eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wągrowiec › Utrzymanie zieleni oraz terenów miejskich w Wągrowcu

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-03-24

Ogłoszenie nr 50626 - 2017 z dnia 2017-03-24 r.

Wągrowiec: Utrzymanie zieleni oraz terenów miejskich w Wągrowcu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 32920-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Wągrowca, krajowy numer identyfikacyjny 570791282, ul. ul. Kościuszki  15 a, 62-100   Wągrowiec, państwo Polska, woj. wielkopolskie, tel. 67 2621522, 67 2680320, faks 67 2620325, e-mail p.hayn@wagrowiec.eu, m.walkowiak@wagrowiec.eu
Adres strony internetowej (URL): www.wagrowiec.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Utrzymanie zieleni oraz terenów miejskich w Wągrowcu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

TI.271.6.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: a) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na "Utrzymaniu zieleni oraz terenów miejskich w Wągrowcu". Do czynności i obowiązków wykonawcy należeć będzie m.in.: 1) współpraca z Zamawiającym, 2) zapewnienia bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa osób trzecich oraz ponoszenia odpowiedzialności materialnej za szkody wynikłe w związku z wykonywanymi pracami przedmiotu zamówienia, 3) przestrzegania przepisów bhp i ppoż, 4) zapewnienia sprzętu spełniającego wymogi i normy techniczne niezbędne do wykonania prac objętych przedmiotem zamówienia, 5) wykonania prac objętych niniejszą umową zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem, należytą starannością, przy zachowaniu obowiązujących przepisów prawa, norm i standardów, oraz na warunkach określonych w niniejszej umowie, 6) właściwego postępowania z odpadami zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) wraz z powszechnie obowiązującymi przepisami miejscowymi. 7) ponoszenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe ze złego wykonawstwa i zabezpieczenia robót, 8) ponoszenia kosztów poboru wody oraz unieszkodliwiania odpadów powstałych przy realizacji umowy, 9) wykonywania prac zawartych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 2 do wzoru umowy (załącznik nr 4 do zaproszenia,)w tym m.in.: a) utrzymywanie ścieżek - 4343 mb: - gracowanie, naprawa, konserwacja, wyrównywanie nawierzchni, - zbieranie i usuwanie w sposób ciągły papierów i innych zanieczyszczeń, - zamiatanie części utwardzonej, - wiosenne i jesienne grabienie liści oraz ich wywóz, b) utrzymanie trawników (ilość zgodnie z działem VII): - koszenie trawy wraz z zebraniem, - zbieranie i usuwanie w sposób ciągły papierów i innych zanieczyszczeń, - wiosenne i jesienne grabienie liści oraz ich wywóz, Grabienie liści w okresie jesiennym dotyczy wyłącznie ciągów pieszo rowerowych oraz schodów. Liście na trawnikach powinny zostać zgrabione i usunięte - w uzgodnieniu z inwestorem - przed pierwszymi opadami śniegu lub w okresie przedwiośnia. c) pielęgnacja drzew i krzewów: - obcinanie odrostów przy drzewach, - usuwanie suchych konarów, zagrażających bezpieczeństwu użytkowników promenady, - zabezpieczanie miejsc cięć i złamań środkami przeciw patogenom. - usuwanie wiatrołomów, - pielenie, przycinanie, nawożenie i podlewanie młodych drzew, d) utrzymanie w należytym stanie ławek parkowych: - bieżąca naprawa, - malowanie, - czyszczenie e) utrzymanie w należytym stanie koszy na odpady: - wybieranie w sposób ciągły odpadów, - wykładanie worków foliowych w koszach na psie odchody, - mycie koszy, - naprawa oraz malowanie w razie potrzeby, f) bieżąca naprawa i konserwacja elementów małej architektury a także utrzymywanie czystości w obrębie schodów na całej promenadzie oraz w obrębie pochylni przy ul. Letniej oraz przy ul. Wodnej, g) utrzymywanie istniejących kwietników (36 szt.) oraz rabat kwiatowych (63 m2): - dwukrotna obsada kwiatami w ciągu roku (gatunku uzgadniane z inwestorem), - nawożenie, - pielenie, - podlewanie, - przygotowanie kwietników do okresu zimowego, h) utrzymywanie skarpy jeziora wraz z linią przybrzeżną: - koszenie trawy, zbieranie zanieczyszczeń, grabienie liści, pielęgnacja drzew - zgodnie z zasadami określonymi we wcześniejszych punktach, - zbieranie i usuwanie w sposób ciągły odpadów zalegających wzdłuż linii brzegowej jeziora oraz w szuwarach, - usuwanie z lustra wody zwalonych drzew, - usuwanie odrostów drzew oraz samosiewu młodych drzew.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 90600000-3
Dodatkowe kody CPV: 43325000-7, 77211500-7, 77300000-3, 90511300-5, 90511400-6, 90610000-6, 90620000-9, 90630000-2, 90914000-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/03/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT546023.86
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Wągrowcu,  ,  ul. Janowiecka 100,  62-100,  Wągrowiec,  kraj/woj. wielkopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 665000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 665000.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 665000.00
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W myśl art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. Zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy utrzymania czystości i porządku na gminnych drogach, ulicach i placach, sprawy zieleni gminnej, a także utrzymywanie sprawności urządzeń użyteczności publicznej i dbałość o zadrzewienia i zakrzewienia na podległym gminie terenie. Zgodnie z art. 67 ust. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) Zamawiający, o którym mowa wart. 3 ust. 1-3 ustawy Pzp może udzielić zamówienie osobie prawnej, jeśli spełnione są łącznie wszystkie przesłanki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Zamówienie to ma charakter usługi publicznej i jest usługą w ogólnym interesie gospodarczym. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. (MPWiK) jest spółką handlową, w której 100% udziałów posiada Gmina miejska Wągrowiec. Umożliwia to zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. a - c ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (w skrócie Pzp) udzielenie Spółce zamówienia na utrzymanie zieleni oraz terenów miejskich w Wągrowcu. Zlecenie zadania nastąpi w drodze umowy, co powoduje, że aktualizuje się obowiązek po stronie zamawiającego do zastosowania ustawy Pzp, przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. a - c. Wprowadzona regulacja zamówienia in-house w oparciu o ww. przepisy i spełnienie wymaganych przesłanek umożliwia realizowanie przedmiotowych zadań własnych gminy o charakterze użyteczności publicznej w celu zaspokojenia potrzeb wspólnoty samorządowej. Przekazanie zadania MPWiK jako spółce zależnej pozwoli na utrzymanie zieleni i terenów miejskich w wyższym standardzie niż dotychczas i pozwoli na ich modernizację, która w dotychczasowej formule była trudna do realizowania. Proponowana formuła będzie przesłanką do planowania i realizowania zadań w okresach wieloletnich, a także daje zamawiającemu większy nadzór nad podmiotem wykonującym zlecone zadanie. Osiągnięcie ww. celów zapewni fakt, że MPWiK posiada określony potencjał tzn. bazę logistyczną, niezbędny "park maszynowy", wymagane zasoby kadrowe oraz doświadczenie. Należy nadmienić, że MPWiK utrzymuje dotychczas tereny zielone w obrębie oczyszczalni miejskiej, stacji ujęcia wody, przepompowni ścieków - co stanowi obszar porównywalny z zamówieniem. Realizując roboty utrzymaniowe i eksploatacyjne na urządzeniach wodno-kanalizacyjnych przedmiotowe zamówienie będzie komplementarne do ww. dotychczasowej działalności i będzie stanowić przesłanki dla preferencji w kierunku obniżenia kosztów i poprawy wskaźników ekonomicznych Spółki. Proponowane rozwiązanie realizacji zamówienia w formie in-house pozwoli na osiągnięcie na terenach zieleni zakładanych korzyści estetycznych, podniesienia walorów krajobrazowych i rekreacyjno-wypoczynkowych, jak również pozwoli efektywniej wykorzystać potencjał Spółki. Szacunkowa wartość zamówienia to 546.023,86zł (bez podatku VAT) co odpowiada równowartości zamówienia w Euro: 130.787,29 EUR (średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych wynosi - 4,1749). Okres na jaki zostanie zawarta umowa wynosi 1 rok.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.