eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świerzawa › PAKIET I - Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w m. Sokołowiec ( dz. nr ew. 387) PAKIET II - Przebudowa dróg gminnych w Podgórkach w granicach działek nr 319 w km 0+000÷0+050, nr 330 w km 0+000÷0+200; nr 62 w km 0+000÷0+200 i nr 102 w km 0+000÷0+150 [intensywne opady deszczu czerwiec 2013 r.] PAKIET III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-18

Świerzawa: PAKIET I - Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w m. Sokołowiec ( dz. nr ew. 387) PAKIET II - Przebudowa dróg gminnych w Podgórkach w granicach działek nr 319 w km 0+000÷0+050, nr 330 w km 0+000÷0+200; nr 62 w km 0+000÷0+200 i nr 102 w km 0+000÷0+150 [intensywne opady deszczu czerwiec 2013 r.] PAKIET III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1
Numer ogłoszenia: 43267 - 2016; data zamieszczenia: 18.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świerzawa , pl. Wolności 60, 59-540 Świerzawa, woj. dolnośląskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierzawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PAKIET I - Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w m. Sokołowiec ( dz. nr ew. 387) PAKIET II - Przebudowa dróg gminnych w Podgórkach w granicach działek nr 319 w km 0+000÷0+050, nr 330 w km 0+000÷0+200; nr 62 w km 0+000÷0+200 i nr 102 w km 0+000÷0+150 [intensywne opady deszczu czerwiec 2013 r.] PAKIET III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PAKIET I - Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w m. Sokołowiec ( dz. nr ew. 387) Przedmiotem przebudowy drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 1,7 km, średnia szerokość ok. 3,3 m, warstwy profilująca oraz ścieralna. PAKIET II - Przebudowa dróg gminnych w Podgórkach w granicach działek nr 319 w km 0+000÷0+050, nr 330 w km 0+000÷0+200; nr 62 w km 0+000÷0+200 i nr 102 w km 0+000÷0+150 [intensywne opady deszczu czerwiec 2013 r.] Przedmiotem remontu drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 0,6 km, średnia szerokość ok. 3 m, warstwy wiążąca oraz ścieralna. PAKIET III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1 Przedmiotem remontu drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 0,85 km, średnia szerokość ok. 3,5 m, warstwy wiążąca oraz ścieralna..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Roboty budowlane drogowedo wartości 50% umowy podstawowej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.20-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 15.05.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: PAKIET I - 10OOO PLN; PAKIET II- 6000 PLN; PAKIET III-8000 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie zadanych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 8.1.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca winien wykazać, że: 8.1.2.1. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 realizacje, których przedmiotem była przebudowa lub budowa drogi: dla pakietu I o nawierzchni bitumicznej długości 600 m i wartości robót nie mniejszej niż 250.000 zł brutto każda, dla pakietu II: o nawierzchni bitumicznej długości min. 400 m i wartości robót nie mniejszej niż 150.000 zł brutto, dla pakietu III: o nawierzchni bitumicznej długości min. 600 m i wartości robót nie mniejszej niż 250.000 zł brutto (u Wykonawców zagranicznych Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień otwarcia ofert).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie zadanych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 8.1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca winien wykazać, że: 8.1.3.1 osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane (lub równoważne wystawione na podstawie obowiązujących przepisów) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i jest członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa, który ma posiadać doświadczenie polegające na kierowaniu lub nadzorowaniu robót w ramach budowy, przebudowy przynajmniej jednej zakończonej inwestycji drogowej o nawierzchni: dla pakietu I bitumicznej o długości min. 600 m i wartości robót co najmniej 250.000 zł., dla pakietu II bitumicznej o długości min. 400 m i wartości robót co najmniej 150.000 zł., dla pakietu III bitumicznej o długości min. 600 m i wartości robót co najmniej 250.000 zł.,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 8.1.4. Znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 500.000,00zł dla każdego pakietu 8.2. posiada wolne środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż: dla pakietu I - 300.000 zł., dla pakietu II - 150.000,00 zł, dla pakietu III - 300.000,00 zł,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

21.1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do umowy wyłącznie wymienionych w pkt 21 w nin. SIWZ zmian w drodze aneksu, poprzedzonych pisemnym umotywowanym wnioskiem strony zainteresowanej wprowadzeniem wnioskowanych zmian z uwzględnieniem warunków ich wprowadzenia: 21.1.1. Dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia wykonawcy: 21.1.1.1. w sytuacji wejścia Polski do strefy euro pod warunkiem, że będzie wprowadzone w drodze ustawy a nieuwzględnienie ich w wartości wynagrodzenia wykonawcy będzie mu groziło rażącą stratą. Warunkiem wprowadzenia zmiany jest przedstawienie przez Wykonawcę wyliczenia wskazującego na poniesienie rażącej straty. 21.1.1.2. w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto ulegnie zmianie stosownie do zmiany tej stawki, przy czym wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian. 21.1.2. Zmiana określonego w umowie kierownika robót może nastąpić: 21.1.2.1. w przypadku śmierci lub długotrwałej choroby (udokumentowanych odpowiednio aktem zgonu lub zwolnieniem na druku ZUS ZLA). Za długotrwałą chorobę Zamawiający rozumie chorobę, która wymaga długotrwałego leczenia stałego lub przez długi okres, mającą długotrwały przebieg (choroby przewlekłe, nieuleczalne, wrodzone), 21.1.3. Na wniosek Zamawiającego dopuszczalna jest zmiana terminu wykonania umowy w sytuacji: 21.1.3.1. zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 21.1.3.2. zmian dokumentacji projektowej, dokonywanych na wniosek Zamawiającego lub zgłaszanych i zaakceptowanych przez Zamawiającego, 21.1.3.3. zmian dokonanych na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane - zmiana w rozwiązaniach projektowych - jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy; 21.1.3.4. zmian terminów wynikających z umowy o dofinansowanie; 21.1.4. Na wniosek Wykonawcy dopuszczalna jest zmiana terminu wykonania umowy w przypadku: 21.1.4.1. występowania dłużej niż przez 20 kolejnych dni niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających zachowanie technologii wykonywanych prac - fakt ten musi być potwierdzony stosownym zaświadczeniem z IMiGW

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.swierzawa.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Świerzawa, Pl. Wolności 60, 59-540 Świerzawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Świerzawa, Pl. Wolności 60, 59-540 Świerzawa, pokój nr 10, II p. (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: PAKIET I - Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w m. Sokołowiec ( dz. nr ew. 387).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przebudowy drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 1,7 km, średnia szerokość ok. 3,3 m, warstwy profilująca oraz ścieralna..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.20-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.07.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Gwarancja - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PAKIET II - Przebudowa dróg gminnych w Podgórkach w granicach działek nr 319 w km 0+000÷0+050, nr 330 w km 0+000÷0+200; nr 62 w km 0+000÷0+200 i nr 102 w km 0+000÷0+150 [intensywne opady deszczu czerwiec 2013 r.].

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem remontu drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 0,6 km, średnia szerokość ok. 3 m, warstwy wiążąca oraz ścieralna..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.20-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Gwarancja - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: PAKIET III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem remontu drogi jest wykonanie robót spełniających nw. min. wymagania i parametry: Nawierzchnia w technologii bitumicznej z betonu asfaltowego o parametrach : długość ok. 0,85 km, średnia szerokość ok. 3,5 m, warstwy wiążąca oraz ścieralna. UWAGA: dla pakietu III - Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Stara Kraśnica dz nr 117-1 - inwestor posiada odrębne opracowanie włączenia do drogi wojewódzkiej nr 365 , wykonawca uwzględni istniejące pozwolenie na budowę zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 365 wraz z uwzględnieniem obowiązku uzyskania zgody na zajęcie pasa drogowego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.20-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Gwarancja - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.