eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Barlinek › Przebudowa ul. Fabrycznej w Barlinku obejmująca- budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - budowę jezdni i chodnika - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-10

Barlinek: Przebudowa ul. Fabrycznej w Barlinku obejmująca: - budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - budowę jezdni i chodnika - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu
Numer ogłoszenia: 424542 - 2009; data zamieszczenia: 10.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Barlinku , ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7462450 w. 16, faks 095 7461704.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.bip.barlinek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Fabrycznej w Barlinku obejmująca: - budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - budowę jezdni i chodnika - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa: - sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - jezdni i chodnika - urządzeń bezpieczeństwa ruchu 2. Wspólny Słownik Zamówień ( CPV ): 45.23.13.00-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków. 45.23.31.40-2 - Roboty drogowe. 3. Roboty będą prowadzone na nieruchomości położonej w Barlinku : - ul. Fabryczna, działki o nr ewid. 554/1, 586, 562, 569/5 obr. 1, miasto Barlinek. 4. Zakres robót objętych przedmiotem zamówienia: 4.1 Roboty rozbiórkowe jezdni i chodnika: 4.2 Roboty pomiarowe. 4.3 Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej DN 200 PVC - U SDR 41: - roboty ziemne, studzienki - kanalizacja ściekowa sanitarna DN 200 PVC - 332,7m - przyłącza kanalizacji ściekowej DN160 PVC - 89,1m - roboty nawierzchniowe związane z kanalizacją sanitarną 4.4 Budowa sieci wodociągowej DN 90 x 4,3 PE - HD SDR 21; PN1,0 MPa : - roboty ziemne, studzienki i studzienki wodomierzowe - sieci wodociągowe DN 90 - 672,2 m - przyłącza wodociągowe DN 63 - 10 ,0 m - przyłącza wodociągowe DN 40 - 55,0 m - przyłącza wodociągowe DN 32 - 25,0 m - roboty nawierzchniowe związane z budową wodociągu 4.5 Budowa kanalizacji deszczowej DN 200 PVC - U SDR 41 - roboty ziemne, studzienki - kanalizacja deszczowa DN 200 PVC - 460 m - roboty nawierzchniowe związane z kanalizacją deszczową 4.6 Przejście siecią wodociągową i kanalizacją deszczową przez kanał Barlinek 4.7 Budowa jezdni i chodnika wraz z zjazdami: - nawierzchnia jezdni z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm - 3 677,00 m2 - nawierzchnia chodnika z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm - 1 129 ,00 m2 - krawężniki betonowe 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem - 1 113,00 m - krawężniki betonowe 20 x 30 cm na ławie betonowej zwykłej - 343,00 m 4.8 Budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu : - oznakowanie poziome; - oznakowanie pionowe. 5. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w: a) Projekcie budowlanym - nawierzchni drogi i chodników w ul. Fabrycznej w Barlinku - Załącznik nr 8 do SIWZ; b) Przedmiarze robót - nawierzchni drogi i chodników - Załącznik nr 9 do SIWZ. UWAGA! Przywołany wyżej przedmiar ma charakter pomocniczy - nie należy załączać kosztorysu ofertowego. c) Specyfikacji Technicznego Wykonania i Odbioru Robót - nawierzchni drogi i chodników - Załącznik nr 10 do SIWZ; d) Projekcie budowlanym - sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz sieci wodociągowej - Załącznik nr 11 do SIWZ; e) Przedmiarze robót - sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - Załącznik nr 12 do SIWZ; UWAGA! Przywołany wyżej przedmiar ma charakter pomocniczy - nie należy załączać kosztorysu ofertowego. Specyfikacji Technicznego Wykonania i Odbioru Robót - sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej - Załącznik nr 13 do SIWZ; f) Operacie wodnoprawnym - Załącznik Nr 14 do SIWZ; g) Projekcie organizacji ruchu w ul. Fabrycznej - Załącznik Nr 15 do SIWZ; h) Przedmiarze robót w ul. Fabrycznej - projektu organizacji ruchu - Załącznik nr 16 do SIWZ; UWAGA! Przywołany wyżej przedmiar ma charakter pomocniczy - nie należy załączać kosztorysu ofertowego. i) Specyfikacji Technicznego Wykonania i Odbioru Robót - projektu organizacji ruchu - Załącznik nr 17 do SIWZ. 6. Zadanie należy wykonać w oparciu o dokumentacje budowlaną, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót oraz pozwolenie na budowę. 7. Na przedmiotowe roboty budowlane Zamawiający posiada pozwolenie na budowę..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 30 000,00 zł, najpóźniej do dnia 08.01.2010r. do godz. 1100. 2. Wadium może być wniesione w jednej z kilku następujących form: a) w pieniądzu - przelewem, na konto zamawiającego: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku nr 18 8355 000900000387 2000 0013, Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego, kopię dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z późn. zm.); f) poręczenia o których mowa w pkt 2 lit. b ÷ e (bez poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej) należy złożyć w oryginale u zamawiającego w kasie przed upływem terminu składania ofert; g) z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać , jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np.: złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny ( z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych; h) wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynie termin związania ofertą; b) zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) zamawiający unieważni postępowanie o udzielenia zamówienia, a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin ich wnoszenia. 4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a) wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) wykonawcy, który zostanie wykluczony z postępowania; c) wykonawcy, którego oferta zostanie odrzucona. 5. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 6. Zamawiający jest obowiązany zatrzymać wadium, jeżeli: a) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; c) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia wymaganych oświadczeń lub dokumentów, nie uzupełnił oferty o żądane oświadczenia lub dokumenty.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) dysponują osobami zapewniającymi realizację zamówienia, posiadającymi niezbędne kwalifikacje i uprawnienia do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: - drogowej ( minimum 1 osoba ) - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych ( minimum 1 osoba ) - uprawnionymi do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie oraz należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego, na podstawie ustawy z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów ( Dz.U. z 2001r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) oraz posiadają aktualne ubezpieczenie na dzień składania oferty . W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie lub wykonawca może dysponować min. jedną osobą posiadającą w/w uprawnienia budowlane. b) spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych c) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych d) udzielą gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia na co najmniej 36 miesięcy oraz 36 miesięcznej rękojmi licząc od dnia przyjęcia protokolarnie (bez uwag) przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego e) złożą komplet wymaganych dokumentów wymienionych w Rozdziale VI, f) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. : - posiadają środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. g) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł , obejmującej roboty, na które Wykonawca składa ofertę W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony , jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 2. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie będzie powierzone podwykonawcom. Pod pojęciem podwykonawca należy rozumieć osoby prawne, jednostki organizacyjne, nie posiadające osobowości prawnej itp., które wspólnie z wykonawcą będą realizowały zamówienie publiczne w oparciu o stosowne umowy (zlecenia) z nim zawarte. Pod pojęciem podwykonawca nie należy rozumieć osób prawnych, jednostek organizacyjnych, nie posiadających osobowości prawnej itp., które będą dostarczały materiały, sprzęt bądź świadczyły usługi niezbędne w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający może żądać przedstawienia umowy lub projektu umowy z podwykonawcą do akceptacji. 3. Wykonawca, który nie dysponuje własnym potencjałem technicznym i/lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia musi dołączyć do wypełnionego oświadczenia (Załącznik nr 2 do SIWZ) pisemne zobowiązania innych podmiotów, które udostępnią mu sprzęt, wyposażenie techniczne, urządzenia itp. oraz osoby do wykonania zamówienia (Załącznik nr 2a do SIWZ). Tym samym o zamówienie może ubiegać się wykonawca, który w chwili trwania postępowania nie dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, ale wykaże, iż takim potencjałem i osobami będzie dysponować przy realizacji zamówienia publicznego. 4. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie przebiegała na zasadzie spełnia - nie spełnia. 5. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. 6. Niespełnienie któregokolwiek z warunku spowoduje odrzucenie wykonawcy z postępowania..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu zamawiający żąda złożenia: a) wypełnionego formularza ofertowego - Załącznik nr 1 do SIWZ; b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej i do wykonania przedmiotu zamówienia objętego przetargiem - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. c) oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. - Załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik konsorcjum. d) oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 i 2- Prawa Zamówień publicznych - Załącznik nr 2 do SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. e) zobowiązanie innych podmiotów, które udostępnią potencjał techniczny i/lub osoby do realizacji zamówienia - Załącznik nr 2a do SIWZ (jeżeli ma zastosowanie); f) oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków do właściwego Urzędu Skarbowego oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne - Załącznik nr 3 do SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. g) aktualnych zaświadczeń: - właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego - właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. h) informacji banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; i) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. j) kopię dokumentu wadialnego potwierdzonego przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 2. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda: a) wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia : - dwóch robót budowlanych związanych z budową lub przebudową ulicy lub drogi z kostki brukowej betonowej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto, każda z nich i długości 0,6 km każda z nich; - dwóch robót budowlanych związanych z budową lub przebudową instalacji sanitarnej i deszczowej o wartości zamówienia nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto, każda nich; - dwóch robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto, każda z nich. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają wspólny ww. wykaz.(muszą być spełnione wszystkie warunki łącznie) b) dokumenty potwierdzające, że roboty, o których mowa w punkcie 2 lit. a, zostały wykonane należycie (referencje); c) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, określone w pkt. V ust.1 lit. a - Załącznik nr 5 do SIWZ; d) dokumentów potwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz ich przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa (ze składką opłaconą co najmniej na dzień składania ofert a w przypadku podpisania umowy na okres trwania zamówienia); e) informacji o częściach zamówienia, które będą realizowane przez podwykonawców - Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. W celu potwierdzenia warunków udzielenia zamówienia zamawiający żąda złożenia zaparafowanego projektu umowy - Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Wszystkie wymagane od oferenta dokumenty, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wynikające z Prawa zamówień publicznych, oferent zobowiązany jest załączyć w oryginale lub potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 5. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Ustawy - Prawo zamówień publicznych wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub, którzy złożyli dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, jeżeli będą one budziły wątpliwości..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.barlinek.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Barlinku ul. Niepodległości 20 74-320 Barlinek.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Barlinku Biuro Obsługi Interesanta ul. Niepodległości 20 74-320 Barlinek.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest dofinansowany w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na lata 2008 ÷ 2011r..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.