eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Dostawa oraz utrzymanie zintegrowanego systemu teleinformatycznego dla potrzeb przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie.



Ogłoszenie z dnia 2020-07-24

Ogłoszenie nr 510135477-N-2020 z dnia 24-07-2020 r.

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Rzeszowie: Dostawa oraz utrzymanie zintegrowanego systemu teleinformatycznego dla potrzeb przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Rzeszowie, Krajowy numer identyfikacyjny 69054126000000, ul. Al. Wyzwolenia 4, 35-501 Rzeszów, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 178 605 600, e-mail word@word.rzeszow.pl, faks 178 527 194.
Adres strony internetowej (url): www.word.rzeszow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Samorządowa Wojewódzka Osoba Prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa oraz utrzymanie zintegrowanego systemu teleinformatycznego dla potrzeb przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

DAT/ZP/2/2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia stanowi dostawa dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie, jednolitego dla wszystkich ośrodków egzaminowania (tj. wszystkich wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego), systemu teleinformatycznego w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 poz. 700, 730 i 848) zintegrowanego z systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję kierowców. 2. Jednolity system teleinformatyczny dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie powinien umożliwiać realizowanie przez Zamawiającego w sposób niezakłócony zadań publicznych polegających na obsłudze administracyjnej i przeprowadzaniu egzaminów państwowych teoretycznych i praktycznych na prawo jazdy, poprzez należyte zabezpieczenie integracji systemu ze wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany Profili Kandydatów na Kierowców (PKK) i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową, niezależnie od zachodzących w tym okresie zmian w zakresie sposobu funkcjonowania ww. systemów oraz zmian ich dostawców i/lub dysponentów. 3. System powinien spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r. poz. 341 i 622) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. poz. 1206). 4. Oprogramowanie wchodzące w skład systemu powinno spełniać minimalne wymagania, w szczególności: a) Realizacja egzaminu teoretycznego; b) Losowanie i rozliczanie egzaminu praktycznego ; c) Realizacja zapisów kandydatów na egzaminy ; d) Planowanie i zarządzanie egzaminami i infrastrukturą ; e) Raportowanie, statystyki, analizy; f) Aplikacja dla Kierownictwa WORD ; g) Zarządzanie finansową obsługą systemu ; h) Zintegrowana internetowa platforma usług i płatności ; i) Obsługa reklamacji na przebieg egzaminów ; j) Kolejka kandydatów ; - zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w Zaproszeniu do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki. 5. Wdrożenie jednolitego systemu informatycznego powinno odbyć się w sposób zapewniający ciągłość procesów egzaminowania (długość przerwy nie dłużej niż 2 dni robocze) i obejmować co najmniej następujące elementy: a) Dostosowanie konfiguracji istniejącej infrastruktury technicznej i urządzeń znajdujących się w dyspozycji Zamawiającego wraz z instalacją i konfiguracją oprogramowania, b) Zapewnienie niezbędnych urządzeń i skonfigurowanie usługi sieciowej dostępu do systemu teleinformatycznego określonego w art. 16a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r. poz. 341 i 622) dalej zwanego SI KIEROWCA oraz do integracji systemu Z SI KIEROWCA, c) Umożliwienie pełnej elektronicznej obsługi PKK w siedzibie Zamawiającego, w zakresie pobierania PKK i jego aktualizacji w funkcjonalnościach określonych w punkcie 2 ust. 1), 2) i 3), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez cały okres obowiązywania umowy, d) Zapewnienie bezpieczeństwa elektronicznego przesyłania danych z zastosowaniem infrastruktury klucza publicznego PKI (czytniki, karty i certyfikaty) oraz należytego zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych, na zasadach uzgodnionych przez Strony w Umowie; e) Umożliwienie podpisywania wymaganych dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym. 6. Usługi dostarczone wraz z systemem dla WORD Rzeszów powinny obejmować, w okresie trwania umowy, co najmniej poniżej opisane elementy: a) Świadczenie usługi gwarancyjnej oraz rozwój i utrzymanie systemie w stanie pełnej funkcjonalności, poprzez usuwanie błędów, ujawniających się podczas pracy w systemu oraz bieżące jego aktualizowanie i dostosowywanie do zmian przepisów powszechnie obowiązujących na terenie Polski oraz wynikających w zakresie, w jakim mają wpływ na prawidłowe tj. skuteczne i celowe działanie systemu, w uzgodnieniu z Zespołem Przedstawicieli Stron. b) Organizowanie spotkań Zespołu Przedstawicieli Stron, powołanego w celu przedstawiania i zatwierdzania wspólnie z Wykonawcą bieżących aktualizacji systemu, składającego się z przedstawicieli Wykonawcy oraz przedstawicieli Zamawiającego, zatwierdzonych pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich podmiotów korzystających z systemu w okresach umożliwiających bieżącą aktualizację systemu, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. c) Wsparcie techniczne polegające na utrzymaniu telefonicznej pomocy technicznej (helpdesk) świadczonej w dni robocze od poniedziałku do soboty, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w godzinach roboczych od 7.00 do 22.00, w soboty od 7.00 do 15.00. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Zaproszeniu do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 48000000-8


Dodatkowe kody CPV: 72263000-6, 72265000-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/06/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 329040
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Sanguszki 1
Kod pocztowy: 00-222
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 404719.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 404719.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 404719.20
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1) Przedmiot zamówienia może zostać wykonany tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze) wobec istnienia obiektywnej podstawy do stwierdzenia, iż przedmiot zamówienia może zostać wykonany wyłącznie przez Wykonawcę Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Powyższe wynika z faktu, iż § 2 ust. 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, obliguje Zamawiającego do dysponowania systemem teleinformatycznym zintegrowanym z systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję kierowców. 2) Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego od Ministra Infrastruktury wynika, że w obecnym stanie prawnym, przy aktualnie występujących na rynku rozwiązaniach technicznych, jedynym podmiotem istniejącym na rynku, który może dostarczyć jednolity system teleinformatyczny dla Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, zgodny z obowiązującymi w tej materii przepisami, jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. 3) Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury znajduje także potwierdzenie w doświadczeniu Zamawiającego oraz innych wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego w Polsce. Zgodnie z posiadaną przez ośrodki egzaminowania wiedzą: a) Za przyczynę techniczną, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp uznać należy posiadanie unikatowego systemu, pozostającego w dyspozycji tylko jednego Wykonawcy - PWPW S.A. Jej obiektywny charakter (faktycznie istniejący i niezależny od WORD) potwierdza brak zdolności innych podmiotów działających w branży IT, do zapewnienia integracji systemu teleinformatycznego dla WORD ze wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany Profili Kandydatów na Kierowców (PKK) i innych informacji, zgodnie z przepisami nałożonymi na ośrodki egzaminowania. Sytuacja w tej materii pozostaje niezmienna od wielu lat, a nieliczne podmioty, które w latach ubiegłych brały udział w ogłaszanych przez Zamawiającego i inne ośrodki ruchu drogowego postępowaniach przetargowych, mimo zawartych umów nie były w stanie ich realizować z uwagi na brak szczegółowych danych i specyfikacji technicznych stworzonego właśnie przez PWPW S.A. interfejsu PKK. Ani konsorcjum ITS/SYGNITY w roku 2014, ani spółka IT Expert w roku 2016 nie były w stanie dostarczyć jednolitego systemu teleinformatycznego dla wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego, zgodnego z obowiązującymi przepisami. Mimo rozpoczęcia i pewnego zaawansowania prac nad systemem, poniesionych kosztów i zawartych umów, oba te podmioty - wobec niemożności uzyskania niezbędnych danych dot. interfejsu PKK, zrezygnowały z dalszych prac nad przygotowywanymi przez siebie projektami systemów, które mogłyby konkurować z systemem dostarczanym przez PWPW S.A. Potwierdzeniem tego jest chociażby konieczność rozwiązania umowy Zamawiającego ze spółką IT Expert, która nie wywiązywała się ze zobowiązań umownych i nie była w stanie realizować przedmiotu umowy. b) Rozwiązaniem ww. problemu miało być wprowadzenie nowej wersji Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), która miała zapewnić obsługę PKK. W związku z opóźnieniami wprowadzania tej funkcjonalności - w tym także brakiem jakichkolwiek informacji dot. przybliżonego terminu ich wprowadzenia - w dalszym ciągu jedynym Wykonawcą, mogącym dostarczyć system teleinformatyczny umożliwiający wymianę danych dot. PKK pomiędzy podmiotami biorącymi udział w procesie wydawania prawa jazdy - w szczególności pomiędzy starostwami powiatowymi a ośrodkami egzaminowania, pozostaje PWPW S.A. Wykonawca ten - jako jedyny - wytworzył oprogramowanie zarządzające i umożliwiające kompleksową realizację zadań ustawowych nałożonych na WORD, a w szczególności procesu egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców, które zostało wyposażone w obsługę PKK. c) Z obserwacji Zamawiającego wynika, że sytuacja na rynku pozostaje niezmienna od lat - nieprzezwyciężalny monopol PWPW S.A. trwa, a nawet się pogłębia. Stworzenie systemu teleinformatycznego umożliwiającego prawidłową pracę WORD wymaga ścisłej współpracy potencjalnych wykonawców z ośrodkami egzaminowania. Aktualnie, od wielu już lat, w żadnym z wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego nie jest testowane jakiekolwiek inne oprogramowanie, które mogłoby stanowić konkurencję dla systemu teleinformatycznego PWPW S.A. Z wiedzy Zamawiającego wynika także, że żaden z podmiotów obecnych na rynku nie zwrócił się do jakiegokolwiek ośrodka egzaminowania z zapytaniem o specyfikę pracy WORD, która mogłaby pomóc w stworzeniu konkurencyjnego systemu. Złożoność systemu wyklucza jego opracowanie bez uprzedniego pilotażu w co najmniej kilku ośrodkach egzaminowania. Ze względu na konieczność zintegrowania systemu teleinformatycznego WORD z systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję kierowców muszą zostać spełnione procedury o wysokich wymaganiach bezpieczeństwa. Dla zewnętrznych dostawców (innych niż PWPW S.A.) konieczne jest także odbycie pozytywnych testów akceptacyjnych związanych z obsługą PKK, co dodatkowo znacząco wydłuża czas niezbędny do opracowania systemu. d) Przesłankę istnienia trwałego i nieprzezwyciężonego monopolu PWPW S.A. potwierdza również fakt, że już od wielu lat, żaden z wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego nie korzysta przy dostawie systemu teleinformatycznego z usług dostawcy innego niż PWPW S.A.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.