eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dorohusk › Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pnLepszy start w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoła Podstawowa w Świerżach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-19

Dorohusk: Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pn: Lepszy start w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoła Podstawowa w Świerżach
Numer ogłoszenia: 520358 - 2012; data zamieszczenia: 19.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Dorohusk , ul. I Armii Wojska Polskiego 50, 22-175 Dorohusk, woj. lubelskie, tel. 82 5661089 w. 20, faks 82 5661061.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorohusk.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pn: Lepszy start w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoła Podstawowa w Świerżach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Prowadzeniu zajęć dydaktyczno -wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pt: Lepszy start współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zamawiający podzielił zamówienie na 10 części. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w podziale na poszczególne części - zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Informacje wspólne dla wszystkich części 1) Zajęcia prowadzone będą w formie zajęć pozalekcyjnych. Dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zostaną ustalone w zależności od planu zajęć dzieci, zakwalifikowanych do udziału w projekcie. 2) Zajęcia odbywać się będą w budynku szkoły, do której uczęszczają dzieci, objęte projektem. Zamawiający zapewni sale lekcyjne zatem Wykonawca nie będzie ponosił z tego tytułu dodatkowych kosztów. 3) Wykonawca ma rozpocząć prowadzenie zajęć w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram zajęć w formie pisemnej i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Zajęcia ujęte w harmonogramie mają być terminowo rozpoczynane i kończone. 5) Wykonawca zapewni osoby do realizacji zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 6) Wykonawca zobowiązany jest również do: a) prowadzenia dokumentacji zajęć - przez okres trwania projektu. Jako dokumentację zajęć rozumie się opracowanie programu zajęć, prowadzenie dziennika zajęć i prowadzenie list obecności. Na koniec każdego miesiąca Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport, zawierający listy obecności oraz wymiar przeprowadzonych zajęć z podziałem na grupy; b) przekazania uczestnikom zajęć ewentualnych materiałów dydaktycznych (ich cena ma być wliczona w cenę oferty, tak aby Zamawiający nie ponosił dodatkowych kosztów z tego tytułu); materiały dydaktyczne nie mogą propagować stereotypowych ról kobiecych i męskich. c) Wykonawca zobowiązany jest również do realizacji obowiązków związanych z monitorowaniem, ewaluacją projektu - szczegółowo opisanych w § 6 umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 80.51.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą w każdej części zamówienia, na którą składa ofertę - posiadającą następujące wykształcenie i doświadczenie zawodowe: a) Dla części nr od nr 1 do nr 9- wykształcenie wraz z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r., Nr. 50, poz. 400 ze zm.); b) Dla części nr 10 , - kwalifikacje zawodowe uprawniające do samodzielnego prowadzenia zajęć w zakresie odpowiadającym rodzajowi zajęć (tabela nr 1) - które będzie realizował:Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- wykształcenie wyższe o kierunku wychowanie fizyczne z przedmiotem gimnastyka korekcyjna lub rehabilitacja ruchowa lub pedagogika korekcyjno - kompensacyjna lub inny kierunek równoważny z przygotowaniem pedagogicznym. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń według kryterium spełnia- nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pełnomocnictwo w przypadku składania oferty wspólnej

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dorohusk.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dorohusku ul. I AWP 50 22-175 Dorohusk pokój nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Dorohusku ul. I AWP 50 22-175 Dorohusk pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Prowadzenie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pt: Lepszy start współfinansowane będzie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z przedmiotów humanistycznych (języka polskiego i historii)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu doskonalenie u uczniów umiejętności językowych w zakresie sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania, zwiększenie zasobu słownictwa, udoskonalenie umiejętności wykorzystania go w różnych formach wypowiedzi oraz ćwiczenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych i interpunkcyjnych - zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia z historii mają na celu pomoc uczniom opanowaniu wiadomości i umiejętności zgodnych z podstawą programową Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 5 i 6 osób, (11 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60, w tym j. polski 30 h i historia - 30 h),.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j. nowożytnych (j. angielski i j. niemiecki).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z języków nowożytnych zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr po 5 osób, 1 gr 7 osób i 2 gr po 8 osób (28 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 120, w tym j. angielski 90 h i j. niemiecki 30 h..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z przedmiotu przyroda.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem głównym zajęć jest wsparcie dla uczniów zdolnych, którzy swoją wiedzą wykraczają poza program nauczania w zakresie przyrody kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr po 5 Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach III szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 6 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach III szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 4 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr po 5 Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 4 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 81.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j. polskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu język polskiego zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr 6 osób, Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 16,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z języka polskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem głównym zajęć jest wsparcie dla uczniów zdolnych, którzy swoją wiedzą wykraczają poza program w zakresie języka polskiego - zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 3 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu korekcję istniejących wad postawy, zapobieganie ich pogłębianiu się oraz kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała. Ponadto służyć będą wszechstronnemu i harmonijnemu rozwojowi organizmu oraz wdrożeniu do systematycznej rekreacji ruchowej Kl IV-VI Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 5 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 82.00.00.00-4, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.