eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-07

Rybnik: Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli
Numer ogłoszenia: 49309 - 2014; data zamieszczenia: 07.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu w Rybniku , ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4228300, faks 032 4228658.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.rybnik.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie w roku 2014 pierwszej edycji szkoleń dla uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Zamówienie podzielone jest na 17 części i obejmuje kursy zgodne z poniższym zestawieniem: Część I : POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ 1) Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery i relacji między uczniami, ilość szkoleń: 2, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:11, szkolenie 2:19 Część II: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH 1) Tańczące stopy - ćwiczymy zdrowo na wesoło ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:9 2) Od wiosny do zimy razem się bawimy ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:18 3) Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18 4) Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne, ilość szkoleń: 3, orientacyjna ilość uczestników szkolenie1:15, szkolenie 2:8, szkolenie 3: 15 5) Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera), ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:12 6) Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym/ z dysleksja rozwojową, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :12 7) Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :6 8) Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący/słabo słyszący, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :13 Część III: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ 1) Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego i poszukiwanego pracownika rynku pracy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 21 Część IV: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA 1) Neurodydaktyka praktyczna, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 22 2) Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła ilość szkoleń :4, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie 1:14, szkolenie 2: 9, szkolenie 3: 21, szkolenie 4:14 3) Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 Część V PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM 1) Uczymy się bawiąc - działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:9 2) Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:20 3) Tańce integracyjne, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:6 4) Praca z dzieckiem młodszym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9 5) Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:8 6) Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:5 Część VI: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM 1) Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej, ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:7 2) Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18 Część VII: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM 1) Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:30 Część VIII: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH 1) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:13 CZĘŚĆ IX: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE 1) Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:10, szkolenie 2: 14 Część X: UCZEŃ- AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ 1) Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 CZĘŚĆ XI: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ 1) Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:11 Część XII: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI 1) Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się, ilość szkoleń: 7, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:20, szkolenie3:9, szkolenie 4:19, szkolenie 5:22, szkolenie 6: 16, szkolenie 7:24 Część XIII: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET 1) Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci? , ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:25 Część XIV: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY 1) Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:7 Część XV: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY 1) Kalkulator EWD, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 12 Część XVI: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY 1) Koncepcja pracy szkoły, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9 Część XVII: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU 1) Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:6 3. Liczba uczestników na poszczególnych szkoleniach w stosunku do podanej orientacyjnie może wzrosnąć maksymalnie o 5 osób, a minimalna liczba uczestników szkolenia jaką gwarantuje Zamawiający to 2 osoby. 4. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej SIWZ są jednakowe dla każdego z powyższych siedemnastu zadań. 5. Tematyka poszczególnych kursów została określona w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ. 6. Wymagania w zakresie realizacji zajęć: 1) Zajęcia prowadzone są w poszczególnych placówkach zatrudnienia uczestników. 2) Terminy zajęć muszą być dostosowane do obowiązkowych godzin lekcyjnych uczestników projektu i uzgodnione z Koordynatorem projektu oraz Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji. 3) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. 4) Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem. 5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe (instrukcje, oprogramowanie - na płycie CD) oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego. 6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: ­ dziennik zajęć zawierający wymiar godzin i tematy zajęć, ­ listę obecności, ­ rejestr wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenia kursu i opis uzyskanych kwalifikacji, ­ ankiety ewaluacyjne na zakończenie szkolenia (ankieta zawierać musi co najmniej: nazwę i datę szkolenia, dane prowadzącego, ocenę globalną szkolenia, ocenę prowadzącego, materiałów szkoleniowych, cateringu, metryczkę) 7) Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczestników, a także pozostałe koszty organizacyjne. 8) Wykonawca przygotuje i wręczy każdemu uczestnikowi, który uczestniczył, w co najmniej 75% zajęć zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach. Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczegółowy zakres kursu (z podaniem ilości godzin poszczególnych tematów). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem odbioru przez uczestników. 9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 10) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 7. Usługa może być świadczona również w soboty po wcześniejszym uzgodnieniu terminu między Zamawiającym a Wykonawcą. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji bez odszkodowania z przeprowadzenia kursów, o których mowa w rozdz. III pkt 2 SIWZ. Informacja w tym zakresie zostanie przedstawiona Wykonawcy najpóźniej w terminie 14 dni przed rozpoczęciem danego kursu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia. 10. Do przeprowadzenia zajęć Zamawiający zapewni bezpłatnie sale wykładowe znajdujące się w poszczególnych placówkach na terenie Powiatu Rybnickiego wskazanych w opisie zakresu zamówienia, które Wykonawca będzie realizował. Wykonawca pokrywa koszty własnego dojazdu do sal wykładowych oraz wszelkie inne koszty związane ze świadczeniem usługi w tym wydruki materiałów. 11. Wykonawca pokryje wszystkie straty wynikłe z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia. 12. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów, opracowań i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego. 13. Wykonawca udostępni na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 14. Jeżeli Wykonawca jest osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i będzie osobiście realizować zadania wynikające z niniejszego zamówienia to zobowiązuje się prowadzić ewidencję zadań i godzin pracy za okres, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie na formularzu określonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznie przekazywać ją Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Równocześnie Wykonawca oświadcza, że jego łączne zaangażowanie w realizację działań projektowych w projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia nie przekroczy 240 godzin miesięcznie w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 15. Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w żadnej instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej lub że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku jeżeli Wykonawca jest lub będzie zatrudniony w jednej z ww. instytucji jest zobowiązany niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. 16. Harmonogram realizacji kursów: 1) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wzór listy obecności na zajęciach, wzór harmonogramu oraz imienną listę uczestników wraz z wskazaniem placówki w której szkolenie będzie realizowane, 2) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram zajęć (proponowany termin zajęć). 3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od podpisania umowy. 4) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć (nie później niż do dnia ), Wykonawca przekaże Zamawiającemu podpisane listy obecności, kopie certyfikatów, zaświadczeń z potwierdzeniem ich odbioru oraz oryginały ankiet ewaluacyjnych, dzienniki zajęć. 5) Po wykonaniu zajęć zostanie sporządzony przez Wykonawcę protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury/ rachunku za wykonanie usługi. 6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej dnia następnego po podpisaniu umowy informacje niezbędne do dokonania zgłoszenia Wykonawcy do ubezpieczenia społecznego. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm. ).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 17.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwo.rybnik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, pok. 208.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 08:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, pok. 118.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia finansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to: Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery i relacji między uczniami. Celem szkolenia jest wypracowanie narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym w szkole oraz zgodnych z oczekiwaniami rodziców i środowiska. Program: Ogólna charakterystyka postaw uczniowskich, jak świadomie kształtować postawy uczniowskie, w jaki sposób szkoła może wpływać na poczucie własnej wartości uczniów i nauczycieli, diagnozowanie zespołu klasowego, tolerancja i szacunek dla innych, jak reagować na trudne zachowania uczniów w szkole. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia są następujące: 1.TAŃCZĄCE STOPY - ćwiczymy zdrowo na wesoło Warsztaty adresowane są do nauczycieli przedszkoli. Warsztaty upowszechniają wiedzę z zakresu wychowania zdrowotnego, występowania wad postawy u dzieci, a w szczególności wad stóp, prezentacja niekonwencjonalnych metod kształtowania prawidłowej postawy oraz zapobiegania wadom stóp u dzieci. W programie: 10 integracyjnych tańców korekcyjnych oraz ciekawych zabaw i ćwiczeń ruchowych i plastycznych wspomagających profilaktykę i terapię płaskostopia. Program ma inspirować do dbania o zdrowie własne i innych, poszerzać zasoby metodyczne nauczycieli o nowe, skuteczne techniki pracy. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 2.OD WIOSNY DO ZIMY RAZEM SIĘ BAWIMY Warsztaty promują skuteczne metody z zakresu działań artystycznych i działań twórczych, kształtowanie postawy twórczej, pedagoga poszukującego zmian w systemie edukacyjnym, wykorzystując innowacyjne i inspirujące formy pracy. W programie partytury - gra na instrumentach perkusyjnych, zabawy plastyczne związane z porami roku, tańce i zabawy muzyczno-ruchowe o zróżnicowanym stopniu trudności, zasady formułowania kontrakt. Zabawy o charakterze integracyjnym, podnoszące energie w grupie. Uczestnicy poznają nowe, atrakcyjne formy i metody pracy, poszerzą swój warsztat pracy o działania muzyczne, plastyczne, literackie i teatralne. Poznają 6 partytur oraz 12 tańców i zabaw muzyczno-ruchowych, stworzą partyturę do wybranej piosenki. Poznają teoretyczne podstawy stosowania metod aktywizujących w pracy z grupą dziecięcą. Czas trwania - 6 godzin dydaktycznych. 3.Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania -model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi -nauczyciel jako doradca zawodowy ucznia -nauczyciel przedmiotu - wychowawcą -nauczyciel w oczach ucznia - o komunikowaniu się w profesjonalnych działaniach nauczyciela -praca z uczniem mającym trudności w nauce- uczeń z zaburzeniami zachowania -praca z uczniem z trudnościami w koncentracji uwagi -rozpoznawanie specyficznych trudności w uczeniu się czas trwania: ok. 6 godzin dydaktycznych 4.Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne Indywidualizacja ułatwienia i elastyczność stanowią nadrzędną zasadę pracy dydaktycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednak praktyka wskazuje, iż stosowanie tej zasady nie jest ani łatwe, ani tak skuteczne jak wynika z założeń teoretycznych. Szkolenie skupia się na praktycznych rozwiązaniach trudności wynikających z dostosowania, pokazując jak indywidualizować wtedy kiedy jest to konieczne, a nie zawsze, kiedy jest to możliwe . W trakcie zajęć wykorzystywane jest również doświadczenie uczestników, analiza przypadków oraz opisy typowych trudności dydaktycznych. Program szkolenia: I.Diagnozowanie potrzeb specjalnych . II. Dobór metod, form i środków do indywidualnych potrzeb ucznia. III. Dokumentowanie podjętych działań. Liczba godz.: 6 godzin dydaktycznych 5.Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera) Cele: sposoby wspierania uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych, organizacja pracy na zajęciach, komunikacja nauczyciel- rodzic (metody i formy współpracy) Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 6.Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym z dysleksja rozwojową Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 7.Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę o przyczynach zachowań agresywnych u dzieci i specyfice funkcjonowania systemu rodzinnego, którego częścią jest dziecko wykazujące tendencje do zachowań agresywnych. Program: -strategie zmiany sposobu wyrażania złości; -praca z zaburzoną oceną poznawczą dziecka; -objawy nadimpulsywności i metody pracy z nadimpulsywnością na poziomie i domu -radzenie sobie z prowokacją słowną ze strony dziecka -drama, tort złości, techniki poznawczo, behawioralne i inne metody terapeutyczne, które umożliwiają długoterminową pracę z dzieckiem -rozwiązywanie konfliktów pomiędzy dziećmi: procedury mediacyjne Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 8. Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący słabo słyszący Cele: sposoby wspierania uczniów niedosłyszących i słabosłyszących, organizacja pracy na zajęciach, komunikacja nauczyciel- rodzic (metody i formy współpracy) Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to: Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego i poszukiwanego pracownika rynku pracy Cel: Przygotowanie nauczycieli do realizacji procesu kształcenia zawodowego na podstawie nowych programów nauczania dla zawodów. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to: 1.Neurodydaktyka praktyczna Tajemnice mózgu nastolatka - dlaczego tak trudno go zrozumieć? Rozwojowe konsekwencje biologicznych kompromisów; nadmiar możliwości a poszukiwanie wrażeń; różnorodność doświadczeń czy wielość kompetencji? Źródła i konsekwencje częstej zmiany nastrojów; dlaczego tak późno idą spać? Magia neuronów lustrzanych, czyli dlaczego wolimy pogodnych nauczycieli? Pojęcie neuronów (mechanizmów lustrzanych); neurologia empatii; nastroje nauczycieli a osiągnięcia uczniów. Czy człowiek jest samotną wyspą ? Pamięć czy uważać? Pamięć robocza - poczekalnia informacji i filtr rzeczywistości; nadmiar informacji i poczucie bezpieczeństwa; świadome i nieświadome sterowanie uwagą; procesy pamięciowe a różnorodność i zmiana. Czas trwania: ok. 6 godzin dydaktycznych 2.Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła Uczestnicy poznają metody pracy z klasą oraz zasady efektywnej współpracy z rodzicami. Uczą się diagnozować zespół klasowy, prowadzić rozmowę z uczniem trudnym i rozwiązywać konkretne problemy w pracy wychowawcy. Poznają i wspólnie wypracowują narzędzia potrzebne w pracy wychowawczej: ankiety, kwestionariusze, wywiady/rozmowy z uczniami, zbiory zasad, przykładowe kontrakty. Poznają zasady powoływania i organizacji pracy zespołów nauczycieli-wychowawców. Dowiadują się też, jak wykorzystać metody oceniania kształtującego w pracy wychowawczej. Poznają sposoby zapoznania uczniów klas I-III z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach, kształtowanie nawyków bezpiecznego poruszania się pod drogach, celem jest nauczenie wczesnego diagnozowania zagrożeń: papierosy, alkohol, narkotyki, przemoc, molestowanie) Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 3.Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja Celem szkolenia jest zapoznanie: -z przyczynami, mechanizmami i konsekwencjami występowania przemocy, alkoholu i narkotyków wśród dzieci i młodzieży -ze wskazówkami ułatwiającymi rozpoznawanie dzieci będących ofiarami lub sprawcami przemocy oraz zagrożonych alkoholizmem i narkomanią -z zasadami programu zaradczego oraz zachęcenie pedagogów do tworzenia takiego programu na terenie swojej szkoły. opracowanie szczegółowego scenariusza zajęć do pracy z uczniami. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to: 1.UCZYMY SIĘ BAWIĄC - DZIAŁANIA TWÓRCZE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ Cel: Warsztaty rozwijają umiejętności stosowania metod rozwijających twórcze myślenie, koncentrację uwagi, pamięć, spostrzegawczość, stosowania metod poszerzających słownictwo i operowanie nim, pobudzających aktywne słuchanie, kojarzenie, abstrahowanie, wykorzystanie metod rozluźniających (ruch, śpiew, taniec i plastyka). Nabycie i doskonalenie umiejętności stosowania metod pedagogiki zabawy w edukacji dzieci, możliwość wykorzystania poznanych metod w kształceniu wczesnoszkolnym, poznanie metod organizowania zajęć rozwijających dzieci.Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 2.Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym W związku z tym, iż wraz ze zmianami w systemie oświaty pojawia się problem zróżnicowanego wiekowo zespołu klasowego- np. w klasie pierwszej może być od września zdolny 5 - latek, 6 - latek, 7-latek i powtarzający klasę 8- latek, pojawiła się potrzeba zmierzenia się z tym problemem. To zróżnicowanie wiekowe będzie się z roku na rok prawdopodobnie zmieniało, jednak faktem jest, iż pojawią się zespoły klasowe z dziećmi z dużymi dysproporcjami rozwojowymi. Jak sobie radzić w pracy z takimi dziećmi?, czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 3.Tańce integracyjne Warsztaty stanowią propozycję nauki 8 tańców opracowanych do znanych przebojów szwedzkiej grupy ABBA w wersji integracyjnej, dostosowane do możliwości ruchowych dzieci w młodszym wieku. Przygotowane aranżacje taneczne, proste układy choreograficzne dla grupy stworzone na potrzeby uświetnienia imprez szkolnych i przedszkolnych. Czas trwania:6 godzin dydaktycznych 4.Praca z dzieckiem młodszym Program: metody aktywizujące w pracy z dzieckiem przedszkolnym, trudne zachowania i problemy z dyscypliną w grupie, jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie 3-latków, wspieranie rozwoju dziecka młodszego, problemy z koncentracją uwagi i nadpobudliwością ruchową, rozwijanie myślenia matematycznego. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych 5.Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy: Warsztaty Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Czas trwania:6 godzin dydaktycznych 6. Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym Cel i zakres treści: Doskonalenie umiejętności prowadzenia tańców, pląsów i zabaw przy muzyce, stosowanie prostych prac i kompozycji plastycznych z ogólnodostępnych materiałów (malowanie rolkami i dłońmi, malowanie okrągłych obrazów, robienie stempli i wycinanie szablonów dłoni oraz tworzenie z nich różnych kompozycji plastycznych), stosowanie metod informacji zwrotnej i wymiany doświadczeń. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to: 1. Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej Cele zajęć: Zapoznanie nauczycieli z współczesnym rozumieniem uzdolnień oraz znaczeniem wpływu środowiska na ich rozwój Program zajęć: - Diagnozowanie potrzeb ucznia zdolnego - Poznanie metod pracy wspierających rozwój ucznia - Kształtowanie umiejętności pracy z grupą - Poznanie zasad pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych - Rozpoznawanie błędów w pracy z uczniem zdolnym - Poznanie metod pracy indywidualnej i grupowej Czas trwania:6 godzin dydaktycznych 2. Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego Program zajęć: - Diagnozowanie potrzeb ucznia zdolnego - Poznanie metod pracy wspierających rozwój ucznia - Rozpoznawanie błędów w pracy z uczniem zdolnym Czas trwania:6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym Program szkolenia obejmuje m.in. następujące zagadnienia -kreowanie wizerunku szkoły w środowisku, -promocja szkoły oraz osiągnięć uczniów i nauczycieli, -integracja szkoły z rodzicami i instytucjami środowiska lokalnego, -zasady efektywnej współpracy i partnerstwa, -systemowość działań w zakresie współpracy, -wzbogacanie oferty sprzyjającej rozwojowi uczniów i szkoły jako organizacji, -organizacja procesów edukacyjnych z wykorzystaniem zasobów środowiska, -komunikacja interpersonalna. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Program szkolenia obejmuje m.in. następujące zagadnienia -budowanie zespołu, -ustalanie celów i zasad pracy zespołowej, -planowanie i organizacja pracy zespołowej, -rozwijanie kompetencji interpersonalnych warunkujących skuteczną współpracę w zespole oraz między zespołami, -role w zespole, -wspólne rozwiązywanie problemów, -zarządzanie emocjami. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego Cel: sprawić, żeby w szkole ocena nie straszyła tylko motywowała, a uczeń dzielił z nauczycielem odpowiedzialność za naukę, poznanie co to jest ocenianie kształtujące, jak je wdrażać w praktykę szkolną, przykłady realizacji. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: UCZEŃ - AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się Cele : nabycie przez nauczycieli wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu (np. organizacja planu lekcji, organizacja przestrzeni w sali lekcyjnej, wykorzystywanie odpowiednich metod pracy),wspólne opracowanie przez nauczycieli planu działania służącego angażowaniu uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych, poznanie przez nauczycieli, a następnie wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych, Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji Cel: Zaprezentowanie podstawowych metod badań społecznych. Zaprezentowanie innych metod przydatnych w ewaluacji wewnętrznej. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się, Cel: poznanie metod aktywizujących, opracowanie scenariuszy lekcji z poznanymi metodami, nauka formułowania celów lekcji zrozumiałych dla uczniów, mechanizm funkcjonowania mózgu- procesy uczenia się i zapamiętywania oraz motywacji Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci? Szkolenie edukacyjno - informacyjne dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych. Obejmuje jedno spotkanie dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu i komputera przez dzieci i młodzież. W trakcie wykładu i warsztatu poruszane będą następujące zagadnienia: - Internet, jako narzędzie nauki, pracy, rozrywki i komunikacji. - W którym momencie powinniśmy zacząć się martwić tym, że dziecko spędza w sieci za dużo czasu? - Gry komputerowe - uzależnienie czy rozwijanie wyobraźni? - Jakie niebezpieczeństwa czyhają w Internecie? - Czy Internet może posłużyć jako narzędzie zacieśniające więzi pomiędzy rodzicami i dziećmi? Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia Czas trwania: 4godziny dydaktyczne teorii i 2 godziny dydaktyczne warsztatu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Kalkulator EWD Program szkolenia: zadania i cele kalkulatora EWD, możliwości kalkulatora EWD, wykorzystanie dokonanych przez kalkulator EWD: analiz, wskaźników, raportów w ewaluacji wewnętrznej szkoły Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1. Koncepcja pracy szkoły Program: podstawy prawne, zasady budowy koncepcji pracy szkoły, elementy koncepcji pracy szkoły, wizualizacja koncepcji pracy szkoły, sposoby zapoznawania z koncepcją pracy szkoły uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców, środowiska lokalnego. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to 1.Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń PROGRAM: - Bezpieczne przedszkole - Bezpiecznie na ulicach i drogach - Bezpieczny dom - Zdrowa żywność - Bezpieczne otoczenie Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.