eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych - rozbudowa wyposażenia pracowni digitalizacji w sprzęt fotograficzny i komputerowy oraz urządzenia do masowego przechowywania i udostępniania danych w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+ - Priorytet Digitalizacja - Wirtualne Muzeum Historii Fotografii, część 3

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-29

Kraków: Tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych - rozbudowa wyposażenia pracowni digitalizacji w sprzęt fotograficzny i komputerowy oraz urządzenia do masowego przechowywania i udostępniania danych w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+ - Priorytet Digitalizacja - Wirtualne Muzeum Historii Fotografii, część 3
Numer ogłoszenia: 421806 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie , ul. Józefitów 16, 30-045 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6345932, faks 12 631 04 55 wew. 27.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mhf.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych - rozbudowa wyposażenia pracowni digitalizacji w sprzęt fotograficzny i komputerowy oraz urządzenia do masowego przechowywania i udostępniania danych w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+ - Priorytet Digitalizacja - Wirtualne Muzeum Historii Fotografii, część 3.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych - rozbudowa wyposażenia pracowni digitalizacji w sprzęt fotograficzny i komputerowy oraz urządzenia do masowego przechowywania i udostępniania danych w ramach Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+ - Priorytet Digitalizacja - Wirtualne Muzeum Historii Fotografii, część 3. Zamówienie jest realizowane w ramach programu ministerialnego: Wieloletni Program Rządowy Kultura +, Nazwa priorytetu: Digitalizacja, Nazwa własna zadania: Wirtualne Muzeum Fotografii część 3, Rodzaj zadania: digitalizacja i udostępnianie zasobów kultury i dziedzictwa narodowego oraz tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych. Okres realizacji projektu: do 30.08.2013r. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia w częściach: Część A - Komputery Część B - Serwer Część C - Urządzenia dodatkowe Część D - Oprogramowanie Część E - Sprzęt fotograficzny I Część F - Sprzęt fotograficzny II Część G - Akcesoria fotograficzne Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.21.31.00-6, 48.82.00.00-2, 30.23.31.41-1, 30.23.46.00-4, 30.23.41.00-9, 30.23.21.10-8, 48.76.10.00-0, 48.31.00.00-4, 48.82.30.00-3, 48.62.10.00-0, 48.71.00.00-8, 48.32.80.00-3, 38.65.00.00-6, 38.65.10.00-3, 38.65.32.00-6, 30.23.45.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) posiadają wiedzę i doświadczenie - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje: Dotyczy Części A - Komputery co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na dostawie zestawów komputerowych lub komputerów przenośnych (każde zamówienie), o wartości minimum 40 000 PLN brutto (każde zamówienie) realizowane , zrealizowane w okresie ostatnich 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dotyczy Części B - Serwer co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na dostawie serwer-a-ów (każde zamówienie), o wartości minimum 40 000 PLN brutto (każde zamówienie) realizowane zrealizowane w okresie ostatnich 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dotyczy Części C - Urządzenia dodatkowe co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na dostawie urządzeń dodatkowych dedykowane do współpracy z komputerem (każde zamówienie), o wartości minimum 40 000 PLN brutto (każde zamówienie) realizowane , zrealizowane w okresie ostatnich 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dotyczy Części D - Oprogramowanie co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na dostawie oprogramowania (każde zamówienie), o wartości minimum 20 000 PLN brutto (każde zamówienie) realizowane , zrealizowane w okresie ostatnich 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dotyczy Części E - Sprzęt fotograficzny I co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na dostawie aparatu cyfrowego o wartości minimum 70 000 PLN brutto (każde zamówienie). UWAGA DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI: 1. W przypadku dostaw wykonywanych a nie wykonanych przed upływem terminu składania ofert wykazanych przez Wykonawcę w Wykazie Dostaw Zamawiający będzie oceniał wartość dostaw wykonanych w ramach danego zamówienia do dnia składania ofert a nie wartość całego kontraktu (umowy). 2. Przez jedno zamówienie Zamawiający rozumie dostawę na rzecz jednego podmiotu w ramach jednego kontraktu (umowy) zlecenia a nie wiele dostaw na rzecz tego samego podmiotu, których łączna wartość spełnia warunek dla wyżej określonej wartości. 3. W przypadku dostaw, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN Zamawiający dokona przeliczenia ich wartości na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP tej waluty w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dot. III.5) Dotyczy części E a) Opisu urządzeń technicznych dla wszystkich pozycji z części E. Zamawiający wymaga aby opis urządzeń technicznych dla wszystkich pozycji uwzględniał minimum te parametry, które określił dla nich Zamawiający w treści OPZ. Wykonawca wypełni kolumnę nr 3 w załączniku nr 3 do SIWZ - Formularz Cenowy, w której określi Parametry techniczne, funkcjonalne asortymentu, opis techniczny urządze - ń (-nia) zaoferowan -ego (-ych) w kolumnie 2 minimum w zakresie określonym w kolumnie 1 i powyżej. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest dołączyć inne dokumenty niż dokumenty wymienione wyżej tj.: Dotyczy Części A, B, C Wykonawca przedłoży wraz z ofertą informacje, dokumenty, oświadczenia, certyfikaty, wydruki, o których mowa w treści Opisu Przedmiotu Zamówienia - załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta powinna zawierać: a) wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ, b) wypełniony formularz cenowy - załącznik nr 3 do SIWZ, Uwaga: dotyczy części A, B, C, D - w przypadku zaoferowania asortymentu równoważnego Wykonawca wypełnia kolumnę Model / wymagane parametry techniczne (Wykonawca wypełnia w przypadku zaoferowania asortymentu równoważnego) c) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdziale VI SIWZ. Oferta powinna zawierać również pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli upoważnienie osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy załączonego do oferty.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ustawy pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w sytuacji: 1. Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności: 1) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy (m.in. zmian stawki podatku VAT), wówczas za niezmienne uznaje się ceny netto, określone w umowie, 2) w sytuacji wyrażenia przez Zamawiającego zgody na przedłużenie terminu wykonania umowy na skutek zaistnienia następujących okoliczności: a) z powodu okoliczności siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można była przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są zawinione przez którąkolwiek ze stron, c) w przypadku zawieszenia lub wstrzymania przez Zamawiającego wykonania dostaw z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, 3) ograniczenia zakresu dostaw wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego lub innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, 4) w sytuacji zmian sposobu wykonania Przedmiotu Umowy na skutek wystąpienia następujących okoliczności: a) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie Przedmiotu Umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu Umowy, b) z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z wykonania danego zakresu prac, objętego przedmiotem zamówienia, c) w przypadku zmiany przepisów prawnych powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mhf.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie, 30-045 Kraków, ul. Józefitów 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.11.2012 godzina 11:00, miejsce: Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie, ul. Józefitów 16, 30-045 Kraków, Sekretariat pokój nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Terminy realizacji poszczególnych części zamówienia: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: 14.12.2012r. Zamówienie realizowane będzie dla części: 1) A - Komputery a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 21 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 2) B - Serwer a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 21 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 3) C - Urządzenia dodatkowe a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 21 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 4) D - Oprogramowanie a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 21 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 5) E - Sprzęt fotograficzny I a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 14 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 6) F - Sprzęt fotograficzny II a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 14 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r. 7) G - Akcesoria fotograficzne a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do 14 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 14.12.2012r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A - Komputery.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla części A - Komputery.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.21.31.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B - Serwer.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla części B - Serwer..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część nr C - Urządzenia dodatkowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla Części C - Urządzenia dodatkowe.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.31.41-1, 30.23.45.00-3, 30.23.46.00-4, 30.23.41.00-9, 30.23.21.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część D - Oprogramowanie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla części D - Oprogramowanie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.76.10.00-0, 48.31.00.00-4, 48.82.30.00-3, 48.62.10.00-0, 48.71.00.00-8, 48.32.80.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część E - Sprzęt fotograficzny I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla części E - Sprzęt fotograficzny I.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.00.00-6, 38.65.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część F - Sprzęt fotograficzny II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla części F - Sprzęt fotograficzny II.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.00.00-6, 38.65.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Część G - Akcesoria fotograficzne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla Części G - Akcesoria fotograficzne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.00.00-6, 38.65.32.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.