eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gniezno › Zadanie 1 Dostawa materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tymkoperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia. Zadanie 2 Dostawa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-03-05

Gniezno: Zadanie 1 Dostawa materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tym: koperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia. Zadanie 2 Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu.
Numer ogłoszenia: 50758 - 2009; data zamieszczenia: 05.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy , ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie, tel. 061 4261649, faks 061 4261162.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup-gniezno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie 1 Dostawa materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tym: koperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia. Zadanie 2 Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 1 dotyczy: sukcesywnej dostawy materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tym: koperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia wyszczególnionych w załączniku nr 4 do SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 2 dotyczy: sukcesywnej dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.76.30 - Papier do drukowania 30.19.20.00 - Wyroby biurowe 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów 30.12.51.20 - Toner do fotokopiarek .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 1.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: 2.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4. 2.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 2.3 wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji. 2.4 złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2.5 nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych. 2.6 nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą 3. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 3.1 jest niezgodna z ustawą 3.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych. 3.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 3.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 3.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny 3.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych 3.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna. 6. Ocena ofert w zakresie poszczególnych zadań będzie niezależna od siebie. Odrzucenie oferty Wykonawcy w zakresie jednego zadania nie powoduje automatycznie odrzucenia jego oferty w zakresie innego zadania. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie na zasadach określonych w art. 23 ustawy Pzp. Wówczas Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków traktując łączne ich spełnienie przez wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty: A.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert i nie później niż w dniu upływu składania ofert. A.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. A.3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert i nie później niż w dniu składania ofert. A.4) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych załącznik nr 3 do SIWZ. B. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: B.1) Wykaz wykonanych, dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Na potwierdzenie niezbędnej wiedzy i doświadczenia wykonawcy winni wykazać, że w czasie określonym wyżej w punkcie B.1, wykonywali co najmniej jedną dostawę odpowiadające wartością i zakresem niniejszego przedmiotu zamówienia. Załącznik nr 7 do SIWZ C. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: C.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. A.1), A.3), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert i nie później niż w dniu upływu składania ofert. 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert i nie później niż w dniu upływu składania ofert. 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. C zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. C. D. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: D.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Wszelka korespondencja będzie prowadzona z Pełnomocnikiem. D.2 Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. A, C dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie D.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie, mogą zostać wezwani przez Zamawiającego do przedstawienia stosownej umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. E. Ponadto na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: E.1 Formularz ofertowy - załącznik 1 lub 2 ( w zależności od składanej oferty) E.2 Kosztorys ofertowy do zadania nr 1 - załącznik nr 4 E.3 Kosztorys ofertowy do zadania nr 2 - załącznik nr 5 wraz z dokumentami wymienionymi w opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 2.1 oraz oświadczeniem załącznik nr 6 do SIWZ w przypadku zaproponowania tonerów równoważnych. E.4 Wykaz wykonywanych dostaw - załącznik nr 7 E.5 Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp. - załącznik nr 3 F. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów F.1 Wyżej wymienione dokumenty w punkcie A, C, mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów zawierających stwierdzenia zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania, tzn. wystawione w takim okresie, który został określony w pkt. A i C i nie później niż w dniu upływu terminu składania ofert. F.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup-gniezno.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pup-gniezno.pl.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2009 godzina 11:45, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Gnieźnie ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno - biuro podawcze pokój nr 18.

IV.3.5) Termin związania ofertą: do 18.04.2009.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tym: koperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 1 dotyczy: sukcesywnej dostawy materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych oraz artykułów biurowych w tym: koperty, artykuły z tworzywa sztucznego, materiały bieżącego użytku i artykuły specjalistycznego przeznaczenia wyszczególnionych w załączniku nr 4 do SIWZ. 1.1 Termin wykonania zamówienia: w terminie 5 dni od podpisania umowy sukcesywna dostawa w/w przedmiotu zamówienia do dnia 31.12.2009 r. 1.2 Dostawy realizowane będą w zależności od potrzeb Zamawiającego na zlecenie telefoniczne potwierdzone drogą faksową lub e-mailową. 1.3 Dostawy muszą być realizowane w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie w terminie 3 dni od daty złożenia zamówienia. 1.4 Wykonawca zapewni transport, rozładowanie i wniesienie zamówionych artykułów papierniczych i biurowych do magazynu Powiatowego Urzędu Pracy, który mieści się w budynku położonym w Gnieźnie, przy ul. Sobieskiego 20 (parter). Dostarczone materiały powinny być spakowane w taki sposób aby nie uległy zniszczeniu podczas transportu rozładunku i wniesienia do magazynu. 1.5 W okresie objętym umową, Wykonawca zapewni stałą wysokość cen jednostkowych dostarczanych artykułów biurowych i materiałów papierniczych, zgodnie z przedłożoną ofertą..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.76.30-1, 30.19.20.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 2 dotyczy: sukcesywnej dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza oferty równoważne. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia i realizacji zamówienia. 2.1 Materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, wolne od wad, kompletne, do których produkcji użyto 100 % materiałów nowych, bez śladów używania i uszkodzenia, pełnowartościowe, nieregenerowane, nierefabrykowane, wyprodukowane przez producenta sprzętu, do którego są przeznaczone, posiadającego normę ISO 9001. Wszystkie elementy wchodzące w skład materiałów (np. kaseta, bęben światłoczuły, listwa podająca, listwa zbierająca, listwa czyszcząca, wałek grzewczy, wałek dociskowy, głowica drukująca, toner, atrament, tusz itp.) będą fabrycznie nowe, nieregenerowane, nierefabrykowane, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innych materiałów, które zastosowane w urządzeniach firm wymienionych w powyższym zestawieniu nie spowodują utraty gwarancji producenta tych urządzeń. Jeżeli potencjalni wykonawcy zaoferują tonery producentów innych niż producenci urządzeń określonych w załączniku nr 5 ( tzw. równoważne), zobowiązani są do oferty dołączyć oświadczenia producentów tych materiałów eksploatacyjnych (w przypadku materiałów produkcji krajowej) względnie głównego dystrybutora na Polskę (w przypadku materiałów produkcji zagranicznej), w których będą znajdować się informacje potwierdzające, że użyte materiały, a więc listwy, wałki, a zwłaszcza kasety wykorzystane do ich produkcji nie pochodzą z regeneracji, a więc nie są one wytwarzane z elementów użytych powtórnie w procesie produkcji oraz załączą dodatkowo oświadczenia od producentów urządzeń, z treści których będzie wynikało, że zastosowanie zaoferowanych przez wykonawcę materiałów eksploatacyjnych nie spowoduje utraty gwarancji producenta. Oświadczenia muszą być oryginalne,podpisane przez producenta i aktualne. Przez definicję utrata gwarancji producenta Zamawiający rozumie, sytuację utraty przez Zamawiającego prawa do dokonania nieodpłatnej naprawy urządzenia w okresie gwarancji, jak i ewentualną utratę gwarancji na całe urządzenie, czyli tzw. wygaśnięcie ochrony gwarancyjnej 2.2 Przez równoważne materiały eksploatacyjne Zamawiający rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/toneru, wydajność i jakość wydruku - wykonane zgodnie ze standardem odpowiednio ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 - oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ) w stosunku do typu zamawianego produktu oryginalnego, fabrycznie nowego, nieregenerowanego, pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony. Materiały równoważne muszą działać analogicznie jak materiały oryginalne producenta urządzeń i posiadać elementy elektroniczne, dające komunikaty o stanie ich zużycia, jak również ich zastosowanie nie może naruszać warunków gwarancji urządzenia, do którego dany materiał został użyty. 2.3 Dostarczone przez Wykonawcę materiały eksploatacyjne muszą pochodzić z bieżącej produkcji i muszą być umieszczone w oryginalnych opakowaniach fabrycznych, z etykietami w języku polskim, muszą posiadać znak firmowy producenta, etykiety zawierające numer katalogowy, termin jego ważności i listę kompatybilności. Dostarczone materiały muszą posiadać 12 miesięczny okres gwarancji, licząc od dnia dostawy. 2.4 Zamawiający przedstawił minimalne parametry materiałów eksploatacyjnych do drukarek i faksów, które spełniałyby założone wymagania techniczne, jakościowe, funkcjonalne i użytkowe. Zamawiający podał zalecane przez producenta typy produktów do posiadanych urządzeń. Wykonawca w swojej ofercie może zaoferować ceny tych konkretnych produktów lub innych, ale muszą one być równoważne jakościowo, czyli nie gorsze od zaproponowanych przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku gorszych parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych przedmiotu zamówienia oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z postępowania. 2.5 Wszystkie materiały eksploatacyjne muszą być zgodne z normami i gwarancjami producentów odpowiednich drukarek i faksów. 2.6 Termin wykonania zamówienia: w terminie 5 dni od podpisania umowy sukcesywna dostawa do 31.12.2009 r. 2.7 Dostawy realizowane będą w zależności od potrzeb Zamawiającego na zlecenie telefoniczne potwierdzone drogą faksową lub e-mailową. 2.7 Dostawy muszą być realizowane w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie w terminie 3 dni od daty złożenia zamówienia. 2.8 Wykonawca zapewni transport, rozładowanie i wniesienie zamówionych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksu do magazynu Powiatowego Urzędu Pracy, który mieści się w budynku położonym w Gnieźnie, przy ul. Sobieskiego 20. Dostarczone materiały powinny być spakowane w taki sposób aby nie uległy zniszczeniu podczas transportu i rozładunku i wniesienia do magazynu. 2.9 W okresie objętym umową, Wykonawca zapewni stałą wysokość cen jednostkowych dostarczanych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek, zgodnie z przedłożoną ofertą..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.12.51.20-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.