eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Z³otniki Kujawskie › Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-06-14



Og³oszenie nr 531582-N-2017 z dnia 2017-06-14 r.

Gmina Z³otniki Kujawskie: Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Z³otniki Kujawskie, krajowy numer identyfikacyjny 9235080800000, ul. ul. Powstañców Wielkopolskich  6 , 88180   Z³otniki Kujawskie, woj. kujawsko-pomorskie, pañstwo Polska, tel. 52 35 17 160, , e-mail a.taflinska@zlotnikikujawskie.pl, , faks 52 35 17 160 wew. 51.
Adres strony internetowej (URL): www.zlotnikikuj.ires.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.zlotnikikuj.ires.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.zlotnikikuj.ires.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty wykonawcy sk³adaj± w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23listopada 2012r. - Prawo Pocztowe , osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca.
Adres:
Urz±d Gminy Z³otniki Kujawskie ul. Powstañców Wielkopolskich 6 88-180 Z³otniki Kujawskie Pokój nr 27 Sekretariat


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I
Numer referencyjny: 271.1.3.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane pn.: "Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I". Etap I obejmuje rozbudowê, nadbudowê i przebudowê z termomodernizacj± budynku O¶rodka Sportu i Rekreacji w miejscowo¶ci Z³otniki Kujawskie. 2.Zakres zamówienia obejmuje: 2.1. Prace budowlane ARCHITEKTURA - demonta¿ istniej±cego dachu ( p³yty dachowe, d¼wigary stalowe, p³atwie, strop podwieszany, a w czê¶ci administracyjnej stropów ¿elbetowych) - pozostawienie murów na poziomie oko³o 4,0 m, - ca³kowity demonta¿ stolarki i instalacji - wyburzenie kot³owni z magazynem opa³u ( kocio³ wraz z oprzyrz±dowaniem oraz zbiorniki na olej przenie¶æ do projektowanych pomieszczeñ ), - nadbudowa ¶cian sali gimnastycznej do poziomu 7,2 m, - przebudowa istniej±cego zaplecza ( wyburzenie czê¶ci ¶cian i budowa nowych) - wykonanie nowych izolacji budynku, - rozbudowa budynku od strony pó³nocnej ( budowa 4 nowych szatni dla u¿ytkowników sali gimnastycznej i pi³karzy, - budowa dodatkowych pomieszczeñ: sali narad dla pi³karzy, pomieszczenia dla sêdziów, magazynu dla pi³karzy, pom. gospodarczego, - budowa pomieszczeñ sanitarnych dla kibiców przebywaj±cych na zewn±trz budynku ogl±daj±cych mecze pi³karskie z trybun przy boisku, - budowa nowych instalacji wewnêtrznych budynku, - wydzielenie nowej kot³owni i magazynu opa³u, - budowa nowych dachów z d¼wigarami z drewna klejonego i przekryciem z blachy trapezowej, - budowa chodników z kostki betonowej wokó³ budynku. Budynek sk³ada siê z dwóch czê¶ci sali gimnastycznej o wymiarach w osiach konstrukcji 27,95 m x 11,20 m i wysoko¶ci 8,50 m oraz zaplecze socjalno - techniczne z dwóch stron sali gimnastycznej. Dla przekrycia hali przyjêto d¼wigary i tê¿niki z drewna klejonego mocowane do ¿elbetowych s³upów. D¼wigary o rozpiêto¶ci 11,65 m i rozstawie 5,4 m. Konstrukcja z drewna posiada naturalny kolor i us³ojenie. D¼wigary nad sal± gimnastyczn± s± ods³oniête i stanowi± element wystroju wnêtrz. ¦ciany murowane z wieñcami i s³upami ¿elbetowymi z wype³nieniem z bloczków z betonu komórkowego. Konstrukcjê zaplecza stanowi± ¶ciany murowane z dachem z d¼wigarami i tê¿nikami z drewna klejonego. ¦ciany sali i zaplecza ocieplone 18 cm warstw± we³ny mineralnej. Dach hali z blachy trapezowej samono¶nej o wysoko¶ci 15 cm z ociepleniem z we³ny mineralnej o grubo¶ci 24 cm. dach z paneli z blachy powlekanej ³±czonej na r±bek stoj±cy. Nowe fundamenty ¶cian w postaci ³aw i stopów ¿elbetowych. Podstawowe dane budynku po rozbudowie i przebudowie: - powierzchnia u¿ytkowa ca³kowita 729,70 m2 - powierzchnia zabudowy 846,38 m2 - kubatura brutto 5713,00 m3 2.2.INFRASTRUKTURA TECHNICZNA - instalacja wodoci±gowa - zasilanie z istniej±cego przy³±cza sieci wodoci±gowej, - kanalizacja sanitarna odprowadzona do istniej±cej instalacji kanalizacji sanitarnej, - kanalizacja deszczowa : wody opadowe z dachów budynków odprowadzane bêd± do istniej±cej kanalizacji deszczowej, - instalacje elektryczne: zasilanie projektowanej hali odbywaæ siê bêdzie z istniej±cego przy³±cza, rozdzielnica g³ówna usytuowana w projektowanym pomieszczeniu przy magazynie INSTALACJE SANITARNE - INSTALACJE GRZEWCZE, KOT£OWNIA I WENTYLACJA - zakres robót obejmuje instalacje centralnego ogrzewania, ciep³a technologicznego do nagrzewnic central wentylacyjnych i aparatów grzewczych oraz wentylacji mechanicznej, - zakres robót zwi±zanych ze zmian± lokalizacji kot³owni olejowej i magazynu oleju INSTALACJE WOD - KAN - zakres robót obejmuje wewnêtrzn± instalacje wody zimnej, ciep³ej i cyrkulacji,kanalizacjê sanitarn±, - zewnêtrzn± instalacje wodoci±gow±, - zewnêtrzn± kanalizacjê deszczow± INSTALACJE ELEKTRYCZNE - wykonanie w budynku nowej instalacji elektrycznej ³±cznie z rozdzielnic± zasilaj±co-sterownicz± 2.3. Obs³uga geodezyjna - Obs³uga geodezyjna z inwentaryzacj± powykonawcz± 3.1.Szczegó³owy zakres zamówienia zawiera: Szczegó³owy zakres zamówienia zawiera dokumentacja projektowa , specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót , wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz), natomiast przedmiar robót jest jedynie elementem pomocniczym dla Wykonawcy. Przedmiar robót stanowi jedynie dokument pomocniczy .

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45262300-4
45261100-5
45320000-6
45111100-9
45262500-6
45421000-4
45450000-6
45410000-4
45442100-8
45431000-7
45432100-5
45261210-9
45262100-2
45400000-1
45233200-1
45112710-5
45300000-0
45310000-3
45312100-8
45312200-9
45316000-5
45316100-6
45317300-5
45311200-2
45314300-4
45314310-7
45314320-0
45315600-4


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2017-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie okre¶la ¿adnych warunków udzia³u w tym zakresie,
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wymagane jest posiadanie przez wykonawcê ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci minimum 800 000,0 PLN (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych 00/100).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: - warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie budynku o kubaturze nie mniejszej ni¿ 1500 m3 ka¿da, - warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e , ¿e dysponuje osobami (1 osob± w ka¿dej specjalno¶ci), które skieruje do realizacji zamówienia, gwarantuj±cymi w³a¶ciw± jako¶æ robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych niezbêdnych do wykonania zamówienia, nie mniejszych ni¿ okre¶lone poni¿ej, tj.: a) kierownika budowy: minimalne kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ, b) kierownika robót sanitarnych minimalne kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, c) kierownika robót elektrycznych minimalne kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, Wymienione wy¿ej osoby odpowiedzialne za kierowanie budow± lub kierowanie robotami budowlanymi winny posiadaæ uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 290) i Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2014 r. poz. 1278) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 2) o¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego. 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporz±dzonego wed³ug wzoru zamawiaj±cego). 3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert , a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego wed³ug wzoru zamawiaj±cego), z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Formularz ofertowy wype³niony i podpisany z wykorzystaniem wzoru - Za³±cznik nr 1 2) O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu - Za³±cznik nr2 (wype³nione i podpisane przez Wykonawcê ) 3) O¶wiadczenie o nie podleganiu wykluczeniu - Za³±cznik nr 3(wype³nione i podpisane przez Wykonawcê ) 4) Dokumenty potwierdzaj±ce posiadanie uprawnieñ / pe³nomocnictw osób sk³adaj±cych ofertê , o ile nie wynika z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych 5) Dowód wniesienia wadium 6) W terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (sporz±dzone wed³ug wzoru Zamawiaj±cego stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SIWZ) Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia , Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w niniejszym postêpowaniu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Ustala siê wadium dla ca³o¶ci zamówienia w wysoko¶ci: 30.000,00 z³. s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100 3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach, w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy: 1) w pieni±dzu; 2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) w gwarancjach bankowych 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4.Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy numer rachunku: 32 8142 1059 0000 1935 2000 0004 z adnotacj±: "wadium - Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I 5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wp³ynê³o ono na rachunek bankowy Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Powy¿sze zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeñ miêdzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej przyjmuje siê termin uznania na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. 7. Wadium wniesione w pieni±dzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. 8. Wadium z³o¿one w formie innej ni¿ pieni±dz, nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u, razem z ofert± w osobnej kopercie. 9. Polisa, porêczenie, gwarancja lub inny dokument stanowi±cy formê wadium winno zawieraæ stwierdzenie, ¿e na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego wzywaj±ce do zap³aty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nastêpuje jego bezwarunkowa wyp³ata bez jakichkolwiek zastrze¿eñ ze strony gwaranta/porêczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedn± z okre¶lonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawid³owy) oferta wykonawcy podlegaæ bêdzie odrzuceniu. 11. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwróci wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 14. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wyst±pienia przes³anek okre¶lonych w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowi±zuj± uregulowania Prawa zamówieñ publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówieñ publicznych.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Postanowienia umowy zawarto w: wzorze umowy, który stanowi - Za³±cznik nr 7


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

1.Zamawiaj±cy przewiduje wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, które s³u¿yæ bêdzie pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego umowy. 2.Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane bêdzie wniesienie, w okre¶lonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci: zabezpieczenie w wysoko¶ci 7% ceny ca³kowitej podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcê. 3.Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 3.1) w pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy: Nr numer rachunku: 32 8142 1059 0000 1935 2000 0004 dane i numer rachunku bankowego zamawiaj±cego dla zabezpieczenia z adnotacj± "zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy - "- Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I" a ksero dokumentu przedstawiæ przed podpisaniem umowy 3.2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zobowi±zaniem pieniê¿nym, 3.3) w gwarancjach bankowych, 3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej ni¿ pieni±dz: Urz±d Gminy Z³otniki Kujawskie ul. Powstañców Wielkopolskich 6,88-180 Z³otniki Kujawskie pok. 11 parter. 5.Zwrot zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy nast±pi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane zadanie pn." - Modernizacja kompleksu sportowo - rekreacyjnego wraz z O¶rodkiem Sportu i Rekreacji w Z³otnikach Kujawskich - etap I" , z zastrze¿eniem kwoty 30% wysoko¶ci zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie pó¼niej ni¿ 15 dni po up³ywie rêkojmi za wady. 6.Je¿eli o udzielenie zamówienia ubiegaj± siê wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie, ponosz± oni solidarn± odpowiedzialno¶æ za wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 7.Je¿eli wy³oniony wykonawca nie wniesie w okre¶lonym terminie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy zamawiaj±cy mo¿e wybraæ ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród pozosta³ych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, ¿e zachodzi jedna z przes³anek uniewa¿nienia postêpowania. 8.W zakresie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy obowi±zuj± uregulowania Prawa zamówieñ publicznych zawarte w art. od 147 do 151.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Zamawiaj±cy, poza mo¿liwo¶ci± zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5, 6 ustawy Pzp, przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach: 1) zmiana terminów wykonania umowy: 1.1) zmiany wynikaj±ce z warunków atmosferycznych, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) klêsk ¿ywio³owych, b) warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów; c) wyst±pienie innych szczególnych okoliczno¶ci, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny; 1.2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami terenowymi, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) wyst±pienie w trakcie prowadzenia robót klêsk ¿ywio³owych, b) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 1.3) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) wstrzymaniem robót przez Zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach, za które nie ponosi Wykonawca ¿adnej odpowiedzialno¶ci; b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy; c) wyst±pienie innych szczególnych okoliczno¶ci, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny, 1.4) inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce brakiem mo¿liwo¶ci prowadzenia robót lub wykonywania innych czynno¶ci przewidzianych umow±, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie; 2) zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia: 2.1) zmiana osób wskazanych w ofercie wykonawcy lub w umowie, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne osoby spe³niaj±ce warunki okre¶lone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wed³ug polityki kadrowej wykonawcy. 2.2) zmiana adresu/siedziby/firmy Zamawiaj±cego/Wykonawcy, 3) pozosta³e zmiany spowodowane nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: a) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT, b) wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy robót lub us³ug lub dostaw, 2.Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian 3.Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. 4.Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania nieistotnych zmian postanowieñ umowy, które nie dotycz± tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 5.Nie stanowi zmiany umowy: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 2) zmiana danych teleadresowych. 6.Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 1. Wniosek o zmianê postanowieñ umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie. 7. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-06-28, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.