eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ciechanów › Usługa ochrony osób, budynku i mienia Urzędu Skarbowego w Ciechanowie przy ul. Warszawskiej 58

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-08

Ciechanów: Usługa ochrony osób, budynku i mienia Urzędu Skarbowego w Ciechanowie przy ul. Warszawskiej 58
Numer ogłoszenia: 439500 - 2012; data zamieszczenia: 08.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy w Ciechanowie , ul. Warszawska 58, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723538, 6724439 w. 221, faks 023 6723538.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.is.waw.pl/usciechanow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ochrony osób, budynku i mienia Urzędu Skarbowego w Ciechanowie przy ul. Warszawskiej 58.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony osób, budynku i mienia Urzędu Skarbowego w Ciechanowie przy ul. Warszawskiej 58 polegająca na pełnieniu ochrony przez licencjonowanego pracownika ochrony Wykonawcy w budynku Urzędu Skarbowego w Ciechanowie przez 24 godziny w czasie realizacji przedmiotu zamówienia (pracownik ochrony odpowiada za ochronę wewnątrz i na zewnątrz budynku Urzędu). 2. Ochrona będzie pełniona od 29.12.2012r. do 31.12.2013r. zgodnie z wymogami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2005r, Nr 145, poz.1221 z późn. zm.). 3. Szczegółowy zakres obowiązków pracownika ochrony pełniącego ochronę w Urzędzie: 3.1 Chronić życie i zdrowie pracowników Urzędu Skarbowego w Ciechanowie oraz wszystkich osób przebywających w Urzędzie, a także wszelkiego mienia stanowiącego własność Urzędu przed: - kradzieżą i włamaniem, - aktem terrorystycznym, - napadem rabunkowym, - wandalizmem, chuligaństwem, dewastacją mienia, - innymi przypadkami naruszania prawa i spokoju w Urzędzie. 3.2 Otwierać o godz. 710 drzwi wejściowe do budynku Urzędu. 3.3 Prowadzić książkę ewidencji wydawania i zdawania kluczy (wg wzoru uzgodnionego z Zamawiającym). 3.4 W wyznaczonych godzinach (po uzgodnieniu z Zamawiającym) wydawać klucze do pomiesz-czeń Urzędu pracownikom Urzędu i osobom sprzątającym w budynku Urzędu, zgodnie z wykazem osób upoważnionych do odbioru kluczy uzgodnionym z Zamawiającym. Klucze wydawane w/w osobom muszą być wydane za pokwitowaniem, fakt wydania kluczy musi być odnotowany w prowadzonej książce ewidencji wydawania i zdawania kluczy. 3.5 Nie zezwalać na wejście do obiektu osób nietrzeźwych, handlujących i akwizytorów, zwracać szczególną uwagę na osoby wnoszące paczki lub inne większe torby, które swym zachowa-niem wzbudzają podejrzenia o wnoszenie materiałów wybuchowych lub niebezpiecznych, (większe torby, paczki przyjmuje do depozytu i wydaje przekazującym je klientom plakietki depozyt). 3.6 Wpuszczać do strefy ograniczonego dostępu klientów Urzędu Skarbowego po okazaniu przez nich wezwania lub uzyskaniu od właściwego pracownika zezwolenia na wejście tych osób do strefy ograniczonego dostępu. 3.7 Wpuszczać do strefy ograniczonego dostępu gości Urzędu Skarbowego po uzyskaniu od wła-ściwego pracownika zezwolenia na wejście tych osób do strefy ograniczonego dostępu. 3.8 Umożliwiać osobom niepełnosprawnym lub matkom z wózkami korzystanie z wejścia zloka-lizowanego przy podjeździe dla niepełnosprawnych (otwierać i zamykać na klucz drzwi wej-ściowe przy tym wejściu), po uprzednim uzyskaniu powiadomienia od w/w osób, za pośred-nictwem dzwonka umieszczonego przy wejściu. 3.9 Odbierać od pracowników Urzędu, po zakończeniu przez nich pracy, klucze do pomieszczeń, fakt oddania kluczy musi być odnotowany w prowadzonej książce ewidencji wydawania i zdawania kluczy. 3.10 Po zakończeniu sprzątania przyjmować klucze do pomieszczeń od osób sprzątających, fakt oddania kluczy musi być odnotowany w prowadzonej książce ewidencji wydawania i zda-wania kluczy. 3.11 Zamykać po godzinach pracy Urzędu drzwi wejściowe do budynku Urzędu. 3.12 Nie zezwalać na przebywanie pracowników i innych osób po godzinach pracy Urzędu. 3.13 Pozostanie pracownika po godzinach pracy Urzędu wymaga uzyskania pisemnej zgody przełożonych. 3.14 Potwierdzać wpisem w Książce pracy po godzinach służbowych w rubryce Uwagi faktyczny czas zdania klucza przez pracownika pracującego po godzinach otwarcia Urzędu. 3.15 Po zdaniu kluczy przez pracowników Urzędu i osoby sprzątające w budynku Urzędu należy sprawdzić wyłączenie oświetlenia w pomieszczeniach i na korytarzach, sprawdzić plombowa-nie pomieszczeń oraz włączać instalację alarmową. 3.16 W sposób rzeczowy i kulturalny udzielać informacji interesantom w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. 3.17 Znać i przestrzegać przepisy bhp i p.poż. oraz przestrzegać instrukcji wewnętrznych w tym zakresie. 3.18 Umieć posługiwać się sprzętem p.poż. 3.19 Znać rozmieszczenie: - zabezpieczeń instalacji elektrycznej, - zabezpieczeń instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, - zabezpieczeń instalacji grzewczej, - sprzętu gaśniczego w budynku Urzędu. 3.20 W razie nagłych zdarzeń natychmiast powiadomić osoby upoważnione, wskazane przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą. 3.21 Sporządzić pisemny meldunek z dziennego dyżuru wpisując m.in. wszelkie nieprawidłowo-ści stwierdzone podczas pełnienia ochrony osób, budynku i mienia Urzędu Skarbowego w Ciechanowie. W razie uwag zgłosić je na bieżąco do Kierownika Samodzielnego Referatu Organizacji i Logistyki w Urzędzie Skarbowym. 3.22 Zachować w tajemnicy wszelkie informacje dotyczące Zamawiającego, w tym dotyczące systemu ochrony budynku Urzędu Skarbowego w Ciechanowie. Klauzula o tajemnicy obowiązuje także po wygaśnięciu umowy o pracę. 3.23 W sytuacjach wystąpienia zagrożeń należy współdziałać z Zamawiającym, w tym wspoma-gać akcję ewakuacji oraz współdziałać ze służbami ratowniczymi. 3.24 Pracownik ochrony pełniący ochronę w budynku Urzędu musi: - posiadać aktualną licencję I stopnia, - być umundurowany zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997r o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2005r, Nr 145, poz.1221 z późn. zm.), - być uzbrojony w środki przymusu bezpośredniego uzgodnione z Zamawiającym, - zachowywać się w sposób kulturalny i uprzejmy. 4. Inne wymogi 1. Osoba uprawniona do reprezentacji firmy ochroniarskiej musi posiadać aktualną licencję II stopnia. 2. Wszelkie informacje w trakcie realizacji zamówienia oraz zasady dotyczące ochrony tajemnicy służbowej i bezpieczeństwa systemów informatycznych przestrzegania wewnętrznych przepi-sów Urzędu dotyczących ochrony danych osobowych, ochrony mienia i budynku Zamawiający będzie przekazywał osobie upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy, który zobowiązany jest do przekazania tych informacji pozostałym pracownikom realizującym zamówienie. 3. Na terenie Urzędu będzie znajdował się jeden posterunek ochrony w pobliżu drzwi wejściowych do Urzędu. 4. Wykonawca po zakończeniu każdego miesiąca, jednak nie później niż do dnia 7 następnego miesiąca, składa Zamawiającemu pisemny raport z pełnienia służby ochrony zawierający w szczególności informacje o nadzwyczajnych zdarzeniach, interwencjach, nieprawidłowościach jakie miały miejsce podczas pełnienia ochrony. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 368.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ustala wadium w wysokości: 1.500 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium Wykonawca może wnieść dowolnie w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 45 ust. 6 Ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawcy zobowiązani są wpłacić na bankowy rachunek Zamawiającego: Nr 09 1010 1010 0070 5413 9120 0000 w NBP o/o w Warszawie: z adnotacją: Wadium - 1403/OL-1/ZP-251-6/2012. 4. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga od Wykonawcy w przypadku wnoszenia wadium w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Ustawy załączenia do oferty oryginału gwarancji lub poręczenia. 6. Dokument gwarancyjny wnoszony w formie gwarancji lub poręczenia: - winien jednoznacznie wymieniać przypadki bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty wniesionego wadium Zamawiającemu, na każde jego żądanie w przypadku wystąpienia udokumentowanych okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy; - w przypadku wnoszenia przez konsorcjum wskazywać imiennie wszystkich członków konsorcjum biorących udział w postępowaniu, chyba że z innych dokumentów (upoważnienia dla lidera konsorcjum, umowy konsorcjum) jednoznacznie wynika, że wadium wnosi lider w imieniu wszystkich członków konsorcjum. 7. Zwrotu wpłaconego wadium Wykonawcom, Zamawiający dokona w trybie i na zasadach zapisanych w art. 46 Ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony i mienia w oparciu o uzyskaną koncesję wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia ( tj. Dz. U z 2005r. Nr 145 poz. 1221 z późn. zm.). Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów wymaganych w SIWZ musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia warunek.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał lub wykonuje co najmniej 2 usługi na ochronę osób i mienia o wartości co najmniej 55.000,00 zł brutto każda.Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów wymaganych w SIWZ musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia warunek.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: - 1 osobą z ważną licencją II stopnia, - 6 osobami z ważną licencją I stopnia. Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Z treści złożonych dokumentów wymaganych w SIWZ musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia warunek.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy dopuszcza następujące istotne zmiany treści umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy i na następujących warunkach: Zakres zmian:Dot.: pracowników desygnowanych do realizacji przedmiotu zamówienia Zmiany osób desygnowanych do realizacji usługi a wskazanych wg załącznika nr 5 do SIWZ. Zmiany z inicjatywy Zamawiającego lub Wykonawcy, w każdym uzasadnionym przypadku - Tryb i forma dokonywania zmian:Za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego pracownika ochrony, pod warunkiem, że spełnia on kryteria przyjęte w SIWZ. Zmiana aneksem do umowy. Zakres zmian:Dot. zmian przepisów prawa (VAT, przepisy branżowe związane z przedmiotem zamówienia)-Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - Tryb i forma dokonywania zmian:Zmiana treści umowy w formie aneksu do umowy. Zakres zmian:Dot. zmian związanych ze zmianą wysokości wynagrodzenia umowy-Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone w przypadku skrócenia terminu świadczenia usługi w przypadku zdarzeń losowych skutkujących niecelowością dalszego świadczenia usługi ochrony - Tryb i forma dokonywania zmian - Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy będzie proporcjonalnie zmniejszona do skrócenia terminu świadczonej usługi.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.is.waw.pl/usciechanow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Skarbowy w Ciechanowie ul. Warszawska 58 , pok. nr 101.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2012 godzina 12:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Skarbowego w Ciechanowie ul. Warszawska 58 w pok. nr 105 - Sekretariat Urzędu, w godzinach 7:30-15:30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.