eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg › rozbudowa oczyszczalni ścieków w Brzegu o urządzenia gospodarki osadowej i biogazem



Ogłoszenie z dnia 2005-08-26

POZYCJA 43918

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Brzeg: rozbudowa oczyszczalni ścieków w Brzegu o urządzenia gospodarki osadowej i biogazem

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu spółka z o.o., do kontaktów: prokurent, dyrektor ds. wdrożenia projektu ISPA - Artur Stecuła, kierownik Działu Obsługi Inżynieryjnej - Ryszard Drobniak, ul. Wolności 15, 49-300 Brzeg, tel. +48 77 4162244, 4164051, 4161463, fax +48 77 4163153, e-mail: pwik_brzeg_inwestycje@pro.onet.pl, wodbrzeg@op.onet.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na który należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.2) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: rozbudowa oczyszczalni ścieków w Brzegu o urządzenia gospodarki osadowej i biogazem 1.3) Opis przedmiotu zamówienia: Zakres robót obejmuje rozbudowę istniejącej oczyszczalni ścieków, polegającej na uporządkowaniu gospodarki osadowej oraz budowie urządzeń do wytwarzania biogazu i wykorzystania go do produkcji energii elektrycznej i cieplnej. Przewidywana jest realizacja tzw. "biogazowni", w skład której wchodzi rozbudowa komór osadowych, dobudowa komory osadów zmieszanych, budowa WKF-ów z budynkiem operacyjnym, budowa zbiornika gazu i pochodni oraz rozbudowa obiektu nr 16 dla zabudowania agregatów prądotwórczych na biogaz i wirówki do odwadniania osadu przefermentowanego. Przewidywane jest także wykonanie, związanych z biogazownią, technologicznych sieci międzyobiektowych, sieci cieplnej, kabli zasilających, sterowniczych i pomiarowych, oświetlenia terenu, placów i dróg wewnętrznych, zieleni, budowy estakad i kanałów instalacyjnych oraz rozruchu technologicznego z wyposażeniem i przekazaniem biogazowni do użytkowania zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane i Prawo wodne. Kontakt na roboty oparty jest na "Warunkach kontraktowych dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez zamawiającego", FIDIC (pierwsze wydanie angielskie 1999, drugie wydanie angielsko-polskie 2004). 1.4) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Brzeg. 1.5) Nomenklatura 1.5.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.25.21.00 - Zakłady oczyszczania ścieków Kod CPV wg słownika 2008: 45.25.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków Oryginalny kod CPV: 45.23.24.22 - Roboty w zakresie uzdatniania osadów Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.24.22 - Roboty w zakresie uzdatniania osadów Oryginalny kod CPV: 45.25.21.21 - Instalacje osadu Kod CPV wg słownika 2008: 45.25.21.21 - Instalacje osadu Oryginalny kod CPV: 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków Kod CPV wg słownika 2008: 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Wartość lub zakres zamówienia: 2 990 511,00 EUR bez VAT. Zakres zamówienia opisano w punkcie II.1.3). 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia: 30.06.2007.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Wymagane wadium: Wadium 260 000 PLN. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: III.2.1) Status prawny - wymagane dokumenty Wykonawca musi spełniać następujące warunki: 1. posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Wymagania dotyczące ww. dokumentów podano w p. III.2.3) 3. 2. nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późn. zm). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. I pkt 4 - 8 u. P.z.p. (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), d) oświadczenie w formie oryginału sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW o spełnieniu wymogów określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, e) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty, o których mowa w pkt. III.2.1) 2.e), są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem. Dokumenty, o których mowa w pkt III.2.I) sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty Wykonawca powinien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): 1. Wykonawca osiągnął w każdym z trzech ostatnich lat obrotowych lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wskaźnik płynności bieżącej (aktywa bieżące/pasywa bieżące) na poziomie minimum. 1.2. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy (każdy z wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 2. Posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 750 000 EUR lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 750 000 EUR. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy (każdy z wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązani są przedłożyć informację z banku, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub posiadanie przez wykonawcę zdolności kredytowych. 3. Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawca (każdy z wykonawców składających ofertę wspólną) musi złożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Dokumenty, o których mowa w pkt III.2.2) mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność 7, oryginałem. Dokumenty, o których mowa w pkt III 1.2.2) sporządzone w języku obcym wykonawca jest obowiązany złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w walutach innych niż EUR, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne, przyjmie przelicznik wg średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. III.2.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): 1. posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ilości minimum 20 pracowników. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć w formie oryginału informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do IDW. 2. Posiadać przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości minimum 6 osób. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć w formie oryginału informację na temat przeciętnej liczebności personelu kierowniczego sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW. 3. Zaproponować do realizacji niniejszego zamówienia następujący personel: a) Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat doświadczenia w wykonywaniu podobnych prac jako kierownik robót, znajomość języka polskiego. Kierownik budowy musi być wpisany na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej lub budowlanej, b) Specjalista od gospodarki osadowej - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu lub przeprowadzaniu rozruchów instalacji biogazu, znajomość języka polskiego, c) Inżynier elektryk - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, znajomość języka polskiego, musi ponadto być wpisany na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń, d) Inżynier konstruktor - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w branży budowlanej, znajomość języka polskiego, musi ponadto być wpisany na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń, e) Geotechnik z doświadczeniem przy pracach fundamentowych w trudnym terenie - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, znajomość języka polskiego, musi ponadto być wpisany na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń. Zamiast uprawnień budowlanych geotechnik może posiadać kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi, stwierdzone na podstawie ustawy Prawo geologiczne i górnicze przez ministra właściwego do spraw środowiska. W przypadku posiadania kwalifikacji opisanych w poprzednim zdaniu, geotechnik nie musi być wpisany na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego, f) Przedstawiciel wykonawcy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w branży budowlanej, znać język polski. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz personelu w formie oryginału sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW oraz życiorysy (w formie oryginału) zawierające informacje potwierdzające stawiane poszczególnym osobom warunki. Do życiorysów kierownika budowy, inżyniera elektryka, inżyniera konstruktora oraz inżyniera geotechnika należy załączyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem uprawnienia budowlane oraz dokument potwierdzający przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. Do życiorysu geotechnika zamiast uprawnień budowlanych można załączyć świadectwo wydane przez ministra właściwego do spraw środowiska na podstawie ustawy Prawo geologiczne i górnicze, stwierdzające kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi. W przypadku załączenia świadectwa opisanego w poprzednim zdaniu, wykonawca nie ma obowiązku załączać dokumentu potwierdzającego przynależność geotechnika do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. 4. Wykonawca zrealizował w okresie ostatnich 5 lat do dnia otwarcia ofert minimum dwa kontrakty na roboty budowlane podobne do niniejszego zamówienia. Przez roboty podobne do niniejszego zamówienia należy rozumieć zamówienie spełniające łącznie następujące warunki: - wartość bez podatku VAT co najmniej 3 000 000,00 EUR, - dotyczące budowy oczyszczalni ścieków lub urządzeń gospodarki osadami. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć w formie oryginału wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW oraz, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. 5. Wykonawca jako podmiot lub jedna z następujących osób wymienionych w p. III2.3) 3.: - Kierownik budowy - Przedstawiciel wykonawcy muszą posiadać doświadczenie w realizacji robót budowlanych w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC, EBOR lub w oparciu o procedury Banku Światowego. W odniesieniu do wymienionych powyżej osób dopuszcza się możliwość przedstawienia ww. doświadczenia w realizacji robót nie zakończonych w dniu składania ofert. Natomiast w odniesieniu do wykonawcy jako podmiotu należy wykazać doświadczenie w robotach zakończonych w okresie ostatnich 5 lat do dnia otwarcia ofert. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku w odniesieniu do podmiotu, wykonawcy zobowiązani są zawrzeć odpowiednie informacje w załączniku nr 6 do IDW. Załącznik nr 6 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że wymienione w nim roboty zostały wykonane należycie, należy złożyć w formie opisanej w p. III.2.3) 4. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku poprzez wykazanie doświadczenia jednej z osób wymienionych w niniejszym punkcie, wykonawcy zobowiązani są zawrzeć odpowiednie informacje w życiorysie danej osoby składanym zgodnie z opisem podanym w p. III.2.3) 3. Dokumenty, o których mowa w pkt. III.2,3) sporządzone w języku obcym wykonawca jest obowiązany złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.

SEKCJA IV: TRYBY

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego zamówienia: 1.3) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dodatkowych wyjaśnień: dostępne do 10.10.2005, cena - 1000 PLN. Warunki i sposób płatności: - za zaliczeniem pocztowym lub - przelewem na konto zamawiającego (nr konta: 71 1090 2141 0000 0005 5800 0336 Bank Zachodni WBK SA) lub - gotówką w kasie zamawiającego. 3.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 10.10.2005 godzina 09:00. 3.3) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.4) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 10.10.2005, godzina 09:30, świetlica w siedzibie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu sp. z o.o., ul. Wolności 15, 49-300 Brzeg, Polska.

SEKCJA V: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak. Zamówienie jest finansowane ze środkow Funduszu Spójności. Jest to projekt nr ISPA/2000/PL/16/P/PE/022 wykonywany na podstawie "Memorandum Finansowego", zawartego między Komisją Europejską a Rzecząpospolitą Polską w dniu 16 sierpnia 2002 r. 2) Data wysłania ogłoszenia: 18.08.2005.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.