eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałcz › Inżynier Kontraktu dla zadania Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z budową i modernizacją sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ramach projektu Kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej dla miasta Wałcza

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-24

Wałcz: Inżynier Kontraktu dla zadania Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z budową i modernizacją sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ramach projektu Kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej dla miasta Wałcza
Numer ogłoszenia: 527170 - 2012; data zamieszczenia: 24.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o. w Wałczu , pl. Polski 1, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2582478, faks 067 2582479.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: zwikwalcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednoosobowa spółka Prawa Handlowego mienia komunalnego ze 100% udziałem JST.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Inżynier Kontraktu dla zadania Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z budową i modernizacją sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ramach projektu Kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej dla miasta Wałcza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z Warunkami Kontraktowymi dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę - 3. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2006 (tłumaczenie 1. wydania 1999) Informacje ogólne: Przedmiotem robót budowlanych w ramach których Wykonawca będzie świadczył usługi Inżyniera zgodnie z warunkami Kontraktowymi FIDIC jest zakres elementów wchodzących w skład programu funkcjonalno-użytkowego dla Kontraktu. Określone w programie funkcjonalno-użytkowym roboty budowlane wykonywane będą w formule zaprojektuj i wybuduj. W zakres robót budowlanych wchodzą: a) Budowa i modernizacja sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Wałczu. b) Modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków w Wałczu. Zakres realizacji inwestycji: a) Budowa i modernizacja sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Wałczu: - Budowa sieci wodociągowej: DN 110 ul. Wiejska - Budowa kanalizacji sanitarnej: DN 200 ul. Wiejska - Budowa kanalizacji sanitarnej ul. Chłodna - Rzeczna: DN 200 - Renowacja kanalizacji sanitarnej ul. Okrężna (od ulicy Wilczej do Żyznej): DN 250 - Renowacja kanalizacji sanitarnej ul. Żyznej: DN 300 - Renowacja kanalizacji sanitarnej ul. Żyznej: DN 250 - Renowacja kanalizacji sanitarnej od ulicy Dąbrowskiego do Kościuszki: DN 200 - Renowacja kanalizacji sanitarnej ul. Brzozowej: DN 200 - Renowacja kanalizacji deszczowej - ul Chełmińska 1. od wylotu do garaży: DN 1000 - Renowacja kanalizacji deszczowej ul. Piłsudskiego (od ul. 3-go Maja do Poniatowskiego): DN 500 - Renowacja kanalizacji deszczowej na terenie Jednostki Wojskowej DN 600 budowa układu podczyszczania ścieków opadowych na istniejącym wylocie - Wymiana kanalizacji deszczowej od ogródków działkowych ul. Ciasnej do ul. Wroniej: DN 600 - Przepompownia na osiedlu Raduń - modernizacja części technologicznej. b) Modernizacja i rozbudowa Oczyszczalni ścieków w Wałczu: - Modernizacja budynku krat - Rozbiórka istniejącego oraz budowa nowego piaskownika - Stacja dmuchaw - roboty w zakresie zasilania energetycznego, AKPiA, sterowania - Likwidacja istniejącego osadnika Imhoffa - Zmiana lokalizacji zbiornika PIX, stacja dozowania - Rozbiórka istniejących oraz budowa nowych reaktorów biologicznych - Rozbiórka istniejących oraz budowa nowych osadników końcowych - Przebudowa przelewu burzowego - Przebudowa przelewu burzowego przed reaktorami biologicznymi - Komora pomiarowa - Komora rozdziału przed osadnikami końcowymi - Nowa linia higienizacji osadu - Pompownia osadu powrotnego i nadmiernego - Stacja transformatorowa i agregatownia - Sieci obiektowe, kolektory - Roboty z zakresu AKPiA i elektroenergetyki - Renowacja/wymiana kanału sanitarnego do oczyszczalni ścieków DN 1000 - Zagospodarowanie terenu, roboty drogowe, zieleń Szczegółowe informacje o zakresie robót budowlano-montażowych określono w Programie Funkcjonalno - Użytkowym..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 u.p.z.p. do 35 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 71.20.00.00 - Usługi architektoniczne i podobne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca w zależności od wybranej formy wadium - pkt. 9.2. ppkt. od 2) - 5) IDW - dowód wniesienia wadium w oryginale dołącza do oferty, jednak jako osobny dokument nie związany trwale z ofertą. 4. Zamawiający dopuszcza, w przypadku wnoszenia go przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w myśl regulacji wynikających z pkt. 7 IDW, możliwość wniesienia wadium w częściach. Z zastrzeżeniem, iż wadium wniesione we wskazany wyżej sposób opiewać musi na 100% wymaganej kwoty. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej lub poręczenia powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie winno zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) oznaczenie postępowania 3) określenie przedmiotu postępowania 4) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 5) kwotę gwarancji, 6) termin ważności gwarancji 7) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 8) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 9) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. 10) gwarancja lub poręczenie winny przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium; 11) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia polegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wałczu Plac Polski 1 Bank Pekao SA Nr konta 57 1240 3712 1111 0000 4364 7349 z dopiskiem (Inżynier Kontraktu dla robót budowlanych realizowanych w ramach zadania pn. Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z budową i modernizacją sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ramach projektu Kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej dla miasta Wałcza) w terminie składania ofert a kopię dowodu wpłaty dołączyć do oferty. Przy wniesieniu wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał, za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. 9. Za termin wniesienia wadium wniesionego w pieniądzu uważa się datę uznania środków na koncie zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 11. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu 9.12. ppkt.1) IDW; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 12. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zmówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 9.11.1) IDW, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający żąda by wykazał, iż wykonał, w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym czasie pełnił co najmniej: 1) pełnił funkcję Inżyniera na co najmniej trzech zakończonych kontraktach (*) zrealizowanych według warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych, w tym co najmniej: a. jeden kontrakt polegający na rozbudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków o wartości robót minimum 10 mln zł netto i przepustowości minimum 9 000 m3/dobę (na czynnym obiekcie). b. jeden kontrakt polegający na renowacji metodą bezwykopową kanalizacji sanitarnej i/lub deszczowej o długości co najmniej 1 000 mb. c. jeden kontrakt realizowany w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości robót minimum 10 mln zł netto. 2) wykonał co najmniej: a. jedną analizę harmonogramu Metodą Wartości Wypracowanej dla kontraktu o wartości robót 10 mln zł. (*) Za ukończone uznaje się roboty budowlane dla których zostało wydane minimum Świadectwo Przejęcia w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC lub dokument równoważny potwierdzający zakończenie robót, np. protokół odbioru końcowego. (**) Za kontrakt/zadanie z zakresu gospodarki wodno - ściekowej uznaje się: oczyszczalnie ścieków, stacje uzdatniania wody, sieci sanitarne, sieci wodociągowe. Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania potencjałem technicznym, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał co najmniej że posiada średnie roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 20 pracowników.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał co najmniej że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby: a) Specjalista Kluczowy numer 1 - Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu - wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego jako Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu/ Inżynier Kontraktu/ Inżynier w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (**), w tym co najmniej: - Zakończonej inwestycji polegającej na rozbudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków o wartości robót minimum 10 mln zł netto realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne i przepustowości minimum 9 000 m3/dobę - Zakończonej inwestycji polegającej na renowacji metodą bezwykopową kanalizacji sanitarnej i/lub deszczowej o długości co najmniej 1 000 mb realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne. - Jednego kontraktu realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości robót minimum 10 mln zł netto. b) Specjalista Kluczowy numer 2 - Asystent Inżyniera Kontraktu - wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako Asystent Inżyniera Kontraktu lub Kierownika Zespołu Inżyniera lub Inżyniera w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (**), w tym co najmniej: - Zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno ściekowej (**) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDC, lub równoważne o wartości robót co najmniej 10 mln zł netto. c) Specjalista Kluczowy numer 3 - Inżynier Rezydent - wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego jako Inżynier Rezydent lub Kierownik Zespołu lub Asystent Kierownika Zespołu lub Inżyniera (w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych) w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (**), w tym przynajmniej jednej zakończonej inwestycji prowadzonej według warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych, obejmującym wykonanie robót budowlanych polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub modernizacji i/lub przebudowie oczyszczalni ścieków i/lub stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 10 mln zł netto. d) Specjalista Kluczowy numer 4 - Zastępca Inżyniera Rezydenta - wymagane wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego jako Inżynier Rezydent lub Asystent Inżyniera Rezydenta lub Kierownik Zespołu lub Asystent Kierownika Zespołu lub Inżyniera (w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC) w ramach projektów z zakresu gospodarki wodno - ściekowej (**), w tym przynajmniej jednej zakończonej inwestycji prowadzonej według warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych, obejmującej wykonanie robót budowlanych polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub modernizacji i/lub przebudowie oczyszczalni ścieków i/lub stacji uzdatniania wody o przepustowości co najmniej 4 500 m3 /d. e) Specjalista Kluczowy numer 5 - Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej (inżynier sanitarny) - posiadający co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku sprawowania funkcji technicznych. Winien wykazać się samodzielnym nadzorowaniem (rozumianym jako Inspektor nadzoru i/lub Kierownik budowy i/lub Kierownik robót w zakresie gospodarki wodno - ściekowej) w branży sanitarnej, dla zadania o wartości robót minimum 10 mln zł netto. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności i zakresie, za który osoba będzie odpowiedzialna zgodnie z polskim Prawem Budowlanym f) Specjalista Kluczowy numer 6 - Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej (inżynier elektryk) - posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru i/lub kierownika robót sieci elektroenergetycznych, instalacji elektrycznych wewnętrznych oraz układów AKPiA. Winien wykazać się samodzielnym nadzorowaniem (rozumianym jako Inspektor nadzoru i/lub Kierownik budowy i/lub Kierownik robót w zakresie gospodarki wodno - ściekowej) w branży elektrycznej, dla zadania o wartości robot minimum 10 mln zł netto. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności i zakresie, za który osoba będzie odpowiedzialna zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. g) Specjalista Kluczowy numer 7 - Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru i/lub kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności i zakresie, za który osoba będzie odpowiedzialna zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. h) Specjalista Kluczowy numer 8 - Inspektor nadzoru w specjalności drogowej - wykształcenie minimum średnie techniczne) posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na samodzielnym stanowisku inspektora nadzoru robót drogowych i/lub kierownika robót drogowych. Specjalista musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności i zakresie, za który osoba będzie odpowiedzialna zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. i) Specjalista Kluczowy numer 9 - Technolog ds. oczyszczania ścieków/specjalista ds. rozruchów - wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w opracowaniu opinii, ekspertyz, konsultacji, doradztwa technologicznego w zakresie technologii oczyszczania ścieków, w tym udział w komisji rozruchowej dla oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 9 000 m3/d. j) Specjalista Kluczowy numer 10 - Specjalista ds. finansów i rozliczeń oraz zarzadzania ryzykiem - wymagane wykształcenie wyższe ekonomiczne, posiadająca minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rozliczeń przy przynajmniej dwóch zakończonych kontraktach (zadaniach) z zakresu gospodarki wodno ściekowej (**) o wartości robót budowlanych minimum 10 mln zł netto każda, realizowanych w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne oraz wykonaniu minimum jednej analizy ryzyka kontraktu. (**) Za kontrakt/zadanie z zakresu gospodarki wodno - ściekowej uznaje się: oczyszczalnie ścieków, stacje uzdatniania wody, sieci sanitarne, sieci wodociągowe. Wskazane powyżej osoby muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji inspektorów nadzoru różnych branż pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do nadzorowania robót i doświadczeniem dla łączonych branż. Przez doświadczenie zawodowe należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień do daty ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu publicznym w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał co najmniej że: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN; b) posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty, które należy załączyć do oferty: (a) Wypełniony Formularz Oferty sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW, (b) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu wymagań stawianych kluczowym specjalistom (c) Stosowne Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza, adwokata, radcę prawnego lub osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach. (d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. (e) Dowód wniesienia wadium. (g) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w umowie, stosownie do art. 144 ust. 1 u.p.z.p.: 1) Zmiana warunków oraz uzgodnień koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia; 2) Zmiany korzystne dla Zamawiającego; 3) Zmiany, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4) Zmiany, które spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiajacego; 5) Zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich; 6) zmiana przewidzianego sposobu płatności, w przypadku pozyskania przez Zamawiającego dodatkowych środków finansowych. 7) Zmiany terminów płatności będących następstwem zaistnienia siły wyższej oraz zmiany harmonogramu spływu środków finansujących zamówienie z instytucji finansujących; 8) W przypadku gdy Zamawiający nie uzyska całości lub części środków z dofinansowania będzie uprawniony do ograniczenia zakresu zamówienia lub rozwiązania umowy o zamówienie publiczne. W takim przypadku zapłacie będą podlegały usługi wykonane. Oceny dokona Komisja Inwentaryzacyjna. 9) zaistnienia siły wyższej; 10) zmiana harmonogramu spływu środków finansujących zamówienie z instytucji finansujących; 11) związane z zatrzymaniem robót przez urzędy Nadzoru Budowlanego, 12) w przypadku ponadprzeciętnego czasu trwania procedur administracyjnych, poprzez zmianę terminu realizacji zamówienia, 13) zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich; 14) zmian poprawiających sprawność lub zwiekszających wartość ukończonych usług dla Zamawiającego; 15) Zmian zakresów i czasu trwania nadzorowanych kontraktów; 16) Rozszerzenia zakresu rzeczowego projektu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: zwikwalcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Wałczu, Plac Polski 1, 78-600 Wałcz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.01.2013 godzina 08:45, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Wałczu, Plac Polski 1, 78-600 Wałcz w sekretariacie..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienia 1.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 5 IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa w punkcie 6.15 IDW. 1.3. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 1.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 1.5. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Umowa powinna zawierać następujące elementy: a) Wykonawcy realizujący wspólnie Umowę wyznaczą spośród siebie podmiot (Lidera) upoważniony do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich Wykonawców realizujących wspólnie Umowę. Lider upoważniony będzie także do wystawiania faktur, przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania poleceń na rzecz i w imieniu wszystkich Wykonawców realizujących wspólnie Umowę. b) Wykonawcy muszą zadeklarować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Umowa musi zostać zawarta na czas nie krótszy niż czas trwania kontraktu na usługi, z uwzględnieniem okresu gwarancyjnego. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. 2. Zamówienie planowane jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 3. Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 i nast. u.p.z.p. 4. Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawców do wykonania części zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne. 6. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach załączonych do oferty. Z treści dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. 7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne. 8. Zamawiajcy nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.