eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oleśnica › Budowa drogi wraz z miejscami parkingowymi, odwodnieniem i oświetleniem terenu w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, budowa odcinka drogi z miejscami parkingowymi w sięgaczu ul. Brzozowej oraz budowa oświetlenia drogowego od ul. Brzozowej do ul. Wojska Polskiego w Oleśnicy; ZP/PN/5/2015

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-01

Oleśnica: Budowa drogi wraz z miejscami parkingowymi, odwodnieniem i oświetleniem terenu w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, budowa odcinka drogi z miejscami parkingowymi w sięgaczu ul. Brzozowej oraz budowa oświetlenia drogowego od ul. Brzozowej do ul. Wojska Polskiego w Oleśnicy; ZP/PN/5/2015
Numer ogłoszenia: 45835 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Oleśnica , Rynek-Ratusz, 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, tel. 71 7982100, faks 71 7982117.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olesnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi wraz z miejscami parkingowymi, odwodnieniem i oświetleniem terenu w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, budowa odcinka drogi z miejscami parkingowymi w sięgaczu ul. Brzozowej oraz budowa oświetlenia drogowego od ul. Brzozowej do ul. Wojska Polskiego w Oleśnicy; ZP/PN/5/2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Budowa drogi wraz z miejscami parkingowymi, odwodnieniem i oświetleniem terenu w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, budowa odcinka drogi z miejscami parkingowymi w sięgaczu ul. Brzozowej oraz budowa oświetlenia drogowego od ul. Brzozowej do ul. Wojska Polskiego w Oleśnicy. 2. Obszar inwestycji położony jest pomiędzy ul. Brzozową a ul. Wojska Polskiego, w rejonie terenów sportu i rekreacji oraz zabudowy wielorodzinnej. W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na miejsca parkingowe w okresie wakacji w rejonie Kompleksu Rekreacyjnego ATOL, wykonanie robót podzielono na 2 etapy. I etap dotyczy wykonania robót w terminie do 03.07.2015 r. w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego oraz przy ww. Kompleksie, zawartych w dokumentacji projektowej Biura Projektów SALAMANDRA Magdalena Bagińska-Bzowska i Biura Usług Inwestycyjnych Plumber oraz fragmentu dotyczącego 2 słupów oświetleniowych w ul. Brzozowej ujętych w dokumentacji opracowanej przez inż. Franciszka Hrehorowicza. Natomiast II etap dotyczy wykonania pozostałych robót w terminie do 30.09.2015 r. objętych dokumentacją projektową Biura Usług Architektonicznych i Inwestycyjnych CODARTdesign oraz dokumentacji opracowanej przez inż. Franciszka Hrehorowicza. Zakres robót objęty jest dokumentacją projektową opracowaną przez 4 różne biura projektowe, którą należy rozpatrywać łącznie. 3. W I etapie robót, w terminie do 03.07.2015 r., należy wykonać następujące prace: - wycinkę drzew zgodnie z decyzją Starosty Oleśnickiego oraz drzew w wieku poniżej 10 lat - kolidujących z inwestycją, - przesadzenie drzewa kolidującego z inwestycją, zgodnie z decyzją Starosty Oleśnickiego, - wykonanie kanalizacji deszczowej fi 315 mm wraz z wpustami ulicznymi, zgodnej ze zmianą decyzji pozwolenie na budowę, w zakresie zmiany średnicy kanału oraz miejsca wpięcia w ul. Brzozowej i połączeniem z kanałem deszczowym fi 315 mm od strony ul. Wojska Polskiego, - usunięcie kolizji z linią wodociągową, - usunięcie kolizji linii energetycznej nn oraz SN, demontaż ok. 267 m kabla oraz montaż ok. 238 m nowego kabla, - wykonanie linii kablowej oświetlenia ulicznego o długości ok. 283 m w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego oraz w samej ul. Brzozowej w rejonie Kompleksu Rekreacyjnego ATOL, - montaż 2 słupów oświetleniowych, w ul. Brzozowej, stalowych, ocynkowanych, wielokątnych, o wysokości h = 8 m, na fundamencie prefabrykowanym z wysięgnikiem prostopadłym dł. 1,5 m i oprawą sodową o mocy 100 W, dostosowanych wyglądem do istniejących słupów w ul. Brzozowej (w załączeniu zdjęcie), - montaż 7 słupów oświetleniowych, w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, stalowych, ocynkowanych, o wysokości h = 6 m, na fundamencie prefabrykowanym z wysięgnikiem i oprawą sodową o mocy 70 W, dostosowanych wyglądem do istniejących słupów w ul. Brzozowej, - wykonanie drogi o długości ok. 200 m o nawierzchni asfaltowej w łączniku ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, - wykonanie nawierzchni miejsc parkingowych po obu stronach drogi i odcinków chodnika w obrębie skrzyżowań drogowych, z kostki betonowej gr. 8 cm w kolorze szarym, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z zatwierdzoną docelową organizacją ruchu, - demontaż nawierzchni z płyt betonowych na odcinku od ul. Brzozowej do pierwszego przepustu przez rów od ul. Brzozowej, - oczyszczenie i wyprofilowanie z korektą przebiegu w miejscach przerośnięcia rowu drzewami - 2 rowów przebiegających wzdłuż łącznika ul. Brzozowej i Wojska Polskiego, - przy łuku na nowo powstałym skrzyżowaniu ul. Brzozowej z łącznikiem, w miejscu byłych miejsc parkingowych, pomiędzy krawężnikiem chodnika a łukiem drogi należy zdjąć kostkę betonową i wysypać humus gr. co najmniej 10 cm oraz posiać trawę, - uporządkowanie terenu w obrębie wykonywanych robót wraz z rozścieleniem warstwy humusu i posianiem trawy. 4. W II etapie robót, w terminie do 30.09.2015 r., należy wykonać pozostałe prace objęte przedmiotem zamówienia, m. in.: - wykonanie linii kablowej oświetlenia ulicznego o długości ok. 845 m od ul. Brzozowej, poprzez drogę wewnętrzną i sięgacz ul. Wojska Polskiego do samej ul. Wojska Polskiego, zasilanej z istniejącej stacji transformatorowej R-1915, - budowa szafki oświetlenia ulicznego SO obok stacji R-1915, wyposażonej m.in. w układ sterowania oraz 3-faz. reduktor ograniczenia mocy, - montaż 22 słupów oświetleniowych, od ul. Brzozowej, poprzez drogę wewnętrzną i sięgacz ul. Wojska Polskiego do samej ul. Wojska Polskiego, stalowych, ocynkowanych, na fundamencie prefabrykowanym o wysokości h = 7 m z wysięgnikiem i oprawą sodową o mocy 100 W, - wykonanie drogi szer. 6 m z kostki betonowej gr. 8 cm w kolorze szarym w sięgaczu ul. Brzozowej o powierzchni ok. 438 m2, - wykonanie zjazdów o powierzchni ok. 52,3 m2 z projektowanej drogi o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm w kolorze czerwonym, - wykonanie 25 miejsc parkingowych z jednej strony jezdni o powierzchni ok. 296,4 m2 z płyt ażurowych, z wydzielonymi miejscami postojowymi z kostki betonowej koloru czerwonego, wzdłuż wykonanej drogi z kostki betonowej, - modernizacja istniejącej nawierzchni asfaltowej o powierzchni ok. 145,9 m2 na łuku drogi pomiędzy nową nawierzchnią z kostki betonowej a zaprojektowanym przejściem dla pieszych, - wykonanie chodnika o powierzchni ok. 33,9 m2 z kostki betonowej gr. 8 cm w kolorze szarym w obrębie nowego przejścia dla pieszych, - przełożenie kostki betonowej, krawężników, obrzeży betonowych ścieżki pieszej i rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Brzozowej przy zjeździe na drogę wewnętrzną, odpowiednio do nowo powstałego zjazdu, - miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych oraz przejście dla pieszych należy oznakować zgodnie z uzgodnieniem z Sekcją Dróg Miejskich z dnia 07.04.2014 r., - uporządkowanie terenu w obrębie wykonywanych robót wraz z rozścieleniem warstwy humusu i posianiem trawy. Uwaga: Załączone do przetargu przedmiary robót należy traktować jako materiały pomocnicze. W dokumentacji projektowej dot. łącznika ul. Brzozowej i Wojska Polskiego zaprojektowane są oprawy sodowe o mocy 150 W, natomiast wykonać należy oprawy sodowe o mocy 70 W. Z kolei w dokumentacji projektowej dot. oświetlenia ulicznego od ul. Brzozowej poprzez drogę wewnętrzną i sięgacz ul. Wojska Polskiego do samej ul. Wojska Polskiego zaprojektowane są 2 szt. opraw w ul. Brzozowej o mocy 150 W, natomiast wykonać należy oprawy sodowe o mocy 100 W. W ofercie należy wycenić wszystkie roboty ujęte w dokumentacji projektowej, będącej załącznikiem do przetargu oraz prace opisane dodatkowo w opisie przedmiotu zamówienia. Kod CPV: 45233120-6; 45332300-6; 34928510-6.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.33.23.00-6, 34.92.85.10-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagane - w kwocie 35 000,00 PLN (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże że wykonał w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej: 6 000 m2 nawierzchni utwardzonych oraz oświetlenie parkowe lub drogowe - łącznie przynajmniej 60 szt. opraw oświetleniowych;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże że dysponuje (będzie dysponował): a) przynajmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania pracami w branży sanitarnej - w zakresie sieci; b) przynajmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania pracami w branży drogowej; c) przynajmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania pracami w branży elektrycznej - w zakresie sieci;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    1.1. wykaz wykonanych robót budowlanych - w zakresie potwierdzenia wykonania przynajmniej: 6 000 m2 nawierzchni utwardzonych oraz oświetlenia parkowego lub drogowego - łącznie przynajmniej 60 szt. opraw oświetleniowych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - gwarancja na pełny zakres wykonanych robót - min. 3 lata, max. 8 lat - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności 2. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w zakresie: 1) Zmiany terminu realizacji zadania: a) w przypadku gdy zawarcie umowy opóźniło się na skutek postępowania odwoławczego toczącego się przed KIO lub sądem powszechnym, b) konieczność zlecenia zamówień dodatkowych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych, c) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia, d) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają, e) gdy zachodzi potrzeba uzyskania dodatkowych uzgodnień, opinii, badań, pozwoleń (np.: pozwoleń konserwatorskich), itp. f) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy, g) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, obfite opady śniegu, zalegający śnieg itd., h) w przypadku natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemożliwiające planowe wykonanie robót, i) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 2) Zmian osobowych: a) zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ, b) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć części zamówienia, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 3) Pozostałych zmian: a) uzasadnionej zmiany harmonogramu rzeczowo - finasowego, b) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia, zwiększenie użyteczności przedmiotu umowy), c) w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, d) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym wprowadzenia faktury częściowej lub zmiany procentowej wysokości płatności faktury częściowej w przypadkach nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, e) zmiany wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację umowy w kolejnych latach budżetowych, f) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji, g) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.olesnica.pl/article/archive/50
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: na w/w stronie internetowej - bezpłatnie, oraz w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 207, koszt - 80 PLN + ew. koszty wysyłki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 11:00, miejsce: Kancelaria Ogólna - pok. nr 11, Rynek-Ratusz, 56-400 Oleśnica.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.