Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-06
Gliwice: Zorganizowanie wypoczynku śródrocznego dla uczniów klas III Szkoły Podstawowej nr 20 w Gliwicach
Numer ogłoszenia: 47825 - 2014; data zamieszczenia: 06.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Powstańców Śląskich , ul. Jana Śliwki 8, 44-102 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 270 57 07, faks 32 270 57 07.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Edukacja.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie wypoczynku śródrocznego dla uczniów klas III Szkoły Podstawowej nr 20 w Gliwicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wypoczynku w ramach kolonii śródrocznej dla 59 uczniów klas III uczęszczających do Szkoły Podstawowej Nr 20 w Gliwicach w tym przewóz uczniów autokarem do miejsca kolonii i z powrotem. 1. Termin, tryb i sposób realizacji zamówienia: - w okresie pomiędzy 30 maja 2014 roku do 19 czerwca 2014 roku - ilość dni trwania turnusu bez czasu dojazdu - 14 dni (14 noclegów) 2. Wymagania dotyczące ośrodka wypoczynkowego i zakwaterowania w ramach ceny: -miejscowość nadmorska, -zakwaterowanie w ośrodku oddalonym od morza nie więcej niż 300 m, teren ośrodka ogrodzony, oświetlony, strzeżony, z dala od ruchliwych dróg, torowisk, - pokoje 2-4 osobowe z balkonem i pełnym węzłem sanitarnym w każdym pokoju, wyposażone w pojedyncze łóżka ( nie piętrowe), szafę ubraniową, stolik i krzesła w ilości odpowiedniej do ilości zakwaterowanych dzieci w pokojach, - zakwaterowanie wszystkich uczestników wyjazdu z naszej szkoły w jednym budynku, pokoje obok siebie, na sąsiadujących ze sobą piętrach, w budynku najwyżej czterokondygnacyjnym ( trzypiętrowym), - usytuowanie stołówki na terenie obiektu mieszczącej jednorazowo całą grupę, - zapewnienie ciepłej wody przez całą dobę oraz centralnego ogrzewania włączanego w razie potrzeby w czasie pobytu dzieci w ośrodku - na polecenie kierownika kolonii, - możliwość nieograniczonego korzystania z bazy rekreacyjno-sportowej: kompleksu boisk do siatkówki, piłki nożnej, placu zabaw dla dzieci na terenie ośrodka, sali do zajęć rytmiczno-tanecznych ze sprzętem nagłaśniającym, - korzystanie z sali przystosowanej do prowadzenia zajęć dydaktycznych wyposażonej co najmniej w stoliki i krzesła w ilości dostosowanej do liczby uczestników kolonii ( dopuszczamy możliwość podziału uczestników na 2 grupy w czasie zajęć), tablicę z wyposażeniem, - możliwość korzystania ze sprzętu sportowego niezbędnego do uatrakcyjnienia zajęć w ilości dostosowanej do liczby uczestników kolonii, w tym co najmniej piłki, skakanki i sprzęt do badmintona, - możliwość nieograniczonego korzystania ze świetlicy wyposażonej w sprzęt RTV, DVD, gry stolikowe , materiały papiernicze i piśmienne, - sprzątanie pokoi przez obsługę ośrodka 3-4 razy na tydzień, - zabezpieczenie zwierząt przebywających na terenie ośrodka. 3. Warunki żywienia w ramach ceny: - 4 posiłki ( śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) urozmaicone, odpowiadające normom żywienia opracowanym przez Instytut Żywności i Żywienia zarówno pod względem ilości, jak i jakości oraz wartości odżywczych, bogate w witaminy, duża ilość owoców i warzyw, - suchy prowiant na wycieczki całodniowe (np. bułki, owoce, woda mineralna niegazowana, słodki batonik), - śniadanie w dniu wyjazdu oraz suchy prowiant na drogę powrotną do Gliwic (np. bułki, owoce, słodki batonik i 2 wody mineralne niegazowane o pojemności 0,5 l), - całodobowy dostęp do napojów (herbata, kompot), - kuchnia uwzględnia ewentualne indywidualne diety w przypadku wskazań lekarskich ( np.: cukrzyca, alergia, dzieci na diecie bezglutenowej). 4. Dojazd i powrót w ramach ceny: -Wykonawca zabezpiecza przewóz dzieci wraz z opiekunami na trasie Gliwice - miejsce pobytu, oraz miejsce pobytu - Gliwice. Transport będzie zorganizowany zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym (Dz.U.2005 nr 108 poz. 908 z późn. zmianami) - podstawia w obie strony, zgodnie z ustalonym harmonogramem, sprawny autokar (po kontroli stanu technicznego oraz z po przeprowadzeniu kontroli przez Policję w dniu wyjazdu), - autokar klasy LUX, czysty spełniający wszelkie wymogi zezwalające na przewóz dzieci , wyposażony w WC, TV, DVD, klimatyzację, o ilości miejsc dostosowanej do ilości wyjeżdżających dzieci i opiekunów, wyposażony w pasy bezpieczeństwa, - zapewnia odpowiednią liczbę kierowców dostosowaną do łącznej ilości uczestników i trasy przejazdu ( Dz.U.2005 nr 108 poz.908 z późn.zm.) - dwóch kierowców, - przejazd w ciągu dnia pomiędzy godziną 6,00 a 20,00 , - organizacja transportu zgodnie z przepisami PITD (Państwowa Inspekcja Transportu Drogowego), - zapewnia ubezpieczenie autokaru oraz wymagane koncesje, - Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli pojazdów przed rozpoczęciem podróży( droga powrotna) przez odpowiednie służby kontroli. 5. Dodatkowe usługi w ramach ceny: - wykonawca zapewni ubezpieczenie uczestników ( uczniów i opiekunów) od następstw nieszczęśliwych wypadków NW i kosztów leczenia na czas podróży i pobytu, - w przypadku awarii autokaru Wykonawca zapewnia autokar zastępczy na własny koszt o nie gorszym standardzie niż poprzedni, - zorganizuje dwie autokarowe, całodzienne wycieczki z przewodnikiem połączone ze zwiedzaniem, bilety wstępu zapewnia Wykonawca oraz minimum 3 wycieczki piesze po szlakach turystycznych, - organizacja ogniska z pieczeniem kiełbasek ( minimum dwa razy) - nie zastępuje kolacji, - organizacja dyskotek na terenie ośrodka ( co najmniej 4 razy), - konkursy z nagrodami ( zapewnia Wykonawca), - organizacja zajęć w terenie ( podchody, konkurs ekologiczny), - zapewnia możliwość i pomoc przy realizacji profilaktyki zdrowotnej ( pogadanki, gry i zabawy na świeżym powietrzu, wzbogacone odżywianie), - zapewnia możliwość i pomoc przy realizacji programu edukacji ekologicznej (wycieczki tematyczne, poznanie terenu), piesze po szlakach turystycznych, - upominki dla każdego uczestnika na zakończenie turnusu, - profesjonalne zajęcia animacyjne, - pomoc przy przenoszeniu bagażu, - pobyt rezydenta na miejscu zakwaterowania. 6. Kadra w ramach ceny: - zapewnia bezpłatny pobyt dla 4 wychowawców i 1 kierownika (kadra zmawiającego), - jeśli liczba uczestników kolonii śródrocznej ulegnie zmianie ( powyżej 60 ) Wykonawca zapewni pobyt kolejnego opiekuna na każdą rozpoczętą grupę 15 uczestników. 7. Opieka medyczna w ramach ceny: - pielęgniarka z uprawnieniami (Dz.U. Nr 91 poz. 410 z późn. zm.) 24 h na dobę na terenie ośrodka, - lekarz na wezwanie telefoniczne przez całą dobę, - zapewnia bezpłatne środki opatrunkowe i lekarstwa pierwszej pomocy oraz zakup lekarstw dla dzieci na podstawie recept wystawionych przez lekarza w trakcie trwania kolonii w ramach kosztów Wykonawcy, - w razie konieczności bezpłatny transport uczestnika kolonii do lekarza lub szpitala..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego 55.27.00.00 - Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają wpis do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych, na podstawie art.65 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807) art. 4 ust.1, art. 7 ust. 1,2 ustawy z dnia29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (tekst jednolity Dz. U z 2004r. Nr 223,poz.2268)oraz art. 16 ustawy z dnia 29 lipca 2005r.o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w podziale zadań i kompetencji administracji terenowej (Dz. U Nr 175,poz.1462 z późn. zm.). Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na postawie załączonego do oferty dokumentu potwierdzającego posiadanie ww. wpisu. Warunek posiadania uprawnień musi spełniać co najmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy że Wykonawca musi wykazać iż zrealizował w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał należycie przynajmniej trzy zadania polegające na organizacji zielonych szkół , gdzie każda zielona szkoła składała się co najmniej z 2 turnusów, co najmniej 14 dniowych, dla co najmniej 60 dzieci w czasie których był realizowany program profilaktyki zdrowotnej Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia-ZAŁĄCZNIK NR 2, wykazu usług-ZAŁĄCZNIK NR 5 (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługa została wykonane należycie). Warunek wiedzy i doświadczenia dla podmiotów występujących wspólnie będzie oceniany łącznie dla wszystkich podmiotów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy że wykonawca dysponuję pełnosprawnym autobusem, wyposażonym w pasy bezpieczeństwa, klimatyzację, WC, TV, DVD o liczbie miejsc siedzących w ilości wyjeżdżających dzieci oraz opiekunów (ilość uczestników + ilość wychowawców + kierownik) .Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - ZAŁĄCZNIK NR 2, wykazu potencjału technicznego - ZAŁĄCZNIK NR 4 W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał techniczny podlega sumowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mgą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy Wykonawca musi dysponować co najmniej dwoma kierowcami posiadającymi prawo jazdy kat. D lub prawo jazdy kat. D1 zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2005r nr 108,poz. 908. z pózn. zm.)- Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną pielęgniarką z uprawnieniami (Dz. U. z 2011 r. nr 174, poz. 1039 z późź. zm. ) 24 h/ dobę na terenie ośrodka. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - ZAŁĄCZNIK NR 2, oraz wykazu osób ZAŁĄCZNIK NR 7 . W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 złotych. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - ZAŁĄCZNIK NR 2 oraz załączonych dokumentów. . W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał ekonomiczny i finansowy podlega sumowaniu,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
a)opis ośrodka lub aktualne fotografie z uwzględnieniem warunków zakwaterowania, boisk, placu zabaw i stołówki w celu zweryfikowania czy zaoferowany ośrodek spełnia opisane wymagania w punkcie 3.2 SIWZ , b) aktualne zaświadczenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej o czystości ekologicznej miejscowości, w której ma być zorganizowany wypoczynek, w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną, c) ramowy program profilaktyki zdrowotnej i edukacji ekologicznej realizowanej w ramach wypoczynku śródrocznego, d) harmonogram zajęć uczestników wypoczynku śródrocznego według ZAŁĄCZNIKA NR 8,
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gliwice.eu/przetargi/zamowienia_publiczne_jednostek_miejskich
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szkoła Podstawowa nr 20, 44-102 Gliwice, ul. Jana Śliwki 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2014 godzina 12:00, miejsce: Szkoła Podstawowa nr 20 , 44-102 Gliwice, ul, Jana Śliwki 8.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Wykonanie dokumentacji projektowych na potrzeby MZUK Gliwice - inwentaryzacja i zaprojektowanie pomieszczeń w pawilonach schroniska dla zwierząt w Gliwicach przy ul. Wschodniej.
- 96-P-24 Materiały eksploatacyjne do sterylizacji
- 4WOG-1200.2712.32.2024 Remont sanitariatów bud. 1 z dokumentacją projektową Bytom
- Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół im. M. Konopnickiej w Pyskowicach
- 4WOG-1200.2712.31.2024 Dostosowanie do obowiązujących przepisów ppoż. obiektów plebanii i kościołów garnizonowych w Gliwicach i Katowicach z podziałem na 3 części
- [4WOG-1200.2712.28.2024 ] Badania i pomiary instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w kompleksach administrowanych przez 4 WOG, w podziale na 6 części.
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa hotelarska i restauracyjna na potrzeby organizacji dorocznej konferencji psychologicznej
- Świadczenie usług noclegowych w latach 2024/2025 na potrzeby Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego
- Świadczenie usług hotelowo-gastronomicznych na potrzeby organizacji "XVII Kongresu Polskiego Towarzystwa Nauk Weterynaryjnych" dla Wydziału Medycyny Weterynaryjnej
- "Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej oraz organizacja turnusu/pakietu rehabilitacyjnego"
- Usługa zakwaterowania i wyżywienia studentów oraz kadry dydaktycznej podczas realizacji obozu letniego w roku akademickim 2023/2024
- Zapewnienie całodobowego schronienia dla osób bezdomnych, kobiet i mężczyzn z terenu miasta i gminy Opoczno 2024
więcej: Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.