eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bystrzyca Kłodzka › Wykonanie dwóch zadańZadanie Nr 1 pn. Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej wraz z remontem oświetlenia drogowego - na odcinku od skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Zadanie Nr 2 pn. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-28

Bystrzyca Kłodzka: Wykonanie dwóch zadań: Zadanie Nr 1 pn. Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej wraz z remontem oświetlenia drogowego - na odcinku od skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Zadanie Nr 2 pn. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka.
Numer ogłoszenia: 42389 - 2014; data zamieszczenia: 28.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystrzycaklodzka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dwóch zadań: Zadanie Nr 1 pn. Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej wraz z remontem oświetlenia drogowego - na odcinku od skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Zadanie Nr 2 pn. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dwóch zadań: Zadanie Nr 1. Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej wraz z remontem oświetlenia drogowego - na odcinku od skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Wykonanie niniejszego zadania obejmuje następujący zakres robót: a) roboty branży drogowej: Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, w tym następujące roboty: - roboty przygotowawcze, w tym: roboty rozbiórkowe, udrożnienie istniejących kanałów odwadniających, wykarczowanie 2 szt. drzew liściastych (o obwodzie 120 cm i obwodzie 210 cm; - wykonanie nowego dodatkowego odwodnienia ulicy i chodników, - przygotowanie podłoża - wykonanie koryta, - wykonanie krawężników i obrzeży chodnikowych, - wykonanie podbudowy pod chodniki oraz ławy - dolna warstwa z piasku lub pospółki - grub. warstwy: 5 cm, górna warstwa podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie pod chodniki oraz ławy krawężnikowe - grub. warstwy: 12 cm, następnie skropienie podbudowy emulsją asfaltową - pod wyrównanie istniejącej nawierzchni; - wykonanie nawierzchni ulicy, poprzez wyrównanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym o uziarnieniu 0/20 mm, następnie wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego ścisłego (0/16 mm) - grub. warstwy: 4 cm; następnie wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego ścisłego (0/12 mm) - grub. warstwy: 4 cm; - wykonanie nawierzchni chodnikowej z betonowej kostki brukowej grubości 8 cm na gotowej podbudowie z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, przy użyciu warstwy piasku grub. 2 cm; - wykonanie wypełnienia za krawężnikiem od strony murków ogrodzeniowych z kostki betonowej grubości 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - grub. 12 cm, przy użyciu piasku - grub. warstwy 3 cm; - wykonanie na wjazdach do posesji nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego 0/12 mm - grub. 4 cm na warstwie wyrównawczej bitumicznej; - wymiana istniejącego oznakowania pionowego, wykonanie oznakowania poziomego, naprawa części istniejącego muru kamiennego od strony parku, wymiana istniejących, zniszczonych stopni kamiennych schodów parkowych, drobne naprawy powierzchni czołowej istniejących murków ogrodzeniowych, naprawa muru przy posesji nr 9 - po usunięciu istniejącego drzewa, - wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót wraz z uzgodnieniami z właściwymi służbami, a także wykonanie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu oraz zgłoszenie zajęcia pasa drogowego na czas realizacji robót (ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej jest drogą gminną i Gmina w ramach tego zadania nie będzie pobierać opłat związanych z zajęciem pasa drogowego), - sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wyremontowanego odcinka ul. Stefanii Sempołowskiej - w 3 egzemplarzach, a także sporządzenie 2 szt. operatu kolaudacyjnego, zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57. b) roboty branży elektrycznej: Remont oświetlenia ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej. Istniejąca sieć oświetleniowa podlega wymianie po istniejącej trasie na całej długości przeznaczonej do remontu. Zakres robót do wykonania: - mechaniczny demontaż istniejących słupów oświetleniowych - 5 szt. - demontaż opraw oświetleniowych - 7 szt. - roboty ziemne, - układanie w rurach ochronnych kabli oświetlenia drogowego - kabel ziemny wielożyłowy - łączna długość kabla wynosi 165 m; - montaż i mechaniczne stawianie słupów oświetleniowych aluminiowych anodowanych z fundamentem prefabrykowanym (wysokość słupa: 8m) - 6 szt., - montaż wysięgników rurowych aluminiowych na słupach - 5 szt., - montaż wysięgników rurowych aluminiowych dwuramiennych na słupie - 1 szt., - montaż na zamontowanych wysięgnikach opraw oświetleniowych do lamp LED 65 W (kompletne lampy) - 7 szt., - dostawa i montaż na słupach oświetleniowych ozdób świątecznych - 6 szt. (wzory kształtu i kolory oświetlenia ozdobnego świątecznego Zamawiający załączył do niniejszej SIWZ), - pomiary elektryczne - sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wyremontowanego oświetlenia ul. Stefanii Sempołowskiej - w 3 egzemplarzach, a także wykonanie 2 szt. operatu kolaudacyjnego zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57. Szczegółowy opis wykonania Zadania Nr 1 znajduje się w dokumentacji technicznej załączonej do SIWZ, tj. w: 1) projekcie budowlanym Remontu ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, 2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót dla zadania Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, 3) przedmiarze robót dla zadania pn. Remont ul. Stefanii Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, 4) projekcie budowlanym branży elektrycznej Remontu oświetlenia drogowego przy ul. Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, 5) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót dla zadania Remont oświetlenia drogowego przy ul. Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, 6) przedmiarze robót dla zadania pn. Remont oświetlenia drogowego przy ul. Sempołowskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, UWAGA!: Przedmiotem Zadania nr 1 jest wykonanie remontu ulicy Stefanii Sempołowskiej i remontu oświetlenia tej ulicy tylko na odcinku od skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Zadanie Nr 2. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka. Niniejsze zadanie jest realizowane i współfinansowane wspólnie przez Gminę Bystrzyca Kłodzka i Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu. Wykonanie niniejszego zadania obejmuje wykonanie dwóch nowych zatok autobusowych w obydwu kierunkach o nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej betonowej wraz z peronami szerokości 2,0 m o nawierzchni z kostki betonowej i wiatami przystankowymi. Zadanie obejmuje także wykonanie chodnika (nawierzchnia także z kostki betonowej) o długości ok. 25 mb i szerokości 2,0 m - od zjazdu z drogi wojewódzkiej na drogę gminną do początku zatoki autobusowej w kierunku Bystrzycy Kłodzkiej. Zatokę autobusową w kierunku Polanicy Zdroju należy wykonać w miejscu istniejącej zatoki autobusowej. Zadanie obejmuje również wykonanie odwodnienia zatok autobusowych, wraz z umocnieniem dna i skarp ażurowymi płytami grub. 8 cm. Konstrukcja jezdni wzdłuż zatok: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12 - 5 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 0/25 - 13 cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 - 20 cm, - warstwa stabilizacji gruntu cementem 5,0 MPa - 0-15 cm, - w wykopie doprowadzenie gruntu do grupy nośności G1. Konstrukcja zatok autobusowych: - warstwa ścieralna z brukowej kostki betonowej, spoiny wypełnione zaprawa cementową - grub. 8 cm, - warstwa podsypki cementowo - paskowej (1/4) - grub. 3 cm, - warstwa podbudowy zasadniczej chudego betonu (min. B-15) - 20 cm, - warstwa podbudowy pomocniczej z gruntu lub kruszywa stabilizowanego cementem RM = 5,0 MPa - 12 cm, - w wykopie doprowadzenie gruntu do grupy nośności G1. Konstrukcja chodników, peronów i miejsc pod wiaty przystankowe: - warstwa ścieralna z kostki betonowej, spoiny wypełnione piaskiem - grub. 8 cm, - warstwa podsypki piaskowej - grub. 5 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31.5 - grub. 10 cm - w wykopie doprowadzenie gruntu do grupy nośności G1. Wiaty przystankowe o pow. zabudowy ok. 8 m2 o konstrukcji stalowej, obłożone przeźroczystymi okładzinami z trzech stron i przekryte dachem. Wiaty należy zamontować w uprzednio przygotowanych miejscach pod wiatę, wg projektu dostarczonego przez producenta lub projektu sporządzonego przez Wykonawcę robót. Przy każdym z przystanków należy wykonać po dwa punkty świetlne. Każdą latarnię należy zamontować na słupie o wysokości 9,0 m z wysięgnikiem jednoramiennym o wysięgu 1,0 m, wraz z montażem oprawy oświetleniowej z sodowym źródłem światła o mocy WLS 150W. Słupy należy posadowić na prefabrykowanym fundamencie z betonu min. B-25. Punkty oświetleniowe przy zatoce autobusowej w kierunku Polanicy Zdroju zasilane będą energią elektryczną pozyskaną z istniejącego słupa oświetleniowego nr X-3/2. Punkty oświetleniowe przy zatoce autobusowej w kierunku Bystrzycy kłodzkiej zasilane będą energią elektryczną pozyskaną z istniejącego słupa oświetleniowego nr X-3/5. Zadanie obejmuje również wykonanie oznakowania drogi i słupków blokujących, a także zagospodarowanie terenów zielonych poprzez humusowanie i obsianie trawą. W zakres zamówienia wchodzi także wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egzemplarzach, i wykonanie 2 szt. operatu kolaudacyjnego, zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57. Przedmiotem zamówienia jest również wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót wraz z uzgodnieniami z właściwymi służbami, a także wykonanie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu oraz zgłoszenie zajęcia pasa drogowego na czas realizacji robót wraz z poniesieniem kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego. Szczegółowy opis wykonania zadania Nr 2 znajduje się w dokumentacji technicznej załączonej do SIWZ, tj. w: - projekcie budowlanym - wykonawczym Budowy dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, - projekcie docelowej organizacji ruchu dla zadania Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, - opinii geotechnicznej dla zadania pn. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, - specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Część I i II) dla zadania Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, - przedmiarze robót branży drogowej dla zadania Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, - specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wykonania oświetlenia drogowego dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka. - przedmiarze robót branży elektrycznej dla wykonania oświetlenia drogowego dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka. Miejsce wywozu gruzu, odpadów lub ziemi, pochodzących z robót realizowanych w ramach Zadania Nr 1 i Zadania Nr 2, Wykonawca ustali we własnym zakresie. Koszt ich wywozu i koszt przyjęcia na wysypisko stanowi koszt Wykonawcy. Termin wykonania Zadania Nr 1: do 30.09.2014 r. Termin wykonania Zadania Nr 2: do 10.07.2014 r. Wykonanie linii energetycznych zasilających oświetlenie zatok autobusowych na odcinkach przechodzących przez działki Nr: 90, 96, 45/4 będzie możliwe po uzyskaniu przez Gminę Bystrzyca Kłodzka pozwolenia na budowę tych odcinków linii, tj. w terminie po 10.06.2014 r. W przypadku uzyskania powyższego pozwolenia w terminie wcześniejszym, Zamawiający powiadomi o tym Wykonawcę i przekaże tą cześć terenu wcześniej. Wszelkie znaki towarowe, patenty, pochodzenie czy nazwy producentów, znajdujące się w opisie przedmiotu zamówienia, tj. w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej załaczonej do SIWZ służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla projektowanych rozwiązań. Dopuszcza się zamieszczenie rozwiązań równoważnych w oparciu o parametry (wyroby) innych producentów pod warunkiem: - spełnienia tych samych właściwości technicznych, eksploatacyjnych i funkcjonalnych, - dotrzymania przez zamienniki obowiązujących wymagań normowych, kosztowych, atestów oraz parametrów jakościowych; - przedstawienia zamiennych rozwiązań na piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania) i uzyskania akceptacji Projektanta..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.21.33.11 - Roboty budowlane w zakresie przystanków autobusowych 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.21.00 - Roboty w zakresie kopania rowów 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 16.000 PLN. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie pieniężnej, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57 - 500 Bystrzyca Kłodzka, w pok. 22, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. zrealizował min. 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu: remontu, budowy lub przebudowy drogi o nawierzchni asfaltowej (lub asfaltobetonowej) lub z kostki kamiennej lub betonowej, przy czym wartość każdej roboty musi wynosić min. 250.000 zł. brutto. W celu udowodnienia spełnienia tak określonego warunku należy przedstawić Zamawiającemu wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ. W wykazie robót budowlanych powinny zostać ujęte następujące roboty: - min. 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu: remontu, budowy lub przebudowy drogi o nawierzchni asfaltowej (lub asfaltobetonowej) lub z kostki kamiennej lub betonowej, przy czym wartość każdej roboty musi wynosić min. 250.000 zł. brutto. Wykonawca załącza do tego wykazu dowody dotyczące najważniejszych robót, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tj. min. 2 poświadczenia. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie były wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń. W przypadku nie posiadania przez Wykonawcę dowodów należytego wykonania robót budowlanych w postaci poświadczeń, w postępowaniach wszczynanych do dnia 20 lutego 2014 r., Wykonawca może przedstawić posiadane referencje (min. 2 szt.) lub inne dokumenty (min. 2 szt.) potwierdzające należyte wykonanie zamówień ujętych w wykazie robót budowlanych. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane roboty budowlane lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik Nr 2 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami i/lub podmiotami pozostającymi do dyspozycji Wykonawcy, Wykonawca musi dysponować: - osobą Kierownika budowy, posiadającego aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami branży drogowej; W celu udowodnienia spełnienia tak określonego warunku należy przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie o dysponowaniu osobą j.w. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p Przed podpisaniem umów w sprawie wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego tylko wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię w/w uprawnień Kierownika budowy oraz zaświadczenia o przynależności tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego, a także oryginał lub kserokopię opłaconego ubezpieczenia tej osoby, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik Nr 2 do SIWZ. Nie załączenie w/w dokumentu będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SIWZ b) oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907), że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907) - Załącznik Nr 2 do SIWZ c) upoważnienie do podpisania oferty - Załącznik Nr 4 do SIWZ. d) część zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Załącznik Nr 9 do SIWZ. e) Wykaz podmiotów, które będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia - Załącznik Nr 7 i 8 do SIWZ f) parafowane przez Wykonawcę wzory Umów stanowiące Załącznik Nr 11 i 11A do SIWZ g) kosztorysy ofertowe (oryginały, podpisane przez Wykonawcę) sporządzone dla branży drogowej i elektrycznej dla każdego z zadań osobno; h) kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium. i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione w pkt III.6) lit. b) i w pkt III.4.2) i III.4.4) ogłoszenia. Oświadczenia: - oświadczenie odnośnie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 P.z.p, - oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, stanowią oryginały. Zaświadczenia: Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy P.z.p muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego te dokumenty dotyczą. Dokumenty wymienione w pkt. III.6) lit. a), c), d), e), f), g) h) i w pkt III.4.1) ogłoszenia składane są przez Pełnomocnika (Lidera). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera), do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu stosowną umowę podpisaną przez wszystkich partnerów zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: - zawiązanie porozumienia co najmniej na czas trwania umowy o wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia; - wskazanie Pełnomocnika (Lidera); - zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowią Załącznik Nr 7 i Załącznik Nr 8 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013 r. poz. 231). j) pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Warunki zmiany treści umowy. a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego. 2. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: - w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) 3. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 4. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 6. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 7. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. 8. Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 9. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57 - 500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 22 lub 21 w godz. 7:30 do 15:30..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57 - 500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1 (Biuro Obsługi Klienta). Otwarcie ofert w dniu 18.03.2014 r. godz. 10:00 pokój nr 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie Nr 2 pn. Budowa dwóch zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 388 na odcinku Szklarka - Bystrzyca Kłodzka, jest realizowane i współfinansowane wspólnie przez Gminę Bystrzyca Kłodzka i Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.