ewentualne szkody powstałe przy realizacji robót oraz ewentualnie za czasowe zajęcie terenu, a także w przypadku niewłaściwego spuszczenia wody ze zbiornika. Wykonawca w kosztach powinien również uwzględnić koszty wykonania i montażu tablicy informacyjno - pamiątkowej, która powinna zostać umieszczona na placu budowy w momencie rozpoczęcia realizacji inwestycji i pozostać przez cały czas realizacji projektu oraz po zakończeniu budowy. Napisy na tablicy powinny być wykonane w sposób czytelny i trwały. Kolor tablicy jest dowolny, ale powinien być kontrastowy w stosunku do liter w celu zachowania czytelności tablicy. Nie należy stosować agresywnych kolorów tła tablicy (czerwony, zielony, pomarańczowy). Tablica informacyjna o wymiarach nie mniejszych niż 0,7m x 0,9m powinna zawierać takie oznaczenia jak: - Logo Unii Europejskiej zgodnie z załącznikiem I Rozporządzenia KE nr 1828/2006 z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Logo Program Regionalny; - Herb woj. świętokrzyskiego z podpisem WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE; - Hasło RPOWŚ . . . dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego . . . ; - Informację o współfinansowaniu projektu: Projekt Odbudowa zapory, upustu dennego oraz jazu piętrzącego wraz z kanałem odpływowym poniżej jazu zbiornika wodnego Rejów współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Tablica informacyjna powinna spełniać również wymogi dotyczące tablicy pamiątkowej i po zakończeniu budowy pozostanie jako pamiątkowa. Koszt wykonania oraz montażu tablicy informacyjno - pamiątkowej powinien być oddzielnie wyspecyfikowany w ofercie, a w czasie realizacji zadania za te prace wystawiona oddzielna faktura. 3. Dokumentacja techniczna, SIWZ wraz ze wzorem umowy oraz wzorem oferty zwane są dalej dokumentacją przetargową. 4. Podane w dokumentacji technicznej nazwy produktów lub urządzeń służą tylko i wyłącznie do określenia parametrów jakościowo-technicznych wymaganych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza stosowanie równoważnych produktów lub urządzeń, które spełniają wymagania jakościowe-techniczne określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca stosując materiały i urządzenia równoważne zobowiązany jest zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania Zamawiającego. W sytuacji gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie) wraz z charakterystykami technicznymi oraz dokumentami potwierdzającymi ich równoważność. W przypadku, gdy Wykonawca takiego wykazu nie dołączy do oferty, zobowiązany będzie do wbudowania urządzeń i materiałów zgodnie z dokumentacją techniczną, o której mowa w pkt. 1. Na wykonane roboty Wykonawca 36 miesięcy gwarancji oraz 36 miesięcy rękojmi..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 6 000,00 zł (sześć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień - robót budowlanych - porównywalnych pod względem zakresu i charakteru do przedmiotu zamówienia. 2. Za porównywalne uważa się wykonanie zamówienia - robót budowlanych polegających na budowie, modernizacji, remoncie budowli hydrotechnicznych lub wodno-melioracyjnych o łącznej wartości robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 500 000 zł. 3. Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty : 3.1. sporządzony przez Wykonawcę wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i posiadania doświadczenia we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie warunków określonych powyżej. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 3.2. dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane przedstawione w wykazie zrealizowanych zadań zostały wykonane należycie, np. referencje. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować Kierownikiem budowy posiadającym odpowiednie uprawnienia do zakresu robót melioracji wodnych lub w zakresie budowli hydrotechnicznych wymagane prawem budowlanym dla przedmiotu zamówienia. Osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w tym co najmniej jedną budową w zakresie robót melioracyjnych lub budowli hydrotechnicznych o wartości co najmniej 500 000 zł. Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty: 1. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniający wymagania określone powyżej, we wzorze stanowiącym załączniki nr 3 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. W wykazie należy udokumentować kwalifikacje zawodowe, w stosunku do osób, wymienionych powyżej. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał, 2. Do wykazu należy złączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ Wymagana forma dokumentu - oryginał. 2. Oświadczenie z art. 36 ust. 4 ustawy Pzp we wzorze określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 3. Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w zakresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 4. Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX. Forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie. 5. W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników. Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli). 6. Wykonawca, stosownie do zapisy w rozdz. I pkt. 4 SIWZ w celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego załącza wykaz zawierający opisy urządzeń technicznych lub rozwiązań technologicznych równoważnych wraz z ich parametrami technicznymi (dla wyrobów lub rozwiązań równoważnych) przewidzianych do wbudowania (zamontowania) w ramach realizacji zamówienia odpowiadających co najmniej wymaganiom techniczno - jakościowym określonym w dokumentacji projektowej. Forma dokumentu oryginał
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - w przypadku zmiany technologii wykonania robót budowlanych z przyczyn obiektywnych niezależnych od strony umowy - wystąpienia czynników losowych mających wpływ na termin realizacji przedmiotu zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szmiuw.kielce.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, pok.209.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 4 - Rozwój infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej, Działanie 4.1 - Rozwój regionalnej infrastruktury ochrony środowiska i energetycznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Kompleksowa usługa organizacji i przeprowadzenia szkolenia z zakresu spec. I stopnia w zawodzie pracownik socjalny w ramach projektu "Koordynacja polityki społecznej w województwie świętokrzyskim"
- Dostawy stentów oraz materiałów medycznych dla potrzeb Klinicznego Oddziału Chirurgii Naczyniowej WSzZ Kielce
- Zakup i sukcesywna dostawa kontrastów do tomografii i rezonansu dla SP ZOZ MSWiA w Kielcach im. św. Jana Pawła II
- Usługi w zakresie napraw pojazdów służbowych Policji województwa świętokrzyskiego - Naprawa dolnej części silnika w pojazdach służbowych
- WYKONANIE ROBÓT REMONTOWO-BUDOWLANYCH OBIEKTÓW UJK W KIELCACH
- Zakup i Sukcesywna dostawa materiałów opatrunkowych niesterylnych i opatrunków specjalistycznych dla SP ZOZ MSWiA w Kielcach im. św. Jana Pawła II
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa gospodarki wodnej poprzez budowę zbiorników retencyjnych na terenie gminy Jabłoń
- Wykonanie infrastruktury turystycznej zwiększającej dostępność do plaż w Gminie Rewal
- Uporządkowanie gospodarki wodnej na terenie Gminy Kamień
- Odwiert studni głębinowych w miejscowościach Smolajny i Wichrowo oraz wyposażenie Stacji Uzdatniania Wody w Praslitach w nadziemny zbiornik retencyjny
- "BUDOWA OTWARTEGO ZBIORNIKA RETENCYJNEGO SŁUŻĄCEGO DO GROMADZENIA WÓD OPADOWYCH I ROZTOPOWYCH NA DZIAŁCE O NR EWID. 731 W MIEJSCOWOŚCI ŚWIĘCICA''
- "Budowa ujęcia wody w miejscowości Sławno Kolonia oraz rozbudowa sieci wodociągowej z przyłączami na terenie gminy Sławno"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.