eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabia Wola › Przebudowa ul. Nad Potokiem w miejscowości Bolesławek w Gminie Żabia Wola I etap.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-16

Żabia Wola: Przebudowa ul. Nad Potokiem w miejscowości Bolesławek w Gminie Żabia Wola I etap.
Numer ogłoszenia: 402018 - 2012; data zamieszczenia: 16.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żabia Wola , ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie, tel. 046 8578182, 8578224, faks 046 8578181.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabiawola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Nad Potokiem w miejscowości Bolesławek w Gminie Żabia Wola I etap..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest I etap Przebudowy ul. Nad Potokiem w miejscowości Bolesławek w gminie Żabia Wola na długość - 1030 m, szerokość jezdni - 5,0 m szerokości poboczy - 0,50 m oraz usunięcie drzew i zakrzaczeń Planowana do remontu droga gminna ul. Nad Potokiem w miejscowości Bolesławek. Od początku opracowania 0-000 do km ok. 1-030 Droga gruntowa przebiega przez pola, łąki i nieużytki oraz przez teren zabudowy jednorodzinnej. W granicach opracowania w km 0-825 znajduje się przepust betonowy o średnicy 40cm. Projektowane następujące parametry techniczne drogi: Klasa techniczna ulic D Prędkość projektowa 30 kmh Kategoria ruchu kr1 Szerokość jezdni 5m Szerokość pobocza 0,5 m Szerokość pasa drogowego 6m Konstrukcja nawierzchni jezdni warstwa powierzchniowego utrwalenia warstwa górna - z grysów frakcji 2-5 i emulsji asfaltowej K1-65-3-5 mm warstwa dolna - z grysów frakcji 5-8 i emulsji asfaltowej K1-65- 8-10mm podbudowa z kruszywa łamanego stab. mech. 0-31,5- 8 cm podbudowa z kruszywa łamanego stab. mech. 0-63-12 cm pobocza warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych stab.mech. -10cm Na całej długości przedmiotowej drogi projektuje się jezdnię o szerokości 5,0 m oraz obustronne pobocze tłuczniowe o szerokości 0,50 m. Przyjęto jednostronne pochylenie poprzeczne jezdni o wartości 2 proc w kierunku istniejącego terenu. Robót ziemnych roboty pomiarowe wykopy z wywózką Roboty ziemne w postaci wykonania wykopów i korytowania oraz plantowania wynikają głównie z konieczności wykonania nowej podbudowy. Wywóz gruntu z wykopów przyjęto na odległość 5 km. Ewentualny transport na odległość powyżej 5km odbędzie się na koszt Wykonawcy. Pomimo tego projekt nie zmienia sposobu odwodnienia korpusu drogowego, istniejący rów wymaga przeprowadzenia zabiegów utrzymaniowych w postaci oczyszczenia i odmulenia. Przywiduje się wyprofilować skarpę pomiędzy rowem a jezdnią. Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych usunięcie drzew i krzewów Znajdujące się w skrajni drogowej drzewa i krzaki należy usunąć. Wykonanie podbudowy warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych stab. mech. 0-31,5 górna warstwa podbudowy z kruszyw łamanych stab. mech. 0-63 pobocza warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych stab.mech Po wykonaniu robót ziemnych w ilości optymalnej, tak aby remontowana droga znalazła się około 10-15 cm ponad istniejącym terenem, należy zagęścić koryto, tak aby odpowiadało kategorii ruchu KR1 i za pomocą rozściełacza do asfaltu ułożyć kolejno warstwy podbudowy. Warstwę dolną na szerokości jezdni, warstwę górną na całej szerokości drogi łącznie z poboczami. Powierzchnię górnej warstwy należy zagęścić i zaklinować. Wykonanie nawierzchni warstwa górna - z grysów frakcji 2-5 i emulsji asfaltowej K1-65-8 dm3-m2 warstwa dolna - z grysów frakcji 5-8 i emulsji asfaltowej K1-65-10 dm3-m2 Podbudowę z tłucznia kamiennego, odpowiednio wyrównanego i zagęszczonego, należy skropić emulsja szybkorozpadową K1-65. Nawierzchnię należy wykonać przy użyciu grysów bazaltowych i emulsji K1-65. Wykonanie przepustów pod drogą Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich grub. 20 cm Przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy fi 40 cm I część do wykonania w 2012r. 1. Robót ziemnych roboty pomiarowe wykopy z wywózką 2. Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych usunięcie drzew i krzewów 3. Wykonanie podbudowy warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych stab. mech. 0-31,5 4. Wykonanie przepustów pod drogą Podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich grub. 20 cm Przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy fi 40 cm II część do realizacji w 2013r. 1. Wykonanie podbudowy górna warstwa podbudowy z kruszyw łamanych stab. mech. 0-63 pobocza warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych -stab.mech. 2. Wykonanie nawierzchni warstwa górna - z grysów frakcji 2-5 i emulsji asfaltowej K1-65-8 dm3-m2 warstwa dolna - z grysów frakcji 5-8 i emulsji asfaltowej K1-65-10 dm3-m2 Uwaga Zamawiający do SIWZ zamieszcza dokumentację na etap I i II jednakże przedmiotowe postępowanie obejmuję do wykonania tylko etap I na długości 1030m 2.1 Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje a) Szczegółowy opis warunków wykonania i odbioru robót zawarty jest w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, oraz dokumentacji projektowej. b) Zamówienie Publiczne obejmuje organizację placu robót, obsługę geodezyjną w tym założenie książki drogi wytyczenie geodezyjne, inwentaryzację powykonawczą, wykonanie badań i prób, uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, oraz wykonanie innych robót wymaganych technologią. c) Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. Należy wyegzekwować od właścicieli sieci oznaczenie wszystkich urządzeń znajdujących się w zasięgu remontowanej nawierzchni. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji odkrytych urządzeń do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń. d) Wykonawca, w trakcie prowadzenia prac budowlanych i pomiarów geodezyjnych zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu, wszelkich znanych mu problemów wynikających z rozbieżności stanu istniejącego ze stanem prawnym. e) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika robót , w którym każda wykonana praca, powinna być potwierdzona przez Inspektora Nadzoru. f) Wykonawca uwzględni w ofercie roboty nieuwzględnione w kosztorysie, a zapisane w przedmiocie zamówienia. np.czasowa organizacja ruchu g) Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia. h) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania i nieuszkodzenia oznaczeń geodezyjnych. i) W przypadku ich naruszenia Wykonawca na swój koszt odtworzy znaki geodezyjne. j) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia na czas wykonywania robót projektu organizacji ruchu. k) Jeżeli w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, lub w projekcie, pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów, lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów, lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować produkty równoważne o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. . Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. 1) Przystąpienie do robót i zabezpieczenie urządzeń podziemnych. a) Przystępując do robót Wykonawca powinien posiadać i zrealizować zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas robót. b) Warunkiem rozpoczęcia robót jest przekazanie przez Inwestora zgłoszenia, Dziennika robót i Protokołu wprowadzenia. c) Przed przystąpieniem do robót należy rozpoznać położenie instalacji podziemnych i ewentualnie potrzebę ich zabezpieczenia, oraz regulację ewentualnych włazów kanałowych i zasuw gazowych i wodociągowych do poziomu nawierzchni. d) W trakcie wykonywania prac należy szczególną uwagę zwracać na urządzenia podziemne. Wszelkie prace w rejonie tych urządzeń należy wykonywać ręcznie. e) Nie należy wykonywać wykopów, które nie służą wykonaniu robót objętych dokumentacją. Wszelkie naruszenia struktury gruntu poniżej rzędnych dna koryt, muszą być wypełnione odpowiednim gruntem i zagęszczone. Dotyczy to również konstrukcji nasypów. f) Ze względu na charakter, roboty drogowe będą wykonywane przy całkowitym wyłączeniu drogi z ruchu. Wykonawca jest zobligowany zapewnić rozwiązania komunikacji zastępczej w tym w szczególności zapewnić dojazd do posesji. g) Zaplecze robót we własnym zakresie Wykonawcy. Teren pod zaplecze Wykonawca pozyska we własnym zakresie, a także dostarczy wodę i energię elektryczną potrzebną do celów robót. h) Przy prowadzeniu robót drogowych należy przestrzegać warunków BHP. i) Szczególną uwagę należy zwrócić na czynność wbijania szpilek w pobliżu kabli energetycznych możliwość porażenia prądem i uszkodzenia plastikowych przewodów gazowych. 2) Dokumentacja Zamawiającego Dokumentacja projektowa : projekt, STOiRB i przedmiar robót. 3) Wykonanie robót budowlanych. a) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, dokumentacją projektową, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. b) Wykonawca uwzględni w ofercie sporządzenie dokumentacji czasowej organizacji ruchu. c) Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia. d) Wykonawca zobowiązany jest do szczególnej ochrony oznaczeń geodezyjnych, a w przypadku naruszenia, do odtworzenia ich na swój koszt. e) Wykonanie zadania będzie się uważać za zakończone tylko wówczas, gdy podczas odbioru końcowego nie zostaną wniesione żadne uwagi dotyczące usterek. f) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej, wówczas zmiany te należy uwzględnić. g) Jeżeli użyto w dokumentacji projektowej jakichkolwiek nazw materiałów i urządzeń, to nie są one obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach przy uwzględnieniu, że mają one gwarantować odpowiednią jakość. h) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa, jakości. i) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom normowym oraz o innych niższych parametrach niż określone w dokumentacji . j) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu robót zorganizowanym we własnym zakresie, materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą, jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru i przedstawiciela Zamawiającego. k) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. l) Każda ewentualna konieczna i istotna zmiana, która może wystąpić podczas wykonywania robót, musi być zgłoszona do Inspektora Nadzoru m) Wyroby budowlane użyte do wykonania robot muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych Dz. U. Nr poz. 881cyt.Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robot budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5. 1. Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z 2010r z późn. zm. cyt. art. 10 Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 1, można stosować przy wykonywaniu robot budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. l) Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom.- W przypadku, gdy określone roboty objęte danym etapem wykonywane będą przez podwykonawców, wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu pisemne potwierdzenie otrzymania przez każdego z podwykonawców całego należnego mu z tytułu wykonania tych robót wynagrodzenia lub potwierdzenie dokonania przelewu pełnej kwoty wynagrodzenia należnego z tego tytułu podwykonawcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy P.z.p.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie dotyczy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Wykonawca wykaże i udokumentuje (referencjami, protokołami odbioru końcowego bez usterek ), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonał roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, przez co należy rozumieć wykonanie modernizacji, budowy lub przebudowy drogi w technologii odpowiadającej przedmiotowi zamówienia tj. powierzchniowego utrwalenia grysami i emulsją asfaltową na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o długości min. 1000mb 2) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (poprzez wypełnienie tego warunku należy rozumieć nie tylko dysponowanie dokumentami potwierdzającymi wiedzę i doświadczenie podmiotu udostępniającego, ale przede wszystkim zobowiązanie się tego podmiotu do wykonania części zamówienia dotyczącego robót budowlanych na zasadzie podwykonawstwa lub oddanie do dyspozycji wykonawcy co najmniej kadry kierowania budową, która posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie albo oddanie do dyspozycji wykonawcy osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami i zobowiązanie się do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1 Ponadto wykonawca dysponuje personelem, sprzętem i narzędziami, niezbędnymi do realizacji zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) W tym względzie Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym kierownikiem budowy i kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej. Kierownik budowy musi mieć co najmniej dwuletnie doświadczeniem w zakresie kierowania robotami. 2) Ponadto wykonawca dysponuje personelem, Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiada środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości minimum 200.000,00 zł, 2) posiada ubezpieczenie OC (ważne-opłacone) z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej 2) Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu zamieszczenia ogłoszenia w BZP. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach : 1) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy. 3) Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5) Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: a) przekazania terenu robót, b) przekazania dokumentacji budowy (zgłoszenia, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których zamawiający był zobowiązany), c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej, d) zapewnienia możliwości poboru wody i energii elektrycznej na potrzeby budowy, e) zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową, f) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie. 6) Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie robót, niewypałów i niewybuchów, wykopalisk archeologicznych nieprzewidzianych w siwz, f) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), g) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, h) zmiany w trakcie wykonywania umowy przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do przedmiotu umowy, lub tych zmian dokona Zamawiający, i) jeżeli jednostki administracji nie zachowają wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami terminów odpowiedzi na wnioski, a zwłaszcza jeżeli organ wydający decyzję o pozwoleniu na użytkowanie opóźni jej wydanie ponad termin zaplanowany w niniejszej umowie, a wykonawca wykaże, że nie stało się to z jego winy. j) jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji. 7) Jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności : a) konieczności zrealizowania zadania przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji, b) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, d) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, e) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na czynniki ekonomiczne, f) Zmiany wskazywane w lit d będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu kosztom. Każde ze wskazanych w lit. a -d zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 8) Pozostałe zmiany a) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę , b) jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę. c) rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz uzasadnione i udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, d) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie wykonawcy, e) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357(1) Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości 9) Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, d) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 10) Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy przedstawiciela Zamawiającego. 11) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. 12) Dopuszcza się zmianę umowy z uwagi na pojawienie się na budowie podwykonawców.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.zabiawola.akcessnet.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Główna 3 96-321 Żabia Wola.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Główna 3 96-321 Żabia Wola kancelaria urzędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.