eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ząbkowice Śląskie › Przebudowa świetlicy wiejskiej w Olbrachcicach Wielkich

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-08-12

Ogłoszenie nr 510150928-N-2020 z dnia 12-08-2020 r.

Gmina Ząbkowice Śląskie: Przebudowa świetlicy wiejskiej w Olbrachcicach Wielkich

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 558052-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

tak


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Ząbkowice Śląskie, Krajowy numer identyfikacyjny 52611000000000, ul. ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 74 8 165 300 lub 301, e-mail zamowienia.publiczne@zabkowiceslaskie.pl, faks 748 155 445.
Adres strony internetowej (url): http://bip.zabkowiceslaskie.pl/przetargi/33

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa świetlicy wiejskiej w Olbrachcicach Wielkich

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.18.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Nazwa nadana zamówieniu: "Przebudowa świetlicy wiejskiej w Olbrachcicach Wielkich" 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Główny CPV 45000000-7- Roboty budowlane. 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej. 45215000-7 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej. 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach. 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne. 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków. 45111000-8 Rozbiórka stropów. 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne. 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej. 45442100-8 Roboty malarskie. 45262410-8 Wznoszenie konstrukcji budowlanych. 45421146-9 Instalowanie sufitów podwieszanych. 45421141-4 Instalowanie przegród. 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych. 3. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku świetlicy wiejskiej w Olbrachcicach Wielkich. Główny zakres prac polega na wymianie stropów oraz stolarki okiennej I pietra, wykonaniu prac elektrycznych oraz innych niezbędnych robót budowlanych. Szczegółowy zakres prac określony został w projekcie budowlanym w branży konstrukcyjno-budowlanej, projekcie budowlanym branży elektrycznej, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w pomocniczych przedmiarach robót. Budynek zlokalizowany jest na działce nr ewidencyjnym 426/7 Obręb Olbrachcice Wielkie, AM-4, posesja nr 23 w miejscowości Olbrachcice Wielkie. Budynek świetlicy posiada dwie kondygnacje nadziemne ze strychem nieużytkowym. Jest częściowo podpiwniczony z dachem dwuspadowym krytym blachodachówką z dobudową nad sceną i dobudową garażu. Budynek widnieje w wykazie zabytków poz. 114 dom ludowy- obecnie świetlica. Konstrukcja obiektu: * fundamenty murowane z kamienia i cegły na zaprawie wapiennej, * ściany nośne murowane z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie wapiennej, * stropy piwnicy ceglane, * strop nad parterem drewniany ze ślepym pułapem porażony biologicznie, * strop nad I piętrem drewniany ze ślepym pułapem, * więźba dachowa drewniana, dwuspadowa, płatwiowa z dwoma rzędami słupów, * stolarka okienna drewniana, * ilość kondygnacji naziemnych- 2, * ilość kondygnacji podziemnych - częściowe podpiwniczenie, * wysokość pomieszczeń: parter: h - 263 cm, I piętro h- 417, * wysokość budynku z dachem 14,32 m, * powierzchnia zabudowy 315,15m2, * kubatura budynku bez strychu nieużytkowego 2354,19m3, * klasa odporności pożarowej "B", * budynek posiada przyłącze wodno-kanalizacyjne, przyłącze elektryczne i przyłącze gazowe. Zakres robót obejmuje wykonanie min.: ? Rozbiórkę stropu drewnianego pomieszczenia świetlicy w tym rozbiórkę: parkietu, desek podłogi, zasypek, ślepego pułapu, odbiciu tynku od spodu stropu, sufitu z desek, rozbiórkę belek drewnianych stropu. ? Wzmocnienie konstrukcji nadproży ceglanych drzwiowych i okiennych w części parteru poprzez wbudowanie nadproży żelbetowych prefabrykowanych typu L z wykonaniem filarów do podparcia podciągów stalowych. ? Wykonanie nowego sufitu nad sceną z podparciem istniejącego dachu dobudowy nową drewnianą konstrukcją sufitu, rozebraniu podłogi i konstrukcji drewnianej sceny, rozebraniu sufitów drewnianych sceny. ? Rozebraniu ścianek murowanych, rozbiórce stropu klatki schodowej, wykonaniu słupa z cegły na fundamencie, wykonaniu nowej ścianki pomieszczenia, wykonaniu nowych stropów nad parterem. ? Wymianie okien na okna PCV, malowanie okien w części strychowej. ? Wykonaniu stropu nad sceną, wykonaniu remontu sufitu w pomieszczeniu świetlicy. ? Wykonaniu awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, wykonaniu nowego rozdziału energii rozdzielni elektrycznych, ochrony przeciwprzepięciowej instalacji oświetlenia ogólnego, oświetlenia dróg ewakuacyjnych, instalacji gniazd wtyczkowych i siły, instalacji wyrównawczej i uziemiającej, ochrony przeciwporażeniowej. ? Zwiększenie ilości podręcznego sprzętu gaśniczego. Szczegółowy zakres prac określony został w projekcie budowlanym w branży konstrukcyjno-budowlanej, projekcie budowlanym branży elektrycznej, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w pomocniczych przedmiarach robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową (projekt budowlany w branży konstrukcyjno-budowlanej, projekt budowlany branży elektrycznej), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę nr 483/2018 r. z dnia 03-12-2018 r. 4. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć i uzgodnić z Zamawiającym w terminie nie dłuższym niż 14 dni od podpisania umowy harmonogram rzeczowo - finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót z podziałem na ich etapy i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania, przedstawiony w harmonogramie rzeczowo - finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji oraz koszty finansowe. 5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji: na wykonane roboty budowlane na okres minimum 36 miesięcy. Okres udzielonej gwarancji zależy od Wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert. 6. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy Pzp., a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentacji. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia, bądź materiały wymienione w dokumentacji mogą być zastąpione urządzeniami, bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację zamówienia zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów, lub urządzeń równoważnych, albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 7. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia; 1) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na : rozbiórce stropu drewnianego pomieszczenia świetlicy w tym rozbiórce: parkietu, desek podłogi, zasypek, ślepego pułapu, odbiciu tynku od spodu stropu, sufitu z desek, rozbiórce belek drewnianych stropu, wzmocnieniu konstrukcji nadproży ceglanych drzwiowych i okiennych w części parteru poprzez wbudowanie nadproży żelbetowych prefabrykowanych typu L z wykonaniem filarów do podparcia podciągów stalowych, wykonaniu nowego sufitu nad sceną z podparciem istniejącego dachu dobudowy nową drewnianą konstrukcją sufitu, rozebraniu podłogi i konstrukcji drewnianej sceny, rozebraniu sufitów drewnianych sceny, rozebraniu ścianek murowanych, rozbiórce stropu klatki schodowej, wykonaniu słupa z cegły na fundamencie, wykonaniu nowej ścianki pomieszczenia, wykonaniu nowych stropów nad parterem, wymianie okien na okna PCV, malowanie okien w części strychowej, wykonaniu stropu nad sceną, wykonanie remontu sufitu w pomieszczeniu świetlicy. Wykonaniu awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego wykonaniu nowego rozdziału energii, rozdzielni elektrycznych, ochrony przeciwprzepięciowej, instalacji oświetlenia ogólnego, oświetlenia dróg ewakuacyjnych, instalacji gniazd wtyczkowych i siły, instalacji wyrównawczej i uziemiającej, ochrony przeciwporażeniowej, zwiększeniu ilości podręcznego sprzętu gaśniczego, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, 2) Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu Umowy Pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych oraz przepisów o ochronie danych osobowych. 3) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy będą posiadać odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności w zakresie wykonywanych czynności. 4) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy świadczący czynności wskazane w SIWZ będą posiadali aktualne badania lekarskie, niezbędne do wykonania powierzonych im obowiązków. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia Pracownikom odzieży ochronnej, odzieży roboczej i środków ochrony osobistej zgodnie z przepisami i zasadami BHP. 6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wyposażenie Pracowników oraz za ich bezpieczeństwo w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy. 8. Sposób dokumentowania zatrudnienia, osób o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym, w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 7 ppkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt 7 ppkt 1. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.) - RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń , zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.) - RODO. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; 2) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, dowodów o których mowa w pkt 8 ppkt 1lit a-d w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę będzie traktowane jako niewypełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 7 ppkt 1. 9. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy P.z.p., oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7 ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonania świadczenia. 2) W przypadku niezatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę osób wykonujących określone czynności w pkt 7 ppkt 1 Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami określonymi we wzorze umowy. 3) W przypadku nie dochowania któregokolwiek z terminów określonych przez Zamawiającego, Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi określonymi w umowie. 4) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45200000-9, 45215000-7, 45300000-0, 45110000-1, 45210000-2, 45111000-8, 45453000-7, 45421000-4, 45442100-8, 45262410-8, 45421146-9, 45421141-4, 45311200-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 372945.86
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma "ARKO" Handlowo Usługowa Arkadiusz Łuczak
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Złotostocka 12
Kod pocztowy: 57-230
Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 453119.56
Oferta z najniższą ceną/kosztem 453119.56
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 522320.35
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.