eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przedłużenie ważności i rozszerzenie licencji oraz wsparcia technicznego oprogramowania rejestrującego SML

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-08-05

Ogłoszenie nr 510144880-N-2020 z dnia 05-08-2020 r.

Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych: Przedłużenie ważności i rozszerzenie licencji oraz wsparcia technicznego oprogramowania rejestrującego SML

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550131926-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 10420591000000, ul. Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48 22 645 36 90, e-mail zamowienia.publiczne@polskieradio.pl, faks +48 22 645 39 57.
Adres strony internetowej (url): www.prsa.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przedłużenie ważności i rozszerzenie licencji oraz wsparcia technicznego oprogramowania rejestrującego SML

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

(znak sprawy: BZP.B5.29.2020)

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przedłużenie ważności licencji dla posiadanego oprogramowania rejestrującego SML na okres 24 miesięcy do wielokanałowego. Automatycznego rejestrowania audio i wideo oraz automatycznego wycinania plików audio w wielu formatach z zarchiwizowanych materiałów dźwiękowych programów Polskiego Radia S.A. Posiadane oprogramowanie do wycinania współpracuje bezpośrednio z posiadanym oprogramowaniem do rejestrowania materiałów audio.SML- Strilitz Media Logger - rejestracja kanałów, SMP- Strilitz Media Podcaster - produkcja podkastów z zarejestrowanego materiału. W skład przedmiotu zamówienia wchodzą:1. Przedłużenie ważności dla posiadanych czasowych licencji SML Enterprise audio, dla 13 kanałów licencja ważna przez okres umowy oraz wspracie i aktualizacje przez okres ważności umowy.2. Przedłużenie ważności dla posiadanych czasowych licencji SMP audio 10 kanałów, ważna przez okres umowy, wsparcie i aktualizacje przez okres ważności umowy 3. Przedłużenie wsparcia technicznego dla SML video SD/HD monitoring - 10+10 kanałów- wsparcie i aktualizacje przez okres ważności umowy 4. Przedłużenie wsparcia technicznego dla SML Standard audio 24 kanały-wsparcie i aktualizacje przez okres ważności umowy 5. Przedłużenie wsparcia technicznego SML Lite audio 64 kanały- wsparcie i Logger Audio PCM 14 kanałów (8 użytkowników).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 48.32.90.00 - System obrazowania i archiwizowania


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 200000
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Stirlitz Media Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: u. Belgijska 11 lok. 11
Kod pocztowy: 02-511
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 246000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 246000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 246000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) i b), ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1) Cel zamówienia oraz otoczenie prawne Zamawiający Polskie Radio S.A. zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U.2020.805 t.j.) zobowiązany jest do utrwalania audycji, reklamy lub innych przekazów na odpowiednich nośnikach i przechowywanie ich przez okres 28 dni od dnia rozpowszechnienia audycji, reklamy lub innego przekazu. Po upływie tego okresu przechowuje się zapisy audycji, reklamy lub innego przekazu będącego przedmiotem postępowania przed organem państwowym do czasu zakończenia tego postępowania. Dla zapewnienia min. wyżej wymienionego obowiązku Zamawiający posiada oprogramowanie firmy Stirlitz Media tj. Stirlitz Media Logger oraz Stirlitz Media Podcaster. Wskazane oprogramowanie dodatkowo realizuje poniższe zadania: o rejestracja kanałów FM, o rejestracja kanałów DAB+, o rejestracja kanałów internetowych, o rejestracja wydarzeń wizyjnych, o automatyczne wycinanie audycji radiowych (produkcja podcastów z audycji), o monitoring nadajników. Posiadane oprogramowanie rejestruje sygnały wszystkich kanałów emitowanych przez Polskie Radio S.A. Dźwięk pobierany jest z różnych miejsc potoku produkcyjnego (za konsoletą, za procesorem audio, za nadajnikiem) i rejestrowane. Taka organizacja monitoringu całego potoku produkcyjnego pozwala oceniać wpływ zmian sprzętowych zachodzących w torze audio oraz wideo. Dodatkowo zaimplementowana jest detekcja ciszy w nagrywanym sygnale, połączona z mechanizmem automatycznego informowania zdefiniowanych adresatów za pomocą poczty elektronicznej. Poza sygnałami Polskiego Radia S.A. rejestracji podlegają również sygnały wybranych stacji komercyjnych, copozwala na ciągłe śledzenie aktywności stacji konkurencji dla Zamawiającego. Oprogramowanie do tworzenia podcastów (Stirlitz Media Podcaster) pozwala na automatyczne wycinanie materiałów, które potem publikowane są również automatycznie na stronach portalu polskieradio.pl, w formie podcastów lub wysyłane do zewnętrznych odbiorców w formie plików np. wiadomości dla Polskiego Radia Londyn. Wycinanie materiałów oparte jest o znaczniki czasowe, oraz wiele dodatkowych parametrów m.in. sygnały z tłumików konsolet i rozbudowane logi poemisyjne z systemu Dalet. Zamawiający zobowiązany jest do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1834). W celu możliwości korzystania z ww. oprogramowania Zamawiający wszczyna postępowanie na "Przedłużenie ważności i rozszerzenie licencji oraz wsparcia technicznego oprogramowania rejestrującego SML" na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) i b), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia; 2) Analiza rynku Zamawiający od ponad 7 lat w otwartym, konkurencyjnym trybie - trybie przetargu nieograniczonego, gdzie przedmiotem zamówienia była dostawa ww. oprogramowania wraz z licencjami spełniającego wymogi systemu rejestracji audycji, gdzie dopuszczona była możliwość zaoferowania rozwiązań równoważnych, wraz ze wsparciem technicznym wpływała zawsze tylko jedna oferta - oferta wykonawcy Stirlitz Media sp. z o.o. Zamawiający z bardzo daleko posuniętej ostrożności w ramach konsultacji rynkowych zamieścił na stronie internetowej Polskiego Radia S.A ogłoszenie, które miało na celu określenie kręgu wykonawców mogących wykonać przedmiot zamówienia objęty niniejszym postepowaniem. Przeprowadzone rozeznanie rynku potwierdziło wiedzę i przypuszczenia Zamawiającego, ze żaden z potencjalnych Wykonawców oprócz Stirlitz Media nie jest w stanie zrealizować zamówienia obejmującego: 1. Przedłużenie ważności dla posiadanych czasowych licencji SML Enterprise audio, dla 13 kanałów ważna przez okres umowy, oraz wsparcie techniczne i aktualizacje przez okres ważności tejże umowy 2. Przedłużenie ważności dla posiadanych czasowych licencji SMP audio dla 10 kanałów, ważne przez okres trwania tejże umowy, oraz wsparcie i aktualizacje oprogramowania przez okres ważności umowy 3. Przedłużenie wsparcia technicznego dla SML video SD/HD monitoring - (dla 10+10 kanałów) - oraz wsparcie i aktualizacje oprogramowania przez okres ważności umowy, 4. Przedłużenie wsparcia technicznego dla SML Standard audio na 24 kanały, oraz wsparcie i aktualizacje oprogramowania w czasie trwania umowy 5. Przedłużenie wsparcia technicznego SML Lite audio dla 64 kanałów, oraz wsparcie i aktualizacje przez okres ważności umowy. 6. Nowa Licencja wieczysta - Stirlitz Media Logger Audio PCM dla 14 kanałów (i 8 jednoczesnych użytkowników). 7. Umożliwienie korzystania z platformy testowej niezbędnej do weryfikacji poprawnego działania pożądanych funkcjonalności przez okres trwania testów, ale nie dłużej niż czas obowiązywania Umowy; W odpowiedzi na ww. ogłoszenie odpowiedział tylko jeden wykonawca a mianowicie: Stirlitz Media Sp. z o.o., ul. Belgijska 11/11, 05-511 Warszawa. Odpowiedź jednego Wykonawcy potwierdza wcześniejszą diagnozę rynku i ustalenia Zamawiającego, ze nie istnieje realnie na rynku inny Wykonawca mogący zrealizować zamówienie. 3) Analiza zasobów i otoczenia informatycznego u Zamawiającego Firma Stirlitz Media sp. z o.o. posiada autorskie prawa majątkowe do utworu zbiorowego, jakim są licencje objęte niniejszym zamówieniem, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 2339). Usługi wsparcia technicznego, rozbudowa i dostawa licencji są świadczone wyłącznie przez firmę Stirlitz Media sp. z o.o. Oprogramowanie Stirlitz Media Logger i Stirlitz Media Podcaster spełniają kluczowezadaniaw obszarze cyfrowych systemów dźwiękowych Polskiego Radia. W formacie nagrań rejestrowanych przez oprogramowanie Stirlitz Media Logger, Zamawiający posiada ok 25 TB danych archiwalnych. Archiwa te, to pełen zapis treści emitowanych przez Zamawiającego z lat 2012 - 2020 (zależnie od programu). Hipotetyczna wymiana oprogramowania na inne skutkowała by brakiem możliwości korzystania z nagrań, gdyż zapisane są one w formacie dźwiękowym, producenta oprogramowania. Ewentualna konieczność konwersji i importu danych na inny format dźwiękowy rozwiązania hipotetycznie alternatywnego a także ewentualna wymiana platformy sprzętowej, na której chodzi oprogramowanie SML i SMP jest ciężkie do oszacowania pod względem finansowym. Pakiet oprogramowania Stirlitz Media Logger oraz Stirlitz Media Podcaster są rendundantnymi systemami pracy ciągłej. Oznacza to, iż pracują nieprzerwanie przez 24h na dobę rejestrując liniowo programy Polskiego Radia na potrzeby KRRiT oraz własne, produkując z nich podcasty jakie pojawiają się na Portalu Zamawiającego. Wymiana oprogramowania na rozwiązanie hipotetycznie alternatywne wymagała by od Zamawiającego posiadania dwóch kompletów serwerów wraz z wyposażeniem, aby podczas migracji i konwersji zachować nieprzerwaną ciągłość działania obu Systemów. Hipotetyczne rozwiązanie alternatywne jeśli przyjmiemy takie same potrzeby sprzętowe dodatkowo kosztowało więcej o ponad 500 000 zł netto . W skład praformy sprzętowej zbliżonego rozwiązania wchodzą: lp funkcja Przykładowy model Liczba sztuk Szacunkowa cena netto Wartość netto 1 Rejestracja audio Dell r740 4 35 000 140 000 2 Rejestracja video Dell r740 2 65 000 130 000 3 Macierz dyskowa na dane PowerVault ME4084 1 220 000 220 000 4 Karty audio RME HDSPe MADI 4 7 000 28 000 Suma: 518 000 o - Zakup serwerów nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. Pozostałe koszty zakupu rozwiązań alternatywnych są bardzo trudne do oszacowania gdyż nie mamy dokładnych analiz Wykonawcy, który mógł by się podjąć takiego zadania. Aktualnie standardowa stawka pracy wdrożeniowca z branży IT do około trzykrotność średniej krajowej, a doświadczonego programisty to równowartość 4 krotności średniej krajowej. Jeśli dodamy do tego minimalne marże ewentualnego wykonawcy, to miesięczny koszt pracy dwu osobowego zespołu oscylował by w okolicach 50 tysięcy złotych netto, które najprawdopodobniej doliczone zostały by do ostatecznego rozrachunku przy wdrożeniu rozwiązania alternatywnego. Nie wiemy czy w przeciągu miesiąca zespół taki był by w stanie sprostać analizie oraz migracji danych. Jeśli proces wymagał by dłuższych prac to cena na pewno była by odpowiednio wyższa. Wobec powyższego hipotetycznie - rozpoczęcie realizacji wdrożenia produktu alternatywnego przez podmiot inny niż Stirlitz Media Sp. z o.o., trwało by możliwie nie wcześniej niż za około miesiąc a koszty tego rozwiązania były by niewspółmiernie wysokie. Nie jest to koszt ani okres oczekiwania, który Zamawiający byłby zobowiązany rozsądnie brać pod uwagę. 4) Analiza prawna Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi okoliczność, gdy dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia; Urząd Zamówień Publicznych wyraźnie podkreśla, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki (trybu niekonkurencyjnego) w oparciu o przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a-b p.z.p. ma charakter zupełnie wyjątkowy. Jeśli chodzi o przesłankę udzielenia zamówienia "z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze" (lit. a), to zdaniem UZP "podstawą zastosowania tej przesłanki jest szczególny charakter danego zamówienia powodujący, że może ono być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę, przy czym nie jest wystarczające, że dany wykonawca jest w stanie zrealizować zamówienie najlepiej bądź w najszerszym zakresie. Musi on być jedynym wykonawcą, który ze względu np. na specyficzne cechy techniczne zamówienia jest zdolny do realizacji zamówienia". W drugim przypadku, tzn. gdy udzielanie zamówienia z wolnej ręki następuje w oparciu o przesłankę wynikającą "z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych" (lit. b), m.in. wynikających z prawa autorskiego, "zamawiający jest zobowiązany wykazać dodatkowo, iż na rynku nie istnieją rozwiązania równoważne, które odpowiadałyby potrzebom zamawiającego. W przeciwnym wypadku niemożliwe jest skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ prowadziłoby to do nierównego traktowania wykonawców i preferencji na rzecz rozwiązań objętych prawami wyłącznymi". Urząd Zamówień Publicznych podkreśla przy tym dobitnie, że "skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki możliwe jest tylko w sytuacjach szczególnych, a szczególny charakter tych sytuacji zależny jest od czynników zewnętrznych - niezależnych od zamawiającego". W motywie 50 dyrektywy 2014/24/UE odnoszącej się do możliwości zastosowania procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu, stwierdzono, że "Instytucje zamawiające odwołujące się do tego wyjątku powinny przedstawić powody braku racjonalnych rozwiązań alternatywnych lub zamiennych, takich jak wykorzystywanie alternatywnych kanałów dystrybucji, również poza państwem członkowskim, w którym znajduje się instytucja zamawiająca lub rozważenie porównywalnych pod względem funkcjonalności robót budowlanych, dostaw i usług. Gdy sytuacja wyłączności spowodowana jest względami technicznymi, powinny one być rygorystycznie określone i uzasadnione w każdym indywidualnym przypadku. Mogą one obejmować na przykład techniczną niemożliwość osiągnięcia przez innego wykonawcę wymaganej wydajności lub konieczność skorzystania ze specjalistycznej wiedzy, narzędzi lub środków, którymi dysponuje wyłącznie jeden wykonawca. Względy techniczne mogą być także spowodowane szczególnymi wymogami z zakresu interoperacyjności, które należy spełnić, by zapewnić funkcjonowanie zamawianych robót budowlanych, dostaw lub usług". Natomiast w uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający". Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła również uwagę, że "przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a Pzp stanowi, że przyczyny techniczne uzasadniające powierzenie zamówienia dotychczasowemu wykonawcy muszą mieć charakter obiektywny. Udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit a) Pzp uzależnione jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (uchwała z dnia 2 kwietnia 2012 r. KIO/KD 37/12). 5) Wnioski Mając na uwadze charakter zamówienia oraz jego uwarunkowania zarówno prawne, jak i techniczne (opisane powyżej), należy stwierdzić, iż nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, którego zastosowanie prowadziło by do możliwości udzielenia przedmiotowego zamówienia w jednym z trybów konkurencyjnych. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy, w której mowa, iż dostawa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jest w pełni uzasadnione, ponieważ nie istnieje żadne rozsądne rozwiązane alternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Natomiast zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. b) ustawy, w której mowa, iż dostawa/usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów wynika, iż tylko prawa do modyfikacji i wsparcia technicznego ma tylko producent tego oprogramowania. Hipotetyczny zakup praw do tego oprogramowania nie jest brany pod uwagę, ponieważ koszty takiego zakupu przewyższają koszty zakupu licencji i wsparcia przez samego producenta. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na stanowisko doktryny, zgodnie z którym "Granice weryfikacji rozwiązań funkcjonalnie alternatywnych lub zamiennych wyznacza określenie "rozsądne". (...) ani Prawo zamówień publicznych, ani dyrektywa 2014/24/UE nie dają wskazówki interpretacyjnej, jak należy to określenie rozumieć. Zasadne wydaje się przyjęcie, iż chodzi o takie rozwiązania, które nie generują po stronie zamawiającego dodatkowych kosztów ani zabiegów organizacyjnych." W przedstawionym stanie faktycznym nie zachodzi również sytuacja, w której brak konkurencji jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Brak konkurencji wynika bowiem z obiektywnych i transparentnych okoliczności przedstawionych w niniejszym uzasadnieniu. Tym samym zostało potwierdzone, że Zamawiający dochował należytej staranności w ustaleniu kręgu potencjalnych wykonawców i z przyczyn od siebie niezależnych, całkowicie obiektywnych wykazuje, że na rynku jest monopol oraz, że nie ma rozsądnego rozwiązania alternatywnego lub rozwiązania zastępczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia; Wszczynanie postepowanie w trybie konkurencyjnym byłoby tworzeniem fikcji prawnej, ponieważ powyższe okoliczności jednoznacznie wskazują, że na rynku jest jeden wykonawca mogący zrealizować zamówienie.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.