eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łodź › ZP/22/2015 NA Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej budynków położonych w Łodzi w podziale na 4 CZĘŚCI

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-02

Łodź: ZP/22/2015 NA Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej budynków położonych w Łodzi w podziale na 4 CZĘŚCI
Numer ogłoszenia: 46757 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Administracja Zasobów Komunalnych Łodź-Bałuty , Ul. Drewnowska 5, 91-002 Łodź, woj. łódzkie, tel. 42 654 05 08, faks 42 654 75 88.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baluty.azk.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP/22/2015 NA Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej budynków położonych w Łodzi w podziale na 4 CZĘŚCI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej na nieruchomościach znajdujących się w zasobach Administracji Zasobów Komunalnych Łódź Bałuty celem prawidłowego ustalenia udziałów, w podziale na 4 odrębne części: CZĘŚĆ I: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 RYBNA 18/18A 2 286,27 CZARNIECKIEGO 6 9 085,50 FRANCISZKAŃSKA 66/68 1 968,59 ODOLANOWSKA 40/44 3 143,97 CZĘŚĆ II: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 LIMANOWSKIEGO 42/44 2 422,73 LIMANOWSKIEGO 89 1 326,00 LIMANOWSKIEGO 41/43 1 254,93 ZGIERSKA 167 413,76 DRUKARSKA 2 1 696,73 CZĘŚĆ III: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 WOJSKA POLSKIEGO 158 863,81 WOJSKA POLSKIEGO 66a/70a 6 098,99 WOJSKA POLSKIEGO 72/74 3 618,62 ZIELNA 17 1 944,12 CZĘŚĆ IV: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 GŁOWACKIEGO 5A 1 113,69 PLAC KOŚCIELNY 8 FRONT 1 521,42 PLAC KOŚCIELNY 8 FRONT 2 289,88 WOJSKA POLSKIEGO 58/64A 5 756,54 W zakresie opracowań dotyczących wszystkich części zamówienia będzie: 1. Opis techniczny budynku z uwzględnieniem opisu elementów konstrukcyjnych, plan sytuacyjny oraz oznaczenie budynku na mapie. 2. Rysunki w skali 1:100 przedstawiające zwymiarowane wszystkie pomieszczenia obejmujące: a) rzut piwnic jeśli występują b) kondygnacji nadziemnych z ujęciem balkonów c) przekroje w zależności od złożoności bryły budynku d) rzuty poddasza z konstrukcją więźby dachowej e) rzuty elewacji z prześwitem bramowym f) rzuty dachu z ujęciem kominów i oznaczeniem ich kanałów, rzuty poszczególnych kondygnacji z naniesieniem istniejących przewodów kominowych z oznaczeniem ich funkcji (na podstawie aktualnej inwentaryzacji kominiarskiej), ogniomurów, rynien, rur spustowych. 3. W oparciu o art. 3 ust. 3 i 7 Ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. 2000 r. poz. 903, tekst jednolity) w części obliczeniowej opracowania należy wykonać zestawienia powierzchni wszystkich pomieszczeń usytuowanych na poszczególnych kondygnacjach w rozbiciu na: a) powierzchnię użytkową każdego lokalu, na którą składają się powierzchnie poszczególnych pomieszczeń - odpowiadające ich zwymiarowaniu na rysunkach wraz z oznaczeniem (opinią) czy dany lokal spełnia funkcje samodzielności (zaznaczenie granic poszczególnych lokali samodzielnych - kolorem) w przypadku braku lokali samodzielnych określić warunki jakie winny być spełnione w celu stworzenia samodzielnych jednostek mieszkaniowych. b) całkowitą powierzchnię użytkową budynku z podziałem na: - powierzchnię mieszkalną i powierzchnię lokali użytkowych; - powierzchnię pomieszczeń przynależnych; - powierzchnię pomieszczeń wspólnych z podziałem na komunikację, pomieszczenia gospodarcze i techniczne; - powierzchnię użytkową lokali na poszczególnych kondygnacjach; c) wyliczenie udziałów w nieruchomościach w postaci ułamka dziesiętnego z dokładnością do trzech miejsc po przecinku oraz ułamku zwykłym; udziały muszą sumować się do jedności. 4. Wykonawca winien uzyskać zaświadczenia o samodzielności lokali. 5. Wykonawca winien w inwentaryzacji ująć Zestawienie samodzielnych lokali i ich powierzchni użytkowych oraz udziałów w nieruchomości wspólnej wg wzoru (załącznik nr 9 do SIWZ) 6. Dokumentacja powinna być wykonana w formie papierowej w 4 egzemplarzach i w formie elektronicznej w 1 egzemplarzu. (w formie elektronicznej - nieedytowalnej pliki w formacie PDF oraz w formacie źródłowym w formie edytowalnej dla programu AUTOCAD). 7. Inwentaryzacja będzie wykonywana zgodnie z aktualnymi przepisami z uwzględnieniem Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 (Dz. U. z 2012r., poz. 462 z późn. zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.10.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenie (załącznik 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał bądź wykonuje należycie: inwentaryzacje polegające na przedmiocie zamówienia o łącznej powierzchni minimum 10 000 m2 dla każdej z części. Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedną część zamówienia to winien wykazać się powierzchnią odpowiadającą powierzchni tych części na ile składa ofertę. (załącznik 5 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że dysponuje minimum: jedną osobą posiadającą stosowne uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia, legitymującą się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby samorządu zawodowego dla każdej z części. Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedną część to winien wykazać się ilością osób odpowiadającą ilości tych części na ile składa ofertę. (załącznik 7 do SIWZ) Przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w/w dokumenty lub kserokopie dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem. UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2013, poz. 1409, z późn. zm.), oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2014, poz. 1278), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełni warunek przez złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. (załącznik 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za główne usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i złożenia w/w dowodów uznaje się co najmniej usługi niezbędne do oceny spełnienia warunku określonego w pkt. 4.2.2. Dowodami, o których mowa wyżej, są: - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik Nr 1 do SIWZ). Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - gwarancja - 3

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1 Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy oraz wszystkie przyszłe zobowiązania Wykonawcy zostały przedstawione we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). 2 Wykonawcy występujący wspólnie (np. w formie spółki cywilnej) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 3 Poza przypadkami określonymi w umowie, zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: 3.1. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacją przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; 3.2. powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 3.3. zmian zapisów w umowie z powodu przedłużających się procedur administracyjnych niezależnych od stron umowy, wydania przez uprawnione organy decyzji, zaświadczeń o samodzielności lokali - zmianie może ulec odpowiednio termin realizacji zamówienia. 3.4. zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec termin realizacji umowy. 3.5. gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia; 3.6. w przypadku nieudostępnienia lokalu przez osoby trzecie - zmianie może ulec termin realizacji zamówienia. 3.7. Zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy i Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 3.8. Zmiany ustawowej stawki podatku VAT zmianie ulegnie wynagrodzenie brutto ; 3.9. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji zamówienia, gdyby realizacja terminu zamówienia nie była możliwa do wykonania z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.baluty.azk.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: przy ul. Wielkopolskiej 53 w Łodzi pok. nr. 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Administracji Zasobów Komunalnych Łódź - Bałuty, ul. Drewnowska 5, 91-002 Łódź, sekretariat, pokój Nr 14..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: CZĘŚĆ I: Rybna 18/18a, Czarnieckiego 6, Franciszkańska 66/68, Odolanowska 40/44.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej na nieruchomościach znajdujących się w zasobach Administracji Zasobów Komunalnych Łódź Bałuty celem prawidłowego ustalenia udziałów, w podziale na 4 odrębne części: CZĘŚĆ I: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 RYBNA 18/18A 2 286,27 CZARNIECKIEGO 6 9 085,50 FRANCISZKAŃSKA 66/68 1 968,59 ODOLANOWSKA 40/44 3 143,97.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. gwarancja - 3

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: CZĘŚĆ II: Limanowskiego 42/44, Limanowskiego 89, Limanowskiego 41/43, Zgierska 167, Drukarska 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej na nieruchomościach znajdujących się w zasobach Administracji Zasobów Komunalnych Łódź Bałuty celem prawidłowego ustalenia udziałów, w podziale na 4 odrębne części: CZĘŚĆ II: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 LIMANOWSKIEGO 42/44 2 422,73 LIMANOWSKIEGO 89 1 326,00 LIMANOWSKIEGO 41/43 1 254,93 ZGIERSKA 167 413,76 DRUKARSKA 2 1 696,73.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. gwarancja - 3

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: CZĘŚĆ III: Wojska Polskiego 158, Wojska Polskiego 66a/70a, Wojska Polskiego 72/74, Zielna 17.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej na nieruchomościach znajdujących się w zasobach Administracji Zasobów Komunalnych Łódź Bałuty celem prawidłowego ustalenia udziałów, w podziale na 4 odrębne części: CZĘŚĆ III: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 WOJSKA POLSKIEGO 158 863,81 WOJSKA POLSKIEGO 66a/70a 6 098,99 WOJSKA POLSKIEGO 72/74 3 618,62 ZIELNA 17 1 944,12.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. gwarancja - 3

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: CZĘŚĆ IV: Głowackiego 5a, Plac Kościelny 8 front 1, Plac Kościelny 8 front 2, Wojska Polskiego 58/64a.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej na nieruchomościach znajdujących się w zasobach Administracji Zasobów Komunalnych Łódź Bałuty celem prawidłowego ustalenia udziałów, w podziale na 4 odrębne części: CZĘŚĆ IV: adres nieruchomości pow. Użytkowa m2 GŁOWACKIEGO 5A 1 113,69 PLAC KOŚCIELNY 8 FRONT 1 521,42 PLAC KOŚCIELNY 8 FRONT 2 289,88 WOJSKA POLSKIEGO 58/64A 5 756,54.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.25.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. gwarancja - 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.