eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach aktualnie realizowanego zadania pn.Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II dla inwestycji realizowanej w systemie zaprojektuj i wybuduj.



Ogłoszenie z dnia 2012-10-01

Olsztyn: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach aktualnie realizowanego zadania pn.Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II dla inwestycji realizowanej w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Numer ogłoszenia: 374184 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach aktualnie realizowanego zadania pn.Przebudowa obiektu oświatowego Zespołu Szkół w Olsztynku - etap II dla inwestycji realizowanej w systemie zaprojektuj i wybuduj..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: a) wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do budynku B i hydrantu z podłączeniem do sieci b) wykonanie nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A c) zastosowanie central wentylacyjnych z odzyskiem ciepła d) przebudowa istniejącego garażu e) wymiana kotła w piwnicy w budynku B.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 42.13.11.60 - Hydranty 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EKOINBUD Sp. z o.o., ul. Wielkopolska 5A, 80-180 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 209789,99 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 258041,69

  • Oferta z najniższą ceną: 258041,69 / Oferta z najwyższą ceną: 258041,69

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie realizacji zamówienia publicznego w systemie zaprojektuj-wybuduj, Wykonawca EKOINBUD Sp. z o.o. z Gdańska po wykonaniu odkrywek i badań oraz szczegółowej ocenie stanu technicznego obiektów przeznaczonych do wyremontowania oraz całego kompleksu, pismami z 06.05.2011r. i 13.05.2011r., wskazał prace nie ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym (zwanym dalej pfu) - stanowiącym podstawę założeń projektowych i wyceny wartości prac objętych zawartą umową. Wykonawca dokonał szczegółowej analizy istniejących przyłączy sanitarnych, zabezpieczenia p-poż., stanu technicznego i mocy kotłów, stanu konstrukcji istniejącego garażu. Zamawiający oraz Inżynier Kontraktu po szczegółowych analizach stanowiska Wykonawcy oraz wspólnych negocjacjach, w trakcie posiedzeń Zespołu Projektowego w dniach 10.05.2011r.,03.06.2011r., stwierdził konieczność realizacji części zaproponowanych prac. Prace te stanowią prace dodatkowe z uwagi na brak możliwości ich przewidzenia w okresie przygotowywania podstawowego zamówienia publicznego, wartość nie przekraczającą 50 % zamówienia podstawowego (wartość zamówienia dodatkowego wynosi ca 7,6 % zamówienia podstawowego), oraz fakt iż oddzielenie ich od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia przez Zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów. Wykonawca przedłożył kosztorysy ofertowe przyjętych prac, które wstępnie zweryfikował Inżynier Kontraktu na kwotę 298 526,81 zł brutto, a Wydział Inwestycji i Funduszy UE Starostwa Powiatowego w Olsztynie przedłożył Zarządowi Powiatu w Olsztynie kartę inwestycyjną zadania z zakresem i kosztem prac, którą Zarząd 08.06.2011r. zatwierdził do realizacji. Zapotrzebowanie środków finansowych niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem dodatkowym zostało skierowane do Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Olsztynie, celem zabezpieczenia w budżecie Powiatu Olsztyńskiego na 2012 rok. Remontowany obiekt znajduje się w rejestrze Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Roboty budowlane wykonywane przy tej klasie zabytku jakim jest zamek olsztynecki, wymagają oprócz nadzoru standardowego także nadzoru archeologicznego, architektonicznego oraz konserwatora zabytków - zlecenie wykonania robot budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym innemu Wykonawcy wygenerowałoby zwiększenie kosztu robót budowlanych objętych zamówieniem dodatkowym( odrębne zatrudnienie całej kadry kierowników robót branżowych wymaganych prawem budowlanym oraz przez Warmińsko Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w tym: architekta, konstruktora, instalacji elektrycznych, sanitarnych, teletechnicznych, konserwatora zabytków, archeologa, zlecenie wykonania prac dodatkowych kierownikowi budowy - zgodnie z prawem budowlanym na budowie może być ustanowiony tylko jeden kierownik budowy) oraz poniesienie kosztu wykonania robót budowlanych dodatkowych, sprzętu budowlanego, którego koszty by się zdublowały - w tym sprzęt ciężki (koparki, ładowarki, wywóz gruzu), rusztowania itp. Zakres robót dodatkowych oraz kosztorysy ofertowe zostały ponownie zweryfikowane przez Inżyniera Kontraktu w trakcie realizacji robót budowlanych na łączną kwotę 258 041,69zł brutto . Zakres prac zatwierdzonych do realizacji przez Zamawiającego oraz Inżyniera Kontraktu obejmuje: 1) przebudowę istniejącego garażu, 2) wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do budynku B, wykonanie nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A oraz hydrantu z podłączeniem do sieci, 3) wymianę kotła c.o. w budynku B, 4) zastosowanie central wentylacyjnych z odzyskiem ciepła. Ad. 1. konieczność zachowania istniejącego garażu łącznika przybudówek przy budynku A (nie ujętego do przebudowy w PFU) zaistniała po dokonaniu przez Wykonawcę oględzin, badań i obliczeń konstrukcyjnych budynku garażu. Ze względu na statykę i układ konstrukcyjny zespołu przybudówek (wspólne elementy konstrukcyjne obiektów) należało zachować i wyremontować budynek garażu, który zaistnieje jako łącznik i dodatkowe pomieszczenie użytkowe polepszające funkcjonalność obiektu. Bez wyremontowania łącznika pozostałe obiekty straciłyby swoją funkcjonalność, ponieważ stanowiłyby odrębne zabudowania - łącznik stwarza więcej możliwości wykorzystania obiektu, dodatkowo generowałyby niepotrzebne straty ciepła. Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych, są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia. Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac. Ad. 2. konieczność wykonania nowego przyłącza wodociągowego do budynku B, nowego przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku A oraz nowego hydrantu z podłączeniem do sieci, zaistniała po wspólnych konsultacjach przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy, Inżyniera Kontraktu, użytkownika remontowanego obiektu, miejscowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Olsztynku. Stwierdzono, że wprawdzie ww. instalacje nadają się w chwili obecnej do użytkowania ale ich stan nie jest zadowalający i w najbliższych latach mogą zaistnieć problemy skutkujące koniecznością ich wymiany, co z uwagi na zabytkowy charakter obiektu spowoduje konieczność wykonania dokumentacji projektowej i konserwatorskiej, nadzoru archeologicznego, konserwatorskiego i inwestorskiego, a tym samym obecnie wyliczone koszty wzrosną co najmniej o 100 %. Istniejące instalacje pochodzą z okresu przedwojennego i częściowo powojennego. Na wniosek Nadzoru Inwestorskiego dokonano dokładnego oczyszczenia i kamerowania instalacji na zagrożonych odcinkach. Kamerowanie potwierdziło nie zadowalający stan techniczny głównie kamionkowej instalacji, stwierdzono miejscowe zapadnięcia i niewielkie ubytki przyłącza, które z czasem mogą skutkować zawaleniem się instalacji ( przedstawiono Zamawiającemu film z dokonanego badania ukazujący miejsce zapadnięć i ubytków przyłącza). Konieczność wykonania prac wynika także z faktu wieloletniego nieużytkowania remontowanych obiektów (wykorzystywano jedynie pojedyncze pomieszczenia) i związanej z tym ogólnej degradacji obiektów i instalacji. Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych, są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia .Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac. Ad. 3 i 4. konieczność wymiany kotła co. w budynku B oraz zastosowania centrali wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacją) dla budynku A powstała po szczegółowych oględzinach wykonawcy robót i badaniach istniejącego kotła c.o. przez serwisantów. Stwierdzono bardzo niską sprawność kotła i znaczny stopień zużycia, potwierdzony częstą awaryjnością występującą w okresie grzewczym (problemy nasiliły się po opracowaniu PFU i rozstrzygnięciu przetargu) i potrzebę jego wymiany. Projektant po wykonaniu bilansu ciepła dla budynku A stwierdził brak pokrycia zapotrzebowania mocy niezbędnej do zapewnienia odpowiedniego ogrzania pomieszczeń i wygrzewu ciepłej wody użytkowej. Po rozpatrzeniu kilku wariantów rozwiązania problemu (I - docieplenie ścian zewnętrznych nie jest możliwe - obiekt zabytkowy, II - docieplenie ścian wewnętrznych jest w obiektach zabytkowych bardzo kosztowne i znacznie ogranicza powierzchnię użytkową pomieszczeń, III - wymiana istniejącego kotła c.o. na większej mocy, z uwagi na wymogi budowlane określone prawem, powoduje konieczność wykonania niezależnej kotłowni naziemnej na co nie wyraził zgody Wojewódzki Konserwator Zabytków w Olsztynie, IV - dodatkowe grzejniki elektryczne generują bardzo wysoki koszt eksploatacyjny, V- zastosowanie solarów lub pomp geotermalnych jest kosztowne, a przede wszystkim nie uzyska akceptacji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie), Zamawiający zdecydował, że najkorzystniejszym i najtańszym rozwiązaniem będzie zastosowanie centrali wentylacyjnej z odzyskiem ciepła. Powyższe prace nie były ujęte w PFU stanowiącym podstawę prac projektowych. są konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i były niemożliwe wcześniej do przewidzenia .Wykonawca nie mógł w momencie składania oferty skalkulować kosztów wykonania powyższych prac. Dodatkowo podnieść należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Oferta wykonawcy zamówienia podstawowego była najtańsza. Zarówno Wykonawca robót budowlanych jak i Zamawiający oraz Inżynier Kontraktu stwierdzili konieczność wykonania robót budowlanych nie ujętych w dokumentacji projektowej, niemożliwych wcześniej do przewidzenia, bez których wykonanie zamówienia publicznego jest niemożliwe oraz niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów, polepszających funkcjonalność obiektów, generujących oszczędności energetyczne eksploatacyjne finansowe oraz zapobiegających w najbliższych latach dublowaniu się robót budowlanych, a tym samym podwójnemu wydatkowaniu środków publicznych. W przypadku realizacji robót przez innego wykonawcę, przy jakichkolwiek nieprawidłowościach w wykonawstwie oraz uszkodzeniach prac wykonanych przez wykonawcę zamówienia podstawowego, w tej części zamówienia nastąpi utrata gwarancji jakości udzielona przez Wykonawcę na wykonane prace. Zamawiający decydując się na udzielenie zamówienia dodatkowego w trybie z wolnej ręki, kierował się literą prawa obowiązującego w jednostkach budżetowych i samorządowych, w tym głównie: prawa zamówień publicznych i budowlanego oraz finansów publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.