Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-03-21
Ogłoszenie nr 47692 - 2017 z dnia 2017-03-21 r.
Poznań: Usługa polegająca na ocenie stanu ochrony wszystkich przedmiotów ochrony oraz uzupełnienie stanu wiedzy o kani rudej w obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu, krajowy numer identyfikacyjny
30097592700000, ul.
ul. Jana Henryka Dąbrowskiego
79,
60529
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
61 639 64 00, e-mail
danuta.urbanska.poznan@rdos.gov.pl, faks
61 639 64 47.
Adres strony internetowej (URL): http://poznan.rdos.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
http://poznan.rdos.gov.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
60-529 Poznań, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa polegająca na ocenie stanu ochrony wszystkich przedmiotów ochrony oraz uzupełnienie stanu wiedzy o kani rudej w obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011
Numer referencyjny: WOP.261.18.2017.DU
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Ocena stanu ochrony wszystkich przedmiotów ochrony oraz uzupełnienie stanu wiedzy o kani rudej w obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011. I.Opis przedmiotu zamówienia (OPZ): 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na ocenie stanu ochrony bąka Botaurus stellaris, bączka Ixobrychus minutus, kani rudej Milvus milvus, podróżniczka Luscinia svecica, perkoza dwuczubego Podiceps cristatus, gęgawy Anser anser, krakwy Anas strepera, gągoła Bucephala clangula, trzciniaka Acrocephalus arundinaceus i wąsatki Panurus biarmicus oraz uzupełnienie stanu wiedzy o kani rudej Milvus milvus w obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011. 2.Ocena stanu ochrony oraz uzupełnienie stanu wiedzy, o których mowa w p. 1 są działaniem ochronnym wynikającym z planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011 (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 14 stycznia 2014 r., poz. 560), zwanego dalej obszarem Natura 2000. 3.Ocena stanu ochrony, o której mowa w p. 1 obejmuje: a)Określenie liczebności gatunków, o których mowa w p. 1 w obszarze Natura 2000. Inwentaryzację bąka, bączka, kani rudej, podróżniczka, perkoza dwuczubego, krakwy, gągoła oraz trzciniaka należy wykonać zgodnie z metodyką opracowaną na potrzeby Państwowego Monitoringu Środowiska - Chylarecki P., Sikora A., Cenian Z., Chodkiewicz T. (red.) 2015. Monitoring ptaków lęgowych. Poradnik metodyczny. Wydanie 2. GIOŚ, Warszawa. Dla wąsatki oraz gęgawy, dla których nie opracowano metodyki na potrzeby PMŚ inwentaryzację należy wykonać w oparciu o wiedzę ekspercką i doświadczenie Wykonawcy, a także dostępną literaturę, ze szczególnym uwzględnieniem następujących publikacji: -Stępniewski J. 2011. Liczebność, rozmieszczenie i siedliska lęgowe wąsatki Panurus biarmicus na Jeziorze Łoniewskim w Wielkopolsce w latach 1986-2011. Ornis Polonica, 52: 247-254; -Stępniewski J., Łakomy A. 2013. Gniazdowanie wąsatki Panurus biarmicus na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego w latach 2004 i 2005. Ptaki Wielkopolski, 2: 93-100; -Ranoszek E. 1983. Weryfikacja metod oceny liczebności lęgowych ptaków wodnych w warunkach stawów milickich. Notatki Ornitologiczne 24, 3-4: 177-201. W zakresie inwentaryzacji wąsatki Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonania co najmniej 5 kontroli terenowych, przy czym 3 kontrole muszą być przeprowadzone w okresie od drugiej dekady kwietnia do połowy maja, kiedy większość par rozpoczyna lęgi. W odniesieniu do gęgawy Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonania minimum 2 kontroli terenowych, przy czym 1 kontrolę należy bezwzględnie przeprowadzić wczesną wiosną. Podczas liczeń należy mieć na uwadze możliwość występowania osobników nielęgowych, które nie są przedmiotem niniejszej inwentaryzacji. Ponadto podczas monitoringu gatunków ptaków będących przedmiotami ochrony obszaru Natura 2000 należy notować stanowiska lęgowe innych gatunków z załącznika I Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/147/WE z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony dzikiego ptactwa, nie będących przedmiotami ochrony obszaru Natura 2000, stwierdzonych przy okazji prowadzonych badań terenowych. b)Łączną ocenę stanu ochrony gatunków, o których mowa w p. 1 w obszarze Natura 2000. Oceny stanu ochrony należy dokonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 lutego 2010 r. w sprawie sporządzania projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 (Dz. U. Nr 34, poz. 186 ze zm.). Zgodnie z formularzem oceny stanu ochrony gatunku na stanowiskach monitoringowych (punktach, transektach, fragmentach zbiorników wodnych lub drzewostanów, etc.), stanowiącym Załącznik A do OPZ, dla każdego monitorowanego stanowiska należy określić liczebność populacji, wielkość i jakość siedliska oraz scharakteryzować zagrożenia istniejące i potencjalne. Jako zagrożenie należy rozumieć czynnik negatywnie wpływający na stan ochrony gatunku, wynikający z przyczyn naturalnych lub z działalności człowieka; jako zagrożenia potencjalne należy rozumieć czynnik, którego negatywny wpływ na stan ochrony gatunku jest prawdopodobny w przyszłości. Oprócz nazwy zagrożenia wymagane jest również przedstawienie syntetycznego opisu np. zasięgu, skali, pochodzenia, etc. W niektórych przypadkach należy rozważyć potrzebę sporządzenia mapy występowania zagrożeń punktowych. W przypadku braku stwierdzenia jakichkolwiek zagrożeń fakt ten należy również odnotować w formularzu. Na podstawie analizy powyższych informacji należy określić szanse zachowania gatunku na stanowisku. Formularz oceny stanu ochrony gatunku na stanowisku trzeba bezwzględnie sporządzić dla każdego monitorowanego stanowiska, nawet jeśli nie stwierdzono na nim obecności gatunku. Łączny stan ochrony gatunku w obszarze Natura 2000 powinien być wypadkową ocen cząstkowych dokonanych na poszczególnych stanowiskach monitoringowych. W odniesieniu do parametru stan populacji należy określić rozpowszechnienie gatunku w obszarze oraz ocenić trend liczebności na przestrzeni ostatnich lat w obszarze Natura 2000. Formularz oceny stanu ochrony gatunku w obszarze Natura 2000 stanowi Załącznik B do OPZ. c)Określenie celów działań ochronnych i działania ochronne dla wymienionych w p. 1 gatunków - jeżeli z analizy oceny stanu ochrony i zidentyfikowanych zagrożeń wyniknie taka konieczność. Cele działań ochronnych muszą być sformułowane tak, aby były mierzalne i weryfikowalne, np. zmniejszenie presji drapieżniczej. Cele powinny być powiązane z działaniami ochronnymi służącymi ich realizacji, np. cel: zmniejszenie presji drapieżniczej, działanie ochronne: ograniczenie wielkości populacji lisa Vulpes vulpes i dzika Sus scrofa poprzez zwiększenie ich rocznego pozyskania. Jednym z podstawowych atrybutów celów działań ochronnych powinna być także ich realność, czyli możliwość realizacji w okresie obowiązywania planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 - 10 lat, licząc od momentu wejścia w życie zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrona Środowiska w Poznaniu. Działania ochronne należy sformułować jako konkretną czynność do wykonania wraz z podaniem: miejsca i terminu wykonania, uwarunkowań technicznych (np. sposobu koszenia) oraz szacunkowego kosztu (jednostkowego, np. w przeliczeniu na 1 ha powierzchni siedliska gunku oraz łącznego). Działanie ochronne musi być efektywne - nakierowane na realizację określonego celu działań ochronnych i w świetle dostępnej wiedzy gwarantujące jego osiągnięcie. 4.Ocenę stanu ochrony należy wykonać w oparciu o: a)dane zebrane w trakcie wykonywanych kontroli terenowych; b)inne dane będące w posiadaniu Wykonawcy, które należy wskazać w raporcie podsumowującym prace; c)wiedzę ekspercką Wykonawcy. 5.Uzupełnienie stanu wiedzy, o którym mowa w p. 1 obejmuje kontrolę terenową potencjalnych siedlisk występowania kani rudej w celu określenia rewirów lęgowych oraz ewentualnego odnalezienia gniazd. Inwentaryzację należy wykonać zgodnie z metodyką opracowaną na potrzeby Państwowego Monitoringu Środowiska - Chylarecki P., Sikora A., Cenian Z., Chodkiewicz T. (red.) 2015. Monitoring ptaków lęgowych. Poradnik metodyczny. Wydanie 2. GIOŚ, Warszawa. 6.Wyniki oceny stanu ochrony wszystkich przedmiotów ochrony oraz uzupełnienia stanu wiedzy o kani rudej należy przedstawić w postaci opracowania tekstowego zawierającego następujące elementy: a)skład zespołu wykonującego prace terenowe oraz analizę danych (imiona i nazwiska autorów); b)szczegółową metodykę prac terenowych oraz waloryzacji parametrów i wskaźników stanu ochrony gatunków; c)wyniki prac terenowych; d)ocenę stanu ochrony gatunków na stanowiskach monitoringowych oraz łączną ocenę stanu ochrony w obszarze Natura 2000, o których mowa w p. 3b, ze szczególnym uwzględnieniem formularzy, stanowiących Załącznik A i B do OPZ; e)wnioski z przeprowadzonego monitoringu, ze szczególnym uwzględnieniem celów działań ochronnych i działań ochronnych, o których mowa w p. 3c. 7.Elementem składowym oceny stanu ochrony wszystkich przedmiotów ochrony oraz uzupełnienia stanu wiedzy o kani rudej są: a)warstwa wektorowa przedstawiająca rozmieszczenie gatunków, o których mowa w p. 1 sporządzona zgodnie ze standardem danych GIS w ochronie przyrody, stanowiącym Załącznik C do OPZ; b)warstwa wektorowa przedstawiająca lokalizację rewirów lęgowych oraz znalezionych gniazd kani rudej; c)warstwa wektorowa przedstawiająca lokalizację punktów, transektów, fragmentów zbiorników wodnych lub drzewostanów objętych monitoringiem; d)warstwa wektorowa przedstawiająca stanowiska innych gatunków ptaków z załącznika I Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/147/WE z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony dzikiego ptactwa, nie będących przedmiotami ochrony obszaru Natura 2000 stwierdzonych przy okazji prowadzonych badań terenowych. Warstwę należy sporządzić zgodnie ze standardem danych GIS w ochronie przyrody; e)ślady GPS przedstawiające przebieg każdej przeprowadzonej kontroli terenowej na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia; f)co najmniej jedna fotografia poglądowa każdego potencjalnego lub istniejącego siedliska wszystkich gatunków, o których mowa w p. 1, będącego stanowiskiem monitoringowym gatunku. 8. Zamawiający informuje, że dysponuje następującymi opracowaniami: a)dokumentacją wykonaną na potrzeby sporządzenia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000, która stanowi Załącznik D do OPZ; b)uzupełnieniem stanu wiedzy i uwarunkowań ochrony kani rudej (Milvus milvus) obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie z 2015 r., stanowiącym Załącznik E do OPZ; c)wynikami kontroli terenowej potencjalnych miejsc lęgowych podróżniczka Luscinia svecica w obszarze Natura 2000 Pojezierze Sławskie PLB300011 oraz oceną stanu siedlisk gatunku na stwierdzonych stanowiskach z 2015 r., stanowiącymi Załącznik Fdo OPZ. II.Forma przedmiotu zamówienia: 1.Trzy wydruki dokumentu tekstowego oprawione w sposób uniemożliwiający wydostawanie się kartek. Na stronie tytułowej należy zawrzeć co najmniej następujące informacje: nazwę wykonawcy, nazwę przedmiotu zamówienia, nr i datę umowy, na podstawie której wykonano przedmiot zamówienia, informację o tym, że realizacja przedmiotu zamówienia została współfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu (WFOŚiGW) wraz z logo WFOŚiGW (jego wersja elektroniczna stanowi załącznik G do OPZ) oraz datę wykonania (dzień, miesiąc i rok). 2.Trzy wersje elektroniczne zapisane na nośniku cyfrowym (CD/DVD/pamięć USB), zawierające: a)elektroniczną wersję dokumentu tekstowego - format DOC lub DOCX, b)warstwy wektorowe, c)fotografie (format JPG, rozdzielczość 300 dpi). Elektroniczny nośnik danych musi być trwale opisany; opis powinien zawierać co najmniej: nazwę wykonawcy, nazwę przedmiotu zamówienia, datę sporządzenia. III.Termin wykonania zamówienia: Przedmiot zamówienia należy wykonać do 10 października 2017 r.
II.5) Główny kod CPV: 90.71.24.00 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 40685.91
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
Okres w miesiącach: 7
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W zakresie zdolności technicznej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że, w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności wykonawcy jest krótszy to w tym okresie sporządził przynajmniej jedną inwentaryzację lub monitoring ornitologiczny.
Wykaz usług należy przedstawić w formularzu stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ.
W zakresie zdolności zawodowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, iż dysponuje minimum jedną osobą, która sporządziła przynajmniej jedną ekspertyzę przyrodniczą, polegającą w szczególności na inwentaryzacji lub monitoringu ornitologicznym.
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia należy przedstawić w formularzu stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów: 1)oświadczenia aktualnego na dzień składania ofert o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ustawy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 2)pisemnego oświadczenie Wykonawcy aktualnego na dzień składania ofert o braku zaległości podatkowych oraz o braku zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, nie otwarciu likwidacji ani nie ogłoszeniu upadłości - Załącznik nr 8 do SIWZ. 3)Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wg wzoru załącznik nr 7).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZPIII.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów:
1)oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy aktualne na dzień składania ofert, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ.
2)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3)Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wypełnia oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 w zakresie dotyczącym podwykonawców.
4)Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 dotyczące tych podmiotów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a)wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności wykonawcy jest krótszy to w tym okresie, zgodnie z warunkami postawionymi w rozdziale V ust. 1 pkt 2a, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 10). b)wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zgodnie z warunkami postawionymi w rozdziale V ust. 1 pkt 2b, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 100 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy tj. możliwość przedłużenia terminu wykonania Zadania lub zapłaty za wykonanie Zadania w następujących przypadkach: 1)niezależnych od Zamawiającego, w szczególności uzyskania przez Zamawiającego zmiany harmonogramu realizacji zadania, umożliwiającej przesunięcie środków finansowych niezbędnych do sfinansowania Zadania, na kolejny rok budżetowy; 2)niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, w szczególności, w przypadkach stwierdzenia przez Zamawiającego, że opóźnienie w wykonaniu zamówienia jest wynikiem działania siły wyższej lub wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć ani mu zapobiec, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. Warunki dokonania zmian: a)Strona występująca o zmianę postanowień niniejszej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej, b)Strona występująca o zmianę postanowień niniejszej umowy zobowiązana jest do złożenia pisemnego wniosku o zmianę postanowień umowy, c)Wniosek, o którym mowa w ppkt b) musi zawierać: -Opis propozycji zmiany, -Uzasadnienie zmiany, -Opis wpływu zmiany na warunki realizacji umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 29/03/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Likwidacja wyrobów zawierających azbest
- Przebudowa terenu przyszkolnego - dziedzińca szkoły z uwzględnieniem małej retencji. Modernizacja dziedzińca na terenie Szkoły Podstawowej nr 60
- Wykonanie dokumentacji projektowej pn.: Modernizacja pomieszczeń w budynku przy ul. Słowackiego 8 w Poznaniu - etap II sanitariaty.
- USUNIĘCIE GUMY Z NAWIERZCHNI BETONOWEJ LOTNISKA ORAZ OZNAKOWANIA POZIOMEGO NAWIERZCHNI LOTNISKOWYCH
- Usługi przygotowania wideo z tłumaczeniem na Polski Język Migowy wraz z montażem do 28 filmów, (...) dla Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu. Część I
- Wykonanie odnowy oznakowania poziomego dróg powiatowych administrowanych przez ZDP w Poznaniu
więcej: przetargi w Poznaniu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.