eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jerzmanowa › Zagospodarowanie zabytkowego parku w Jerzmanowej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-19

Jerzmanowa: Zagospodarowanie zabytkowego parku w Jerzmanowej
Numer ogłoszenia: 55619 - 2016; data zamieszczenia: 19.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jerzmanowa , ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa, woj. dolnośląskie, tel. 76 836 55 31, faks 76 831 21 19.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jerzmanowa@com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie zabytkowego parku w Jerzmanowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wykonanie szczegółowej dokumentacji dendrologicznej istniejącego drzewostanu i szaty roślinnej określającej stan zdrowotny, sanitarny, gatunkowy wraz z zaleceniami pielęgnacyjnymi w zabytkowym parku w Jerzmanowej wpisanym do rejestru zabytków - A/2922/563//L z 06.05.1980 r., który jest zlokalizowany na działce nr 555/384 obręb Jerzmanowa - wraz z opracowaniem projektu gospodarki drzewostanem ze wskazaniem drzew i krzewów do wycinki, adaptacji, pielęgnacji i nowych nasadzeń z uwzględnieniem kontekstu historycznego, sanitarnego i restytucji układów zieleni w parku zabytkowym w Jerzmanowej. Dokumentacja dendrologiczna będzie służyć jako przedmiot zamówienia do sporządzenia wyceny istniejącego drzewostanu. 2. Opracowanie programu prac konserwatorskich określającego zakres i sposób ich prowadzenia oraz wskazującego niezbędne do zastosowania materiały i technologie, który będzie wytyczną do opracowania koncepcji zagospodarowania zabytkowego parku (art. 25 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i opiece nad zabytkami). 3. Opracowanie koncepcji zagospodarowania zabytkowego parku (o jakiej mowa w art. 25 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i opiece nad zabytkami) w tym koncepcji funkcjonalno - przestrzennej zawierających wytyczne z pkt. pkt 1, 2 i 7. Niniejsze należy opracować w 3 (trzech) wariantach na osobnej mapie zasadniczej. Dokumenty powinny zawierać część opisową oraz graficzną. Po uzgodnieniu z Zamawiającym wybranej przez niego wersji zostanie ona w imieniu Zamawiającego uzgodniona z Konserwatorem Zabytków. Ostateczna i uzgodniona (zarówno przez Zamawiającego jak i Konserwatora Zabytków) koncepcja wraz wszystkimi wytycznymi posłuży do opracowania pkt 4 i 5. 4. Opracowanie projektu architektoniczno - budowlanego wraz z projektami wszystkich branż zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zgodnie z obowiązującymi normami w celu uzyskania pozwolenia na budowę, na podstawie końcowych wytycznych, o których mowa w pkt 3. 5. Uzyskanie pozwolenia na budowę, wraz z wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, projektami branżowymi i pozwoleniami wymaganiami na podstawie przepisów odrębnych (w tym m.in. pozwoleń od Konserwatora Zabytków, pozwoleń wodno-prawnych na zrzut wód oraz wykonanie budowali i urządzeń wodnych, uzyskanie niezbędnych pozwoleń w zakresie instalacji elektroenergetycznych m.in. dot. Oświetlenia, uzyskanie zgody na wycinkę drzew i krzewów) w zakresie wykonania projektu techniczno - budowlanego zagospodarowania zabytkowego parku. 6. Opracowanie kosztorysu i przedmiaru robót do projektu architektoniczno - budowlanego, o którym mowa w pkt 5. 7. Powyższe dokumenty - patrz pkt od 1 do 4 - należy opracować zgodnie z poniższymi wytycznymi: Dokumentacja techniczna winna być poprzedzona analizą studialną zabytkowego założenia i obejmować: kwarendę i analizę źródeł historycznych m.in. publikacji, archiwalnych dokumentów tekstowych, ikonograficznych, kartograficznych, analizę dotychczasowych opracowań, rozpoznanie terenowe parku dla określenia struktury kompozycyjno-przestrzennej, czasu powstania, faz rozwojowych i nawarstwień wraz z elementami przypadkowymi i kolizyjnymi, powiązań z okolicznym krajobrazem, rozpoznanie dendrologiczne szaty roślinnej (patrz pkt 1) rozpoznanie układu komunikacyjnego (ścieżki naturalne, ciągi utwardzone), rozpoznanie ukształtowania terenu i elementów wodnych. Podsumowanie badań studialnych i ich wyników winno być sformułowane w postaci wytycznych do projektu zagospodarowania parku mających na celu określenie podstawowych wartości historycznych i przestrzennych parku, wskazanie kierunku działań konserwatorskich (program prac konserwatorskich), podanie wytycznych dla ostatecznej formy przestrzennej i gatunkowej szaty roślinnej, określenie specyfiki ścieżek, dojść, budowli i wyposażenia terenowego. Przewidzieć nasadzenia odtwarzające historyczne kompozycje roślinne z uwzględnieniem właściwego doboru gatunkowego dla tego typu parku. Na podstawie analizy historycznego układu dokonać korekt przebiegów istniejących, odtworzyć pierwotne i ewentualnie zaprojektować nowe ciągi komunikacyjne (np. ścieżki naturalne, ścieżki z podłożem przepuszczalnym, ciągi utwardzone) z przedstawieniem projektowych rodzajów nawierzchni. Należy przewidzieć zaprojektowanie ścieżki/ek dydaktyczno-przyrodniczych wraz z jej niezbędnymi elementami funkcjonalnymi (np. tablice dydaktyczno-przyrodnicze lub informacyjne, lub słupki informacyjne, tzw. drogowskazy informacyjne zawierające informacje dotyczące danego obiektu. Opracowanie informacji, które będą umieszczone na powyższych nie wchodzi w skład niniejszego zamówienia). Należy rozpoznać urządzenia wodne, poddać renowacji istniejący układ wodonośny, rozpoznać i odtworzyć urządzenia w tym zakresie, wskazać sposób ich odbudowy wraz z zaprojektowaniem elementów małej architektury (typu kładka, molo lub inne związane z zagospodarowaniem wód) oraz nasadzeń w zakresie zieleni średniej i niskiej w sąsiedztwie istniejących zbiorników wodnych. Na podstawie pomiarów i przekazów archiwalnych przedstawić formy urządzeń nowej malej architektury (np.: ławki, kosze na śmieci, pergole, tablice informacyjne, tablice dydaktyczno-przyrodnicze itp.) i wyposażenia parku (np. altana parkowa) oraz ich lokalizację a także przebieg projektowanej infrastruktury technicznej (np.: oświetlenie parku) . 8 . Informacje dodatkowe: Park zabytkowy zlokalizowany jest na działce 555/348 w obrębie geodezyjnym Jerzmanowa, wpisany do rejestru zabytków (A/2922/563/L z 6.05.1980 r.). Powierzchnia parku ok 4,96 ha - wg danych z rejestru gruntów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie. Powierzchnia działki 555/348 obręb Jerzmanowa wynosi 9,1021 ha - wg danych z rejestru gruntów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie. Granica Parku wg. wytycznych konserwatorskich obejmuje teren całej działki oraz tereny przyległe. Zamawiający skupia się tylko na obszarze działki 555/348 w zakresie istniejącej zieleni wysokiej i niskiej - co daje pow. ok 7-8ha. Powierzchnia istniejącego drzewostanu wysokiego - ok 6 ha . W otoczeniu Parku ( tj. na terenie działki 555/384) znajdują się zabudowania gospodarcze ujęte w gminnej ewidencji zabytków (GEZ) oraz zabytkowy Pałac wpisany do rejestru zabytków - A/2921/168/318/L z 15.03.1961r. Park jest częścią zespołu pałacowo-parkowego z folwarkiem w Jerzmanowej. 9. Zakres rzeczowy dokumentacji: 1) Koncepcję zagospodarowania należy opracować w 3 (trzech) wariantach, każdy na osobnej mapie zasadniczej. Dokumenty powinny zawierać część opisową oraz graficzną, w tym pliki architektoniczno - budowlane. Wybraną i ostateczną wersję koncepcji należy uzgodnić z Zamawiającym a następnie z Konserwatorem Zabytków. 2) Materiały końcowe (o jakich mowa w pkt 1,2,3,4 i 6) zostaną przekazane Zamawiającemu po uzgodnieniu z odpowiednimi organami oraz po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 wersji elektronicznej na płycie DVD, w tym pliki architektoniczno-budowlane w wersji elektronicznej z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 3) Pozwolenie na budowę (patrz pkt 5) dla projektu zagospodarowania parku - 5 szt. w wersji papierowej (w tym 1 szt. dla Konserwatora) oraz 1 egzemplarza w wersji elektronicznej z plikami architektoniczno - budowlanymi z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 10. 1) Dane do opracowania koncepcji oraz wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji oraz wnoszenie uwag na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia i umowy w ramach bieżących konsultacji roboczych z Wykonawcą, treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przejęcia przez Zamawiającego. 3) Potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będą protokoły odbioru wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz będzie kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 4) Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja dendrologiczna w ramach zawartej umowy, będzie wykorzystane przez Zamawiającego do przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5) Materiały końcowe, o których mowa w pkt 1,2,3,4,6, Wykonawca przekaże dla Zamawiającego po wszystkich niezbędnych uzgodnieniach i podpisaniu protokołów odbioru, w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 wersji elektronicznej na płycie DVD, w tym pliki architektoniczno-budowlane z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 6) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym przy wykonaniu przedmiotu zamówienia w tym do wzięcia udziału w innych spotkaniach wyznaczonych przez Wójta Gminy Jerzmanowa a dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym program prac konserwatorskich, który następnie uzgodni w imieniu Zamawiającego z Konserwatorem Zabytków, oraz przedstawi koncepcję zagospodarowania parku, której ostateczną wersję, po uzgodnieniu z Zamawiającym, również uzgodni z Konserwatorem Zabytków. 8) Wykonawca, w zakresie niezbędnym w celu opracowania w/w dokumentacji uzyska inne pozwolenia od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora we Wrocławiu Delegatura w Legnicy, pozwolenie wodno-prawne, wykona niezbędne badania np. archeologiczne oraz inne pozwolenia wymagane przepisami prawa - opracowanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwolenia Wykonawca opracuje i wydrukuje na swój koszt. 11. Zadanie zostanie przygotowane m.in. w oparciu o: 1) Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2016 poz. 290); 2) Ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. (Dz. U. z 2014 poz. 1446 ze zm.); 3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012 poz. 462); 4) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r Nr 130, poz. 1389), 5) Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 roku poz.672) 6) Ustawy o ochronie przyrody(Dz.. U. z 2015 roku poz.1651 ze zm.) 7) Ustawy Prawo Wodne (Dz.U. z 2015 roku poz. 469 ze zm.). 8) Zasady wiedzy technicznej i wytyczne zawarte w tematycznych przepisach szczegółowych i opatrzonego klauzulą o kompletności i przydatności na potrzeby celu, któremu ma służyć. 12. Zamawiający informuje, iż Wykonawca w opracowywanych dokumentach nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może w inny sposób opisać dokumentacji za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy: lub równoważny. 13. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 14. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie spowoduje odrzucenia oferty..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 30 % zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.24.50.00 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje 71.42.00.00 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu 71.25.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 400,00 zł (słownie: dwa tysiące czterysta złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r.poz. 1804 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnosić przelewem na konto Urzędu Gminy Jerzmanowa: Bank Spółdzielczy w Głogowie oddział w Jerzmanowej 48 8646 0008 0000 0600 1906 0006. 4. W przypadku, gdy Wykonawca wybrał wadium, w formie innej niż pieniądz, do oferty należy dołączyć (podpisaną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub umocowanego przedstawiciela) kopię dokumentu. 5. Oryginał dokumentu Wykonawca dostarcza w kopercie w wyznaczonym terminie tj. do dnia 31.05.2016 r. do godz. 08:30 - biuro podawcze, parter, Urząd Gminy, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 7.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 7.2 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 9. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium, zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uwaga! Zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest wpłacanie wadium gotówką w banku zapewniającym bankową obsługę budżetu gminy Jerzmanowa. Wpłata gotówkowa nie spełnia wymogu ustawy Prawo zamówień publicznych - art. 45 ust.7.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z metodą zero - jedynkową (nie spełnia / spełnia), w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, zgodnie z wykazem zamieszczonym w rozdziale IX niniejszej specyfikacji.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże i udokumentuje, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) wykonał rewitalizację / odnowę / odbudowę / zagospodarowanie zabytkowego parku w zakresie min. 3 parków (w tym co najmniej jednego o powierzchni minimum 6 ha) wpisanych do rejestru zabytków, na które zostały wydane pozwolenia na budowę; lub b) pełnił nadzór inwestorski przy rewitalizacji / odnowie / odbudowie / zagospodarowaniu zabytkowego parku w zakresie min. 3 parków (w tym co najmniej jednego o powierzchni minimum 6 ha) wpisanych do rejestru zabytków, na które zostały wydane pozwolenia na budowę. Na potwierdzenie wykonanych prac Wykonawca przedłoży dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. 2. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku poprzez złożenie wypełnionego - Załącznika nr 4 do SIWZ oraz przedłożenie kopii dowodów dotyczących głównych usług. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z metodą zero - jedynkową (nie spełnia / spełnia), w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, zgodnie z wykazem zamieszczonym w rozdziale IX niniejszej specyfikacji.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z metodą zero - jedynkową (nie spełnia / spełnia), w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, zgodnie z wykazem zamieszczonym w rozdziale IX niniejszej specyfikacji.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane - tj. uprawnienia budowlane wg. rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia równoznaczne według kraju ich uzyskania, w zakresie projektowania tj: a) m.in. jeden projektant który będzie wykonywać zamówienie, posiadający uprawnienia budowlane projektowe w specjalnościach: architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej i który przynależy do Izby Architektów i/lub Izby Inżynierów Budownictwa posiadający wymagane aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. b) m.in. jeden projektant który będzie wykonywać zamówienie posiadający wykształcenie wyższe o specjalności architekt krajobrazu i posiadający doświadczenie w zakresie projektowania lub/i nadzorowania prac przy parkach zabytkowych. Zamawiający nie zabrania łączenia w/w funkcji. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016r. poz. 290 t.j.) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust.1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 2. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z metodą zero - jedynkową (nie spełnia / spełnia), w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, zgodnie z wykazem zamieszczonym w rozdziale IX niniejszej specyfikacji.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z metodą zero - jedynkową (nie spełnia / spełnia), w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, zgodnie z wykazem zamieszczonym w rozdziale IX niniejszej specyfikacji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Na potwierdzenie spełnienia warunku należy wykazać wykonanie w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) wykonał rewitalizację / odnowę / odbudowę / zagospodarowanie zabytkowego parku w zakresie min. 3 parków (w tym co najmniej jednego o powierzchni minimum 6 ha) wpisanych do rejestru zabytków, na które zostały wydane pozwolenia na budowę; lub b) pełnił nadzór inwestorski przy rewitalizacji / odnowie / odbudowie / zagospodarowaniu zabytkowego parku w zakresie min. 3 parków (w tym co najmniej jednego o powierzchni minimum 6 ha) wpisanych do rejestru zabytków, na które zostały wydane pozwolenia na budowę.;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1 Wypełniony formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ. 2 Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę i oświadczenia - jeśli uprawnienie tej osoby nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty (jeżeli dotyczy). 3 Pełnomocnictwo dla pełnomocnika podmiotów występujących wspólnie (jeżeli dotyczy). 4 Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (osoby zdolne do wykonywania zamówienia) (jeżeli dotyczy). 5 Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (niezbędna wiedza i doświadczenie) (jeżeli dotyczy). 6 Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom - Załącznik nr 7 do SIWZ. (jeżeli dotyczy) 7 Kopia dowodu wniesienia wadium - jeżeli Wykonawca wybrał wadium, w formie innej niż pieniądz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Okres gwarancji - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Jeżeli w toku wykonywania umowy nastąpi zmiana prawa lub obowiązujących norm wywołujących konieczność zmiany zakresu, wystąpią inne czynniki które nie zostały przewidziane przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy co będzie skutkowało zmianą ostatecznego terminu wykonania pracy każda ze stron ma prawo żądać odpowiedniej ich zmiany. 2. Zmiany w umowie będą mogły nastąpić również w następujących przypadkach: - zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - może uzasadniać zmianę umowy w szczególności zmianie może ulec termin realizacji umowy. Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia; - jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę; - w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie art. 2 ust 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę ( Dz.U. z 2015 r. poz. 2008 ze zm.) - w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. - W przypadku przedłużającej się procedury oceny ofert wyboru wykonawcy- zmiana terminu realizacji zamówienia 3. Wprowadzanie zmian zakresu, programu pracy oraz jakichkolwiek innych zmian, może nastąpić tylko w oparciu o aneks do niniejszej umowy, pod rygorem nieważności. 4. Niedopuszczalne jest wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jerzmanowa.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jerzmanowa, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa, pokój 302, II piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2016 godzina 08:30, miejsce: Urząd Gminy Jerzmanowa, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa, biuro podawcze, parter.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia...

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.