eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wiązownica › Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w gminie Wiązownica w ramach Działania9.1.Wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie9.1.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-21

Wiązownica: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w gminie Wiązownica w ramach Działania: 9.1.Wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Numer ogłoszenia: 523898 - 2012; data zamieszczenia: 21.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Wiązownica , Wiązownica 208, 37-522 Wiązownica, woj. podkarpackie, tel. 016 622-36-31.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiazownica.regiony.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w gminie Wiązownica w ramach Działania: 9.1.Wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia dotyczy przeprowadzenie dodatkowych zajęć w ramach projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Wiązownica, współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych oraz dostawa pomocy dydaktycznych na doposażenie sal dydaktycznych szkół niezbędnych do prawidłowego prowadzenia zajęć przewidzianych w ramach projektu. 2) Gmina Wiązownica reprezentowana przez Wójta Gminy wyznaczona w trybie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia z dnia 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2010, Nr 113, poz. 759 z późn. zm., ) jako Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia niniejszego postępowania w imieniu i na rzecz następujących jednostek organizacyjnych: 1. Zespół Szkół w Wiązownicy, 2. Zespół Szkół w Szówsku, 3. Zespół Szkół w Zapałowie, 4. Szkoła Podstawowa w Piwodzie ( z filią w Cetuli), 5. Szkoła Podstawowa w Ryszkowej Woli, 6. Szkoła Podstawowa w Manasterzu. 7. Szkoła Podstawowa w Mołodyczu. 3) W ramach udzielonego pełnomocnictwa, zamawiający przeprowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego oraz dokona rozstrzygnięcia postępowania, w tym wyboru najkorzystniejszej oferty bądź unieważnienia postępowania. 4) Umowy na realizację przedmiotu zamówienia zawierane będą pomiędzy wybranymi w przetargu wykonawcami a poszczególnymi dyrektorami jednostek organizacyjnych. 5) Zajęcia w ramach projektu prowadzone będą w 7 szkołach na terenie Gminy Wiązownica: 1) Szkoła Podstawowa w Szówsku 2) Szkoła Podstawowa w Wiązownicy 3) Szkoła Podstawowa w Manasterzu 4) Szkoła Podstawowa w Piwodzie ( wraz z Filią w Cetuli) 5) Szkoła Podstawowa w Zapałowie 6) Szkoła Podstawowa w Ryszkowej Woli 7) Szkoła Podstawowa w Mołodyczu 6) W ramach projektu przewiduje się dodatkowo doposażenie sal w pomoce dydaktyczne niezbędnych do prawidłowego prowadzenia zajęć przewidzianych w ramach projektu. 7) Wszystkie zajęcia odbywać się będą w dni nauki szkolnej po zakończeniu obowiązkowych zajęć lekcyjnych. Zamawiający zapewni bezpłatny dostęp do sal, w których prowadzone będą zajęcia w szkołach biorących udział w projekcie. 8) Wykonawca zapewni osiągnięcie docelowych wskaźników projektu określonych we wniosku o dofinansowanie we wskazanych poniżej zadaniach: - poprawa umiejętności uczniów ze zdiagnozowanymi deficytami logopedycznymi , - poprawa umiejętności uczniów poprzez zajęcia wyrównawcze z czytania i pisania oraz z matematyki - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, - zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, - zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy oraz rozwijanie szczególnych zainteresowań uczniów w tym: zainteresowań matematyczno - przyrodniczych, plastycznych i artystycznych. 6) Obowiązki wykonawcy: Osoby prowadzące poszczególne zajęcia przeprowadzą ewaluację projektu, sporządzą testy oraz ankiety z ewaluacji w terminie ustalonym przez Zamawiającego, sprawdzające wiedzę uczniów na początku oraz na końcu przeprowadzonych zajęć. Zobowiązane są do prowadzenia dokumentacji szkoleń w postaci dzienników zajęć. Harmonogram realizacji poszczególnych zajęć Wykonawca opracuje we współpracy z dyrektorami poszczególnych szkół biorących udział w projekcie, uwzględniając podział zajęć dla każdej szkoły oraz plan lekcji beneficjentów ostatecznych. Harmonogram zajęć będzie musiał być dostosowany do harmonogramu zajęć w ujęciu miesięcznym i rocznym wynikającym z wniosku o dofinansowanie oraz potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany miesięcznego planu zajęć. Zmiana przedmiotowego planu zajęć nie wymaga formy aneksu do umowy. Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych Wykonawca otrzyma od dyrektorów poszczególnych szkół objętych projektem listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie (Beneficjentów Ostatecznych), z podziałem na grupy w ramach każdego rodzaju zajęć. Liczba osób w grupie dla poszczególnych rodzajów zajęć będzie zgodna z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1487) w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach placówkach oraz z zapisami wniosków o dofinansowanie projektu. 7) Wykonawca będzie przekazywał następujące dokumenty dotyczące realizacji zajęć: - miesięczne sprawozdania z realizacji godzin w poszczególnych grupach zawierające analizę frekwencji uczestników na zajęciach (w terminie do 10 dnia następnego miesiąca), - imienny wykaz osób, które brały udział w zajęciach (w terminie do 10 dnia następnego miesiąca), - imienny wykaz osób, które zrezygnowały z udziału w zajęciach (w terminie do 10 dnia następnego miesiąca), - lista obecności uczniów (w terminie do 10 dnia następnego miesiąca), - opisowa indywidualna ocena każdego ucznia na koniec projektu, - zbiorcze podsumowanie dotyczące badania rezultatów zrealizowanych zajęć dydaktycznych w całym okresie obowiązywania umowy. Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia dziennika zajęć osobno dla każdej grupy oraz do prowadzenia zajęć metodami aktywizującymi z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dziecka, z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych od momentu ich dostarczenia przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany umieścić logo programu i oznaczenia wskazane przez Zamawiającego na wszystkich opracowanych przez siebie materiałach oraz w korespondencji prowadzonej w związku z realizacją umowy. Wykonawca będzie zobowiązany do wydania uczestnikom projektu zaświadczeń o udziale w danych zajęciach na zakończenie zajęć. Przedmiotem zamówienia został podzielony na 32 następujących części: Część (zadanie) Nr 1 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów. Część(zadanie) Nr 2 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych ( 2 grupy) w łącznym wymiarze godzin w ilości 64 (2 grupyx32). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 13 uczniów. Część (zadanie) Nr 3 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów. Część (zadanie) Nr 4 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych w tym: prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, prowadzenie hodowli i obserwacje mikroskopowe, rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych z ukierunkowaniem do udziału w konkursach matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część(zadanie) Nr 5 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie w łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 12 uczniów. Część(zadanie) Nr 6 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów. Część (zadanie) Nr 7 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów. Część(zadanie) Nr 8 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze godzin w ilości 80 godzin (2 grupy x40 godz.). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów. Część (zadanie) Nr 9 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 7 uczniów. Część (zadanie) Nr 10 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych i technicznych w łącznym wymiarze w ilości 40 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów. Część(zadanie) Nr 11 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 35 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 7 uczniów. Część(zadanie) Nr 12 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 35 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów. Część(zadanie) Nr 13 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze w ilości 80 godzin (2 grupy x40 godz.). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 14 uczniów. Część (zadanie) Nr 14 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 120 godz. ( 3 grupyx40 godz.) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 28 uczniów. Część(zadanie) Nr 15 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności teatralnych w łącznym wymiarze w ilości 35 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część (zadanie) Nr 16 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych w łącznym wymiarze w ilości 35 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część (zadanie) Nr 17 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 90 godz. ( 3 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 11 uczniów. Część (zadanie) Nr 18 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów. Część (zadanie) Nr 19 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 3 uczniów. Część (zadanie) Nr 20 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych, np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 4 uczniów. Część(zadanie) Nr 21 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności artystycznych, w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów Część (zadanie) Nr 22 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 90 godz. ( 3 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 22 uczniów. Część (zadanie) Nr 23 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. ( 2 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część (zadanie) Nr 24 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy ( 2 grupy) w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. ( 2x30 godz.) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część (zadanie) Nr 25 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 4 uczniów. Część (zadanie) Nr 26 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 10 uczniów. Część (zadanie) Nr 27 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych, w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów Część (zadanie) Nr 28 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów. Część (zadanie) Nr 29 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów. Część (zadanie) Nr 30 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 200 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 14 uczniów. Część(zadanie) Nr 31 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 120 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów. Część (zadanie) Nr 32 Doposażenie sal dydaktycznych w pomoce dydaktyczne na doposażenie sal dydaktycznych szkół niezbędnych do prawidłowego prowadzenia zajęć przewidzianych w ramach projektu, wg. zestawienia stanowiącego zał. do siwz.).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 39.16.21.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 32.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie wymagał wniesienia wadium przetargowego

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej 1 zadanie polegające na dostawie pomocy dydaktycznych o wartości co najmniej 20 000 zł brutto (dotyczy części Nr 32). Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 b) wykazu wykonanych zamówień wg. zał. do siwz. c) dokumentów potwierdzających, że wykazane dostawy zostały wykonane prawidłowo, bez zastrzeżeń, np. referencje protokoły odbioru itp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedłożą pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w szczególności: - dysponuje minimum jedną osobą posiadającą wykształcenie kierunkowe odpowiednie dla rodzaju poszczególnych zajęć stanowiących przedmiot zamówienia w danej części (Nr 1- 31), zgodnie z kwalifikacjami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 03.02.2012 roku (Dz. U. z 2012r., poz. 174), w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli i posiadającymi doświadczenie pedagogiczne ( staż pedagogiczny) minimum 2 lata pracy w szkole. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 b) wykazu osób wg. zał. do siwz. c) oświadczenie wykonawcy, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz oferty; - parafowany projekt umowy; - pełnomocnictwo w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy);

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy , jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia tych zmian wynika z okoliczności , których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2. Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności muszą być dokonane w formie pisemnej. 1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności: 1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zaistnienie zdarzenia, powstałego niezależnie od stron umowy, którego nie można było przewidzieć i któremu nie można było zapobiec lub przeciwdziałać poprzez podjęte z należytą starannością działania. 2) zmiana obowiązującej stawki VAT, 3) zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wiazownica.com lub www.bip.wiazownica.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wiązownica 37-522 Wiązownica pok. nr 42 Cena dokumentacji 20 zł..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Wiązownica 37-522 Wiązownica Sekretariat Urzędu pok. nr 22.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest finansowany przez UE w ramach programu: Kapitał Ludzki - Priorytet IX Działania Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach: 9.1.Wyrównywania szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w szkole podstawowej w Wiązownicy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych ( 2 grupy) w łącznym wymiarze godzin w ilości 64 (2 grupyx32). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 13 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych w tym: prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, prowadzenie hodowli i obserwacje mikroskopowe, rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych z ukierunkowaniem do udziału w konkursach mat.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych w tym: prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, prowadzenie hodowli i obserwacje mikroskopowe, rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych z ukierunkowaniem do udziału w konkursach matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Wiązownicy o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie w łącznym wymiarze w ilości 32 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 12 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze godzin w ilości 80 godzin (2 grupy x40 godz.). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 40 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 7 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych i technicznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Szówsku o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych i technicznych w łącznym wymiarze w ilości 40 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 8 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 35 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 7 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 35 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy łącznym wymiarze w ilości 80 godzin (2 grupy x40 godz.). Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 14 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 120 godz. ( 3 grupyx40 godz.) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 28 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności teatralnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności teatralnych w łącznym wymiarze w ilości 35 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Piwodzie ( wraz z filią w Cetuli) o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych w łącznym wymiarze w ilości 35 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 90 godz. ( 3 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 11 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 3 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych, np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych, np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 4 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 21 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności artystycznych,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Ryszkowej Woli o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności artystycznych, w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 22 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 90 godz. ( 3 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 22 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 23 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. ( 2 grupy) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 24 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy ( 2 grupy) w łącznym wymiarze w ilości 60 godz. ( 2x30 godz.) Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 25 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 4 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 26 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 30 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 10 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 27 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Zapałowie o następującym zakresie: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności plastycznych, w łącznym wymiarze w ilości 30 godzin. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 5 uczniów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 28 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 29 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Manasterzu o następującym zakresie: Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w łącznym wymiarze w ilości 32 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 6 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 30 NAZWA: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dysleksji w łącznym wymiarze w ilości 200 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 14 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 31 NAZWA: 31 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 31 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III W szkole podstawowej w Mołodyczu o następującym zakresie: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych w łącznym wymiarze w ilości 120 godz. Termin realizacji do dnia 30.06.2013 r. Łączna liczba uczniów objęta zajęciami - 9 uczniów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 32 NAZWA: Doposażenie sal dydaktycznych w pomoce dydaktyczne na doposażenie sal dydaktycznych szkół niezbędnych do prawidłowego prowadzenia zajęć przewidzianych w ramach projektu,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Doposażenie sal dydaktycznych w pomoce dydaktyczne na doposażenie sal dydaktycznych szkół niezbędnych do prawidłowego prowadzenia zajęć przewidzianych w ramach projektu, wg. zestawienia stanowiącego zał. do siwz.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.01.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.