Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-12-20
Biłgoraj: Świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru przy realizacji inwestycji pn. Budowa Obwodnicy Północnej w Biłgoraju.
Numer ogłoszenia: 522256 - 2012; data zamieszczenia: 20.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Biłgoraj , Plac Wolności 16, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 84 6869600, faks 84 6869665.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bilgoraj.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru przy realizacji inwestycji pn. Budowa Obwodnicy Północnej w Biłgoraju..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zadania na którym będzie pełniona funkcja Inspektora nadzoru obejmuje n/w obiekty i roboty: - budowa drogi obwodowej (klasy technicznej G) łączącej DW nr 835 (ul. Aleja Jana Pawła II), z DW nr 858( ul. Zamojska) o łącznej długości ok. 2,6km - przebudowa skrzyżowań z ul. Al. Jana Pawła II, ul. Zamojską, ul. Moniuszki i ul. Szwajcarską - budowa nowego przebiegu ul. Dworcowej od terenów kolejowych do ul. Szwajcarskiej o łącznej długości 525m -odcinek remontowany ul. Dworcowej - budowa dwóch małych rond na początku i na końcu zakresu opracowania oraz ronda typu półturbina na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki - budowa zjazdów indywidualnych i zjazdów publicznych wzdłuż projektowanej drogi - budowa drogi serwisowej o długości około 225m, zapewniającej dojazd do posesji prywatnych (rejon ul. Moniuszki) - budowa mostu na rzece Biała Łada - budowa ścieżki rowerowej oraz chodnika - budowa oświetlenia ulicznego - budowa kanalizacji deszczowej - budowa przepustów pod projektowaną drogą obwodową oraz innymi drogami znajdującymi się w zakresie opracowania -zabezpieczenie istniejącej zabudowy przed hałasem (budowa ekranów akustycznych) - budowa muru oporowego o dł. około 30mb. -zabezpieczenia i przebudowy istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją (sieci gazowe, sieci wodociągowe, sieci energetyczne, sieci teletechniczne) - rozbiórka budynków kolidujących z inwestycją - wycinka drzew kolidujących z inwestycją oraz wykonanie zieleni drogowej W/w roboty będą realizowane w zakresie n/w branż: DROGOWA DROGOWA-PRZEPUSTY ELEKTRYCZNA - OŚWIETLENIE DROGOWE ELEKTRYCZNA - PRZEBUDOWA SIECI nN - PKP Polskie Linie Kolejowe ELEKTRYCZNA - PRZEBUDOWA SIECI nN - ZKE ELEKTRYCZNA - PRZEBUDOWA SIECI SN - PKP ENERGETYKA ELEKTRYCZNA - PRZEBUDOWA SIECI SN - ZKE GAZOWA HYDROTECHNICZNA KANALIZACJA DESZCZOWA KONSTRUKCYJNO-BUDOWLANA - EKRANY AKUSTYCZNE KONSTRUKCYJNO-BUDOWLANA - MUR OPOROWY MOSTOWA TELETECHNICZNA - MULTIMEDIA TELETECHNICZNA - Przebudowa urządzeń teletechnicznych - PKP TELETECHNICZNA - Przebudowa urządzeń teletechnicznych - TP S.A. WODOCIĄGOWA ELEKTRYCZNA - ZASILANIE OŚWIETLENIA DROGOWEGO ZIELEŃ. 3. Opis przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego w następujących okresach: a) w okresie realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego zrealizowanego w ramach inwestycji; b) w okresie gwarancji i rękojmi: od dnia dokonania odbioru końcowego zadania, do dnia, w którym upłynie okres gwarancji i rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót, tj. 5 lat, bądź do dnia usunięcia wad lub usterek ujawnionych w okresie gwarancji i rękojmi, a usuwanych po zakończeniu w/w okresów. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca pełnić będzie obowiązki i funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz.1118 z późn. zm.), w następujących specjalnościach: a)drogowo mostowej, bez ograniczeń; b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń; c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych i teletechnicznych, bez ograniczeń. d) inni inspektorzy , pracownicy w zależności od potrzeb 3. W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) zapoznanie się z opracowaniami projektowymi, umowami o wykonanie robót, warunkami pozwolenia na budowę, terenem, i jego uzbrojeniami - przed wejściem wykonawców robót budowlanych na plac budowy; 2). Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami i przepisami, w tym przepisami techniczno - budowlanymi; 3) Protokólarne wprowadzenie wykonawcy robót budowlanych na plac budowy; 4) Uczestniczenie we wszelkich czynnościach, do dokonania których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych w okresie obowiązywania niniejszej umowy, w tym uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez strony procesu inwestycyjnego; 5) Współpraca z Zamawiającym, jednostką projektową i wykonawcą robót budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów. Pisemne informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji - według potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu; 6) Weryfikacja dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorów częściowych, odbiorów procentowego zaawansowania robót, odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru końcowego), w tym m.in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, w tym laboratoryjnych itp., sprawdzanie obmiarów wykonanych robót (książki obmiarów) i protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem, zatwierdzanie receptur i technologii zgodnie z SST w terminie 7 dni od złożenia przez wykonawcę robót budowlanych.; 7) Weryfikowanie pomiarów geodezyjnych, wytyczenia i zainwentaryzowania obiektów budowlanych oraz sprawdzanie i potwierdzanie prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczej; 8) Sprawdzenie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym protokołu odbioru w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez Wykonawcę robót budowlanych faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami częściowymi, odbiorami procentowego zaawansowania robót, odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem końcowym oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót; 9). Sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 10) Dokonywanie odbiorów robót budowlanych (odbiorów częściowych, odbiorów procentowego zaawansowania robót, odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru końcowego) potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych inwestycji oraz udział w przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania; 11) Dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z wpisem w dzienniku budowy; 12) Uczestniczenie w pobieraniu próbek do badań laboratoryjnych, materiałów dostarczonych do wbudowania oraz kontrola prawidłowości ich pobierania; 13) Udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych, sprawdzenie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych zaproponowanych przez komisję; 14) Uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych - cen jednostkowych zastosowania zamiennych rozwiązań, materiałów i urządzeń; 15) Kompletowanie dokumentów koniecznych do przeprowadzenia odbioru końcowego i uzyskania ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego zrealizowanego w ramach inwestycji wraz z ich wyspecyfikowaniem i potwierdzeniem kompletności; 16) Potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektu budowlanego lub robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym urządzeniem i uporządkowaniem terenu inwestycji przez wykonawcę robót budowlanych; 17) Współdziałanie w imieniu Zamawiającego z osobami sprawującymi nadzór autorski w sprawach dotyczących realizacji robót budowlanych inwestycji i rozwiązywania bieżących problemów technicznych zgłaszanych przez wykonawcę oraz przekazywanie wykonawcy robót budowlanych zaleceń osób sprawujących nadzór autorski; 18) Przygotowanie, przy udziale Zamawiającego wniosku dotyczącego uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu; 19) Uczestniczenie, na wezwanie Zamawiającego w przeglądach gwarancyjnych obiektu budowlanego zrealizowanego w ramach inwestycji, w tym sporządzanie ewentualnych protokołów ujawnionych wad i usterek; 20) Nadzór na budowie każdego branżowego inspektora nadzoru w każdym dniu wykonywania robót danej branży co najmniej w godzinach 7.30 - 15.30 i na każde żądanie zamawiającego. Pobyt inspektora na budowie winien być potwierdzony wpisem na listę obecności dostępnej w biurze budowy. W razie nieobecności któregokolwiek z inspektorów wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, należy zapewnić zastępstwo; 21) Nadzorowanie przestrzegania przez wykonawców zasad bhp, ustaleń planu BIOZ; 22) Zawiadomienie odpowiednich organów o wypadkach naruszenia prawa budowlanego stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa; 23) Przekazywanie Zamawiającemu wystawianych przez wykonawcę robót budowlanych faktur, podlegających jego weryfikacji niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie do 3 dni od dnia ich otrzymania; 24) Organizowanie i prowadzenie rady budowy nie rzadziej niż raz w miesiącu; 25) Sporządzenie dokumentacji fotograficznej z postępu robót; 26) Uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień w przypadku wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań. 3.1 Inspektor nadzoru zapewni sobie na czas trwania budowy pomieszczenie biurowe umożliwiające prowadzenia narad dla około 20 osób zlokalizowane w obrębie Miasta Biłgoraj. Biuro należy wyposażyć w łącze telefoniczne i internetowe. 3.2 Wymagania niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, właściwości wyrobów oraz oceny prawidłowości wykonania robót określa: dokumentacja projektowa dołączona do specyfikacji..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Obowiązuje wniesienie wadium w wysokości 15 000,00 zł(piętnaście tysiecy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegające na nadzorze robot drogowych wraz z uzbrojeniem o wartości robót co najmniej 3 000 000 zł każda, - poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na czas realizacji zadania wykwalifikowanym personelem bezpośrednio zatrudnionym do wykonania zamówienia tj: Kierownik zespołu - inspektor nadzoru robót drogowych wymagania: wykształcenie wyższe techniczne budowlane, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu kontraktów budowlanych - drogowych. Inspektor nadzoru robot mostowych wymagania: wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności mostowej oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora Nadzoru w specjalności mostowej. Inspektor nadzoru robot wodociągowych, gazowych i kanalizacyjnych wymagania: wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wod-kan oraz gazowych oraz co najmniej 3- letnie doświadczenie na stanowisku Inspektora Nadzoru w specjalności j/w. Inspektor nadzoru robót elektrycznych wymagania: wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora Nadzoru w specjalności j/w. Inspektor nadzoru robót teletechnicznych wymagania: wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora Nadzoru w specjalności j/w.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zmiany terminu realizacji zamówienia: Zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku dokonania zmiany terminu wykonania robót budowlanych, dotyczących budowy obwodnicy północnej w Biłgoraju 2) Innych zmian w następujących sytuacjach: a) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych; b) zmiany wynagrodzenia brutto - w przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów usług VAT. Warunkiem dokonania zmian o których mowa wyżej jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.bilgoraj.pl- zamowienia publiczne.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Miasta Biłgoraj, Plac Wolności 16, 23-400 Biłgoraj..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Urzad Miasta Biłgoraj, Plac Wolności 16,23-400 Biłgoraj( pokój nr 13, sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie będzie współfinansowane ze śodkow Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej 2007-2013, Oś Prrorytetowa IV Inrastruktura Transportowa, Działanie IV.1..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z BIŁGORAJA
- Dostawa oleju napędowego ON-B0 dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju - maj 2024
- Dostawa artykułów spożywczych, przypraw i koncentratów spożywczych dla Domu Pomocy Społecznej w Teodorówce
- "Zakup i dostawa fabrycznie nowej zdalnie sterowanej maszyny koszącej na potrzeby PGK Sp. z o.o. z siedzibą w Biłgoraju"
- Utworzenie 24 nowych miejsc opieki w ramach programu "MALUCH+" 2022-2029 -edycja 1 w Samorządowym Klubie Dziecięcym w Biłgoraju, wraz z poprawą dostępności.
- Remont sanitariatów w budynku dydaktycznym Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju
więcej: przetargi w Biłgoraju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi związanymi z rozbudową i przebudową Biblioteki Książąt Czartoryskic
- Kulturalno-turystyczny zamek Rabsztyn w Gminie Olkusz
- Pełnienie funkcji insp. nadz. inwestorskiego dla inwestycji pn.Modernizacja dróg powiatowych w Powiecie Lublinieckim wraz z zakupem niskoemisyjnego taboru transportowego na potrzeby SP ZOZ w Lublińcu
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: "Przebudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Strzelnie".
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi realizacją zadań inwestycyjnych realizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich: Część 1 - Budowa ronda na skrzyżowaniu (...)
- Modernizacja oczyszczalni ścieków w Pamiątkowie - zaprojektuj i wybuduj
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.