eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Przebudowa wiaduktu na ulicy Żorskiej w Rybniku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-08-04

Ogłoszenie nr 560143167-N-2020 z dnia 04-08-2020 r.

Rybnik: Przebudowa wiaduktu na ulicy Żorskiej w Rybniku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 611784-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540233160-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510025637-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rybnik, Krajowy numer identyfikacyjny 27625543000000, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48324392302, e-mail zam_pub@um.rybnik.pl, faks +48324224124.
Adres strony internetowej (url): www.rybnik.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa wiaduktu na ulicy Żorskiej w Rybniku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.118.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wiaduktu na ulicy Żorskiej w Rybniku. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: - Korytowanie wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża 1.474 m2 - Podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem - gr. 20 cm 1.607 m2 - Warstwa Mrozoochronna gr. 10 cm 144 m2 - Warstwa Mrozoochronna gr. 15 cm 1.330 m2 - Warstwa podbudowy z kruszyw łamanych gr. 20 cm pod jezdnią 1.330 m2 - Warstwa podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15 cm pod chodnikiem 1.330 m2 - Mikropale dł. 6m 20 szt. - Zbrojenie fundamentów prętami 10-14 mm 138 t - Betonowanie ustroju nośnego C30/37 333m3 - Betonowanie podpór C30/37 364m3 - Betonowanie kap chodnikowych C30/37 113m3 - Nawierzchnia z asfaltu twardo lanego gr. 5 cm 594 m2 - Nawierzchnia z SMA 11 gr. 4 cm 594 m2 Inwentaryzacja stanu technicznego nieruchomości: Należy zinwentaryzować wszystkie budynki (mieszkalne, gospodarcze, usługowe i inne) zlokalizowane bliżej niż 20m od robót budowlanych. Przed przystąpieniem do robót budowlanych, oraz po ich zakończeniu obowiązkiem Wykonawcy jest sporządzenie inwentaryzacji stanu technicznego obiektów budowlanych. Zakres inwentaryzacji winien obejmować między innymi: przedmiot i cel inwentaryzacji, lokalizację obiektu na gruncie wraz z załącznikiem mapowym, stan zagospodarowania nieruchomości wraz z ogrodzeniem, stan techniczno-użytkowy wraz z opisem elewacji budynku, dokumentację zdjęciową. Inwentaryzację nieruchomości winien wykonać rzeczoznawca (osoba posiadająca stosowne uprawnienia). Do inwentaryzacji winno być załączone pisemne oświadczenie właściciela obiektu budowlanego, że zapoznał się z inwentaryzacją i nie wnosi (albo wnosi) do inwentaryzacji uwagi (uwagi wpisać w oświadczeniu albo załączniku do oświadczenia). Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: Branża mostowa - czynności rozbiórkowe, deskowanie, zbrojenie, betonowanie, roboty montażowe, Branża drogowa: - czynności demontażu istniejącej konstrukcji drogi, chodników i zjazdów, wykonania nowej konstrukcji i nawierzchni drogi i zjazdów, chodników, - czynności wykonania oznakowania pionowego i poziomego, Branża telekomunikacyjna: - czynności wykonania przebudowy kabli ziemnych i sieci napowietrznej wraz z pracami demontażowymi, Branża elektroenergetyczna: - czynności budowy oświetlenia ulicznego. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. Wymagania w zakresie dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych: - obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych, - zastosowanie integracyjnej kostki na przejściach dla pieszych.


II.4) Główny kod CPV: 45.22.11.20 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji przedmiotu umowy 300 dni od daty zawarcia umowy (wykonanie robót budowlanych łącznie z rozliczeniem zadania).

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa wiaduktu na ulicy Żorskiej w Rybniku
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 10/02/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

KRISMAT Krzysztof Gil, biuro@krismat.eu, ul. Sielecka 63, 42-500, Będzin, kraj/woj. śląskie

PRIMOST Południe Sp. z o.o., biuro@primost-poludnie.pl, ul. Letnia 3, 41-253, Czeladź, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 7991869.92 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/06/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie wartości umowy podstawowej o wartość 4.493.749,32 zł brutto. Rodzaj zmiany: konieczność wykonania nowych podpór wiaduktu.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Dokumentacja projektowa zakładała rozbiórkę istniejących podpór w części (około 25%), a następnie wykonanie nowych oczepów na istniejących podporach. Istniejące podpory zabezpieczone były (w trakcie remontu w 2000 r.) płaszczem betonowym, który uniemożliwiał zbadanie podpór pod względem wytrzymałościowym. W trakcie robót rozbiórkowych Wykonawca dokonał próbnych odwiertów i badań przyczółków oraz podpory środkowej. Badania te były możliwe do wykonania dopiero z chwilą przekazania placu budowy oraz po wykonaniu częściowej rozbiórki obiektu. Z badań wynika, że beton w istniejących podporach posiada wytrzymałość 16-19MPa przy wymaganych minimum 20 MPa, natomiast istniejący płaszcz na podporach jest odspojony i nie spełnia swojej funkcji. Wyniki badań zostały przesłane do Projektanta który w swojej opinii po przeliczeniu statyczno-wytrzymałościowym podpór oraz ze względu na niska klasę betonu stwierdził konieczność wykonania nowych podpór oraz fundamentów. Pozostawienie istniejących podpór skutkowało by ich przyśpieszoną degradacją konstrukcji ze względu na zwiększone obciążenia w przebudowanym obiekcie, a w perspektywie kilku lat koniecznością wykonania kolejnego remontu wiaduktu. Wprowadzenie innego wykonawcy na teren budowy jest niemożliwe ze względów technologicznych. Wykonanie fundamentów i podpór wiaduktu łączy się technologicznie z wykonaniem oczepów. Zbrojenie poszczególnych elementów konstrukcyjnych jest połączone, a ich wykonanie przez różnych wykonawców skutkowało by zakłóceniem reżimu technologicznego wykonania elementów żelbetowych a tym samym spowodowało by spadek trwałości podpór wiaduktu. Ponadto na terenie placu budowy brak jest miejsca do zlokalizowania zaplecza kolejnego Wykonawcy ze względu na bliskość dwóch linii kolejowych oraz konieczności pozostawienia dojazdu przez plac budowy do hurtowni zlokalizowanej pomiędzy liniami kolejowymi. Spowodowałoby to dezorganizację terenu budowy spowodowaną przenikaniem się zakresów obydwu wykonawców, co zakłóciłoby proces budowlany wykonania poszczególnych prac, uniemożliwiając ich wykonanie zgodnie z wiedzą i sztuką budowlaną oraz zachowaniem reżimu technologicznego. W przypadku nowego zlecenia Zamawiający musiałby ponosić kilkakrotnie koszty utrzymania terenu budowy, tymczasowej organizacji ruchu i prowadzenia dokumentacji budowy. W końcowym efekcie spowodowałoby to również dezorganizację terenu budowy oraz wydłużyło okres realizacji zadania. W związku z powyższym roboty dodatkowe zostaną wykonane na podstawie art. 144 ust.1 pkt 2 ustawy PZP ponieważ nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, a stanowią część przebudowy Wiaduktu na ulicy Żorskiej oraz są niezbędne do zrealizowania całości umowy. Nie można zlecić ich wykonania innemu Wykonawcy, gdyż ze względów organizacyjnych wprowadzenie dodatkowych Wykonawców na teren budowy byłoby ekonomicznie nieuzasadnione. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania robót dodatkowych, a wartość tych robót nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.