eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-11-29

Bydgoszcz: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 387400 - 2010; data zamieszczenia: 29.11.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 346428 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Bydgoszczy, ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 32 88 157, faks (052) 58 58 273.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakup klocków NUMICON do kształtowania umiejętności matematycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej dla potrzeb 10 szkół podstawowych wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00 - Pomoce dydaktyczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim, wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.11.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Oxford University Press, Educational Division, Great Clarendon Street, Oxford OX2 6DP, kraj/woj. Zjednoczone Królestwo.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 126802,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 104711,26

  • Oferta z najniższą ceną: 104711,26 / Oferta z najwyższą ceną: 104711,26

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Miasto Bydgoszcz przystąpiło do realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Jednym z komponentów tego projektu są zajęcia wyrównawcze z matematyki, z wykorzystaniem klocków NUMICON, zaplanowane w 10 szkołach podstawowych, wytypowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy. Jedynym producentem klocków NUMICON jest brytyjska firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford. Po raz pierwszy do Polski klocki Numicon trafiły za pośrednictwem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej (2007-2011) współfinansowanego ze środków UE. Klocki Numicon zostały zaprojektowane w sposób pozwalający na wykorzystanie trzech kluczowych mocnych stron małych dzieci, aby pomóc im zrozumieć liczby. Te trzy mocne strony to: umiejętność uczenia się poprzez działanie, umiejętność uczenia się przez patrzenie oraz silne wyczucie wzoru. Kształty Numicon zostały zaprojektowane tak, aby uczniowie mogli się nimi bawić, przyglądać się i zauważać prawidłowości i odkrywać wzory podczas ich używania. W obszarze matematyki forma kształtów Numicon umożliwia uczniom zauważanie związków zachodzących pomiędzy liczbami, kiedy bawią się one kształtami i łączą je ze sobą. Podstawowym pojęciem, które uczeń powinien zrozumieć, jest to, że liczby nie są czymś, co występuje w izolacji, lecz tworzą wysoce zorganizowany system, pełen rozmaitych rodzajów wzorów. Pozwalają badać własności liczb parzystych i nieparzystych, a ponadto są dużo bardziej atrakcyjne dla dzieci wizualnie i zabawowo. Ich pomysłodawcą jest angielski dydaktyk matematyki Tony Wing, który w swojej propozycji wykorzystał reprezentację liczb najprawdopodobniej stosowaną przez Pitagorejczyków około 2500 lat temu, w czasach tworzenia przez nich pierwszych historycznie teorii arytmetycznych. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wykorzystanie tej pomocy u kilkuletnimi dziećmi (zarówno w przedszkolu, jak i początkowym okresie edukacji szkolnej) w celu stworzenia warunków do samodzielnego odkrywania i budowania przez nie struktury i własności liczb naturalnych przekłada się na ich zauważalnie wyższą arytmetyczną dojrzałość. W związku z tym, że wykorzystanie klocków NUMICON w trakcie zajęć wyrównawczych z matematyki, w toku nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim, wynika z zapisów ww. projektu, udzielenie zamówienia firmie Oxford University Press z siedzibą w Oxfordzie, jest uzasadnione przyczyną techniczną o obiektywnym charakterze (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a uPzp). Tylko bowiem ww. Wykonawca jest uprawniony do realizacji przedmiotowego zamówienia ze względu na posiadane prawa wyłączne (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b uPzp), które uniemożliwiają wykonanie przedmiotowego zamówienia przez innych wykonawców. Tym samym firma Oxford University Press z siedzibą w Oxford posiada wyłączne prawa do produkowania przedmiotowych zabawek edukacyjnych oraz ich dostaw. Mając na uwadze powyższe, istnienie tylko jednego Wykonawcy (dostawcy) zdolnego do wykonania przedmiotowego zamówienia jest oczywiste i wynika z obiektywnych, nie budzących wątpliwości faktów, co jest zgodne z wyrokiem z dnia 12 października 2004r. (II SA 1921/03) Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, dotyczącego zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki. Nadto, W tym stanie rzeczy udzielenie zamówienia ww. Wykonawcy - w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b uPzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.